Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

falujące obroty i drgania 1.8t agu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • falujące obroty i drgania 1.8t agu

    Cześć, mam octavię 1.8t agu z manualem. Mam z nią kilka problemów:
    1. Falujące obroty na biegu jałowym przeważnie niewielkie tzn między 800-880, trzęsie też wtedy silnikiem oraz sporadycznie skaczące od ok 600 do 880. Czasem poszarpuje przy przyspieszaniu. Zmieniłem moduł zapłonowy ten na obudowie filtra powietrza, wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem sonde lambda i wydech (trochę jakby lepiej), odpinałem przepływomierz - bez zmian, ale jak go wtykam na odpalonym silniku to gaśnie. Problem występuje na benzynie i gazie, choć na benzynie troche delikatniej odczuwalny. Kupiłem dodatkową cewkę i przekładałem do każdego cylindra - bez zmian.

    Drugi problem: zgrzytająca 1 przy ruszaniu z miejsca. Raz zgrzyta raz nie. Zauważyłem, że jak najpierw wrzuce dwójkę stojąc w miejscu i z 2 1 to nigdy nie zgrzyta. Na postoju z wyłączonym silnikiem wszystkie biegi chodzą ładnie.

    Trzeci problem: zawieszający się wyświetlacz mfa od spalalania itp. raz działa pozniej się zawiesi i nic nie da się przełączyć, a po wyłączeniu silnika gaśnie. Po ponownym starcie jest pusty tylko zielone podświetlenie. Reszta zegarów działa bez zarzutu.

    Czwarty problem: nie działają czasówki wycieraczek. Wymieniłem silniczek bo świrował i na pyknięciu raz w dół dźwignią machał cały czas, aż sam nie zdecydował stanąć w losowym położeniu szyby. Po wymianie nie działają tylko czasówki.

    Piąty problem: centralny drzwi prawe tył. Po zamknięciu samochodu korek się wsuwa i natychmiast wyskakuje - drzwi otwarte.

    Błędy dostałem ze skanera vag506m. 16497 czujnik powietrza dolotowego za wysoki sygnał, 561 adaptacja mieszanki, 282 potencjometr zaworu przepustnicy, 670 jego czujnik, 17953 sterowanie zaworem przepustnicy. Wszystkie błędy pojawiły się po przegonieniu po trasie. Przy normalnej jeździe wywala tylko adaptacje mieszanki 561. Przy centralnym wywala błąd zamka drzwi kierowcy, tył lewy, tył prawy. A tylko tył prawy nie zamyka się. Będę wdzięczny za każdą pomoc. Przepływomierz i przepustnicę już zamówiłem.

    Dzisiaj jeszcze dodatkowo oprócz falowania obrotów, silnik zaczął drgań mimo że obroty się ustabilizowały. Robiłem trasę 300km, nie szło w ogóle przyspieszać. Dopiero ok 3tys obr/min auto przestawało drgać i szarpać. Błąd jaki wypluł to tylko 561-adaptacja składu mieszanki. Czy to możliwe, że jeszcze dwumas ze sprzęgłem się kończą?
POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X