Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Migająca podczas jazdy czerwona kontrolka oleju. Skoda Octavia I 1.6 BFQ 2009

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Migająca podczas jazdy czerwona kontrolka oleju. Skoda Octavia I 1.6 BFQ 2009

    Witam.
    Chciałbym poradzić się co może dolegać mojej Skodzie.
    Dokładnie autko to:
    Skoda Octavia I, 1595cm3, 75KW, 2009, silnik BFQ, benzyna + LPG (LOVATO SMART)

    Opis problemu:
    Od kilku tygodni podczas jazdy, tak po przejechaniu ok. 20km w obecnych temperaturach zaczęła migać czerwona kontrolka oleju (konewka), podczas tego załącza się też sygnał dźwiękowy (trzykrotne piśnięcie). Następnie kontrolka świeci się z ok. minutę i po przejechaniu w tym czasie kilkuset metrów wyłącza się samoistnie i znika.

    Czasem zdarzy się tak raz, a czasem potrafi 2 do 3 razy, przeważnie po przejechaniu większego dystansu i nagrzaniu silnika. Temperatura silnika w tym czasie równa 90C*. Podczas załączenia zapłonu kontrolka się pojawia i po uruchomieniu normalnie znika. (Tak jak powinno być)
    Ogólnie autko jeździ dobrze, z niepokojących rzeczy zauważyłem ostatnio, że kilkakrotnie podczas rozruchu z zimnego silnika obroty poszły powyżej 1500 na biegu jałowym i jakby się zacięły w miejscu, dopiero po przejechaniu kilkuset metrów wróciły do normalnego działania.
    Poziom oleju dobry, bez zmian czyli olej w połowie miary bagnetu.
    Olej i filtr wymieniany niecały rok temu, konsystencja oleju dobra, olej nie przepracowany.
    W Internecie wyczytałem, że to kontrolka oznacza ciśnienie oleju, jednak w instrukcji jest taki zapis na szaro mówiący, że "Lampka kontrolna ciśnienia oleju nie jest wskaźnikiem ciśnienia oleju [...]"
    Nie bardzo to rozumiem.

    Bardzo proszę o porady co sprawdzić, ewentualnie od czego zacząć.
    Najgorzej martwię się, że już od jakiegoś czasu ta kontrola mi się zapalała ale zalatany codziennym życiem oraz tym, że nie wiem jakim cudem myślałem, że to kontrolka od poziomu płynu chłodniczego... Wcześniej miałem problem z tym, że czasem mi się kontrolka od poziomu płynu załączała, ponieważ w układzie miałem/mam małą nieszczelność i czasem tego płynu ubyło za dużo lub przy zakrętach poziom wchodził na za niski. Obecnie płyn chłodniczy jest na full.

    Bardzo proszę o pomoc.
    W załączniku, foto z instrukcji oraz podgląd kontrolki która się pojawia.

    ]"]404 Not Found

    ]"]404 Not Found

  • #2
    Może być tak że czujnik ciśnienia oleju powoli pada . Lampka zapala się przy niskim ciśnieniu oleju ale nie zapali się przy zbyt wysokim tym samym nie jest wskaźnikiem ciśnienia a jedynie informuje o ciśnieniu zbyt niskim . Jeśli stan oleju jest o.k. można wymienić sam czujnik i sprawdzić co będzie się działo . Jeżeli wymiana nie pomoże to już trzeba będzie gmerać głębiej bo może smok pompy być zatkany lub jest jakiś problem z zaworem bezp. pompy olejowej .

    Komentarz


    • #3
      Jaki tam olej był zalany ?

      Komentarz


      • #4
        Kot72, dziękuję za odpowiedzi i zainteresowanie tematem.
        Sam nie wiem co robić, szukałem gdzieś serwisu aby sprawdzić ciśnienie i albo brak terminów albo nie mają takiej usługi. Chyba zacznę od wymiany tego czujnika i wymiany oleju. Ogólnie jest już pora na wymianę oleju.
        Jest tylko problem, ponieważ nie wiem jaki olej jest zalany.
        (auto nie dawno kupione, karteczkę zgubiłem, a stary właściciel za granicą i brak kontaktu).
        Dokładnie autko to:
        Skoda Octavia I, 1595cm3, 75KW, 2009, silnik BFQ, benzyna + LPG (LOVATO SMART)
        Auto ma najechane 230 000km.
        Obecnie mam problem z pokazującymi się kontrolkami ciśnienia oleju i zacznę chyba od wymiany oleju i czujnika, bo ciężko znaleźć miejsce gdzie zmierzę na tą chwilę ciśnienie oleju.

