Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda Octavia 1.6mpi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda Octavia 1.6mpi

    Witam, jestem nowy na tym forum dlatego Wszystkich witam i pozdrawiam.
    Przejdę do mojego problemu.. skoda miała osad na korku od wlewu oleju oraz na bagnecie, było tego bardzo dużo, wraz z znajomym stwierdziliśmy że padła uszczelka pod głowicą (również był mały ubytek borygo), głowica została oddana do planowania po czym stwierdzono że były uszkodzone czy też zużyte prowadnice oraz coś z jednym zaworem(nie znam się fachowo) po zamontowaniu nowej uszczelki wraz z głowicą skoda zaczęła dymić przy odpuszczaniu gazu na fioletowo i spaliła olej do minimum na bagnecie po przejechaniu 240 km.. nie wiem co mam teraz zrobić i jaką stawiać diagnozę... dodam że wcześniej dolewałem gdzieś max 1 litr oleju na 10-12 tys km, skoda jeździ na gazie firmy stag i nigdy nie było z tym problemu.. teraz żałuje że dałem się namówić na tą wymianę bo mogłem jeździć tak jak było ... ma ktoś jakąś radę albo koncepcje ???
    pozdrawiam

  • #2
    Żłopie Ci olej, diagnozy też nikt nie postawi wirtualnie. A żebyś zarejestrował się na forum wcześniej, a nie jak to mówią 'jak trwoga to do Boga' (mamy taki dział jak powitalnia ), to byś wiedział, że masełko w 1.6 mpi jest normalne.

    Może być źle coś złożone, kwestia użycia złych części (tzn. złej jakości) albo źle splanowana głowica. Uszczelniacze zaworowe może puszczają... Silnik moim zdaniem do rozkręcenia, samo się nie naprawi.
    Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
    Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

    Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
    Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

    Komentarz


    • #3
      dzięki za odpowiedź, teraz żałuje że nie zajrzałem wcześniej na forum, głowicę dzisiaj odkręcili i idzie na kontrolę do firmy która ją planowała i wymieniała gumki zaworowe.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Krzy$ Zobacz wpis
        Witam
        Pozdrowiony

        Zamieszczone przez Krzy$ Zobacz wpis
        osad na korku od wlewu oleju
        miałem 1.6 BFQ - z osadem dolatał ponad 200 kkm - ten typ ma tak przy małych przebiegach tzw. zimnych, czyli krótkich - to nie problem

        Zamieszczone przez Krzy$ Zobacz wpis
        na bagnecie
        tego nie miałem- tylko pod korkiem...

        Zamieszczone przez Krzy$ Zobacz wpis
        (również był mały ubytek borygo
        nigdy nie dolewałem - w O I poziom płynu był zawsze na max

        Zamieszczone przez Krzy$ Zobacz wpis
        max 1 litr oleju na 10-12 tys km
        to mogą być uszczelniacze zaworowe, albo pierścienie - ale takie zużycie to nie tragedia w steranym autku

        Zamieszczone przez Krzy$ Zobacz wpis
        spaliła olej do minimum na bagnecie po przejechaniu 240 km
        to już bardzo dużo...

        Może coś źle zrobili przy głowicy? Bo wcześniej mniej oleju kopciła?
        pozdrawiam - Darek

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Krzy$ Zobacz wpis
          gumki zaworowe.
          uszczelniacze czyli?
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Krzy$ Zobacz wpis
            po zamontowaniu nowej uszczelki wraz z głowicą skoda zaczęła dymić przy odpuszczaniu gazu na fioletowo
            Moim zdaniem złożyli na starych pierścieniach lub je źle spasowali i teraz jak nie masz obciążenia to może następować rozszczelnienie.
            Ale to tylko moje zdanie.
            No chyba że gumki dali jakieś najtańsze i megabadziewne :-((((

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Okazało się tak jak napisał kolega powyżej... uszczelniona została góra silnika, czyli głowica (uszczelniacze zaworowe) i w skutek tego pierścienie padły,zostały wymienione i teraz już z olejem jest wszystko ok... teraz mam problem z szarpaniem silnika... no i jeszcze dzisiaj odpaliłem silnik i świeci mi kontrolka ABS i ASR..

              Komentarz


              • #8
                A po złożeniu wszystkiego jeździłeś już??
                Nic nie świeciło??

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz


                • #9
                  tak jeździłem, zrobiłem jakieś 500-600 km i odpaliłem auto rano do pracy i się zapaliły

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Krzy$ Zobacz wpis
                    teraz mam problem z szarpaniem silnika
                    Szarpanie ma miejsce na wolnych obrotach...przy dodawaniu gazu...?

                    Zamieszczone przez Krzy$ Zobacz wpis
                    no i jeszcze dzisiaj odpaliłem silnik i świeci mi kontrolka ABS i ASR..
                    Jeżeli świecą się kontrolki ABS i ASR to winowajcą może być któryś z czujników ABS.. trzeba podpiąć pod kompa i sprawdzić błędy.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz wpis
                      trzeba podpiąć pod kompa i sprawdzić błędy.
                      Dokładnie - diagnostyka - potem leczenie

                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz


                      • #12
                        A plyn chłodzący Borygo jest na pewno do alu chłodnic ?

                        Komentarz


                        • #13
                          Zastosowanie
                          • Układy chłodzenia silników samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów, maszyny budowlane, sprzęt wojskowy, ciągniki rolnicze i silniki stacjonarne wyposażone zarówno w chłodnice mosiężne (miedziane) lutowane jak i aluminiowe.

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X