Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] 1.6 SR Dławi się na wolnych, moc jest, brak błędów VCDS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] 1.6 SR Dławi się na wolnych, moc jest, brak błędów VCDS

    Dobra, miałem nie pisać bo chciałem sprawdzić sam wszystko co znalazłem na forum.
    Pytanie do fachowców i osób które miały styczność z 1.6 SR
    Od weekendu od niedzieli gdy wróciłem po trasie do Wwa i stanąłem na światłach zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Mianowicie na wolnych obrotach dławi się.

    Z początku myślałem, że to chwilowe, ale powtarza się czy ciepły czy zimny silnik jest to samo – dodam, że teraz tylko na mrozie sprawdzane.
    Generalnie VCDS pokazuje brak błędów w bloku silnika. Dodatkowo nie ma braku mocy, jak mu dam gaz i rura to jedzie bez żadnej dziury. Czasami tylko jak startuje z wolnych to wtedy chrząka przez chwilę.

    Istotne rzeczy :
    Sonda lambda wymieniona w kwietniu 2017 – były błędy był spadek mocy – temat przerobiony
    Uszczelki kolektora ssącego wszystkie 8 wymienione w kwietniu 2017 – chyba raczej można wykluczyć
    Regulator ciśnienia paliwa – wymieniony w kwietniu 2017
    Przepustnica czyszczona 10kkm temu
    Wczoraj czyszczona odma – nic nie dało
    Świece, kable, cewka – zmienione w kwietniu 2017 -10kkm temu (wczoraj oglądałem, jeszcze nie kwalifikują się do wymiany) cewka trzyma napięcie na cylindrach na poziomie 700V-720V.


    Raczej nie ma wypadania zapłonów – aczkolwiek u mnie chyba tego się nie da sprawdzić, gdyż mam słabo uzbrojony komputer.

    Dla tych co znają DGW – też sprawdzał dwa dni temu na spocie. Co ciekawe przyjechałem na spot i nie chciała pokazać co ją boli, zastanawiam się tylko na jednym – wówczas samochód stał na pochylni (można tak powiedzieć) – Paliwo? Syf?

    Kompletnie nie mam pomysłów gdzie szukać przyczyny problemu, ogółem szarpnięcia nie są regularne, czasami potrafi być tak że ich w ogóle przez chwilę nie ma nagle pojawi się jedno, czasem dwa, a czasem przez 30 sekund tak się dławi.

    Mogłem o czymś zapomnieć wpisując wyżej – jak dacie propozycje to od razu powiem czy sprawdzone czy nie…

    poniżej dwa filmiki – jeden z wczoraj jak widać jak obroty falują. Drugi to odczyt z VCDS z bloku silnika na kilku blokach pomiarowych – widać na nich jak obroty spadają do 700 i wówczas wtrysk pompuje więcej paliwa co przekłada się i na odczucie jak pedał gazu wchodzi w podłoge sam.

    - zegary, obroty, dławi się
    - VCDS odczyt przy dławieniu się

    Powiem tak jestem amatorem, ale jak ktoś wskaże co sprawdzić to to zrobie. Chodzi mi o wyeliminowanie problemu. Jeśli ktoś wie gdzie szukać i jak sprawdzić to proszę o pomoc. Już wiem że jak to zaniedbam to zaraz coś innego przez to się posypie.
    http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
    https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

  • #2
    a i dodam, że nie mam odcięcia po 5000 obrotów oraz odpala bez zająknięcia - tak więc chyba czujnik położenia wału można też wykluczyć
    http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
    https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

    Komentarz


    • #3
      Coś napięcie ładowania masz niskie i skacze.
      Sławek

      Komentarz


      • #4
        Wróć jakie kable. kurcze racja. sprawdze dziś miernikiem jeszcze.

