Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z plynem chlodnicznym

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z plynem chlodnicznym

    Mam problem z plynem chlodniczym w zimie. Chodzi o to, ze magicznie on znika przy przymrozkach. Jednak po przejechaniu kawalka drogi i rozgrzeniu silnika magicznie powraca.
    Teraz objawialo sie to tym, ze po dolaniu w zimie plynu, teraz po rozgrzaniu samochodu bylo go az za duzo w zbiorniczku. Co moze byc przyczyna?
    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

  • #2
    Kolego o jakie auto chodzi????

    Mógłbyś profil uzupełnić, to może znacząco pomóc.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez lukas_jg Zobacz posta
      Co moze byc przyczyna?
      Prawdopodobnie rozszerzalność cieplna cieczy, tak mi to wielu tłumaczyło, auto ma LPG płynu jest więcej i pojemność buforowa zbiornika wyrównawczego jest za mała. Ale jak to ja mam swoje "ale" (napiszę je na koniec tego postu więc nie zerkać na dół tylko czytać cierpliwie).

      Podobne wahania płynu obserwuję w fabii II 1.4 16v latem w korkach w czasie upałów potrafi nawet odrobinkę wywalić przez przelew w zbiorniku natomiast rano jak wszystko ostygnie stan jest poniżej min i zdarza się, że sygnalizuje wtedy komunikat o niskim poziomie płynu. Takie figle dzieją się tylko i wyłącznie latem przy bardzo wysokich temperaturach zewnętrznych. Resztę pór roku jest ok i co ciekawe w zimie nie dzieje się sytuacja odwrotna tzn. na zimnym silniku nie spada poziom poniżej min.
      Zastrzegam, że nie mam mowy o jakichkolwiek przedmuchach do płynu uszkodzonej UPG, wentyla czy termostatu wszystko jest sprawne. Jak udało mi się zgłębić temat wiele motorów 1.4 16v z VAGa ma podobne problemy i po prostu trzeba z tym żyć.

      Teraz obiecane ale.
      Ale dlaczego w octavii 2.0 mpi też z LPG - gdzie płynu jest teoretycznie więcej jak w fabii 1.4 - majacej identyczny zbiornik wyrównawczy nigdy mi nie wywaliło płynu ba nawet nie ma takich wahań jego poziomu jak w fabii.
      Dla mnie temat różnych zachowań płynu w tych autach jest nierozkminiony. Może ktoś przy okazji mi to wyłoży?

      P.S. kolega Przemek_i ma rację proszę uzupełnić profil i na przyszłość pisać jakiego kombajnu dotyczy problem.

      ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
      Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
      Spalanie - Motostat.pl
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz posta
        latem w korkach w czasie upałów potrafi nawet odrobinkę wywalić przez przelew w zbiorniku natomiast rano jak wszystko ostygnie stan jest poniżej min i zdarza się, że sygnalizuje wtedy komunikat o niskim poziomie płynu. Takie figle dzieją się tylko i wyłącznie latem przy bardzo wysokich temperaturach zewnętrznych. Resztę pór roku jest ok i co ciekawe w zimie nie dzieje się sytuacja odwrotna tzn. na zimnym silniku nie spada poziom poniżej min.
        Problem tkwi w zakrętce zbiorniczka wyrównawczego - mój mechanik mnie oświecił. Zatyka się czy zapieka jakiś kanalik czy zaworek.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz posta
          Problem tkwi w zakrętce zbiorniczka wyrównawczego - mój mechanik mnie oświecił. Zatyka się czy zapieka jakiś kanalik czy zaworek.
          Sprawdzę korek, dzięki za podpowiedź.
          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
          Spalanie - Motostat.pl
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz

          Pracuję...
          X