Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z wbiciem 2 biegu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z wbiciem 2 biegu

    Witam, od kilku dni zauważyłem nasilający się problem. Odpalając samochód po nocy, wyjeżdżając z parkingu mam problemy z wbiciem 2 biegu. Inne biegi wchodzą gładko. Po przejechaniu kilku kilku kilometrów problem znika, 2 wchodzi płynnie. Dodam , że problem nasila się wraz z mrozami. Czy możliwe jest że to wina oleju w skrzyni biegów ? Sam go jeszcze nie wymieniałem, nie wiem kiedy i czy w ogóle robił to poprzedni właściciel , a może to problem mechaniczny ?

    Doradzcie coś koledzy, dzięki.

  • #2
    Wbij 2 lub 4 na postoju i sprawdź czy ciężarek na mechaniźmie zmiany biegów nie chaczy o przewody do nagrzewnicy.

    Komentarz


    • #3
      Niestety nie mam kanału i drugiej osoby do sprawdzenia, a do mechanika z czymś takim nie pojadę. Wczoraj byłem na zmianie oleju w skrzyni biegów, koleś od razu jak się umawiałem powiedział , że zmiana oleju nie pomoże. Mimo tego sam chciałem zmienić olej bo nie wiem ile ten już jest w skrzyni. Wlany Castrol 75w90 Transaxle. Zmiana oleju nie pomogła, dziś przy -5 , dwójka prawie nie do wbicia, dopiero przy drugim trzecim wysprzęgleniu weszła. Po kilku kilometrach problem znika, a biegi wchodzą gładko. Może jakieś inne sugestie poza sprawdzeniem przewodów od nagrzewnicy ?

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpis
        Wbij 2 lub 4 na postoju i sprawdź czy ciężarek na mechaniźmie zmiany biegów nie chaczy o przewody do nagrzewnicy.
        Był już omawiany podobny problem, sprawdź to co kolega mark711 Ci radzi.
        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
        Spalanie - Motostat.pl
        Spalanie - Motostat.pl

        Komentarz


        • #5
          Dzięki za rade, postaram się to sprawdzić tym sposobem.

          Komentarz


          • #6
            Polecam jak najszybciej, sprawdzisz samemu na postoju od góry, możesz wbić 2 złapać za ciężarek pociągnąć do przodu i wyczujesz czy chaczy, bo ciągnąc wybijasz na luz, węże jak przetrzesz to oryginał 400zł, zamiennik 280, szrot- trudno dostępne.
            Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

            Komentarz


            • #7
              Dzięki, mam nadzieję, że jeszcze nie jest tak krytycznie. Dzisiaj postaram się to zbadać.

              Na czym polegała twoja naprawa oprócz wymiany węży, podniosłeś je jakoś czy przesunąłes żeby Ci nie ocierały ?
              Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

              Komentarz


              • #8

                Zobacz na poniższe linki może będą pomocne:

                Rysunek techniczny i opis wymiany znajdziesz w poniższym linku:

                410 Gone

                http://remontvw.spb.ru/2014/11/20/кулиса-гольф-4-октавия/

                co do tłumaczenia to skorzystaj z Google tłumacz

                403 — Доступ запрещён





                403 — Доступ запрещён

                Jako żart: a tutaj przy przebiegu 154 tys, słabo wschodził 1 i 2 bieg i co dalej:

                Коробка передач МКПП 02К на VW Golf 4 - снятие и ремонт

                Konsola, mechanizm zmiany biegów Skoda Octavia I

                Konsola, mechanizm zmiany biegów Skoda Octavia I - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia Końcówka linki zmiany biegów Skoda Fabia, Octavia I -oryginał

                Końcówka linki zmiany biegów Skoda Fabia, Octavia I -oryginał - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia

                A tak zanim przystąpisz do wymiany, którą możesz samemu zrobić, tylko to jest pracochłonne, proponuję bardzo prosty sposób, po prostu przesmaruj, te wszystkie pracujące części. Jest tylko problem czy należy przesmarować smarem grafitowym czy silikonowym, ale myślę iż ktoś z forum podpowie. W moim przypadku miałem smar w sprayu i od spodu podczas wymiany oleju w skrzyni, oraz z góry , ale tam trudno jest dotrzeć, dlatego zrobiłem to podczas wymiany termostatu, proponuję także kupić smar w sprayu i do tego z jakimś z wężykiem - aplikatorem.

                I jeszcze jedno, obecnie jest dość chłodno i nie polecam pracy pod samochodem, ja dość długo jeździłem w ten sposób, iż po pierwszym biegu wrzucałem od razu trzeci bieg, też tak można. A na wiosnę możesz zrobić remont.





                Komentarz


                • #9
                  Jestem już po oględzinach samochodu od spodu, faktycznie ta ruchoma część od zmiany biegów zachacza o węże od nagrzewnicy. Obejrzałem to i wg mnie nie ma tam dużego przetarcia, ale nie daje mi to spokoju. Spryskałem ruchome części od spodu białym smarem litowym z PTFE łącznie z częścią która ociera o wąż. Problem w tym że ciężko od góry do tego dojść bo jest tam mało miejsca , a do tego blokuje dostęp parownik z instalacji LPG. Nie daje mi spokoju dlaczego biegi wchodzą dobrze na zimnym silniku , nie uruchomionym a po ruszeniu i zmianie jest tragedia. Czy jest jakiś bezpieczny i pewny sposób na podniesienie tych węży wychodzących z nagrzewnicy ?

                  Komentarz


                  • #10
                    Mogę sprzedać swój "druciarski" patent, trytytki a na nie nawleczony cienki wężyk by węży nagrzewnicy nie przecięły, a węże podniesione i zaczepione o... pompę hamulców. Możesz kombinować i wieszać na osłonie serwa pompy hamulców, rancie lub wkrętach podszybia. Jak silnik mocno lata na poduchach to pewnie węże opadają i zaciera. Ja miałem takie średnio głębokie przetarcie i przy nagrzaniu się sączyło.

                    Komentarz


                    • #11
                      Hehe, dzięki za "druciarski" patent . Lepszy taki niż żaden. Postaram się skorzystać z patentu , albo go zmodyfikować pod swoją budę.

                      Komentarz


                      • #12
                        Mam do was nurtujące mnie pytanie, czy u was węże od nagrzewnicy też opierają się o kolektor wydechowy ? Mój silnik był składany po remoncie i nie wiem czy te węże normalnie są tak umiejscowione czy mechanik tak poprowadził węże jak mu pasuje. ??

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X