Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia 1.6 BFQ 2008.r , Sonda Lambda ? EGR ? or what ?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia 1.6 BFQ 2008.r , Sonda Lambda ? EGR ? or what ?

    Witam, od kilku miesięcy jestem posiadaczem Octavki z instalacją LPG Landi.
    Od ok miesiąca zaczął pojawiać się check Sondy przed katalizatorem (sonda 5 pinowa tak dla informacji)
    kod 16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
    Na początku sporadycznie później co kilkadziesiąt km, najpierw to wiązałem z układem zapołnowym i cewką, szarpnięcia, szczególnie silne przy dodawaniu gazu, drgania silnika na wolnych obrotach. I faktycznie konieczna była wymiana świec przewodów i cewki ( ta była zaśniedziała i chyba po prostu ktoś ją zjarał), znacznie to poprawiło pracę silnika i zmniejszyło ilość poszarpywań podczas jazdy , niestety nie do końca, sporadycznie się pojawiały i nie dają komfortu jazdy. Zajechałem do mechanika, dziś autko odebrałem, zaślepił zawór egr i kazał "potestować", fakt, autko miało nieco lepsze osiągi, ale jako osoba która porusza się nim na co dzień i tak czułem, mimo to dalej lekkie szarpnięcia o wiele słabsze niż przed tym " Januszowym" jak dla mnie zabiegiem. Nim dojechałem do domciu (15km) już miałem checka. Tym razem już nie jeden, a trzy błędy:
    16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
    16555 Korekcja mieszanki FT, Bank 1 > Uboga mieszanka (system too lean)
    16556 Korekcja mieszanki FT, Bank 1 > Bogata mieszanka (system too rich)

    Oczywiście te dwa wcześniej się nie pojawiały, co o tym sądzić?
    Wszelkie filtry i płyny eksploatacyjne zostały wymienione po zakupie, rozrząd itp również, autko salonowe Polskie , ASO, bez lewej kartoteki
    Przebieg 250 tysi.
    Moje spostrzeżenie, pierwsze incydenty z zapalaniem się checka sondy zaczeły się pojawiać tuż po wymianie obydwu tłumików, jakieś sugestie ? Poza tym nie unika wątpliwośći, że mam wrażenie, ze jednak na benzynie za dużo pali i czuć jednak nie przepalonym paliwem z wydechu.
    Autko także dalej potrafi drgać na wolnych obrotach,co lepsze , dziś po odbiorze postanowiłem stojąc na parkingu przełączyć z gazu na benzynkę i... dead
    Check pojawiał się i na benzynie i na gazie.
    Byłbym wdzięczny gdyby "starzy wyjadacze pomogli" .
    Co sądzić o tym EGRZE zaślepionym, przecież to tylko podnosi temp i wypala kata co nie ? poza tym te błędy mieszanki, które wcześniej nie miały miejsca, ktoś może poóć z lokalizacją Egru i jak trudnym i ryzykownym zadaniem jest usuniecie zaślepki ? Pozdrawiam i z góry dziękuje
    Ostatnio edytowany przez Dobrodziej; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Sonda raczej na pewno do wymiany . Przy tym przebiegu , o ile jest fabryczna , to dożyła już swoich dni . Zaworu EGR szukaj idąc za cienkim podciśnieniowym wężykiem wychodzącym z obudowy filtra powietrza . Koniec tego wężyka jest właśnie na zaworze EGR . Osobiście podejrzewam że mechanik zaślepił przewód EGR od strony przepustnicy więc będzie łatwy dostęp od góry . Zaślepienie zaworu nie powinno mieć wpływu na błędy . U siebie zaślepiłem i błędów nie mam . Poszarpywania mogą wynikać np. z wadliwej świecy lub niesprawnej instalacji lpg . Jeśli instalacja LPG jest wiekowa i zmęczona to do wymiany / naprawy może być reduktor i/lub wtryskiwacze .

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Dobrodziej Zobacz posta
      pierwsze incydenty z zapalaniem się checka sondy zaczeły się pojawiać tuż po wymianie obydwu tłumików, jakieś sugestie ?
      tłumników czy wydechu? może ktoś przy tym zepsuł kable, zrobił nieszczelność.

      Komentarz


      • #4
        Nie ma tam żadnego egr-a - zaślepił zawór powietrza wtórnego i zapewne na to też wywali błędy - zysk mocy po zaślepieniu tego zaworu jest fizycznie niemożliwy no chyba, że zawór przepuszczał lewe powietrze i sonda za bardzo wzbogacała mieszankę.
        Jeżeli wyskakuje błąd obwodu sondy lambda to jest kilka możliwości.
        Uszkodzona sonda, uszkodzony kabel sondy, niewpięta lub niedopięta wtyczka sondy, wtyczka sondy spryskana gównem w stylu kontakt spray.
        Poszarpywania jak najbardziej mogą być związane z niesprawną sondą. A błędy za ubogo i za bogato mogą oznaczać, że sonda czasem działa.
        Osobiście najpierw sprawdziłbym wtyczkę i oporność grzałki sondy być może przepaliła się i sonda zaskakuje tylko przy większych obrotach gdy spaliny ją podgrzeją.
        Możliwe też że przy wymianie wydechu ktoś niechcący uszkodził kabel sondy (może być niewidoczne z zewnątrz).