        Dodam, że DGW sprawdzał mi testerem ostatnio 2 tyg temu rozruch, alternator, i akumulator - wyszło że alt miał ładowanie 14,1 a aku 80% naładowania...
        sprawdzę klemy jeszcze.
        Ostatnio edytowany przez Andy90; 10339.
        http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
        https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

        Komentarz


        • #5
          slawento
          Wczoraj po powrocie z pracy sprawdzilem miernikiem ładowanie - wahało się od 13,1 do 13,4 przy włączonych światłach i grzaniu - to i tak mało - na wyłączonych odbiornikach 13,45. Wziąłem aku na ładowanie przez 6h był ładowany - troche dziwi mnie że wskazówka na potencjometrze weszła na mniej więcej 3/4 skali naładowania (?) i więcej nie szła w góre. Dziś rano założyłem aku ładowanie na wyłączonych elementach 13,91V, przy włączonych odbiornikach 13,7-8 V. Dławi się ale trochę mniej. Ponieważ zostało 1/4 baku paliwa dolałem mu drugie tyle, ale tego Vpower 100 z Shella i przejechałem ok 30 km teraz z rana, żeby się to wymieszało - jest jak by troche lepiej, ale nadal się dławi.
          Zastanawiam się też czy Aku nie walnięte - wprawdzie ma dwa lata, jest to Varta Silver Dynamic 52AH 12V C6. Dodatkowo zauważyłem jedną dziwną rzecz wczoraj i przedwczoraj wariował komputer pokazując temperaturę - w ciągu 15 min potrafił zejść z -11 na -6 i wracał do -10. dziś sztywno jak wyjechałem z garażu i trzyma -11 teraz przez godzine zeszło na -10. To wygląda jak by słabo z zasilaniem było ?
          Nie wiem czy nie poczekać jeszcze aż te mrozy zejdą i zobaczyć czy będzie dalej tak samo.
          Ostatnio edytowany przez Andy90; 10339.
          http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
          https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

          Komentarz


          • #6
            Andrzej sprawdź jeszcze napięcie ładowania bezpośrednio na zacisku alternatora. Miałem podobne objawy niedawno w 2.0, drgania obrotów na wolnych, wypadanie zapłonów (świece, kable, cewka nowe) i słabo kręcił rano podczas rozruchu. Jako, że był aku nawet nie wiem ilu letni bo po poprzednim właścicielu więc wymieniłem na nowy i zauważyłem obluzowany przewód od alternatora do skrzynki bezpieczników na aku, nawet plastik obok był lekko już nadtopiony. Naprawiłem niekontakt, wymieniłem aku i objawy ustąpiły, a ładowanie wcześniej max 13,7 bez obciążenia do nawet 13,10 z obciążeniem teraz 14,2 do 13.9.
            Sławek

            Komentarz


            • #7
              Dzięki sprawdzę, aczkolwiek patrząc na objawy coraz bardziej skłaniam się ku temu że to altek.
              Jutro mam na 8 rano wizytę u elektryka - też ma to sprawdzić. Zobaczymy - dam znać co i jak.
              Auto ma 18 lat a altek raczej nie był regenerowany więc może najwyższa pora.
              http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
              https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

              Komentarz


              • #8
                Problem znaleziony - przebicie pomiedzy cewką a przewodem.
                http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Andy90 Zobacz wpis
                  Problem znaleziony - przebicie pomiedzy cewką a przewodem.
                  Ognie św. Elma hulały po cewce? Co wymieniłeś, kable WN?
                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                  Spalanie - Motostat.pl
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    heheh dokładnie. Generalnie żeby ujrzeć cokolwiek po ciemku to musiała być permamentna ciemność i do tego naprawdę dobrze trzeba było się przyjrzeć. Przewód na 3 cylindrze był jak by bez izolacji, po całej długości przewodu szła iskra, ale widoczna była dopiero jak było naprawdę ciemno i dobrze się przyjrzało. Chciałem nagrać, ale iskra była na tyle słaba, że nie widać było na aparacie, a nie chciałem za blisko przykładać telefonu :P Ponadto jak zdejmowałem to zdjałem przewód a kołnierz został na świecy.
                    Generalnie po wymianie szkodnik zaczął gadać że jest zdrowy.
                    http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                    https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X