        Z instrukcji nie bardzo jestem w stanie wyczytać o jaki olej chodzi, w załączeniu podsyłam foto.

        Czy olej Motul Specific SAE 5W40 CNG/LPG 100% Synthetic, API: SM/CF, ACEA: C3, PERFORMANCE: BMW LL-04 byłoby odpowiedni?
        Zostało mi dwa nowe opakowania (2 litry) tego oleju z poprzedniego autka, jak by się nadawał to bym dokupił resztę i by było.
        Liczę na Państwa porady.

        ]"]404 Not Found
        Ostatnio edytowany przez Adamxx; [ARG:4 UNDEFINED].

        Komentarz


        • #5
          Przypuszczalnie nic złego się nie dzieje z silnikiem a ściślej z układem smarowania nie znaczy to, że problemu nie trzeba jak najszybciej zbadać. Za dziwne mrugnięcia lampki najczęściej odpowiada właśnie czujnik ciśnienia.
          Niewielkie jest prawdopodobieństwo, żeby akurat w tym silniku był zapchany smok oleju chyba, że ktoś latami olewał wymiany filtra czy oleju jednak jak masz olej czyściutki to raczej motoru zasyfionego nie masz.

          Dla spokoju ducha możesz przy wymianie oleju miskę zrzucić, strasznie to brzmi ale tak naprawdę wiele roboty nie ma. Później złożysz to na silikon DIRKO i będzie sprawa załatwiona.

          Czujnik też do wymiany, koszty żadne.
          Olej wg. specyfikacji producenta może być 5W-30, 5W-40.
          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
          Spalanie - Motostat.pl
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz


          • #6
            Bambek1, dziękuję za zainteresowanie tematem i odpowiedź.
            Czyli suma summarum, mogę zastosować ten olejMotul Specific SAE 5W40 CNG/LPG 100% Synthetic, API: SM/CF, ACEA: C3, PERFORMANCE: BMW LL-04?
            Mam 2 litry tego oleju, ile będę potrzebował przy wymianie do tego silnika?
            Wymieniłbym też czujnik, a miski olejowej to nie wiem czy będę.
            Do odkręcenia czujnika ciśnienia oleju będzie trzeba też chyba spuścić płyn chłodniczy bo widziałem, że inaczej nie dostanę się do czujnika, ponieważ są węże do podgrzewacza

            Komentarz


            • #7
              Najlepiej dokupić 3 litry . 4 z kawałkiem wchodzi na wymianę a resztę będziesz miał na dolewki . I sprawdź dokładnie położenie czujnika bo ten o którym piszesz to jest czujnik temperatury . Wymień wpierw olej i filtr i obserwuj czy kontrolka będzie się załączać . W następnej kolejności czujnik .

              Komentarz


              • #8
                Dziękuję za podpowiedzi.
                Jak czujnik temperatury?
                Ten co dziś wymieniałem to okrągło - prostokątny, czarny na jeden pin, jest pod dwoma wężami od podgrzewacza oleju.
                Sprawa wygląda tak:
                Dziś wymieniłem olej na 8100 X-CESS 5W-40 W, zastosowałem filtr BOSCH, wymieniłem czujnik ciśnienia oleju oraz filtr powietrza.
                Po przejechaniu 14km było ok, następnie włączyłem klimatyzację i znów zaświeciła się kontrolka oleju na czerwono, zaczęła migać i trzykrotnie piszczeć. Tym samym można wykluczyć czujnik.
                Nie wiem czy to przypadek z tą klimatyzacją czy ma to jakiś związek, ponieważ w drodze powrotnej było to samo, tzn. było ok, a po załączeniu klimatyzacji i przejechaniu 1,5km znów kontrolka zaczęła mrugać i piszczeć.
                Nie jestem ekspertem ale czy czasem nie będzie to wina pompy oleju? I w momencie dodatkowego obciążenia poprzez dodatkowe napędzenie klimy pompa traci moc i przestaje być wydajna co skutkuje niższym ciśnieniem oleju?
                Co teraz polecacie zrobić? Jaki następny krok?
                Sprawdzenie ciśnienia oleju?
                Ostatnio edytowany przez Adamxx; [ARG:4 UNDEFINED].

