Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia 1.6 BFQ 2008.r , Sonda Lambda ? EGR ? or what ?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia 1.6 BFQ 2008.r , Sonda Lambda ? EGR ? or what ?

    Witam, od kilku miesięcy jestem posiadaczem Octavki z instalacją LPG Landi.
    Od ok miesiąca zaczął pojawiać się check Sondy przed katalizatorem (sonda 5 pinowa tak dla informacji)
    kod 16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
    Na początku sporadycznie później co kilkadziesiąt km, najpierw to wiązałem z układem zapołnowym i cewką, szarpnięcia, szczególnie silne przy dodawaniu gazu, drgania silnika na wolnych obrotach. I faktycznie konieczna była wymiana świec przewodów i cewki ( ta była zaśniedziała i chyba po prostu ktoś ją zjarał), znacznie to poprawiło pracę silnika i zmniejszyło ilość poszarpywań podczas jazdy , niestety nie do końca, sporadycznie się pojawiały i nie dają komfortu jazdy. Zajechałem do mechanika, dziś autko odebrałem, zaślepił zawór egr i kazał "potestować", fakt, autko miało nieco lepsze osiągi, ale jako osoba która porusza się nim na co dzień i tak czułem, mimo to dalej lekkie szarpnięcia o wiele słabsze niż przed tym " Januszowym" jak dla mnie zabiegiem. Nim dojechałem do domciu (15km) już miałem checka. Tym razem już nie jeden, a trzy błędy:
    16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
    16555 Korekcja mieszanki FT, Bank 1 > Uboga mieszanka (system too lean)
    16556 Korekcja mieszanki FT, Bank 1 > Bogata mieszanka (system too rich)

    Oczywiście te dwa wcześniej się nie pojawiały, co o tym sądzić?
    Wszelkie filtry i płyny eksploatacyjne zostały wymienione po zakupie, rozrząd itp również, autko salonowe Polskie , ASO, bez lewej kartoteki
    Przebieg 250 tysi.
    Moje spostrzeżenie, pierwsze incydenty z zapalaniem się checka sondy zaczeły się pojawiać tuż po wymianie obydwu tłumików, jakieś sugestie ? Poza tym nie unika wątpliwośći, że mam wrażenie, ze jednak na benzynie za dużo pali i czuć jednak nie przepalonym paliwem z wydechu.
    Autko także dalej potrafi drgać na wolnych obrotach,co lepsze , dziś po odbiorze postanowiłem stojąc na parkingu przełączyć z gazu na benzynkę i... dead
    Check pojawiał się i na benzynie i na gazie.
    Byłbym wdzięczny gdyby "starzy wyjadacze pomogli" .
    Co sądzić o tym EGRZE zaślepionym, przecież to tylko podnosi temp i wypala kata co nie ? poza tym te błędy mieszanki, które wcześniej nie miały miejsca, ktoś może poóć z lokalizacją Egru i jak trudnym i ryzykownym zadaniem jest usuniecie zaślepki ? Pozdrawiam i z góry dziękuje
    Ostatnio edytowany przez Dobrodziej; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Sonda raczej na pewno do wymiany . Przy tym przebiegu , o ile jest fabryczna , to dożyła już swoich dni . Zaworu EGR szukaj idąc za cienkim podciśnieniowym wężykiem wychodzącym z obudowy filtra powietrza . Koniec tego wężyka jest właśnie na zaworze EGR . Osobiście podejrzewam że mechanik zaślepił przewód EGR od strony przepustnicy więc będzie łatwy dostęp od góry . Zaślepienie zaworu nie powinno mieć wpływu na błędy . U siebie zaślepiłem i błędów nie mam . Poszarpywania mogą wynikać np. z wadliwej świecy lub niesprawnej instalacji lpg . Jeśli instalacja LPG jest wiekowa i zmęczona to do wymiany / naprawy może być reduktor i/lub wtryskiwacze .

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Dobrodziej Zobacz posta
      pierwsze incydenty z zapalaniem się checka sondy zaczeły się pojawiać tuż po wymianie obydwu tłumików, jakieś sugestie ?
      tłumników czy wydechu? może ktoś przy tym zepsuł kable, zrobił nieszczelność.

      Komentarz


      • #4
        Nie ma tam żadnego egr-a - zaślepił zawór powietrza wtórnego i zapewne na to też wywali błędy - zysk mocy po zaślepieniu tego zaworu jest fizycznie niemożliwy no chyba, że zawór przepuszczał lewe powietrze i sonda za bardzo wzbogacała mieszankę.
        Jeżeli wyskakuje błąd obwodu sondy lambda to jest kilka możliwości.
        Uszkodzona sonda, uszkodzony kabel sondy, niewpięta lub niedopięta wtyczka sondy, wtyczka sondy spryskana gównem w stylu kontakt spray.
        Poszarpywania jak najbardziej mogą być związane z niesprawną sondą. A błędy za ubogo i za bogato mogą oznaczać, że sonda czasem działa.
        Osobiście najpierw sprawdziłbym wtyczkę i oporność grzałki sondy być może przepaliła się i sonda zaskakuje tylko przy większych obrotach gdy spaliny ją podgrzeją.
        Możliwe też że przy wymianie wydechu ktoś niechcący uszkodził kabel sondy (może być niewidoczne z zewnątrz).

        Zdjęcie zaślepki z zaworu nie jest ani trudne ani ryzykowne ale trzeba wiedzieć gdzie ona dokładnie została założona i przede wszystkim mieć element zamiast którego została założona zaślepka.

        Komentarz


        • #5
          Po czym wnosisz że w BFQ nie ma zaworu EGR ?

          Komentarz

          Pracuję...
          X