Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wysokie obroty podczas jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wysokie obroty podczas jazdy

    Witam
    Ostatnio zauważyłem podczas jazdy ze mam wysokie obroty silnika.
    ​​​​Dzisiaj jadąc 80-100-120 obroty miałem od 2,5 do 4 tyś. Bylo mocno słychać silnik przy tej prędkości 120 km/h i od razu zwolnilem do około 100 km/h.
    Zauważyłem też jak by samochód trochę zamulil przy ruszaniu czy wypszedzaniu. Trzeba go redukować np z 4 na 2 żeby mocy nabral ale wtedy obroty sa wysokie.
    Co może być przyczyną?
    Octavia 1.6 SR 2000 r

  • #2
    Dziwny opis problemu, trudno mi z niego coś wywnioskować, brakuje mocy muli, są obroty ale słabo przyspiesza? Sprzęgło się nie ślizga?
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz


    • #3
      Wiem że ciężko coś z tego zrozumieć, pisałem to na szybkiego bo było już późno.
      Kolega też podejrzewa że sprzęgło do wymiany, tak właśnie mnie ruszyło poruszyć ten temat bo wiem że samochód wcześniej się tak nie zachowywał.
      Wczoraj jadąc 100-120 zauważyłem że jest prawie 4 tyś. obrotów no i wolniej się zbiera do wyprzedzania.
      Widać adekwatnie że obroty są za wysokie do prędkości i nawet podczas wjazdu na posesję na dwójce lekko go szarpie.

      Komentarz


      • #4
        No to zdecydowanie coś nie tak ze sprzęgłem - raczej nim teraz nie jeździj w ogóle tylko szybko do warsztatu. Ile ma przebiegu?

        Komentarz


        • #5
          Ja przy 100km/h mam prawie 3000 ten sam silnik tez combi , wiec moze byc sprzeglo

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Ptasznik Zobacz wpis
            Ja przy 100km/h mam prawie 3000 ten sam silnik tez combi , wiec moze byc sprzeglo
            Ale czy ta sama skrzynia?
            Zakładając, że wszystko jest to samo to uślizg sprzęgła i różnica aż 1000 rpm moim zdaniem doprowadziła by do "pożaru" zespołu sprzęgła a smród palonej tarczy nie pozwolił by wysiedzieć w kabinie.
            Ostatnio firmowa fabia II 1.6 TDI doznała praktycznie z dnia na dzień awarii sprzęgła, na V biegu czuć było jak obroty rosną a auto jakby zwalniało (takie uczucie) to po kilkunastu sekundach takiego uślizgu czuć było w kabinie palone sprzęgło, tarcza była zjechana niemal do blachy, a praktycznie do samego końca było dobrze. Na kilka, może kilkanaście dni przed uślizgiem biegi zaczęły haczyć a potem nagle pojawił się uślizg.
            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
            Spalanie - Motostat.pl
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz


            • #7
              No co do skrzyni to niema pewnosci ze identiko mniej wiecej powinny byc te same zachowania w takich samych autach jak niebylo przerobek.

              Komentarz


              • #8
                Auto zaprowadziłem do znajomego mechanika który stwierdził że sprzęgło do wymiany.
                Temat zamykam, dziękuję za pomoc!

                Komentarz


                • #9
                  Jak naprawi podaj mi przybliżony koszt takiej operacji

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X