                Komentarz


                • #9
                  To nie jest podgrzewacz tyko chłodniczka oleju . Nie zrozumieliśmy się . Niestety ciśnienie oleju sprawdzisz chyba tylko w autoryzowanym serwisie bo potrzebny jest przyrząd specjalistyczny . Jeśli wartości ciśnienia nie będą prawidłowe to do wymiany będzie wspornik filtra oleju z zaworem nadciśnieniowym lub pompa oleju . Klima obciąży silnik ale z układem smarowania nie ma nic wspólnego . Szukaj serwisu VW lub Skody

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie wiem co teraz będzie, autko oddaje w poniedziałek na warsztat w celu pomiaru ciśnienia, następnie zapewne zapadną decyzje co dalej.
                    Odwiedziłem dziś kilku mechaników w poszukiwaniu gdzie zrobię pomiar ciśnienia, jestem pełen obaw, ponieważ wielu wspominało coś o tym, że mogą to być panewki i ,że (co mnie dziwi) w tym silniku nie bardzo jest możliwość naprawy/ wymiany/remontu silnika???
                    Kilku sugerowało już na początku aby szykować się na wymianę silnika na używany...

                    Nie wiem co o tym myśleć. Silnik na tą chwile nie wygląda na taki co miałby zaraz zdechnąć.
                    Pali na dotyk, jest zrywny, nic nie stuka i nie puka, poza kontrolką żadnych problemów.

                    Mam nadzieje, że wybrałem dobrego mechanika który ogarnie ten problem i nie będzie tragedii.
                    Na tą chwilę z tego co udało mi się ustalić przyczyną tego wszystkiego może być:
                    - zużycie panewek
                    - usterka pompy olejowej
                    - zapchany smok pompy
                    - wspornik filtra oleju z zaworem nadciśnieniowym
                    - usterka elektryczna

                    Zgadza się z tym? Coś jeszcze można by dodać?

                    Komentarz


                    • #11
                      Wypisałeś wszystkie potencjalne możliwości . Smok raczej nie bo na wolnych obrotach też by migało . Wartości dla tego silnika są następujące :
                      wolne obroty - 0.2 MPA ( 2 bar )
                      przy 2000 obr/min - 0.27 - 0.45 MPA
                      przy wyższych ciśnienie nie może przekroczyć 0.7 MPA
                      Jeśli wartości nie zostaną osiągnięte
                      - uszkodzone panewki
                      - uszkodzony wspornik filtra
                      - uszkodzona pompa olejowa .
                      Szkoda że już jest po wymianie oleju bo można było sprawdzić magnesem na obecność opiłków . W filtrze również . Ja obstawiam wspornik z zaworem ....

                      Komentarz


                      • #12
                        Miałem podobny przypadek w Ibizie 1.4 16V 75km. Po przejechaniu ok. 15 km zapalała się kontrolka oleju na czerwono. Mechanik sprawdził ciśnienie i wszystko było ok. Następnie wymienił czujnik ciśnienia oleju + olej. Niestety, ale to nie pomogło. Zaczął szukać dalej i puścił nowe kable od czujnika do licznika. Problem jak ręką odjął. Może masz podobnie, że gdzieś masuje ci kabel podczas jazdy i wywala błąd.

