Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia 1.6 BFQ 2008.r , Sonda Lambda ? EGR ? or what ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia 1.6 BFQ 2008.r , Sonda Lambda ? EGR ? or what ?

    Witam, od kilku miesięcy jestem posiadaczem Octavki z instalacją LPG Landi.
    Od ok miesiąca zaczął pojawiać się check Sondy przed katalizatorem (sonda 5 pinowa tak dla informacji)
    kod 16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
    Na początku sporadycznie później co kilkadziesiąt km, najpierw to wiązałem z układem zapołnowym i cewką, szarpnięcia, szczególnie silne przy dodawaniu gazu, drgania silnika na wolnych obrotach. I faktycznie konieczna była wymiana świec przewodów i cewki ( ta była zaśniedziała i chyba po prostu ktoś ją zjarał), znacznie to poprawiło pracę silnika i zmniejszyło ilość poszarpywań podczas jazdy , niestety nie do końca, sporadycznie się pojawiały i nie dają komfortu jazdy. Zajechałem do mechanika, dziś autko odebrałem, zaślepił zawór egr i kazał "potestować", fakt, autko miało nieco lepsze osiągi, ale jako osoba która porusza się nim na co dzień i tak czułem, mimo to dalej lekkie szarpnięcia o wiele słabsze niż przed tym " Januszowym" jak dla mnie zabiegiem. Nim dojechałem do domciu (15km) już miałem checka. Tym razem już nie jeden, a trzy błędy:
    16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
    16555 Korekcja mieszanki FT, Bank 1 > Uboga mieszanka (system too lean)
    16556 Korekcja mieszanki FT, Bank 1 > Bogata mieszanka (system too rich)

    Oczywiście te dwa wcześniej się nie pojawiały, co o tym sądzić?
    Wszelkie filtry i płyny eksploatacyjne zostały wymienione po zakupie, rozrząd itp również, autko salonowe Polskie , ASO, bez lewej kartoteki
    Przebieg 250 tysi.
    Moje spostrzeżenie, pierwsze incydenty z zapalaniem się checka sondy zaczeły się pojawiać tuż po wymianie obydwu tłumików, jakieś sugestie ? Poza tym nie unika wątpliwośći, że mam wrażenie, ze jednak na benzynie za dużo pali i czuć jednak nie przepalonym paliwem z wydechu.
    Autko także dalej potrafi drgać na wolnych obrotach,co lepsze , dziś po odbiorze postanowiłem stojąc na parkingu przełączyć z gazu na benzynkę i... dead
    Check pojawiał się i na benzynie i na gazie.
    Byłbym wdzięczny gdyby "starzy wyjadacze pomogli" .
    Co sądzić o tym EGRZE zaślepionym, przecież to tylko podnosi temp i wypala kata co nie ? poza tym te błędy mieszanki, które wcześniej nie miały miejsca, ktoś może poóć z lokalizacją Egru i jak trudnym i ryzykownym zadaniem jest usuniecie zaślepki ? Pozdrawiam i z góry dziękuje
    Ostatnio edytowany przez Dobrodziej; 45410.

  • #2
    Sonda raczej na pewno do wymiany . Przy tym przebiegu , o ile jest fabryczna , to dożyła już swoich dni . Zaworu EGR szukaj idąc za cienkim podciśnieniowym wężykiem wychodzącym z obudowy filtra powietrza . Koniec tego wężyka jest właśnie na zaworze EGR . Osobiście podejrzewam że mechanik zaślepił przewód EGR od strony przepustnicy więc będzie łatwy dostęp od góry . Zaślepienie zaworu nie powinno mieć wpływu na błędy . U siebie zaślepiłem i błędów nie mam . Poszarpywania mogą wynikać np. z wadliwej świecy lub niesprawnej instalacji lpg . Jeśli instalacja LPG jest wiekowa i zmęczona to do wymiany / naprawy może być reduktor i/lub wtryskiwacze .

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Dobrodziej Zobacz wpis
      pierwsze incydenty z zapalaniem się checka sondy zaczeły się pojawiać tuż po wymianie obydwu tłumików, jakieś sugestie ?
      tłumników czy wydechu? może ktoś przy tym zepsuł kable, zrobił nieszczelność.

