Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia 1 1.6 102km BFQ 16555 Uboga mieszanka. Pomocy!

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia 1 1.6 102km BFQ 16555 Uboga mieszanka. Pomocy!

    Witam,
    Mam duży problem, od jakiegoś czasu walczę z błędem 16555 w mojej Octavii. Zdążyłem już wymienić pół samochodu! Błąd wyrzuca po zagrzaniu się silnika na benzynie i gazie razem z błędami od sondy lambda i przepływomierza, czasami w parze idzie również wypadanie zapłonów na każdym cylindrze. Autko na jałowych obrotach pracuje nierówno, potrafi się zadławić i samodzielnie na chwilę dodać gazu.

    W samochodzie założyłem nową sondę lambdę - efekt bez zmian. Pojechałem na szrot w celu podłożenia przepływomierza - to samo. Sprawdzenie szczelności dolotu - znalazłem pękniętą gumke- wymieniłem na nową i dalej to samo. Nowe świece, czyszczenie przepustnicy. Kable, cewka byly wymieniane ok. rok temu, nowe wtryski od gazu pół roku temu przez poprzedniego właściciela. Po tym wszystkim oddałem do serwisu ASO gdzie sprawdzono mi całą wiązkę od sondy i od przepływki (dowiedziałem się że jest ok) po czym podejrzenia padły na sterownik silnika "bo tak było napisane w instrukcji serwisowej" po drodze panowie proponowali również nowe wtryski od gazu.
    Auto odebrałem z serwisu z niezdiagnozowaną usterką aby dalej szukać problemu na własną rękę, po zmierzeniu kompresji na 4 cyl wyszło 7bar na zimnym 6bar na ciepłym silniku. Zrobiłem całkowity remont silnika myśląc, że znalazłem usterkę (pierścienie, panewki, komplet rozrządu, szlif głowicy, prowadnice gniazd zaworowych, nowa uszczelka pod głowice). Auto skończyłem składać wczoraj i... Dalej ten sam błąd.

    ​​​​​​W załączniku dorzucam kody błędów jakie mi wyrzuca. skoda.jpg
    Jakieś pomysły co to może być?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Ostatnio edytowany przez Wąski0012; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Musisz jeszcze raz dokładnie sprawdzić szczelność dolotu włącznie z oringami wtryskiwaczy , zaworem combo ( teoretycznie może się tamtendy dostawać powietrze ) oraz szczelność odmy . Jeśli na 100% będziesz pewien że kolektor i peryferia są szczelne wtedy sprawdź ciśnienie paliwa . Pompa może już siadać . Filtr paliwa wymieniony ? Masz tam LPG ?

    Komentarz


    • #3
      Co do wypadania zapłonów to instrukcja serwisowa podaje potencjalne przyczyny : uszkodzona świeca , przewody , cewka zapłonowa , fałszywe powietrze , uszkodzony wtryskiwacz , uszkodzony - zacinający się zawór egr . To że coś było zmieniane na nowe nie oznacza że jest dobre i sprawne . Ten silniczek lubi oryginalne części ...

      Komentarz


      • #4


        Zamieszczone przez Kot72
        Musisz jeszcze raz dokładnie sprawdzić szczelność dolotu włącznie z oringami wtryskiwaczy , zaworem combo ( teoretycznie może się tamtendy dostawać powietrze ) oraz szczelność odmy . Jeśli na 100% będziesz pewien że kolektor i peryferia są szczelne wtedy sprawdź ciśnienie paliwa . Pompa może już siadać . Filtr paliwa wymieniony ? Masz tam LPG ?
        Dolot sprawdzony, zatkałem teraz rurke idącą od kolektora ssacego do przepustnicy i mam wrażenie że ciut lepiej chodzi. Błąd dalej sie pojawia. Oringi wtryskiwaczy są ok. cały silnik opryskany autostartem i nic. Pompa paliwa po podpięciu manometru 4.5 bara, filtr wymieniłem. Teraz przeważnie wyskakuje błąd 16514 od sondy lambdy.

        Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

        Komentarz


        • #5
          A sonda oryginalna czy zamiennik, był temat o kiepskich zamiennikach lambdy. Co do falowania, to może lpg psuje nastawy palenia na Pb?
          [O1U 1.6 BFQ] Problem z odpaleniem, szarpie, potem ok(video) - Octavia Club Polska

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez mark711
            A sonda oryginalna czy zamiennik, był temat o kiepskich zamiennikach lambdy. Co do falowania, to może lpg psuje nastawy palenia na Pb?
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...ok-video/page4
            Sonda zamiennik ponieważ poszła na pierwszy ogień, wymieniłem ją z powodu tego samego błędu. Przypuszczam że stara sonda może być ok aczkolwiek musiałbym ją zreanimowac bo kable zostały obcięte przy sondzie. Oryginał 1000zl z tego co się orientowałem. Aktualne jeżdżę z zatkanym przewodem podcisnienia łączącym kolektor ssący z przepustnicą przy odmie. Silnik chodzi równo ale wyrzuca błędy od sondy lambdy i uboga mieszankę aczkolwiek nie sygnalizuje wypadania zapłonu i problemu z przepływomierzem. Spróbuję założyć starą sondę i zobaczę jaki to przyniesie efekt ewentualnie czy ktoś zna jakiś sprawdzony zamiennik w dobrej cenie?

            Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

            Komentarz


            • #7
              Sonda za 1000zl ?? Za swoją Boscha , nie pamiętam numeru, dałem ok 400zl.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Wąski0012 Zobacz posta
                ewentualnie czy ktoś zna jakiś sprawdzony zamiennik w dobrej cenie?
                Masz LPG w samochodzie ?
                Ja zmieniłem na taką BOSCH cena chyba można już kupić około 350 - 400 z Kod produktu BOS0258007351 . Jaki ten błąd z sondy jest ? Jeżeli brak ciągłości w obwodzie to sprawdź wtyczkę od sondy pod samochodem
                Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY

                Komentarz


                • #9
                  Czy były robione logi przepływomierza?

                  Komentarz


                  • #10
                    Jeśli zaślepienie wężyka odmy pomogło to najpewniej rura odmy jest do wymiany bo albo jest pęknięta albo membrana już zgniła . Sonda i jej okablowanie do sprawdzenia i ew. wymiana na oryginał Boscha .

                    Komentarz


                    • #11
                      Z Twojego pierwszego posta wynika że jednak masz LPG więc gaz raczej czasowo do odcięcia i trzeba doprowadzić do poprawnej pracy na benzynie .

                      Komentarz


                      • #12
                        Wydaje mi się, że sonda jest ok. Oryginał wrzucał takie same błędy. Elektromechanik w aso powiedział, że założony jest tani zamiennik ale najprawdopodobniej działa ok. Wtyczka sprawdzona, kable też. Może faktycznie przyczyną jest ECU bo błąd dotyczy obwodu sondy. Jezeli tak to czy muszę kupić zestaw kluczyk zegary i ecu? Czy da się przez obd jakoś go ściągnąć?

                        Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

                        Komentarz


                        • #13
                          Wymień przewód od odmy na nowy , zaślepienie go to żadne rozwiązanie problemu . Tam jest i ma byc podciśnienie. Jak to zrobisz to podłącz samochód pod vcds skasuj błędy i wrzuć logi statyczny i dynamiczny . Tak żeby było widać grupę gdzie jest pokazana ilość zasysanego powietrza (Mass Air Flow ) g/s. Jednemu z naszych forumowiczów pomogła wymiana odmy. Od vzegos trzeba zacząć.

