Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Rozsadzenie intercoolera

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Rozsadzenie intercoolera

    Witam. Posiadam skode octavie 1 rok 2002 1.9tdi 110koni seria (założone turbo ze skody 130koni i chip tuning, po modyfikacjach wyszło 135 koni). Skode przeladowuje czyli jak jest zimna i szybko będzie się przyspieszać to zgaśnie, po rozgrzaniu problem znika. To akurat mi nie przeszkadza. Problem się zaczął taki ze 3 miesiące temu był nowy intercooler założony przez poprzedzającego wlasiciela i w dniu dzisiejszym rozsadzilo go przy 3000 obrotach na 3 biegu, lekko piłowałem oczywiście na rozgrzanym silniku. Mechanik pytał czy ma podniesiona moc, jak tak to będzie ciągle rozsadzac intercooler. Co wy na to? Prawda? Jeżeli tak to jak pozbyć się tanim kosztem problemu?

  • #2
    Wsadzić większy intercooler,

    Komentarz


    • #3
      Doprowadź doładowanie do ładu i będzie gitara. Kup też jakiś oryginalny SMIC bo zamienniki w większości to lipa.

      Komentarz


      • #4
        Obstawiam problem z turbo, kiedyś miałem taki przypadek w Audi A6. Winna była zmienna geometria w turbinie, dwa razy rozsadziło mi intercooler w trasie.
        Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez dieselinside1900 Zobacz wpis
          Obstawiam problem z turbo, kiedyś miałem taki przypadek w Audi A6. Winna była zmienna geometria w turbinie, dwa razy rozsadziło mi intercooler w trasie.
          Mam to samo. Większy intercooler pomoże? Jak poradziles sobie z problemem?

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
            Doprowadź doładowanie do ładu i będzie gitara. Kup też jakiś oryginalny SMIC bo zamienniki w większości to lipa.
            Jak ogarnąć doładowanie i co to smic?

            Komentarz


            • #7
              Dynamiczne logi i sprawdzić ile ładuje turbo czy geometria działa w pełnym zakresie itp. SMIC - intercooler

              Jak będziesz tak jeździł to rozwalenie intercoolera to nic w porównaniu z tym co może się stać jak urwie się wirnik w turbince.
              Ostatnio edytowany przez samtech84; 3140.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
                Dynamiczne logi i sprawdzić ile ładuje turbo czy geometria działa w pełnym zakresie itp. SMIC - intercooler

                Jak będziesz tak jeździł to rozwalenie intercoolera to nic w porównaniu z tym co może się stać jak urwie się wirnik w turbince.
                Załóżmy nie działa w pełnym zakresie to wtedt da radę zmienić geometrie?

                Komentarz


                • #9
                  Lepiej nic nie zmieniaj w geometrii, tylko znajdź dobrego mechanika w swoim regionie, który zrobi porządną diagnostykę i ogarnie temat.
                  Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                  Komentarz


                  • #10
                    Jak geometria nie działa to trzeba rozebrać turbawkę wyczyścić i ustawić prawidłowe doładowanie. Dodatkowo do sprawdzenia wtryskiwacze, ponieważ przy ich słabym rozpylaniu będzie dużo dymu co powoduje szybkie zabijanie nagarem geometrii.

                    Komentarz


                    • #11
                      Kupowac intercooler orginalny 110koni czy może kupić z 130konnego?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zależy od tego co masz tam na modzone, chodzi o średnice przewodów itp. Turbo od 130 KM mówi wstaw większy intercooler w gorące dni nie będzie spadków mocy spowodowanych wysoką temperaturą w dolocie.

                        Ja mając taką turbawkę wstawiałbym już FMIC (intercooler przed chłodnicą klimy) końcówki wtrysków 216 i korekta mapy. I mamy piękne 150 KM

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Magik1 Zobacz wpis
                          Witam. Posiadam skode octavie 1 rok 2002 1.9tdi 110koni seria (założone turbo ze skody 130koni i chip tuning, po modyfikacjach wyszło 135 koni). Skode przeladowuje czyli jak jest zimna i szybko będzie się przyspieszać to zgaśnie, po rozgrzaniu problem znika. To akurat mi nie przeszkadza. Problem się zaczął taki ze 3 miesiące temu był nowy intercooler założony przez poprzedzającego wlasiciela i w dniu dzisiejszym rozsadzilo go przy 3000 obrotach na 3 biegu, lekko piłowałem oczywiście na rozgrzanym silniku. Mechanik pytał czy ma podniesiona moc, jak tak to będzie ciągle rozsadzac intercooler. Co wy na to? Prawda? Jeżeli tak to jak pozbyć się tanim kosztem problemu?
                          tak sie wlasnie konczy agro tuning,amen.

                          Komentarz


                          • #14
                            z drugiej strony mocy ogromnej nie miał ten pojazd, 135 ps, to po zwykłym sofcie wychodzą 110 wersj tyle, więc w ogóle się zastanawiam nad sensownością tej turbiny od 130, przy takich gratach.

                            Na moje IC od 130 od tego od 110 za wiele się nie różni. Wiadomo, bardziej wydajny, ale wciąż mały. Najlepsze fmic do podnoszenia mocy. Choć mi spokojnie wytrzymywał 170 ps, tylko w superbie, a też był mały smic tam.
                            To bardziej wina tej turbiny i jakiś wad dolotu, a nie samego icka.

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X