      Komentarz


      • #4
        Nie ma tam żadnego egr-a - zaślepił zawór powietrza wtórnego i zapewne na to też wywali błędy - zysk mocy po zaślepieniu tego zaworu jest fizycznie niemożliwy no chyba, że zawór przepuszczał lewe powietrze i sonda za bardzo wzbogacała mieszankę.
        Jeżeli wyskakuje błąd obwodu sondy lambda to jest kilka możliwości.
        Uszkodzona sonda, uszkodzony kabel sondy, niewpięta lub niedopięta wtyczka sondy, wtyczka sondy spryskana gównem w stylu kontakt spray.
        Poszarpywania jak najbardziej mogą być związane z niesprawną sondą. A błędy za ubogo i za bogato mogą oznaczać, że sonda czasem działa.
        Osobiście najpierw sprawdziłbym wtyczkę i oporność grzałki sondy być może przepaliła się i sonda zaskakuje tylko przy większych obrotach gdy spaliny ją podgrzeją.
        Możliwe też że przy wymianie wydechu ktoś niechcący uszkodził kabel sondy (może być niewidoczne z zewnątrz).

        Zdjęcie zaślepki z zaworu nie jest ani trudne ani ryzykowne ale trzeba wiedzieć gdzie ona dokładnie została założona i przede wszystkim mieć element zamiast którego została założona zaślepka.

        Komentarz


        • #5
          Po czym wnosisz że w BFQ nie ma zaworu EGR ?

          Komentarz


          • #6
            nie wykluczam że mogę się mylić i jest tam EGR, jednak podejrzewam ze mimo wszystko chodzi o SAI. tak czy inaczej zaślepianie mechaniczne SAI a tym bardziej EGR bez ingerencji w program ecu może przynieść więcej złego niż dobrego.

            Komentarz


            • #7
              Miałem w swoim samochodzie ( Skoda O1 1.6 BFQ) instalację gazową LR. W kółko pojawiały się podobne błędy do Twoich...
              Pomogła wymiana instalacji (przód) na inną Stagowską. Błędy zniknęły. Przemyśl takie rozwiązanie, bo szkoda Twojego czasu i pieniędzy na diagnozy.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Dobrodziej Zobacz wpis
                Witam, od kilku miesięcy jestem posiadaczem Octavki z instalacją LPG Landi.
                Od ok miesiąca zaczął pojawiać się check Sondy przed katalizatorem (sonda 5 pinowa tak dla informacji)
                kod 16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony
                I jak tak poradziłeś sobie ?
                U mnie pomogła wymiana sondy.
                Nie trzeba wymieniać całej instalacji LPG, zależy jaki przebieg mają wtryski i reduktor.
                Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY

                Komentarz


                • #9
                  Problem w gruncie rzeczy nie zniknął do końca, owszem pomogła wymiana sondy... pomogła bo się nie palił check od uszkodzonego obwodu, na mocy i pracy autko zyskało nieco. Nuiemniej cały czas pojawiają się błedy "sporadyczne".
                  16556 - Dostrajanie paliwa (Blok 1) - Mieszanka za bogata sporadyczny
                  od pewnego czasu dołączył również:
                  16891 - System regulacji predkości jałowej - Obroty wyższe od spodziewanych (sporadyczny)
                  Jak to za wysokie ? Przecież przy odpaleniu autko autko potrafi czasem nie wbić sie na obroty, nie ważne czy ciepłe czy zimne, czasem w końcu przeskoczy , czasem musze ruszyć i jechać i sie ustabilizuje.
                  Byłem jeszcze w miedzy czasie u mechanika na adaptacji przepustnicy, a nóz pomoże , stwierdzono jedno znacznie, ze check zapala sie wyłącznie na gazie, sam zreszta też to stwierdzam. Sytuacja z przedwczoraj mnie przeraziła: Silnik gorący po dłuższej trasie, zgaszony na 4 minuty. Wracam, odpalam, nie zdążyłem wrzucić biegu i dead, odpalam ponownie "dead" po dwóch sekundach. udało si odpalić i obroty skacza od 700 do 2000 i tak przez minutę, wszelaka proba ruszenia od razu powoduje zgasniecie, dodanie gazu tak samo, Octavka strzelała co chwile, tak jakby gazem, ale była na benzynie. Po kilku próbach się udało.
                  u tu mnie zastanowiło coś.
                  Czasem jest tak, ze czuje jakby autko miało o wiele lepsze odejscie na gazie niż na benzynie, ... innym razem odwrotnie... A może jest tak, ze nie przełacza sie do końca z jednego na drugi, lub chodzi jednocześnie na benzynie i gazie ?
                  teraz powrócił błąd Sondy
                  16514 - Czujnik tlenu (lambda) 1 (blok 1 ) - uszkodzenie odwodu , narazie pokazuje te wszsytkie błedy jako sporadyczne wiec nie zapala checka zawyczaj, czasem potrafi wygasic.

