Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z tylnym zawieszeniem - sprężyny nie wytrzymują obciążenia

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z tylnym zawieszeniem - sprężyny nie wytrzymują obciążenia

    Witam. Panowie mam do Was prośbę. Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem platformy do przewożenia 4 rowerów montowanej na haku. Niestety od momentu gdy ją założyłem problem polega na tym iż po załadowaniu bagażnika, zatankowaniu i załadunku rowerów tylne zawieszenie siedzi dosyć nisko. Około 2 miesiące temu robiłem akcję wymiany 4 amortyzatorów na nowe (firmy Sachs) ze względu na pływanie auta w zakrętach i nie wiem czy to złudzenie ale wydaje mi się że auto siedzi jeszcze niżej niż wcześniej.W momencie pokonywania nierówności na drodze lub przejeżdżania przez progi zwalniające zahaczam najpewniej dolną częścią haka o podłoże. Dodatkowo moje nowe odboje dostają ostro w kość bo niekiedy słychać jak na nich skupia się uderzenie. W związku z powyższym zastanawiam się nad dwoma rozwiązaniami. Mogę wstawić wyższe i twardsze sprężyny od wersji kombi albo włożyć jedną lub dwie wkładki gumowe w zwoje sprężyny. Ponoć wiele osób tak robi. Napiszcie mi który z tych sposobów będzie lepszym rozwiązaniem, bo na pewno chciałbym delikatnie ten tył podnieść bo niebawem urlop i długa trasa z rowerami na plecach. Niestety wymiana sprężyn na wyższe i twardsze będzie skutkowała złym zachowaniem się auta bez obciążenia. Komfort jazdy ponoć jest dużo gorszy.Doradźcie mi coś proszę.
    "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
    PRAWO MURPHY'EGO

  • #2
    Wymiana sprężyn. Podkładki wkładane we zwoje powodują najprościej mówiąc "nierówne obciążenie" sprężyny.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez utek Zobacz posta
      Wymiana sprężyn. Podkładki wkładane we zwoje powodują najprościej mówiąc "nierówne obciążenie" sprężyny.
      Witam ponownie. Kolego wczoraj zakupiłem 2 wkładki i wydałem całe 9zł za całość. Muszę potestować. Pytanie mam do Ciebie czy to nierówne obciążenie sprężyny może spowodować jej pęknięcie? Bo rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i twierdził że szybciej się ta guma rozleci niż pęknie sprężyna. Co o tym myślisz?
      "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
      PRAWO MURPHY'EGO

      Komentarz


      • #4
        Również korzystam z bagażnika hakowego Thule na 4 rowery. Po montażu haka zmieniłem sprężyny tylne od Tourana. Po montażu kompletu rowerów na hak auto przysiada mi obecnie ok 1,5cm. Z czterema pasażerami na pokładzie i rowerami auto nie dobija na hopkach. Na śpiących policjantach nigdy nie zahaczyłem hakiem.
        Montowanie podkładek gumowych to taki półśrodek. Utwardzisz sprężynę w jej środkowym punkcie, ale zacznie ona pracować końcówkami. moim zdaniem skórka za wyprawkę.
        Czy pogorszył się komfort? Na pewno jest sztywniej z tyłu, ale jakiejś tragedii nie odczułem z pogorszeniem komfortu.
        Co do pływania pojazdu - pamiętaj o zwiększeniu ciśnienia w tylnych kołach po montażu 4 rowerów. U mnie auto zaczyna prowadzić się poprawnie przy ciśnieniu 2,8 bara na tylnej osi (przy pustym bagażniku).

