Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z hamulcami

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z hamulcami

    Witam wszystkich,
    Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z hamulcami, cała historia co się dzieje. Mam nadzieję, że ktoś będzie mi w stanie pomóc, za co już z góry dziękuję.

    Sokoda OCTAVIA 1.6 SR 101

    Rozpoczęło się od remontu układu zawieszenia, wymienione wahacze, końcówki drążków, gumy stabilizatora, łączniki stabilizatora, amortyzatory. Kiedy miałem już wszystko rozebrane, to postanowiłem wymienić również układ hamulcowy, początkowo miał być to tylko przód, jednak jak remontowałem, to całość.

    Ściągnięte zaciski hamulcowe - oddane do regeneracji ( nowe gumy, tłoczki, prowadniczki), wymienione przewody elastyczne, stare były jeszcze oryginalne, więc nadawały się tylko do wymiany. wymienione tarcze hamulcowe, czujnik abs, wraz z koronką (obie strony), płyn hamulcowy.
    Ucieszony złożyłem całość - pora na jazdę testową, a tu ZONK... nie można ruszyć, tylne hamulce (bębnowe) zapiekły się.

    Podniosłem tył, zacząłem od oględzin - jedno stwierdzenie tragedia.
    Przyszedł czas na reanimację tylnych hamulców (bębny) - kupiłem zestaw szczęk na tył, oryginalne rozpieraki, samoregulator, zestaw sprężyn, tłoczki, linki hamulca ręcznego, nowe przewody sztywne (miedziane), bębny.
    Złożyłem wszystko w całość, pora na odpowietrzanie układu, (czynność powtórzona 6-7 razy, dla pewności) cały układ przepłukany, świeży płyn - wszystko założone nowe, świeże i oryginalne, to zaczęły pojawiać się problemy, mimo całej pracy jaką włożyłem, pedał hamulca po odpaleniu miękki, lekki opór czuć było przy końcu.
    Ok, to wymieniam pompę - nowa założona - czynność odpowietrzania pompy wykonana i dalej to samo, pedał miękki, brak skuteczności hamowania.
    Serwo trzyma pięknie, hamulec twardy na postoju, wystarczy przejechać 100 m i znowu podłoga.
    Ale ok, wymieniłem serwo - odpowietrzanie i nic, kompletnie nic się nie zmieniło.
    Pompa ABS odpowietrzana wielokrotnie, pompa hamulcowa również, każde koło tak samo. Pedał nadal miękki, wymieniłem nawet przewody do serwa i nic, sprawdziłem i wymieniłem węże od podciśnienia- nic to nie dało.
    Rozebrałem jeszcze raz wszystko, sprawdziłem, złożyłem a pedał jak był miękki tak jest do tej pory. Nie mam już siły do tego samochodu.
    Może ktoś z Was, będzie w stanie mi doradzić, co może być przyczyną?
    Ostatnio edytowany przez gacello; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Witaj Kolego

    Popraw sobie nazwę auta na Skoda :-)
    Uzupełnij profil.

    Sprawdzałeś wszystkie przewody hamulcowe?
    Któryś nie jest rozwarstwiony??

    ...Moje Cappuccino MPi...

    Komentarz


    • #3
      Tak sprawdziłem wszystkie przewody, od każdego koła bardzo skrupulatnie, wszystko tak jak należy.

      Komentarz


      • #4
        To szczerze nie mam pojęcia.
        Mieliśmy tak z z moim Tatą w poprzednim aucie i problem tkwił w rozwarstwionych przewodach.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        Komentarz


        • #5
          Właśnie, czarna magia - wszystko nowe, sprawdzone, szczelne wymienione. a pedał ciągle w podłodze.

          Komentarz


          • #6
            Może w tygodniu ktoś się odezwie. Trzymam kciuki.
            Powodzenia.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            Komentarz


            • #7
              Dziwna sprawa .... Jesteś pewien że nie ma wycieku ? Wyjmij bezpiecznik od ABS , tak aby układ działał bez udziału ABS . Zobacz czy coś to da .

              Komentarz


              • #8
                ABS jak odpowietrzałęś? Najlepiej odpowietrzać podciśnieniowo. Druga sprawa to poziom płynu w zbiorniczku przy odpowietrzaniu chwila nie uwagi i cała praca psu w D.....

                Komentarz


                • #9
                  Wyciągnąłem bezpiecznik nic to nie dało
                  A pompę odpowietrzałem tradycyjnym sposobem luzując przewody, w poprzednich samochodach pomagało, dodatkowo zrobiłem odpowietrzenie VAGiem nadal jest tak jak było.
                  Wczoraj sprawdziłem jeszcze raz wszystko od samej pompy do poszczególnych kół i zero wycieków, płynu jest tyle co zalałem.

                  Komentarz


                  • #10
                    Miekki "pedał" hamulca - Forum.VWGolf.pl
                    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                    Spalanie - Motostat.pl
                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz


                    • #11
                      Pompa ABS odpowietrzona przy pomocy VCDSa ??

                      Sprzeglo jak jest sterowane w 1.6 na linke czy hydraulicznie ??
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Maicroft Zobacz posta
                        Pompa ABS odpowietrzona przy pomocy VCDSa ??
                        Zamieszczone przez gacello Zobacz posta
                        dodatkowo zrobiłem odpowietrzenie VAGiem nadal jest tak jak było.

                        Zamieszczone przez Maicroft Zobacz posta
                        Sprzeglo jak jest sterowane w 1.6 na linke czy hydraulicznie ??
                        Czy to ma jakiś związek z działaniem układu hamulcowego? To raczej zły trop.