                  Już mi ręce opadają, każdy mechanik twierdzi , ze nic nie widzi, ale problem jest , czasem jest moc czasem nie, innym razem wibruje faluje , długo schodzi z obrotów przy wcisnieciu sprzegła przy zatrzymaniu, no i to strzelanie jakby gazem przy odpalaniu na benzynie.

                  Moze ktoś z okolic mazowieckiego, bądź z Wawy i jest w stanie powiedzieć coś na temat firmy Energy Gaz na Ostrobramskiej ? Bo już chyba to jest moja ostatnia deska ratunku

                  Zamieszczone przez Artq Zobacz wpis
                  Nie trzeba wymieniać całej instalacji LPG, zależy jaki przebieg mają wtryski i reduktor.
                  Instalacja była od początku samochodu, czyli ma zrobione 250 k km

                  Komentarz


                  • #10
                    Jeśli pozwolicie to i ja wrzuce w temacie sondy coś od siebie. Czekam na kabel do vcds, ale nie mogąc sie doczekać podłączyłem TORQUE , bo swego czasu zapalił mi sie check krótko po uruchomieniu silnika1,6 BSE . Silnik zaelpegowany Pojawiły sie w międzyczasie też takie błedy:
                    P0171 - czujnik O2 (bank1) - mieszanka zbyt uboga - wykasowałem i więcej ten sie nie npojawił
                    P2251 - O2 Sensor Negative Current Control Circut/Open bank 1 Sensor 1 - wykasowałem i wiecej ten sie nie pojawił
                    P2237 - O2 Sensor Positive Current Control Circut/Open bank1 Sensor1 - wykasowałem i wiecej sie nie pojawił

                    istotnym jest to, że nie jestem w stanie powiedzieć czy błedy również pojawiały się przed zamontowaniem gazu, bo montaż instalacji nastąpił niezwłoczniwe po zakupie auta.

                    Podejrzewając uszkodzenie sondy przy pomocy aplikacji torque, piston i obd arny próbowałem potwierdzić awarię sondy 1.
                    Nie widać na odczytach wskazań sondy 1, widzę sondę 2 wskazanie 0,4 do 0,5V, ale za to mogłem odczytać stosunek powietrza do paliwa, który wynosił minimum 15,27 : 1 gdzie optymalna ilość to 14,7:1. to na postoju. CZy te 15,27 to nie za dużo?

                    Żeby sprawdzić co z sondą pierwszą odpiąłem kostkę i wg mnie sonda jest OK (kolory kabli dla ułatwienia na foto)

                    żółty - grzałka minus
                    niebieski - grzałka plus rezystancja między żółtym, a niebieskim po wypięciu złącza 4,2 Ohm

                    czarny - lp minus i Vs minus czyli wg mnie wspólny dla nizej wymienionych
                    szary Vs plus w parze z czarnym wyzej wymieninym po wpięciu kostki i uruchomieniu silnika daje napięcie ujemne około 0,44 V wartość w miarę stabilna,
                    biały - lpl plus w parze z czarnym po wpięciu kostki i uruchomieniu silnika napiecie intensywnie sie waha miedzy 0,3 - 0,4 V na wolnych obrotach. Pomiaru dokonywałem sam wiec nie było jak dodać gazu. Sonda chyba sprawna, ale jeśli tak to zbyt bogata mieszanka, bo napiecie niskie, ale dużo powietrza ponad 14,7 wskazywałoby na ubogą miesznankę. Pomożcie wyciągnąć jakieś wnioski. Pierwszy sam mi sie nasunął - poczekać na kabel i podłączyć sie pod Vcds. Odczutów dokonałem przy użyciu ELM i aplikacji na smartfona, czy można im ufać?
                    Załączone pliki

                    Komentarz


                    • #11
                      Poczekaj na VCDS. Nie wiem w jakis sposób torque może określić AFR skoro sama sonda 0-1V tego nie potrafi. A nie mówiąc już o tym że torque Ci nie pokazuje tej sondy.