                        Z autem byłem wcześniej u elektryka i stwiedził, że trzeba rozbierać silnik i szukać przyczyny. Dla mnie była to ostateczność, bo auto normalnie jeździło, nie kopciło i miało odpowienią moc.
                        Pojechałem do mojego mechanika i rozwiązał problem bez komputerów itp. rzeczy
                        Skoda Octavia II FL 1.6TDI CAYC

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Kot72 Zobacz posta
                          Niestety ciśnienie oleju sprawdzisz chyba tylko w autoryzowanym serwisie bo potrzebny jest przyrząd specjalistyczny . Jeśli wartości ciśnienia nie będą prawidłowe to do wymiany będzie wspornik filtra oleju z zaworem nadciśnieniowym lub pompa oleju . Klima obciąży silnik ale z układem smarowania nie ma nic wspólnego . Szukaj serwisu VW lub Skody
                          Manometr Miernik Tester ciśnienia oleju 0-35 BAR YATO (6813127986) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje..

                          Można kupić nawet taki za 40zł, też wystarczy na własne potrzeby.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Adamxx Zobacz posta
                            Nie wiem co teraz będzie, autko oddaje w poniedziałek na warsztat w celu pomiaru ciśnienia, następnie zapewne zapadną decyzje co dalej.
                            Odwiedziłem dziś kilku mechaników w poszukiwaniu gdzie zrobię pomiar ciśnienia, jestem pełen obaw, ponieważ wielu wspominało coś o tym, że mogą to być panewki i ,że (co mnie dziwi) w tym silniku nie bardzo jest możliwość naprawy/ wymiany/remontu silnika???
                            Kilku sugerowało już na początku aby szykować się na wymianę silnika na używany...
                            Zamiast do takich mechaników, trzeba było jechać do wróżki. Żaden nie sprawdził ciśnienia, nie dotknął "kabelków" a już proponuje remont lub wymianę silnika. Gdzie ty byłeś? Przecież manometr raczej w każdym warsztacie powinien być.

                            Komentarz


                            • #15
                              Witam.

                              Sprawdzenie ciśnienia potwierdziło, że jest dużo za małe na wolnych obrotach.
                              Okazało się, że panewki korbowodowe jak i panewki główne posiadają ślady z użycia. Tym samym zostały wymienione wraz z pompą oleju.
                              Jak wiecie, przed wymianą wymieniłem olej i filtr oleju. Zastanawiam się teraz czy po wymianie tych panewek powinienem zrobić to jeszcze raz?
                              Olej wymieniłem na 5w40 X-cess Motul. Czy może byście radzili jakiś gęściejszy olej, typu 10w40?

                              Słyszałem, dużo negatywnych opinii na temat naprawy tego silnika, jakoby się nie nadawał.
                              Mechanik był innego zdania, stwierdził też, że wał jest jeszcze dobry i wystarczy sama wymiana panewek bez szlifowania wału.

                              Co o tym wszystkim myślicie?
                              Auto jest już po naprawie, kontrolka ciśnienia już się nie włącza...

                              Pozdrawiam.

                              Komentarz


                              • #16
                                A co tu myśleć ? Ja bym raczej myślał jak tu ścignąć sprzedającego który opylił Tobie auto z zatartymi panewkami ( chyba że sam nie dopilnowałeś ) . Jeśli naprawa zakończyła się sukcesem to O.K. Olej ma spełniać normę VW 502/504 i tyle . Myślę że nie ma potrzeby aby po takiej naprawie wymieniać olej na nowy .

                                Komentarz


                                • #17
                                  rachunek masz jakiś za naprawę? auto kupione u handlarza pewnie?
                                  jak masz jakieś normalne kwity, postarałbym się go ścignąć

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Tak, olej był wymieniany dzień przed wymianą panewek. Tzn. jest nowy.
                                    Też nad tym myślałem i pytałem czy czasem go nie zmienić jeszcze raz.
                                    Teraz jak rozmawiałem z znajomymi to mówią aby pojeździć te powiedzmy 4.000 / 5.000 tys km (niech panewki nowe się dotrą i wtedy wymienić na nowy. Z tym, że polecają bardziej wymianę na 10w40. Teraz jest 5w40. Co o tym myślicie, co zrobić najlepiej?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      5W40 to dobry olej proponuje przy nim zostać. O zmianie na 10W40 można pomyśleć jak by silnik brał dużo oleju i dolewki mocno obciążały kieszeń , 10W40 jest zazwyczaj tańszy od 5W40 i to jest jego jedyna zaleta.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...
                                      X