Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda Octavia I, 1595cm3, 75KW- Po wymianie termostatu wciąż problem

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda Octavia I, 1595cm3, 75KW- Po wymianie termostatu wciąż problem

    Witam
    Mam poważny problem z swoją Skodą.
    Moje autko to:
    Skoda Octavia I, 1595cm3, 75KW, 2009, Oznaczenie silnika BFQ, benzyna + LPG (LOVATO SMART, Reduktor RGJ-3,2L 102289G).
    Jak kupiłem autko to na komputerze wyszedł błąd 17700-Termostat zaprogramowanego chłodzenia silnika (F265) p1292 35-00- przerwa.
    Termostat został wymieniony na nowy BEHR MAHLE o nr. TI16105
    Po tym błąd został wykasowany i już więcej się nie pojawiał. Dodam tylko, że przy tej usterce cały czas chodziły wentylatory, a wskazówka temperatury na zegarach pokazywała 90C lub momentami podczas jazdy w trasie ok. 100C (wtedy załączałem ogrzewanie na full i spadało do 90C.)

    Obecnie sytuacja wygląda tak, że dolny wąż jest wciąż zimny, nawet po przejechaniu wielu kilometrów. Dziś np. 30km przy temp powietrza ok 1C.)
    Górne węże oraz ten powrotny cienki do zbiorniczka są bardzo gorące. Dziś podczas pracy silnika otworzyłem zbiorniczek i płyn chłodniczy aż zaczął wylatywać zbiorniczkiem, w momencie jak trochę wyleciało w rurach było słychać takie bulgotanie.
    Cała chłodnica jest zimna...
    Ogrzewanie w samochodzie jest też jakieś słabe...
    Po nagrzaniu się do wysokiej temperatury załączają się obydwa wentylatory. Temperatura na zegarach to cały czas równe 90C. Komputer nie nadaje żadnego błędu. Wskaźnik sprawny, strzałka przy teście poprzez VCDS idzie do końca.
    Natomiast podczas jazdy w obecnych warunkach i temperaturze w okolicach 1C* powietrza silnik nagrzewa się po ok. 8km -10km do 90C

    Z tego co wyczytałem na temat tego układu chłodzenia w tym silniku BFQ, to polega to na tym, że czujnik temperatury cieczy podaje pomiary na zegary oraz do ECU, po czym ECU według tych pomiarów decyduje o pracy termostatu.
    Czy jest to możliwe, że obecnie termostat jest sprawny (nowy), a usterkę posiada czujnik temperatury podając złe parametry skutkuje złą pracą termostatu i tym, że jest on cały czas w pozycji zamkniętej?
    Obawiam się przegrzania silnika.
    Słyszałem, też, że te wykazania z tego czujnika temperatury mają też zastosowanie przy dawce paliwa na wtryski i pracy silnika na biegu jałowym??? Przyznam, że mam też problem cały czas z gaśnięciem (głównie na LPG) podczas dojeżdżania do skrzyżowań,. świateł i wciśnięciu sprzęgła. Na benzynie silnik nic nie gaśnie zazwyczaj, choć obroty też potrafią bardzo nisko spaść i niewiele brakuje....
    Nie wiem co teraz zrobić, czy brać się za wymianę tego czujnika temperatury cieczy?
    Może po ostatniej wymianie termostatu jest zapowietrzony układ? Machnik nic nie odpowietrzał...
    Czy może też być zapchana chłodnica?
    Bardzo proszę o wskazówki co sprawdzić, zrobić, czy polecacie wymianę tego czujnika temperatury?
    Jak by ktoś był miał dostęp do jakiegoś katalogu, to prosiłbym o jakieś namiary na numer tego czujniczka... (Nie mam już zaufania do sprzedawców w hurtowni, ostatnie razy to same pomyłki i źle dobrane części (Mam wrażenie, że forumowicze na forum mają dużo większą wiedzę niż często niektórzy mechanicy czy osoby sprzedające części w sklepach i hurtowniach- pisze to na podstawie wielu złych doświadczeń )

  • #2
    Witam, skoro masz vcdsa i wiesz jak się nim posługiwać , możesz sprawdzić czujnik w chłodnicy. Wejdz w grupę 01 silnik - engine sprawdź sobie blok 130. Pierwsza pozycja to temperatura przy termostacie, druga to czujnik na chłodnicy. Wraz ze wzrostem temperatury płynu temperatura na czujniku od chłodnicy powinna rosnąć. Żeby nie robić ci mętliku w głowie link do forum Audi, jak sprawdzić czujniki w aucie, silnik inny , ale procedura ta sama : 2.0 ALT Podstawowa Diagnostyka i Informacje - 2.0 - Audi A4 Klub Polska

    ​​​​​​
    Ostatnio edytowany przez shanzi; [ARG:4 UNDEFINED].

    Komentarz


    • #3
      Po przeczytaniu pierwszego posta nie widzę tu żadnej usterki . Termostat sprawny , otwiera obieg , wiatrak się załącza więc w czym problem ? Przy obecnej temperaturze zewnętrznej 90 stopni po 8-10 km to normalne . Wymiana ciepła nastepuje od góry chłodnicy . Termostat puszcza tylko niewielką ilość płyny na duży obieg więc możesz odnieść wrażenie że chłodnica jest wciąż zimna . Ale jak postoisz w korku .....
      Co do ogrzewania to posprawdzaj węże wchodzące do przedziału nadwozia . Prawy wąż jest dolotowy a lewy to powrót . Po dobrym rozgrzaniu silnika oba powinny mieć zbliżoną temperaturę . Sprawdzasz bez włączonego nadmuchu . Jeśli prawy wąż jest gorący a lewy chłodny lub ledwie ciepły to może być przytkana nagrzewnica .

      Komentarz


      • #4
        .... ten układ sam się odpowietrza . Warunek jest taki że po ingerencji w układ , po rozgrzaniu musi otworzyć się duży obieg , muszą włączyć się wiatraki . Czujnik temperatury możesz sprawdzić w grupach 001 i 004 . Raczej nie podejrzewam zapchanej chłodnicy . Jest to mało prawdopodobne .

        Komentarz


        • #5
          Problem z gaśnięciem na LPG to źle zestrojona instalacja. Ja mam Omegasa ze zrobioną tylko autokalibracją. Też czasami zdarzało się że silnik zgasł podczas dojazdu do skrzyżowania. Pomogło włączenie funkcji cutoff czyli stały czas wtrysku gazu poniżej pewnego progu obrotów.

          Komentarz


          • #6
            Jest możliwość zapchania nagrzewnicy osadem który się zbiera na ściankach węży pomimo zalania płynem. Jestem aktualnie po płukaniu nagrzewnicy wężem ogrodowym i działa. Przypuszczam, że zapchała się podczas odkręcania korka zbiorniczka na ciepłym silniku kiedy zassało płyn, bo potem ogrzewania przestało grzać. Być może masz to samo z chłodnicą.
            Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

            Komentarz

            Pracuję...
            X