                      Komentarz


                      • #12
                        A może jednak torque pokazuje 1 sondę. Napiecie 0V wskazywać by mogło na ubogą mieszankę (wysokie wskazanie AFR >15,0), ale dlaczego nie ma żadnych wahnięć napięcia? Wskazanie AFR nie wychodzi chyba z sondy? Choć to własnie sonda decyduje o AFR. Niby proste, a nie mogę ogarnąć. Szkoda gdybać. Trzeba poczekać na VCDS

                        Komentarz


                        • #13
                          Kabel vcds jeszcze nie przyszedł więc pobawiłem się inną aplikacją (tym razem OBD Arny). Ta również nie widzi napięcia na sondzie regulacyjnej (u mnie pięcioprzewodowa, sześciopinowa), ale i tu podobnie jak w torque po zaznaczeniu I sondy wskazywany jest współczynnik nadmiaru powietrza (sceen 1), wykres w trakcie jazdy (screen 2). Screen 5 przedstawia wykres na postoju z dodatkowym wskazaniem z pierwszej sondy kolor żółty wskazujący na ubogą mieszankę, ale logiczny w odniesieniu do wskażnika nadpiaru tlenu wzgledem paliwa. Przyjąłem, że jednostki są źle podane przez tłumaczenie na jezyk polski. Skoro zatem druga sonda za katalizatorem jest tylko diagnostyczną to pierwsza regulacyjna wg tych wykresów jest sprawna, czyli wg mnie AFR obliczany jest na podstawie jej wskazania. Liczę sie z krytyką za moje wywody, ale proszę o wyrozumiałość - uczę się. Sonda jest zbyt droga, żeby od razu kupować i podmieniać. Dodam, że dziś tankowałem. Spalanie lpg po mieście 9,6 l/100 km.
                          Załączone pliki
                          Ostatnio edytowany przez IrBO; 47773.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez IrBO Zobacz wpis
                            Napiecie 0V wskazywać by mogło na ubogą mieszankę (wysokie wskazanie AFR >15,0)
                            nie widziałem jeszcze sondy ktora wskazuje 0V. Nawet jak jest bardzo ubogo to najniższa to wartość napięcia na sondzie nie jest równa 0 tylko około 0.1V. Tak samo jak maks 1.0V jest nienormalny. Pokaże z 0,95V.

                            Ale to co napisane jest poniżej, to co powyżej jest nieważne, skupmy się na tym co poniżej
                            Zamieszczone przez IrBO Zobacz wpis
                            Wskazanie AFR nie wychodzi chyba z sondy?
                            tak, wychodzi, ale nie z sondy 0-1V tylko z szerokopasmowej jeśli auto jest w nią wyposażone.
                            Zamieszczone przez IrBO Zobacz wpis
                            Ta również nie widzi napięcia na sondzie regulacyjnej (u mnie pięcioprzewodowa, sześciopinowa)
                            sonda w BSE jest szerokopasmowa, na to wygląda, po ilości kabli. Tak też podają inne tematy o BSE.
                            Zamieszczone przez IrBO Zobacz wpis
                            Napiecie 0V wskazywać by mogło na ubogą mieszankę (wysokie wskazanie AFR >15,0), ale dlaczego nie ma żadnych wahnięć napięcia?
                            tu mamy zupełnie inny przypadek. Sonda jest serokopasmowa - 5V.
                            Jej normalnym napieciem jest 1,5V (i oscylacja plus minus jakieś 0.05V). I oznacza idealny AFR 14,7, czyli lambda=1,0.
                            Napięcia poniżej 1.5V to napięcia na BOGATO. Generalnie w zwykłym aucie sonda pokaże jakieś 0.7V jako minimalne wskazanie, ale w turbo po chipach widziałem mniejsze wskazania. Raczej nie widziałem wskazania równego 0, ale jeśli by było możliwe znaczyłoby że auto jest zalane jak nic innego.
                            Napięcia powyżej 1.5V to napięcia na ubogo. Np. przy hamowaniu silnika sonda pokaże ponad 4V.

                            Zamieszczone przez IrBO Zobacz wpis
                            P0171 - czujnik O2 (bank1) - mieszanka zbyt uboga - wykasowałem i więcej ten sie nie npojawił
                            P2251 - O2 Sensor Negative Current Control Circut/Open bank 1 Sensor 1 - wykasowałem i wiecej ten sie nie pojawił
                            P2237 - O2 Sensor Positive Current Control Circut/Open bank1 Sensor1 - wykasowałem i wiecej sie nie pojawił

                            istotnym jest to, że nie jestem w stanie powiedzieć czy błedy również pojawiały się przed zamontowaniem gazu, bo montaż instalacji nastąpił niezwłoczniwe po zakupie auta.

