Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

analiza logów 1.8t

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • analiza logów 1.8t

    Witam wszystkich. Chciałbym prosic o analize logów octavii 2001 1.8t ARX (teraz jest auq słupek). ogólnie chodzi mi o znaczny spadek mocy. Prosil bym tez o ogolne przejrzenie parametrow...

    002,033 na benzynie 403 Forbidden
    002,033 na gazie 403 Forbidden

    003,020 na benzynie 403 Forbidden
    003,020 na gazie 403 Forbidden

    115,118 na gazie 403 Forbidden

    Z góry dziekuje. pozdrawiam

  • #2
    Powiem szczerze ze jak go kupilem to mozna bylo wyprzedzac bez redukcji.. a teraz redukcja 2 bgi w dól i sie zastanawia ... Logi byly robione na 2gim biegu bo nie bylo gdzie sie rozpedzic, o ile to nie problem

    Komentarz


    • #3
      Zrób na 4 biegu minimum

      Komentarz


      • #4
        Przecież jest zalany na gazie w trupa... Pewnie nie kasowales błędów przed logiem. A jeśli taktak musisz redukować bieg to pewnie masz problem z przeniesieniem napedu

        Komentarz


        • #5
          Bledow nie kasowalem. Bo nie bylo wtedy kiedy robilem logi... ale byly kasowane 3dni temu jak trzeba to powtorze logi po "kasowaniu"... a co z tym gazem jest nie tak ? W ktorym zakresie obeotow ? Reszta parametrow jak wyglada? W ktorych logach to widac? A jesli chodzi o to wyprzedzanie to 3mc temu znalazlem jedno pekniete podcisnienie w kolektorze.tore po wymianie spowodowalo ze samocjod znowu odzyskal moc ale tylko na 3 dni
          Ostatnio edytowany przez Electrowave; 46346.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Electrowave Zobacz wpis
            Bledow nie kasowalem. Bo nie bylo wtedy kiedy robilem logi... ale byly kasowane 3dni temu jak trzeba to powtorze logi po "kasowaniu"
            Błędy się kasuje przed KAŻDYM logiem, nawet gdy NIE MA BŁĘDÓW. Ma to na celu wyzerowanie korekt co ułatwia porównanie logów Pb i LPG.

            Zamieszczone przez Electrowave Zobacz wpis
            a co z tym gazem jest nie tak ? W ktorym zakresie obeotow ? Reszta parametrow jak wyglada?
            W grupie 033 w kolumnie pierwszej na Pb masz zakres od -8 do +7 czyli znośnie. W gazie te wartości wynoszą nawet -21% gdzie górny zakres możliwości do +/-25%. Charakterystyka przebiegu jest inna bo na gazie masz cały czas na minus, a na Pb od minusa do plusa. Ciężko określić ale w 90% winnymi takich rzeczy jest gaz, ale dużo by tłumaczyć.
            Masz trochę zaniżony MAF co raczej powinno skutkować korektami na +. Niestety w silnika 1.8T nawet te 10-15g/s potrafi robić różnice w mocy. Ale zawsze możesz odpiąć przepływkę i sprawdzić czy pomoże.
            Reszta wygląda OK, stuki akceptowalne. Turbo raczej też, choć masz jakiś duży input lag (słaby interfejs czy coś) i nie widać dokładnie w którym momencie już bije to co powinno.

            Komentarz


            • #7
              Tak to jest jak sie gaz ustawia na postoju . Dzis jak mi sie uda to zrobie logi po kasowaniu i pb i na gazie tylko ze na wgim biegu... oprucz tych logow jakies inne robic? Przeplywka do wymiany jest ?

              Komentarz


              • #8
                Masz już szerokopasmówke, auto powinno sobie radzić z tak zaniżonym przepływem. No ale widziałem już tematy gdzie zaniżało 10g/s i ktoś twierdził że auto jest słabe. Też kwestia podejścia.
                Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
                choć masz jakiś duży input lag
                zapomniałem że robiłeś logi na dwójce

                Komentarz


                • #9
                  jeszcze raz przesylam logi po kasowaniu... i odpiecie przeplywki bardzo minimalnie pomoglo

                  003 020 lpg 403 Forbidden
                  003 020 benzyna 403 Forbidden
                  002 033 lpg 403 Forbidden
                  002 033 benzyna 403 Forbidden
                  115 118 lpg 403 Forbidden

                  a tak nawiasem co ma wrzucony bieg do parametrów... te tez sa na dwójce

                  Komentarz


                  • #10
                    a no ma tyle że wkrecanie na dwójce od 1500 do 6000 trwa krócej niż na trójce. Czyli danych jest mniej, bo interwał odczytu jest w miare stały.
                    Ciężko mi powiedzieć co mu jest. Na pewno na LPG jest zalany. a pb na początku brakuje później jest ok. Tym Pb bym się pewnie nie przejmował, o ile nie pałujesz go na Pb. A LPG no to regulacja. Sprawdź jeszcze co masz w 032, po jakiś 50km od skasowania błędów.
                    Te błędy to kasowałeś zaraz przed logiem, każdym czy 10km przed?
                    Musisz zrobić standard w 1.8T, czyli szczelność. Możesz próbować BARDZO DELIKATNIE (żeby nie zepsuć) czyścić przepływke, na krótką metę może pomoże. Ogólnie zazwyczaj duże spadki mocy to słabe turbo, zapchany kat, czasem ślizgające sprzegło. Tu to turbo ciężko ocenić przez to że na 2ójce, nie widać w którym momencie idealnie dobija, ale wygląda że zadane trzyma i nienajgorzej się rozkręca.