                        Ajj chyba podsyłając link z forum golfa za bardzo Ci nie pomogłem, Ty masz bębny z tyłu.
                        Ostatnio edytowany przez Bambek1; [ARG:4 UNDEFINED].
                        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                        Spalanie - Motostat.pl
                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz


                        • #13
                          Sprzęgło hydraulicznie, Odpowietrzałem za pomocą VAG com,jest tam taka opcja. Pompa się włącza, system każe wcisnąć pedał, odkręcić odpowietrzniki itp.

                          Komentarz


                          • #14
                            żeby zmienić serwo, musiałem odpiąć pompę ABS, bo przeszkadzała w wyciągnięciu i włożeniu. Stąd też wyczytałem, że należy ją odpowietrzyć vagiem.

                            Komentarz


                            • #15
                              Przy puszczajacym wezyku do pompy wspomagania to by plyn uciekal i to zaraz widac, ale sprawdzic nie zaszkodzi.

                              Ale teraz tak, jak na postoju podpompujesz to pedal stoi twardo wysoko i wcisniety zaczyna powoli opadac ?? Czy po podpompowaniu pedal nie robi sie twardy ??Na wylaczonym aucie, albo odpietym podcisnieniu z serwa pedal jest caly czas twardy czy caly czas wpada w podloge ??
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #16
                                Analizując całą historię naprawy ( zakładam że to auto wcześniej jeździło i lepiej - gorzej hamulce działały ) nadal uważam że układ jest zapowietrzony . Przy wymianie przewodów uszedł cały płyn i stąd problem . Takie naprawy lepiej prowadzić etapowo a nie wszystko naraz . Po wymianie hamulców przód -tył już zaistniał problem więc po co nowa pompa , servo , węże ? Oczywiście przy założeniu że układ przed naprawą w miarę normalnie działał ...

                                Komentarz


                                • #17
                                  Na postoju pedał cały czas twardy.
                                  Po odpięciu nadal jest twardy.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Kot72 Zobacz posta
                                    Analizując całą historię naprawy ( zakładam że to auto wcześniej jeździło i lepiej - gorzej hamulce działały ) nadal uważam że układ jest zapowietrzony . Przy wymianie przewodów uszedł cały płyn i stąd problem . Takie naprawy lepiej prowadzić etapowo a nie wszystko naraz . Po wymianie hamulców przód -tył już zaistniał problem więc po co nowa pompa , servo , węże ? Oczywiście przy założeniu że układ przed naprawą w miarę normalnie działał ...
                                    Hamulce działały nawet dobrze, ale tarcze i klocki nadawały się tylko do wymiany, tak samo było z tylnymi szczękami (w prawym kole już ich praktycznie nie było).

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Jednakże, miałem w planie przeprowadzenie kompletnego remontu mojej O1, więc i zająłem się hamulcami.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Może jesteś w stanie opisać mi jak miałbym zrobić odpowietrzanie poprawnie?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Kot72 Zobacz posta
                                          Analizując całą historię naprawy ( zakładam że to auto wcześniej jeździło i lepiej - gorzej hamulce działały ) nadal uważam że układ jest zapowietrzony . Przy wymianie przewodów uszedł cały płyn i stąd problem . Takie naprawy lepiej prowadzić etapowo a nie wszystko naraz . Po wymianie hamulców przód -tył już zaistniał problem więc po co nowa pompa , servo , węże ? Oczywiście przy założeniu że układ przed naprawą w miarę normalnie działał ...
                                          Wymieniłem tylko sztywne krótkie przewody idące do bębnów i elastyczne przy przednich tarczach

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez gacello Zobacz posta
                                            Może jesteś w stanie opisać mi jak miałbym zrobić odpowietrzanie poprawnie?
                                            Masz dostęp do literatury z cyklu "sam naprawiam" ? Są chyba 3 różne pozycje kilku w sumie autorów m. in. Cedrych, Schwarz.... Tam jest opisane jak
                                            po kolei przeprowadzić odpowietrzanie układu hamulcowego. Może w tym tkwi przyczyna, że bąbel powietrza wędruje w tę i z powrotem po układzie.
                                            Książki do ściągnięcia z netu. Mogę przesłać też na maila jak ktoś ma życzenie (adres ewentualnie wrzucać na priv).
                                            Ostatnio edytowany przez Bambek1; [ARG:4 UNDEFINED].
                                            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                            Spalanie - Motostat.pl
                                            Spalanie - Motostat.pl

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz posta

                                              Masz dostęp do literatury z cyklu "sam naprawiam" ? Są chyba 3 różne pozycje kilku w sumie autorów m. in. Cedrych, Schwarz.... Tam jest opisane jak
                                              po kolei przeprowadzić odpowietrzanie układu hamulcowego. Może w tym tkwi przyczyna, że bąbel powietrza wędruje w tę i z powrotem po układzie.
                                              Niestety nie mam, dlatego szukam czegoś w sieci.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Wrzucę na dysk gogle i zapodam link bo 3 pozycje ważą 70 MB.

                                                Update your browser to use Google Drive - Google Drive Help

                                                Sprawdźcie czy da radę zasysać.
                                                Ostatnio edytowany przez Bambek1; [ARG:4 UNDEFINED].
                                                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                                Spalanie - Motostat.pl
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Jeśli hamowało przed naprawą to o.k. A jak z tym płynem ? Zszedł cały jak demontowałeś przewody ? Mam jeszcze jedną teorię ... Czy sprawdzałeś odczyty z czujników ABS w czasie jazdy ? Czy prędkości we wszystkich kołach są takie same ? Czy czujnik pedału hamulca jest sprawny i działa ?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X