                            Podejrzewając uszkodzenie sondy
                            skoro błędy się nie pojawiają ponownie to po co podejrzewać uszkodzenie sondy? jeśli by wierzyć wskazaniom tych aplikacji to miałbyś cały czas check na liczniku. Zawsze też możesz podglądać kolrekty LTFT i STFT. Z tym że LTFT w Vagach... no cóż, mamy dwie i te apki ich nie pokażą. Albo pokazuje aktualną, albo średnią z dwóch, nie pamiętam.

                            Zamieszczone przez IrBO Zobacz wpis
                            Przyjąłem, że jednostki są źle podane przez tłumaczenie na jezyk polski
                            to przełącz na ang bo aż w oczy kole sonda w W oraz coś tam w mA.
                            Zamieszczone przez IrBO Zobacz wpis
                            z pierwszej sondy kolor żółty wskazujący na ubogą mieszankę, ale logiczny w odniesieniu do wskażnika nadpiaru tlenu wzgledem paliwa. Przyjąłem, że jednostki są źle podane przez tłumaczenie na jezyk polski. Skoro zatem druga sonda za katalizatorem jest tylko diagnostyczną to pierwsza regulacyjna wg tych wykresów jest sprawna, czyli wg mnie AFR obliczany jest na podstawie jej wskazania. Liczę sie z krytyką za moje wywody, ale proszę o wyrozumiałość - uczę się
                            Wszystkie te dywagacje biorą w łeb bo masz sondę szerokopasmową.




                            Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                            Komentarz


                            • #15
                              Widzisz zwonko trzeba było powiedzieć mi od razu, że mam sondę szerokopasmową w moim BSE, A Ty robiłeś sobie ze mnie polewkę pytając jak Torque może wskazać mi AFR skoro na sondzie pokazuje 0V. Wyżej zamieściłem zdjęcia kostki od sondy, widać kolory i liczbe kabli, a i w opisie od początku ujawniłem, że mam silnik BSE. Przy okazji tematu wskaźnika nadmiaru tlenu to trzeba podkreślić, że przy spalaniu lpg skład stechiometryczny to 15,5 : 1, a dla Pb tak jak podał zwonko 14,7 : 1 , zatem przy interpretacji AFR trzeba uwzględnić rodzaj paliwa.