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Nedar Zobacz posta
          Również korzystam z bagażnika hakowego Thule na 4 rowery. Po montażu haka zmieniłem sprężyny tylne od Tourana. Po montażu kompletu rowerów na hak auto przysiada mi obecnie ok 1,5cm. Z czterema pasażerami na pokładzie i rowerami auto nie dobija na hopkach. Na śpiących policjantach nigdy nie zahaczyłem hakiem.
          Montowanie podkładek gumowych to taki półśrodek. Utwardzisz sprężynę w jej środkowym punkcie, ale zacznie ona pracować końcówkami. moim zdaniem skórka za wyprawkę.
          Czy pogorszył się komfort? Na pewno jest sztywniej z tyłu, ale jakiejś tragedii nie odczułem z pogorszeniem komfortu.
          Co do pływania pojazdu - pamiętaj o zwiększeniu ciśnienia w tylnych kołach po montażu 4 rowerów. U mnie auto zaczyna prowadzić się poprawnie przy ciśnieniu 2,8 bara na tylnej osi (przy pustym bagażniku).
          Dzięki za informację. Ja korzystam z bagażnika Interpack Quatro i powiem szczerze że auto przy 4 osobach i pełnym bagażniku jest dość nisko zawieszone z tyłu. Zastanawiałem się nad zmianą sprężyn na wersje od Octavii 1 Kombi które dodatkowo są wzmacniane ale faktycznie wstrzymała mnie kwestia twardości zawieszenia. Faktycznie boję się kwestii pływania tyłu na pustym bagażniku, ale jak piszesz że nie odczuwasz skutków ubocznych to Ci wierzę. Pytanie tylko czy Octavia 1 tak samo będzie się zachowywać po zmianie co Octavia 2. Z tego co widzę masz w profilu wpisane że jeździsz dwójką?
          "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
          PRAWO MURPHY'EGO

          Komentarz


          • #6
            Zawsze mozna poszukac zakladu ktory sprezyny naciaga i bedzie tez idealnie. Robilem taki zabieg w innym aucie, bo butla LPG + kolo zapasowe + dwa pelne zbiorniki + troche bagazu + przyczepa i tyl siedzial jak w motorowce. Po zabiegu auto siadalo max 2cm. A czy bylo twardziej, na pewno, ale to akurat mi malo przeszkadza.
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              ja chyba będe u sibie montował sprezyny z Kombi. Powinno być lepiej.... mam nadzieje, że pasuja bo tego nie sprawdzałem...

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez marcooprodigy Zobacz posta
                Zastanawiałem się nad zmianą sprężyn na wersje od Octavii 1 Kombi
                Miałem ten sam problem co Ty w mojej Fabii.

                Założyłem sprężyny Kayaba dedykowane do Octavii 1 kombi. Od tego czasu nie szoruje mi nic pomimo trzech rowerów na haku i ludzi w środku + bagaże. Dwa razy nad morze tak jechałem.

                Polecam sprężyny Kayaby.

                Te zakładałem:
                SPRĘŻYNA TYŁ KAYABA RH5543 OCTAVIA BORA GOLF IV 4 7238592070 - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                Komentarz


                • #9
                  a różnica między spreżynami do TDi a do PB jest? wydaje mi się, że sprężyny od diesla powinny być twardsze i sztywniejsze.... Przednie napewno bo jest róznica w masie silnika, tylko jak z tyłem....

                  Komentarz


                  • #10
                    Poniżej zestawienie sprężyn do O1
                    ScreenHunter_192 Jun. 20 05.50.jpg
                    ScreenHunter_193 Jun. 20 05.50.jpg
                    ScreenHunter_194 Jun. 20 05.50.jpgScreenHunter_195 Jun. 20 05.51.jpg
                    ScreenHunter_196 Jun. 20 05.51.jpg

                    Komentarz


                    • #11
                      ScreenHunter_197 Jun. 20 05.51.jpg

                      Komentarz


                      • #12
                        ScreenHunter_198 Jun. 20 05.52.jpg

                        Komentarz


                        • #13
                          Od góry od najbardziej miękkich idąc w dół do najbardziej sztywnych.

                          Komentarz


                          • #14
                            Można założyć sprężyny od Roomstera... ja u siebie takie założyłem. Nie narzekam.

                            Komentarz


                            • #15
                              ja kupilem sprezyny vika i amorki bilstein niestety tyl possedl mocno w gore i na nierownosciach jak kolo przejeżdża przez nierówność to dochodzi do stukniecia... konczy sie zakres pracy amorka...

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X