                          Komentarz


                          • #14
                            Tobie się ,, wydaje " że sonda działa , mechanik z aso twierdzi że ,, prawdopodobnie " jest o.k. No litości , albo coś działa albo nie działa . Do sprawdzenia sądy są procedury . Serwis chętnie zaproponuje wymianę komputera bo tak jest najprościej . Wymienisz sterownik a stare błędy powrócą . Sterownik ma układy samodiagnozy . Gdyby był uszkodzony to zasygnalizuje to odpowiednim błędem . Tak jak pisałem wcześniej ten silnik nie działa poprawnie z tanimi zamiennikami . Było już na forum . Poszukaj po tematach usterek .

                            Komentarz


                            • #15
                              Racja, trzeba być pewnym na 100%. Jak dobrze, nie sprawdzisz a do tego za to płacisz , to niech Ci dadzą konkretną odpowiedź. Nie szalej z wymianą ECU i całej reszty. Możesz pół silnika wymienić i błąd zostanie.

                              Komentarz


                              • #16
                                Dzisiaj kupiłem dedykowaną sonde boscha i nie wyrzuciło błedu przez 100km. Wczoraj jeszcze sprawdzałem parametry starej "nowej" sondy przez obd i napięcie na jałowych obrotach szalało miedzy 0.7v-2.8v a na nowym oryginale jest to 1.45v-1.48v. Przypuszczam, że problem udało sie rozwiązać ponieważ silnik pracuje teraz jak w zegarku. Dodam, że wężyk w dalszym ciągu zaślepiony ale na dniach go ogarnę. Dzięki wielkie wszystkim za pomoc. Dam znać po 1kkm jak autko się sprawuje.

                                Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

                                Komentarz


                                • #17
                                  Jeden problem masz z głowy. Nie wyrzuca Ci już żadnych błędów ? Jak masz sprawna odmę to wężyk od podciśnienia możesz kupić w sklepie w wężami do paliw czy jakimś specjalistycznym. Grunt żeby wytrzymywał niskie i wysokie temperatury panującej w komorze silnika. Średnica to 6mm ale im ciaśniej tym mniej będzie przepuszczał. No i oczywiście rura od filtra do przepustnicy musi być szczelna.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    No i widzisz teraz jacy ,, geniusze " pracują w ASO .....

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zrobiłem ponad tysiąc kilometrów. Błąd się juz nie pojawił aczkolwiek silnik zaczął szarpac podczas przyspieszania czy tez normalnej jazdy. Sprawdziłem i kable mam do wymiany bo iskra skacze cały czas, dodatkowo spalił mi się wentylator od chłodnicy
                                      Ostatnio edytowany przez Wąski0012; [ARG:4 UNDEFINED].

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Szybko zdiagnozowaleś usterki , to nie żałuj kasy i kup dobrej marki kable, a na wentylatorze możesz przyoszczędzić ( albo nie

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Nie tak szybko niestety :/ Okazuje się, że problem ubogiej mieszanki wrócił. Silnik pracuje stosunkowo równo. Ubogą mieszankę wyrzuca caly czas aczkolwiek jeżeli podepnę wężyk wychodzący z plastikowej rury łączacej przepływomierz z przepustnicą o którym pisałem wcześniej (zaslepiłem go bo myślałem że steruje on jakimś zaworkiem a chyba służy do wciągania oleju z dolotu) wyrzuca błąd przepływomierza. Mam nadzieję, że jest to kwesita przepływki bo nie mam już siły do tego samochodu. Jakiej firmy polecacie przeplywomierz?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Nie szalej z kupnem przepływomierza. Jest drogi , ok 400zl , a oryginał to Hitachi. Zrób sobie log dynamiczny , 3 bieg do odcięcia. Log z grupą gdzie jest- Mass Air Flow , wyrażana w g/s .Bodajże grupą 002 . Dobra przepływka to moc mocochodu (KM) x 0.8 czyli 102*0.8 - 81 g/s.
                                            Ostatnio edytowany przez shanzi; [ARG:4 UNDEFINED].

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zaślepiłeś wężyk od strony rury ? A czym zaślepiłeś kolektor ? Jakie wywala błędy oprócz ubogiej mieszanki ?

                                              Komentarz

                                              Pracuję...
                                              X