                              I na marginesie - z Torque odczytałem LTFT1 i STFT1 chwilowa i średnia.
                              Załączone pliki
                              Ostatnio edytowany przez IrBO; 47773.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez IrBO Zobacz wpis
                                Widzisz zwonko miałeś wątpliwości czy torque może wskazać mi AFR w moim BSE
                                źle odczytałeś moją wypowiedź, ja nie miałem i nie mam wątpliwości do jej sensu. Wyraźnie napisałem że sonda 0-1V nie potrafi wskazać AFR i dalej nie mam co do tego wątpliwości. No i pisałem że to torque nie wskazuje napięcia sondy i co do tego raczej obaj nie mamy wątpliwości
                                A to że w BSE nie da się określić AFR... Zakładałem że ma zwykła sondę, a o tym że jestem w błędzie sam sie zorientowałem, Ty też tego nie wiedziałeś.
                                Nie znam dokładnie który silnik ma jaką sondę, tak, to prawda. Natomiast opierałem się o screeny które dałeś, z OBD, w których jest zakres 0-1V, czyli założenie zwykłej sondy.
                                Sam kwestionowałem też torque, bo w VAGach korzysta się z VAG-COM i VCDS.
                                Zamieszczone przez IrBO Zobacz wpis
                                Zaznaczyć jednak trzeba, że dla lpg lambda macwynosic około 1,1 bo jeśli mnie pamięć nie myli to na powietrza potrzrbac15, 5 jednostki
                                To nie do końca tak, po pierwsze lambda dla LPG będzie równa 1. Bo lambda to stosunek AFR stechiometrycznego do bieżącego. Więc po prostu dla LPG AFR stechiometryczne jest równe 15,5 i oznacza lambdę równa 1.0 dla danego paliwa, w tym wypadku LPG. Dla węgla AFR będzie inny ale lambda przy stechiometrycznym AFR też będzie 1,0.
                                Dodatkowo, to ECUPb nie wie że jedziesz na LPG. On dalej sobie zachowuje swoje AFR, czyli takie jak dla benzyny. Tu akurat nie wiem czy to się przełoży niejako idealnie na 15,5 do 14,7 czy zostaje 14,7 bo tu by trzeba było znać dokładnie co bada sonda, jak się spala LPG itp... ale tak jak mowie, Pb nie wie o tym że mu zmieniłeś paliwo i nie dąży do stechiometrycznego dla LPG AFRu (pomijamy tu oczywiście momenty gdzie auto nie jedzie na mieszance stechiometrycznej, o ile takie są)
                                Zamieszczone przez IrBO Zobacz wpis
                                Torque pokazuje LTFT1 i STFT1.
                                pokazuje. Tylko o ile STFT jest rzeczywiste o tyle LTFT jest inaczej przedstawiane u VAGów, co pisałem wcześniej. W VAGu są dwie "LTFT1"-> run i idle. Apki OBD pokazują albo średnią, albo taką w jakim stanie jest silnik (praca w idle lub w run).
                                Generalnie po wskazaniach raczej nie ma nad czym płakać i panikować z uszkodzoną sondą. Tym bardziej że mowisz że błędów brak.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Widzę że post kolegi IrBO został wyedytowany, co widać po moich odpowiedziach w poprzednim poście. gdzie go cytowałem. Odnoszę się teraz do nowego postu.
                                  Zamieszczone przez IrBO Zobacz wpis
                                  Widzisz zwonko trzeba było powiedzieć mi od razu, że mam sondę szerokopasmową w moim BSE
                                  Zamieszczone przez IrBO Zobacz wpis
                                  Wyżej zamieściłem zdjęcia kostki od sondy, widać kolory i liczbe kabli, a i w opisie od początku ujawniłem, że mam silnik BSE
                                  nie powiedziałem bo nie wiedziałem o tym. Po prostu nie czytałem tego opisu na temat kabli, skupiłem się na screenach z Torque i tylko do nich odniosłem się w swojej odpowiedzi . Oraz jak już powiedziałem:
                                  Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
                                  Nie znam dokładnie który silnik ma jaką sondę, tak, to prawda
                                  Dalej:
                                  Zamieszczone przez IrBO Zobacz wpis
                                  A Ty robiłeś sobie ze mnie polewkę pytając jak Torque może wskazać mi AFR skoro na sondzie pokazuje 0V.
                                  nie robiłem sobie z nikogo polewki. Stwierdziłem "ze nie wiem (w domyśle oznacza że JA NIE WIEM) jak torque może pokazać AFR przy zwykłej sondzie (mój błąd i niedopatrzenie co do rodzaju sondy), a tymbardziej pokazać AFR gdzie u Ciebie nie ma pokazanego napięcia. Cała moja wypowiedź miała podsumowanie tym, że niestety w sprawach diagnostyki VAG ufam tylko VAG-COM/VCDS a nie apkom OBD. Apki OBD uważam że można używać praktycznie tylko od odczytu błędów...

                                  Jeśli poczułeś się urażony, to sorki, na pewno nie miałem takiego zamiaru. W żadnym poście z żadną wypowiedzią, nie odnosiłem się do Ciebie. Znaczy może poza tym że sam nie wiedziałeś że masz szerokopasmową sondę, ale uważam że to nie obraza tylko stwierdzenie faktu. Btw oboje nie wiedzieliśmy.

                                  Wracając do głównego wątpku czyli problemów z checkiem. Na razie po LTFT i STFT jest dobrze. Nie ma błędów już ponoć więc jest dobrze. Poczekać na VCDS do dokładniejszej diagnostyki. Jak wrócą błędy to wtedy szukać przyczyny
                                  Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Post został przeze mnie zedytowany krótko po jego napisaniu i było to najprawdopodobniej w czasie kiedy kolega zwonko odpisywał już na treść pierwotną. W innym przypadku nie pozwoliłbym sobie na edycję postu do którego treści ktoś sie ustosunkował publikując cytaty. Zaznaczyłem wcześniej, że uczę się. Zamieściłem zdjęcie kostki z pięcioma przewodami, wiec zamiast wykłądu o AFR, apkach i moich wywodach jako ekspert powinienieś napisać mi w poście pierwszym pod zdjeciem kostki - chłopie masz sondą szerokopasmową, ale cóż zamiast pomóc wolałeś zielonemu zaprezentować poziom swojej wiedzy, a w późniejszych postach odwracasz kota ogonem odwracając uwagę od sedna. Tak czy inaczej dziekuje za pomoc. Przepraszam za zaśmiecanie forum.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      post do skasowania. Poprzednie również proszę o skasowanie, podobnie nie wnoszą nic do tematu.
                                      Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X