        Zdjęcie zaślepki z zaworu nie jest ani trudne ani ryzykowne ale trzeba wiedzieć gdzie ona dokładnie została założona i przede wszystkim mieć element zamiast którego została założona zaślepka.

        Komentarz


        • #5
          Po czym wnosisz że w BFQ nie ma zaworu EGR ?

          Komentarz


          • #6
            nie wykluczam że mogę się mylić i jest tam EGR, jednak podejrzewam ze mimo wszystko chodzi o SAI. tak czy inaczej zaślepianie mechaniczne SAI a tym bardziej EGR bez ingerencji w program ecu może przynieść więcej złego niż dobrego.

            Komentarz


            • #7
              Miałem w swoim samochodzie ( Skoda O1 1.6 BFQ) instalację gazową LR. W kółko pojawiały się podobne błędy do Twoich...
              Pomogła wymiana instalacji (przód) na inną Stagowską. Błędy zniknęły. Przemyśl takie rozwiązanie, bo szkoda Twojego czasu i pieniędzy na diagnozy.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Dobrodziej Zobacz posta
                Witam, od kilku miesięcy jestem posiadaczem Octavki z instalacją LPG Landi.
                Od ok miesiąca zaczął pojawiać się check Sondy przed katalizatorem (sonda 5 pinowa tak dla informacji)
                kod 16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
                I jak tak poradziłeś sobie ?
                U mnie pomogła wymiana sondy.
                Nie trzeba wymieniać całej instalacji LPG, zależy jaki przebieg mają wtryski i reduktor.
                Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY

                Komentarz


                • #9
                  Problem w gruncie rzeczy nie zniknął do końca, owszem pomogła wymiana sondy... pomogła bo się nie palił check od uszkodzonego obwodu, na mocy i pracy autko zyskało nieco. Nuiemniej cały czas pojawiają się błedy "sporadyczne".
                  16556 - Dostrajanie paliwa (Blok 1) - Mieszanka za bogata sporadyczny
                  od pewnego czasu dołączył również:
                  16891 - System regulacji predkości jałowej - Obroty wyższe od spodziewanych (sporadyczny)
                  Jak to za wysokie ? Przecież przy odpaleniu autko autko potrafi czasem nie wbić sie na obroty, nie ważne czy ciepłe czy zimne, czasem w końcu przeskoczy , czasem musze ruszyć i jechać i sie ustabilizuje.
                  Byłem jeszcze w miedzy czasie u mechanika na adaptacji przepustnicy, a nóz pomoże , stwierdzono jedno znacznie, ze check zapala sie wyłącznie na gazie, sam zreszta też to stwierdzam. Sytuacja z przedwczoraj mnie przeraziła: Silnik gorący po dłuższej trasie, zgaszony na 4 minuty. Wracam, odpalam, nie zdążyłem wrzucić biegu i dead, odpalam ponownie "dead" po dwóch sekundach. udało si odpalić i obroty skacza od 700 do 2000 i tak przez minutę, wszelaka proba ruszenia od razu powoduje zgasniecie, dodanie gazu tak samo, Octavka strzelała co chwile, tak jakby gazem, ale była na benzynie. Po kilku próbach się udało.
                  u tu mnie zastanowiło coś.
                  Czasem jest tak, ze czuje jakby autko miało o wiele lepsze odejscie na gazie niż na benzynie, ... innym razem odwrotnie... A może jest tak, ze nie przełacza sie do końca z jednego na drugi, lub chodzi jednocześnie na benzynie i gazie ?
                  teraz powrócił błąd Sondy
                  16514 - Czujnik tlenu (lambda) 1 (blok 1 ) - uszkodzenie odwodu , narazie pokazuje te wszsytkie błedy jako sporadyczne wiec nie zapala checka zawyczaj, czasem potrafi wygasic.

                  Już mi ręce opadają, każdy mechanik twierdzi , ze nic nie widzi, ale problem jest , czasem jest moc czasem nie, innym razem wibruje faluje , długo schodzi z obrotów przy wcisnieciu sprzegła przy zatrzymaniu, no i to strzelanie jakby gazem przy odpalaniu na benzynie.

                  Moze ktoś z okolic mazowieckiego, bądź z Wawy i jest w stanie powiedzieć coś na temat firmy Energy Gaz na Ostrobramskiej ? Bo już chyba to jest moja ostatnia deska ratunku

                  Zamieszczone przez Artq Zobacz posta
                  Nie trzeba wymieniać całej instalacji LPG, zależy jaki przebieg mają wtryski i reduktor.
                  Instalacja była od początku samochodu, czyli ma zrobione 250 k km

                  Komentarz

                  Pracuję...
                  X