Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Brak informacji o temperaturze silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Brak informacji o temperaturze silnika

    Witajcie. Jestem tu nowy, ale skusiłem się do rejestracji – kto pyta, ten krócej błądzi, a używana przeze mnie dorosła O1 TDI ma kilka mniejszych problemów, które chciałbym rozwiązać.

    Problem dotyczy przekłamanych (wg mnie) wskazań temperatury silnika. Przez zdecydowaną większość przejechanego przeze mnie dystansu (jest to średnio ok. 30 km/dzień, rozbitego na dwoje - dojazd i powrót z pracy), zarówno na trasie krótkiej (w/w), jak i dłuższej (do 120 km na raz, wraz z powrotem tego samego dnia) wskazania temperatury rzadko kiedy odklejają się od dolnej granicy ok. 50°C. Ma to miejsce nawet na dłuższej trasie czy pałowaniu na autostradzie ~120-140 km/h. Czasami zdarza się, że temperatura zaskoczy, ale nigdy nie byłem w stanie uchwycić momentu zmiany wskazania, więc nie jestem pewien, czy jest ona skokowa, czy stopniowa.
    Czy to problem z termostatem, który nie działa tak, jak powinien, czy może czujka temperatury już głupieje? Z tego co pamiętam (jeżdżę tym autem od połowy grudnia, było w rodzinie wcześniej, ale używałem go rzadko, więc nie zaprzątałem sobie jego stanem technicznym głowy), to takie kwiatki działy się już dłuższy czas, spokojnie od 2-3 lat.
    Przy maksymalnym grzaniu w samochodzie szybko robi się ciepło, więc odbiór ciepła od silnika (przy założeniu, że taki mechanizm, a nie grzałka elektryczna jest jego głównym źródłem – nie mam pewności) jest i ma się dobrze. Oczywiście nie od razu, ale wystarczyło 20 minut (w tym ~5 grzania silnika, ruszanie przy zgęstniałym 10W40 w temp. -15 do -20 to samobójstwo), żeby w samochodzie robiło się ciepło.

    Oraz finalne pytanie - jak się do sprawdzenia, co jest powodem, zabrać? Plus ew. jak odpowiednie elementy wymienić? O koszta nie pytam, bo najpewniej to nie są drogie rzeczy, ale chciałbym się czegoś przy samochodzie nauczyć i wymienić to sam (o ile pół-laik sobie z tym poradzi i nie rozwali połowy samochodu).

  • #2
    Możesz sprawdzić czy to termostat macając zapalone auto po nocy po chłodnicy. W środku powinno dmuchać ciepłe a chłodnica powinna być jeszcze zimna jeśli termostat trzyma dobrze.
    Jeśli będzie letnie powietrze dawało do środka i chłodnica też będzie letnia to oznacza że termostat do wymiany bo jest otwarty cały czas.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Do środka znaczy do kabiny, do bloku silnika czy po prostu za wentylatorem od chłodnicy?
      Rozumiem, że obecne temperatury wieczorem i w nocy nie są za wysokie na takie sprawdzanie i że nie umknie mi to, jeśli coś będzie nie tak?

      Komentarz


      • #4
        Do środka - czyli z nawiewu jakie dmucha powiet
        Chłodnicy tam gdzie wchodzi wąż do obudowy. Powinien sie zrobić ciepły dopiero po jakimś czasie jak termostat puści ciepłą ciecz chłodzącą.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          Ok, jestempo powrocie z pracy, obserwacje są następujące:
          Przejechałem 19 km, średnia prędkość 55 km/h, maks. prędkość ok. 120 km/h. Bez stania w korkach, start zimny (było ~10°C na zewnątrz, gdy ruszałem, więc nie czekałem na nagrzanie się silnika), średnie spalanie 5.2.
          W kabinie, przy minimalnym nawiewie (jedynka na pokrętle), temperaturze ustawionej na połowę zakresu i nawiewie na pasażera (o ile to ma jakiekolwiek znaczenie) ciepłe powietrze pojawia się 6-7 minut po uruchomieniu silnika. Pozostaje pytanie, na ile wpływ na to miał termostat, a na ile nagrzewnica (ufam, że w Octaviach I takie coś istnieje)?
          Zaraz po starcie silnika obydwie rury (zarówno ta pomiędzy aku a przednim zderzakiem zaraz pod maską, jak i ta pomiędzy blokiem silnika i grillem chłodnicy (i wentylatorem)) zimne. Po dojeździe na miejsce letnia zrobiła się ta przy akumulatorze, druga cały czas zimna. Widziałem jeszcze jedną rurę o podobnej średnicy, usadowioną nisko na przednim zderzaku (niewiele powyżej plastiku, jakim kończy się ten element), ale nie byłem w stanie do niej sięgnąć.
          Jeśli chodzi o wskazania temperatury na desce, to po jeździe (po jakiś 15 minutach, gdzie auto było po 5-6 km jazdy z prędkością > 100 km/h) wskazówka drgnęła dosłownie o milimetr, a jej końcówka ruszyła się z pozycji końcowej gdzieś do połowy tej pierwszej białej kreski, oznaczającej temperautry najzimniejsze (chyba 50°C jest granicą, czy się mylę?). Tutaj wpływ może mieć jeszcze mój styl jazdy, nie przepadam za pałowaniem silnika, jeśli nie jest to absolutna konieczność, rozpędzam się raczej powoli, nawet jadąc 120+ pedał gazu wciśnięty jedynie tyle, ile trzeba by prędkość utrzymać lub bardzo delikatnie zwiększać, bez gwałtownych ruchów i żyłowania jednostki.

