Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Brak ogrzewania podczas postoju, na wolnych obrotach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Brak ogrzewania podczas postoju, na wolnych obrotach

    Witam, w mojej Skodzie Octavii 1.8T AGU podczas postoju na wolnych obrotach nie ma ogrzewania, leci zimne powietrze, dopiero po przejechaniu kawałka drogi ogrzewanie wewnątrz autka zaczyna działać. Jaka może być tego przyczyna?

  • #2
    ale w sensie jak auto nagrzane ?
    http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
    https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

    Komentarz


    • #3
      Gdy auto jest zimne, szyby oszronione, zamarznięte - nawet odpalenie i 15-20 minutowe chodzenie na wolnych obrotach nie powoduje rozmarznięcia szyb ani nagrzania wewnątrz auta...

      Komentarz


      • #4
        Wskaźnik temperatury silnika pokazuje że silnik ma już temperaturę po 15-20 min?
        Jeśli silnik nie ma temperatury to może coś nie tak z termostatem. Sprawdzić czy węże do chłodnicy robią się stopniowo ciepłe wraz ze wzrostem temperatury silnika czy są długo zimne i dopiero po otwarciu termostatu robią się od razu ciepłe.
        Jeśli silnik ma temperaturę to układ chłodzenia może być zapowietrzony albo nagrzewnica może być lekko przepchana. Na forum są opisy jak płukać.

        Komentarz


        • #5
          A już idąc za ciosem - jak odpowietrzyć prawidłowo? Borykam się z problemem przegrzewania, i chcę to zrobić tak, by było dobrze (wymieniłem termostat i nic to nie dało, stary po sprawdzeniu zadziałał prawidłowo). Samo się podobno odpowietrza, to wiem, ale na jakimś forum Audi wyczytałem, że w 1.8T można odkręcić coś przy pokrywie zaworów (jakąś śrubkę) i uzupełniać płyn, aż nie zacznie przez nią lecieć.
          Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
          Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

          Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
          Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

          Komentarz


          • #6
            Termostat wymieniłem, cały układ odpowietrzyłem - zagotowałem płyn w układzie i odpuściłem powietrze przez zbiorniczek. Po 15 minutach temperatura wynosi około 70*C czy to wystarczy do ogrzewania wnętrza czy dopiero po otworzeniu się termostatu (88*C) dopiero pójdzie płyn na nagrzewnicę???

            Komentarz


            • #7
              Termostat jest za obiegiem nagrzewnicy i po otwarciu puszcza na chłodnice. Patrzałeś które węże ciepłe/zimne? Ciepłe powietrze jeszcze przed 70 powinno lecieć

              Komentarz


              • #8
                Ano właśnie i dlatego tego nie pojmuję, co jest nie tak...

                Komentarz


                • #9
                  A po jeździe jak stoisz dłuższy czas też znika ogrzewanie?

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie ma czasem problemów z kierownicą powietrza? Ten dynks idący od pokrętła regulacji temperatury... Może np. jest urwane i z jakichś powodów podczas jazdy przestawia się pod wpływem przyspieszenia tak że leci przez nagrzewnicę, ale jak zahamujesz lub stoisz to już nie?

                    Ja miałem urwane połączenie pomiędzy tą klapką a kółkiem na którym była stalowa linka idąca od pokrętła - tylko że u mnie albo permanentnie grzało albo permanentnie chłodziło (czasem jak coś podłubałem od spodu to się przestawiało.

                    Jeśli to jest to to nieco upierdliwa sprawa - trzeba właściwie całą konsolę rozebrać. Mi mechanik-cudotwórca jakoś to zrobił bez tego demontażu

                    Komentarz


                    • #11
                      Kolego może masz wersję z climatronikiem? Bo ja mam i u mnie wygląda to tak że nawet jak auto jest nagrzane to na postoju na wolnych obrotach dmucha zimnym, jak trochę pogazuję to zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
                      Arecki

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Arecki55 Zobacz wpis
                        Kolego może masz wersję z climatronikiem? Bo ja mam i u mnie wygląda to tak że nawet jak auto jest nagrzane to na postoju na wolnych obrotach dmucha zimnym, jak trochę pogazuję to zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
                        Dzieje się tak bo na wyższych obrotach rośnie ciśnienie i pompa szybciej przepycha płyn pokonując tym samym duże opory przepływu na zamulonej nagrzewnicy wtedy masz ciepłe powietrze. Obroty spadają spada szybkość przepływu przez nagrzewnicę albo wręcz nawet ustaje całkiem, nagrzewnica szybko się wychładz i masz zimne powietrze.
                        Problemu z klapą kierującą raczej bym się nie doszukiwał bo gdyby to była przyczyna zimne powietrze było by na każdych obrotach.

                        Gdzieś już było na forum o podobnych problemach, winna była zamulona nagrzewnica. W dziale FAQ masz wątek jak przepłukać nagrzewnicę bez demontażu połowy auta.

                        Proszę ooo...
                        [O1] Czyszczenie Odkamienianie Nagrzewnicy. Naprawa Ogrzewania - Octavia Club Polska
                        Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
                        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                        Spalanie - Motostat.pl
                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz


                        • #13
                          Dzięks w wakacje jak bedzie ciepło to spróbuje ten patent, bo narazie jakoś się wytrzymuje, a na dworze zimno. Tylko oby pamiętać w ciepłe dni o tym.
                          Arecki

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X