Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dławienie się na zimnym i ciepłym na gazie jest ok- przyczyna wtryski pb?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dławienie się na zimnym i ciepłym na gazie jest ok- przyczyna wtryski pb?

    Witam wszystkich,
    Auto skoda 1U 1.8t 2006r. Benz+LPG 150 KM zrobione na 215 hp
    Mam pewien problem z dławieniem auta, zauważyłem następujące objawy:
    1) przy zapaleniu auta na zimnym i gdy auto jedzie na ssaniu występuje szarpanie i dławienie po dodaniu gazu, tak przy lekkim wciśnięciu na niskich obrotach auto się dławi. Gdy obroty wzrosną powyżej 2000 i więcej jedzie normalnie. Po przełączeniu na gaz jest ok.
    2) Auto od jakiegoś czasu nie pali od strzała jak dawniej, Stało się to po awarii gazu (lał mi jeden wtryskiwacz) gazownik twierdzi że problem jest z gazem jest ok nie ma ubytków po zgaszeniu i nic nie zalewa gdy jest zgaszony. A na benzynie mam tak gdy temperatura jest na minusie auto pali od strzału, lecz gdy temperatura jest w okolicy zera lub wyższa kręcę kilka sekund ok 3 by zapalil na zimnym i czasami zdarza się na ciepłym lecz rzadziej.
    3) auto nagrzane jadę sobie na gazie przełączam na benzynę przykładowo 4 bieg 3000 obrotów gaz w podłogę auto się dławi i szarpie pomału przyśpiesza (objaw ten występuje przy większym obciążeniu na 1 i 2 jest wmiarę ok nie czuć) gdy przełącze na gaz jest ok.

    Mam zamiar wyczyścić przepustnice w sobote ale myślę że przyczyna może być w wtryskach od benzyny? skoro na gazie jest ok to raczej nie wina przepustnicy.

    Wymienione w ciągu tego roku zostały : wszystkie cewki, sonda lambda, świece, filtr paliwa,powietrza,

    Ma ktoś jakiś pomysł,
    Mogę zrobić logi proszę o podanie jakich najlepiej
    mintus

  • #2
    Co prawda to nie motor z turbo ale jak rok temu z podobnymi problemami zmagałem się w fabii II 1.4 16v to skończyło się na wypalonym zaworze i regeneracji głowicy. Też lał jeden wtrysk gazu. Sprawdź pod kompem czy są jakieś błędy i ciśnienie sprężania.

    Sprawdź jakimś dobrym interfejsem diagnostycznym czy w którymś cylindrze szczególnie często nie wypadają zapłony.
    Osłuchaj przy wydechu czy przypadkiem nie słychać nieregularnych "pyrknięć", jeśli motor dmucha równo to równo jeśli gdzieś wypada zapłon to na wydechu to słychać i da się to wyłapać.
    Teraz już regularnie sprawdzam instalkę LPG w warsztacie.
    Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz


    • #3
      Witam ponownie,
      Póki co problem ustał przyczyną było złe wystrojenie LPG co spowodowało rozjechanie korekt na PB było ok -15%. Po resecie korekt jazda na tylko na benzynie była ok. Po przełączeniu na gaz nastąpiło od razu wypadanie zapłonów. Po wymianie wtrysków od lpg i korekty oprogramowania jest w miarę ok ale czuje że nie do końca w tym była przyczyna. Gdyż moc w porównaniu do benzyny jest mniejsza.
      mintus

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez mintus Zobacz wpis
        Mogę zrobić logi proszę o podanie jakich najlepiej
        AEB... to jest stary sterownik, czyli będzie 002+007, 003+025 przydałby się jeszcze 002+013. Wszystko dynamiczne, z butem w podłodze, przekroczy 6000RPM. Te 3 na Pb, dodatkowo trzeba zrobić 002+007 na LPG, też dynamicznie.
        Dla dopełnienia log grupy 007, statyczny, ciepły silnik, z przełączaniem paliw co 60s, 4minuty logu. Zmiane paliwa zaznaczać przyciskiem mark.

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X