Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dziwna sadza na wlewie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dziwna sadza na wlewie oleju

    Witam wszystkich !

    Od razu napiszę w czym rzecz. Jestem posiadaczem Octavki I 1,6 Kombi z 2004r. mam z nią parę problemów, ale to swoją drogą. Od jakiegoś roku borykam się z problemem dziwnej żółtej sadzy przy wlewie oleju. Parę miesięcy temu wyczyściłem wlew z wierzchu, lecz dziwność powróciła przy dolewce oleju. Czy ktoś może spotkał się z czymś takim? Z czego to się bierze? Bardzo proszę was o pomoc jak temu zapobiegać? Pozdrawiam
    Załączone pliki

  • #2
    Normalna rzecz przy jeździe na krótkich odcinkach silnik nie dogrzany i powstaje masło
    Skoda Octavia II FL
    Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

    https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

    Komentarz


    • #3
      To jest takie masło - galareta w kolorze żółtawym? Normalny objaw jeśli robisz krótkie odcinki i masz niedogrzany silnik. Ja to przerabiałem w O I w silniku 1.6 BFQ z 2005 roku. Zaraz po kupnie w ASO wytłumaczyli mi, ze to jest związane z tzw. "długim" systemem odparowania wody z oleju - taka konstrukcja. Octavka dojeździła ponad 200.000 km na czymś takim. Jeśli z silnikiem nic się nie dzieje (nie wiem jaki masz przebieg), to przy jeździe na krótkich dystansach, zwłaszcza w zimne dni tak się robi. Po postu z oleju nie ma czasu dokładnie odparować wilgoć.
      Ostatnio edytowany przez ruwado; 6444.
      pozdrawiam - Darek

      Komentarz


      • #4
        Potwierdzam. Mam to samo w obu skodach.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          Taka konstrukcja - teraz w Citigo i w O III 1.2 tego nie ma. Ale jak kupiłem O I 1.6, to się przeraziłem. Niepotrzebnie....
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
            jak kupiłem O I 1.6, to się przeraziłem
            Ja też a jeszcze jak poczytałem o uszczelce i różnych tak takich to załamka była totalna...

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Dokładnie. Takie masło, glut, galaretka jak zwać tak zwać Moja Octavka obecnie ma ok.232 tyś. przebiegu z instalacją gazową od roku. Auto jest eksploatowane codziennie do pracy i z powrotem ok.80km + trasy dodatkowe tj. zakupy, jakieś niedalekie przejażdżki. ruwado to zależy co masz na myśli jeśli chodzi o objawy silnika?

              Komentarz


              • #8
                Nie dymi na biało? Płyn trzyma poziom? Jeśli tak to raczej spokojnie.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz


                • #9
                  Nie ma co straszyć kolegi i wróżyć mu najgorszego...U.P.G.... , ten silnik tak ma po prostu, przez konstrukcję odmy, przy dogrzanym silniku i dłuższych trasach "masełko" znika, albo jest go porównywalnie mniej.

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie dymi na biało, ale ma problem z trzymaniem oleju. Muszę dolewać 1-2 w miesiącu (w zależności od temperatury) - nie wiem czy normalne, lecz mistrz mechaniki, u którego serwisuję Octavę twierdzi, że nie ma się czym przejmować i te auta tak mają. Nie zmienimy tego w żaden sposób i trzeba się z tym pogodzić. Co to jest U.P.G. ?

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez lukkan1984 Zobacz wpis
                      Co to jest U.P.G. ?
                      Uszczelka Pod Głowicą - objawia się dymieniem na biało, ubytkiem płynu chłodniczego

                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz


                      • #12
                        Ubytek oleju to już inna historia:
                        - albo (jeśli jest w normie) to silnik ma już swoje przejechane
                        - albo uszczelniacze zaworowe
                        - albo pierścienie itp.

                        Jak na biało nie dymi i nie ubywa płynu, to U.P.G jest w porządku i masełko jest związane z konstrukcją silnika.
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz


                        • #13
                          Klub w klubie, u mnie pomaga osłona atrapy chłodnicy. Po zamontowaniu na okres zimy, silnik na krótkim odcinku do pracy ok. 12km lepiej się dogrzewa i jest tej masy mniej, niż wcześniej. Dodatkowo tam gdzie mam reduktor od gazu (prawe nadkole) wymieniłem kratkę zderzaka także na pełną.
                          Zwróćcie uwagę, że nowe Skody mają atrapę chłodnicy do połowy pełną, nie tak jak w O1 przelot przez cały przekrój.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez lukkan1984 Zobacz wpis
                            Nie dymi na biało, ale ma problem z trzymaniem oleju. Muszę dolewać 1-2 w miesiącu (w zależności od temperatury) - nie wiem czy normalne, lecz mistrz mechaniki, u którego serwisuję Octavę twierdzi, że nie ma się czym przejmować i te auta tak mają. Nie zmienimy tego w żaden sposób i trzeba się z tym pogodzić. Co to jest U.P.G. ?
                            Nie stresuj się. Typowy objaw jazdy na krótkich odcinkach zimą. Wilgoć wraz z olejem tworzy taki nalot. Przyjdzie wiosna, dodatnie temperatury i problem zniknie.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X