          Jutro powinienem być w stanie sprawdzić działanie na trasie nieco dłuższej zarówno kilometrami, jak i czasem.

          Komentarz


          • #6
            Sprawdziłem, jest dokładnie tak, jak było. Czas pojawienia się ciepłego powietrza w kabinie właściwie taki sam, węże w temperaturze takiej samej. Brak odpowiedzi mnie nieco martwi, bo nie znam się na tyle, żeby samemu coś wykombinować, a jednocześnie średnio widzę możliwość oddania samochodu do serwisu na dłużej, niż doba (na zasadzie przywożę, mówię co i dlaczego nie działa, odbieram działające).

            Komentarz


            • #7
              Hmmm... Zasłoń chłodnicę i zobacz, czy auto będzie łapać temperaturę. Może zaciął się termostat w pozycji otwartej? Też miałem Octavię z tym silnikiem i identyczny problem, temperatura rosła tylko po pałowaniu. (nie pytaj mnie jak go rozwiązałem, bo to ta Octavia, która jest aktualnie w dziale sprzedam na części )
              Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
              Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

              Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
              Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez RafauB Zobacz wpis
                Zaraz po starcie silnika obydwie rury (zarówno ta pomiędzy aku a przednim zderzakiem zaraz pod maską, jak i ta pomiędzy blokiem silnika i grillem chłodnicy (i wentylatorem)) zimne. Po dojeździe na miejsce letnia zrobiła się ta przy akumulatorze

                Jak się nie mylę przewód o którym piszesz że zrobił się letni prowadzi od termostatu...a skoro jest letni i temperatura na blacie nie osiągnęła 90 stopni to oznaczałoby że termostat zablokował się w pozycji otwartej.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Matfiejkos Zobacz wpis
                  Hmmm... Zasłoń chłodnicę i zobacz, czy auto będzie łapać temperaturę. Może zaciął się termostat w pozycji otwartej? Też miałem Octavię z tym silnikiem i identyczny problem, temperatura rosła tylko po pałowaniu. (nie pytaj mnie jak go rozwiązałem, bo to ta Octavia, która jest aktualnie w dziale sprzedam na części )
                  No to dziś się przekonamy, muszę tylko znaleźć jakąś tekturkę i będę próbować. Dziękuje za pomoc, będę przynajmniej wiedzieć, co kupić i co zlecić mechanikom do wymiany.

                  Komentarz


                  • #10
                    Mam nadzieję, że nie męczę tu jakoś strasznie, sprawdziłem i rzeczywiście jest to najprędzej termostat. Ponieważ nie znam się na rozbieraniu na tyle, żeby się tego podjąć samemu + nie mam kanału do spuszczenia płynu chłodniczego, chciałem jeszcze zapytać o markę termostatu, jaki powinienem kupić, żeby się nie naciąć. Części chciałem zakupić tutaj Attention Required! | Cloudflare, albo chociaż zorientować się, jakim markom można zaufać, a czego lepiej unikać (o ile u producentów części samochodowych też się rozróżnia lepszych i robiących byle jak).

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja zawsze pytam mechanika u którego serwisuję auto lub znajomego w sklepie motoryzacyjnym.
                      Jeden o drugi wiedzą co kupić żeby reklamacji uniknąć.
                      Ta metoda od 13 lar działa.
                      Powodzenia

                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz


                      • #12
                        RafauB

                        Może te tematy i opinie pomogą tobie w wyborze...

                        Scoda Octavia 1 1.9 Tdi 90km. Termostat - Octavia Club Polska

                        [O1] Termostat po raz kolejny - Octavia Club Polska

                        Komentarz


                        • #13
                          Pogrzebałem jeszcze trochę, przeczytałem obydwa tematy, zamówiłem finalnie na skodaczesci.pl oryginalny (ale bez nalepki z ASO) termostat za 65 PLN wraz z oringiem, dziś zapłaciłem i paczka rozpoczyna wycieczkę. Umówię się u Rzepy w Trzebinii na wymianę, goście znają się na sprawie. Dam znać, jak będzie po wszystkim, dziękuję bardzo za pomoc i (miejmy nadzieję!) trafjną diagnozę.

                          Komentarz


                          • #14
                            Obowiązkowo daj znać czy pomoże, oby tak
                            Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
                            Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

                            Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
                            Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

                            Komentarz


                            • #15
                              Trafną :-))

                              Daj znać

                              ...Moje Cappuccino MPi...

                              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                              Komentarz


                              • #16
                                Ja bym jeszcze sprawdził czujnik temperatury, VCDS w blokach pomiarowych- blok 01 engine, group 001; oraz blok 17 instruments, group 003, porównać odczyty temperatury z obydwu, jeśli są duże rozbieżności pomiędzy obydwoma odczytami to czujnik do wymiany.
                                Sławek

                                Komentarz


                                • #17
                                  Odpisuje z dużym opóźnieniem, ale od kwietnia musiałem ogarnąć kilka innych rzeczy, zanim mogłem zająć się samochodem.
                                  Tak, czy inaczej, termostat z oringiem kupiłem ze skodaczesci.pl i pod koniec sierpnia oddałem na wymianę. Panowie w serwisie wyeliminowali usterkę (miałem sprawny wentylator chłodnicy, ale walnięty nie tylko termostat, ale także czujnik temperatury chłodnicy - przy każdym starcie, nawet w środku lata, komputer rozgrzewał świece żarowe).
                                  Także na 100% co było nie tak, to dalej nie wiem, ale prawdopodobnie obie rzeczy były do chrzanu. Dzięki za diagnostykę i pomoc

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X