Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Gasną światła na drugim trybie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Gasną światła na drugim trybie

    Witam,
    W mojej skodzie 2003r mam 2 tryby świateł. 1 tryb to automatyczne zapalanie się świateł na którym nie mogę używać świateł długich. 2 tryb to raczej to samo co 1 tryb z tą różnicą że mogę używać długich świateł. Zdarzenie wyglądało w ten sposób że jadąc w nocy na 2 trybie włączając wyłączając światła długie w zależności od potrzeb nagle całkowicie zgasły mi światła. Po zatrzymaniu skodziny i przełączeniu na tryb 1 po czym 2 wszystko grało i gra do teraz. Po zmroku narazie nie jeżdżę bo miałem mokro w majtach po tym zdarzeniu jednakże co mogło być powodem wyłączenia się świateł?. I jeszcze jedno małe pytanie. Jak wyciągnąć to pokrętło od włączania świateł pomiędzy trybem 1 a 2?
    Dziękuje za poświęcony czas.

  • #2
    Jeśli chodzi o samo wyciągnięcie włącznika świateł (tego pod kierownicą) to wystarczy go wcisnąć i przekręcić w prawo, a następnie pociągnąć do siebie. Całej reszty nie bardzo rozumiem, co to za tryby masz na myśli.
    Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
    Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

    Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
    Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez piotro83 Zobacz wpis
      W mojej skodzie 2003r mam 2 tryby świateł.
      Najlepiej zrób zdjęcia włącznika świateł + opis w jakiej pozycji co Ci świeci.

      Tak na szybko to podejrzewałbym o to manetkę lewą.
      Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
      Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

      Komentarz


      • #4
        Wygląda na nadpalenie styków w przełączniku świateł mijania/drogowych (przy kierownicy).
        Cały prąd do świateł długich idzie przez ten przełącznik i po pewnym czasie nadpalają się styki.
        Nie podejrzewałbym włącznika świateł (tego okrągłego), który chcesz wyciągać.

        Komentarz


        • #5
          Dorzucam screena wraz z opisem. Zgasła również na zegarach kontrolka włączonych świateł.
          Załączone pliki

          Komentarz


          • #6
            Ty masz jakąś przeróbkę tego przełącznika, skoro w trybie zerowym masz włączone światła. W O1 na zero, nie powinny się świecić żadne światła. Także raczej nikt Ci tutaj nie pomoże, bo nie wie co za rzeźbiarz tam maczał palce.
            Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

            Komentarz


            • #7
              kurde. Tak to jest jak kupuje się auto od płaczącego Niemca.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Pixon Zobacz wpis
                W O1 na zero, nie powinny się świecić żadne światła
                A dlaczego nie?

                Pewnie ma zrobione światła do jazdy w dzień.

                W pozycji 0 z pinu 3 włącznika świateł wychodzi 12V do świateł dziennych. Napięcie zanika jak włączy w pozycję środkową lub mijania.
                Ma to jakoś połączone z mijania.


                Zacznij od manetki. To na 99% jej wina. Wymień bo ona (zwykła, tylko do świateł i kierunkowskazów) kosztuje grosze a może rozwiązać Twój problem.

                Napisz tylko czy masz ją z tempomatem czy tylko światła i kierunki?
                Ostatnio edytowany przez koleś; 6390.
                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                Komentarz


                • #9
                  Ja też tak sobie zrobiłem, że w pozycji "0" świeca mi się światła mijania - tylko światła mijania (po przekręceniu kluczyka).
                  Zgadzam się z kolegą "koleś". Ale kto nie zgodziłby się z takim fachowcem od manetek i nie tylko

                  Komentarz


                  • #10
                    Światła w pozycji "0" to tzw. "tryb skandynawski" fabrycznie miały to auta sprzedawane w Skandynawii (DK, N, S, FIN) można to w bardzo łatwy spsób metodą druciarską wyłączyć.

                    Musiał bym zerknąć na schemat ale czy kolega andrzej22 kładzie głowę, że światła nie są sterowane przez przekaźniki tylko cały prąd idzie przez przełącznik? Bo ja o tym przekonany nie jestem, taki sposób zasilania świateł to jest na pewno we Владимирцy (taki rosyjski ciągnik T-25) ale chyba nie w octavii.

                    W fabii II też mam w pozycji "0" tryb dzienny, który można deaktywować pstryczkiem w skrzynce bezpieczników i kiedy miałem problem migotania świateł winny był przekaźnik, który miał zimny lut i rozłączał zasilanie cewki. Słychać było wtedy klikanie zwory.
                    Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
                    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                    Spalanie - Motostat.pl
                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz


                    • #11
                      koleś manetkę mam z tempomatem. A tak przy okazji zapytam. Nie zawsze mi się otwierają drzwi prawe przód. Jak zdejmę tapicerkę to pod nią są spinki plastikowe?. I jeśli są może wiecie jakie to spinki i ile ich tam jest?
                      Ostatnio edytowany przez piotro83; 34878.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez piotro83 Zobacz wpis
                        manetkę mam z tempomatem.
                        Proszę. Tu masz manetkę, która będzie Ci pasować:
                        Link

                        Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                        Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                        Komentarz


                        • #13
                          koleś Nie do końca bo w prawej manetce mam jeszcze przełączniki do sterowania komputerem(spalanie itp).

                          Komentarz


                          • #14
                            dokładnie tak moja wygląda: Link ale czy warto kupować używkę? Czy nie utopię kasy?

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez piotro83 Zobacz wpis
                              Nie do końca bo w prawej manetce mam jeszcze przełączniki do sterowania komputerem(spalanie itp).
                              Uważasz, że źle Ci doradzam? Dlaczego?

                              Przecież pisałeś, że masz problem z lewą manetką od świateł i że jest ona z tempomatem. No to co ma do tego prawa manetka?

                              Ta z mojego linku będzie u Ciebie działać. Jest poza tym wygodniejsza niż oryginalna z Octavii 1.

                              Prawą się tak nie przejmuj. Zostawisz sobie swoją.
                              Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                              Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                              Komentarz


                              • #16
                                koleś a OK ok myślałem że to się całościowo wymienia. Nawet przez myśl mi nie przeszło że mi źle doradzasz także nie wiem skąd taki wniosek.
                                Dzięki wielkie za pomoc była ona naprawdę pomocna.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
                                  Światła w pozycji "0" to tzw. "tryb skandynawski" fabrycznie miały to auta sprzedawane w Skandynawii (DK, N, S, FIN) można to w bardzo łatwy spsób metodą druciarską wyłączyć.[/I]
                                  W pełni się zgadzam. Moja octavia jest z Danii i też mam ten "patent" ze światłami u siebie. Przynajmniej nie trzeba pamiętać o zapalaniu świateł.

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X