Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Chrobotanie przy puszczaniu sprzęgła.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Chrobotanie przy puszczaniu sprzęgła.

    Witam.
    Problem polega na tym ze w momencie puszczania i wciskania sprzęgła na biegu pojawia się metaliczny zgrzyt z okolic sprzęgła. Również gdy auto stoi na luzie to lekko chrobocze bez wciśniętego sprzęgła, a gdy wcisnę sprzęgło to jest cisza. Również przy gaszeniu silnika i wciśniętym sprzęgle pojawia się ten metaliczny zgrzyt, Co to może być? Silnik 2.0 AZJ a kod skrzyni EGU, przebieg 210tys, i przy sprzęgle raczej nic nie było robione.

  • #2
    Daj trochę więcej info.
    Czy masz jakieś inne problemy z biegami, haczą, ciężko wchodzą, zgrzytają? Pedał bierze jak, łagodnie liniowo, czy np. od razu z dołu lub dopiero pod koniec? Sprzęgło się nie ślizga?

    Na podstawie tylko informacji, które podałeś podejrzewam łożysko wyciskowe lub łożysko sprzęgła.
    Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz


    • #3
      Biegi w miarę normalnie wchodzą, tylko gdy ciągniesz silnik do wyższych obrotów np. 4-5tys, to ciężej wchodzi następny bieg np. dwójka i następnie trójka i tak dalej. Pedał sprzęgła bierze praktycznie przy samej górze.

      Dziś zauważyłem że jadąc na pierwszym biegu gdy dodaje gwałtownie gazu to jest to puknięcie (chrobot) i gdy odpuszczam gaz to znów jest ten chrobot, jest to w momencie gdy zaczyna się hamowanie silnika po dodaniu gazu znów jest chrobot i po odpuszczeniu znów chrobot i tak w kółko.
      Jeszcze co zauważyłem to gdy przyśpieszam to słysze ten chrobot w niższych partiach obrotów między 1tys. a 2tys. ale to już może znaczyć że jestem przewrażliwiony i słyszę ten chrobot prawie wszędzie...

      Mam nadzieję że w miarę jasno to opisałem. A co do ślizgania się sprzęgła to nic takiego nie zauważyłem.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
        Na podstawie tylko informacji, które podałeś podejrzewam łożysko wyciskowe lub łożysko sprzęgła.
        Ja raczej łożysko wyciskowe bym wykluczył, bo padnięte hałasuje przy wciśniętym pedale sprzęgła, co do łożyska na wałku sprzęgłowym to może być jakiś trop.
        Sławek

        Komentarz


        • #5
          Czy przy wymianie sprzęgła da rade bez problemu wymienić te dwa łożyska, czy jest jakiś problem z ich wymianą?

          Komentarz


          • #6
            Zostaję przy moich poprzednich podejrzeniach a dodatkowo po Twoich wyjaśnieniach podejrzewam kończące się sprzęgło. Przy wysokich obrotach elementy kasują sobie luzy zakleszczając się w pozycjach, w których być nie powinny się znajdować tym samym nie wysprzęglasz do końca stąd narastające wraz z obrotami problemy z przekładaniem biegów.

            Spróbuj jeszcze sprawdzić w taki sposób: podkręć motor do tych 4-5 rpm ale przy zmianie biegów pozwól silnikowi zejść nieco z obrotów (dłużej zwlekaj z wyjęciem dwójki i włożeniem trójki) czy będzie łatwiej wtedy zmieniać.
            Pozostaje jeszcze spróbować regulacji ale jak pedał bierze zbyt wysoko to już pewnie nic nie da, naprawdę przyczyn może być kilka z pękniętym dociskiem włącznie.
            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
            Spalanie - Motostat.pl
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz


            • #7

              Łożysko wyciskowe bezwzględnie wymienia się wraz z wymianą kompletu sprzęgła, co do łożyska na wałku sprzęgłowym zobaczysz.
              Ostatnio edytowany przez slawento; 41888.
              Sławek

              Komentarz


              • #8
                Bambek1 jutro popróbuje robić jak mówisz i odezwę się w godzinach wieczornych. A na dziś koledzy dziękuje za odpowiedzi.

                Komentarz


                • #9
                  Czy wysokie obroty czy niskie to biegi ogólnie tak samo wchodzą, nie ma wielkiej różnicy, lekko wchodzą gdy powoli operuje się lewarkiem. zauważyłem że chrobot pojawia się przy gaszeniu silnika przy wciśniętym pedale sprzęgła. Najlepiej by było gdyby coś konkretnie się rozwaliło i wtedy sie robi i po sprawie , a tak to jest takie gdybanie...Najpewniej wymienię komplet sprzęgła i teraz pytanko jakiej marki: luk, sachs, valeo, czy może jeszcze coś innego???

                  Komentarz


                  • #10
                    Luk albo z braku laku sachs.
                    Nie wiem jak teraz ale kiedyś na pierwszy montaż w vw był luk. Znajomy mechanik tylko luka pakuje ludziom jak wymienia i nie miał dotąd reklamacji.

                    Valeo raczej nie a już absolutnie żadnych wynalazków spod marek typu "4max" itp. chyba, że jutro auto do żyda.
                    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                    Spalanie - Motostat.pl
                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz


                    • #11
                      Hej koledzy, mam takie pytanko, ile wam pokazuje komputer chwilowe zużycie benzynki na postoju przy temperaturze silnika 90? u mnie to jest 0,9 lub 1,0 L/h czy to normalne wskazania?

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X