Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wieszaki tłumika środkowego i końcowego O1 1.6 benz. BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wieszaki tłumika środkowego i końcowego O1 1.6 benz. BFQ

    Niecałe 2 tygodniu temu zmieniłem 11-sto letnie rozwalone fabryczne wieszaki tłumika środkowego na zamienniki produkcji polskiej FISCHER AUTOMOTIVE 1, bo w niektórych zakresach obrotów i obciążenia pojawiały się drgania i dudnienie/buczenie. Poprawiło się odczuwalnie i w środę 14.02 zmieniłem także wieszak tłumika końcowego, bo był rozciągnięty i "zmęczony". Po tej zmianie znów wyczuwam lekkie drgania i dudnienie w niektórych zakresach obrotów i obciążenia silnika. Układ wydechowy jest szczelny mimo, że rudawy kolor w niektórych miejscach jest już widoczny.
    Podejrzewam, że mógł puścić jeden z wieszaków tłumika środkowego podczas ruchów układu przy ściąganiu i zakładaniu wieszaka tłumika końcowego.
    W związku z powyższym mam dwa pytania:
    1. Polecicie jakieś w miarę trwałe zamienniki wieszaków tłumika środkowego?
    2. Czy jest ewentualnie możliwe, że nowy wieszak tłumika końcowego tak wpłynął na położenie układu, a szczególnie tłumika środkowego, że teraz jego wieszaki są naprężone, nie tłumią odpowiednio drgań i wymagają poluzowania śrub oraz ułożenia w optymalnym dla siebie miejscu?

  • #2
    Ja osobiście mogę polecić wieszaki firmy Febi, nie pamiętam numeru katalogowego, ale myślę że łatwo znajdziesz przez wójta Google, pamiętam tylko , że były czerwone . Ja u siebie mam te wieszaki wraz z nowym tłumikiem środkowym i końcowym z firmy Polmostrów. Wieszaka końcowego nie miałem zmienianego, albo z lenistwa mechanika albo ze względu na dość mocno skorodowana część , która przykręca się do podwozia. Z tym wieszakiem końcowym to jest ciekawa sprawa bo tam jest dużo luzu i przynajmniej u mnie tłumik "pracuje" na prawo i lewo, ale nie ma to wpływu na głośność układu wydechowego i komfort jazdy.

    Komentarz


    • #3
      Jeszcze jedno pytanie pomocnicze do mojego pierwszego postu. Podkreślam, że nazwy producentów używam w celu wyróżnienia kształtów wieszaków zaprezentowanych w załącznikach - nie w celach reklamowych:
      Czy ze względu na kształt wieszak FEBI BILSTEIN różni się charakterystyką pracy, twardości, elastyczności, wysokością, trwałością od wieszaka VAICO?
      Na rysunku w ETCE wygląda na to, że do O1 BFQ powinny zostać założone 2 FEBI. Na rynku pod tym samym numerem do O1 BFQ oferowane są obydwa zaprezentowane w załącznikach wieszaki. Swoje stare wieszaki, które zdemontowałem wyglądały jak VAICO.
      Ktoś miał doświadczenia z obydwoma kształtami tych wieszaków i może coś podpowiedzieć?
      Załączone pliki
      Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

      Komentarz


      • #4
        Febi to dobra i sprawdzona firma, robią komponenty w bardzo dobrym stosunku cena/ jakość. Tej drugiej firmy nie kojarzę, więc nie wypowiadam się co do jakości. Swoją drogą, nie wiem czy znajdziesz kogoś na forum kto tak wnikliwie zmienia i testuje wieszaki przy wymianie tłumików .... A jak nie możesz się zdecydować to kup droższe.

        Komentarz


        • #5
          U siebie już zmieniłem więc podpowiem innym - może ktoś będzie miał podobny problem.
          Do swojej O1 BFQ z 2007r. założyłem wieszaki firmy FEBI i w kształcie uwidocznionym na mniejszym zdjęciu zamieszczonym powyżej. Rezonans, drgania i dźwięk silnika w różnych zakresach obrotów oraz w różnych temperaturach otoczenia uległ wyraźnej poprawie w porównaniu do pracy na wieszakach w kształcie z większego zdjęcia w tych samych warunkach. Pasowanie otworów do śrub idealne.

          Komentarz


          • #6
            Pogratulować zmysłów . To teraz nic tylko jeździć i cieszyć ucho spokojem

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X