                    Komentarz


                    • #11
                      A parametry sondy i przeplywki robic na biegu jalowym jesli chodzi o benzyne. Bo na benzynie tez musi byc idealnie a potem niech sie gazownik bawi. Kasowanie robielem troche dziwnie pewnie bo nie moglem sie z bratem dograc.(kasowanie, log 003 lpg 003 benzyna, kasowanie log 002 lpg 002 benzyna kasowanie i turbo). Jak odpiąlem przeplywke na test to wyszedl blad przeplywki oczywiscie i dodatkowo zaworu upustowego dokladnie nie pamietam kodu. Turbo rzekomo jest po regeneracji. Jak mozesz to daj mi jakis kontakt do siebie fb czy cos

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Electrowave Zobacz wpis
                        A parametry sondy i przeplywki robic na biegu jalowym jesli chodzi o benzyne.
                        to jest pytanie, stwierdzenie, czy jak i czego ono dotyczy? jakich parametrów?
                        Zamieszczone przez Electrowave Zobacz wpis
                        (kasowanie, log 003 lpg 003 benzyna, kasowanie log 002 lpg 002 benzyna kasowanie i turbo)
                        czyli w miare dobrze.
                        Zamieszczone przez Electrowave Zobacz wpis
                        Turbo rzekomo jest po regeneracji
                        rzekomo z logów też nie wygląda źle. Na pewno nie na tyle żeby był drastyczny spadek mocy
                        Zamieszczone przez Electrowave Zobacz wpis
                        Jak mozesz to daj mi jakis kontakt do siebie fb czy cos
                        na forum wpadam od czasu do czasu, a na FB, to jeszcze rzadziej.

                        Na necie jest mnóstwo opisów sprawdzania szczelności w 1.8T. Ale dla mnie to pewnie sprzęgło Ci ślizga.

                        Komentarz


                        • #13
                          pytam czy logi tez na wolnych obrotach robic ? udalo mi sie zrobic logi na 3 po kazdorazowym kasowaniu
                          002 033 gaz 403 Forbidden
                          002 033 benzyna 403 Forbidden
                          003 020 gaz 403 Forbidden
                          003 020 benzyna 403 Forbidden
                          115 118 gaz tylko ze ten dolny log 403 Forbidden

                          Komentarz


                          • #14
                            To żeby sprecyzować i na przyszłość się komuś przyda (1.8T i wiekszośc innych benzyn po około 2000r):
                            1) logi dynamiczne:
                            -002+033 na Pb i LPG
                            -003+020 na Pb i LPG
                            -115+118 obojętne na czym bo to turbo i rodzaj paliwa nie ma na to wpływu
                            2) logi statyczne czyli na wolnych
                            033 - praca sondy
                            032 - sprawdzenie korekt - to nawet nie musi być log, wystarczy screen, zapisanie wartości.O grupie 032 więcej tu:
                            Error 503: Unknown domain

                            Warto też zapoznać się z:
                            Fuel Trim Info - Ross-Tech Wiki



                            Uważam, że Twoje logi nie są tragiczne. Turbo chodzi fajnie, przepływ jest prawie idealny, wykresu przepływu można by się deczko przyczepić, sprawdź czy w rurze przepływomierza siedzi faktycznie BOSCH. Stuki lekkie w układzie zapłonowym na Pb, pewnie stara benzyna, standard przy LPG. Może świeczki trzeba zmienić jak są stare. Do tego jest troche nieidealna mieszanka, ale wg mnie nie na tyle, żeby powodowało znaczne spadki mocy (na Pb). Gaz jest do regulacji i tu możesz odczuwać spadki mocy. Jeśli jak powiedziałeś na początku ładnie chodził a teraz ma problem z wyprzedzaniem i dziwnym zbiegiem okoliczności stało się to przy narastających temperaturach to podejrzewam że masz STAG300 i zwaloną korektę po temperaturze + regulacje.
                            Napisałeś, że jest znaczny spadek mocy, więc, albo Ci się tylko zdaje, że auto nie ma mocy, albo nie ma mocy przez usterkę mechaniczną. Możesz jeszcze zrobić logi do KPOWER i tym sprawdzić czy faktycznie ubyło Ci dużo koni. Wiadomo hamownia to to nie jest, ale jakiś obraz da.
                            Just a moment...
                            W skrócie, trzbe nam grupy/grupę w której są obroty i prędkość. Robimy log mniejwięcj jak dynamiczny w VAG-COM, z tą różnicą, że grupy jak napisałem (oborty i km/h). Do tego, 1500, gaz w opór i przy około 6000 odpuszczamy gaz i wciskamy sprzęgło. Taki log wczytujemy do KPOWER i mamy wykres. W KPOWER uzupełniamy jeszcze masę pojazdu (pojazd+kierowca+benzyna+butla gazu itp) oraz ciśnienie (z dowolnej strony z pogodą)

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X