Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Szarpanie po odpaleniu 1,9 TDi 110KM

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Szarpanie po odpaleniu 1,9 TDi 110KM

    Witam,

    Drodzy koledzy mam problem z moja octavia, a mianowicie po odpaleniu samochodu zaczyna on lekko szarpać, podczas jazdy jest to wyczuwalne podczas hamowania lub zwalniania, na postoju gdy chodzi na wolnych obrotach lekko szarpie, a po dodaniu lekko gazu znika i gdy puści się pedał gazu to gdy spadają obroty to też szarpnie samochodem.
    Byłem u mechanika, który po podłączeniu komputera poinformował mnie iż jest błąd od przekaźnika pompy paliwa, i że to jest najprawdopodobniej przyczyną tego szarpania. Dodam jeszcze że prędzej było wszystko okey i nie szarpał. Staram się odnaleźć ten przekaźnik w samochodzie ale nie mogę go odnaleźć.

    Zwracam się do Was koledzy o pomoc, ponieważ nie mogę się z tym uporać, a może któryś Was miał taki problem i będzie w stanie mi pomóc i wyjaśnić.

    Dziekuję z Góry za pomoc.

    ​​​​​​​Pozdrawiam

  • #2
    Przekaźnik ma numer 409 a numer katalogowy 1J0906383C
    Poniżej link który powinien tobie pomóc w odnalezieniu przekaźników.
    SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia

    Komentarz


    • #3
      Mam taki sam model i te same problemy Wymiana tego przekaźnika najprawdopodobniej nie rozwiąże problemu. Chociaż nigdy nie wiadomo. Spróbuj i napisz efekty. Trzeba się przyzwyczaić do tych sporadycznych poszarpywań na wolnych obrotach. Próbowałem zgłębić temat i doszedłem (razem z innymi członkami forum vw golfa) że najprawdopodobniej za takie denerwujące objawy odpowiada wadliwe oprogramowanie sterownika silnika. Wymiana tego sterownika powinna pomóc. Ale z racji dużych kosztów nie próbowałem. Charakterystyczną cechą szarpań jest to że ustają gdy tylko auto się zatrzyma (koła przestają się kręcić ) Słyszałem że problem znika gdy przetnie się odpowiedni kabel idący do sterownika silnika ze skrzyni biegów. Ja się już pogodziłem z podszarpywaniem bo występuje sporadycznie,a niektórzy nawet wymienili pół auta bez żadnych rezultatów

      Komentarz


      • #4
        moze sie podepne , skoda octavia 1.9 tdi 110 km ahf (185tys mil )problem , gdy jest zapalony silnik i przejade nim okolo 900 metrow do swiatel to gdy juz stoje 3 minuty wylaczam silnik , i tu jest paralityk , bo nie che odpalic a gdy juz odpali nie moze wejsc na obroty dymu kupa , obroty ponizej 1000 dlawi sie , potem gdy dam gazu kupa dymu , i cos tam lapie na obroty , to samo sie dzieje gdy auto jest rozgrzane na 90 stopni , wiec co wymienilem - przeplywka, n75, intercoller plus nowy czujnik, turbina , nowy filtr paliwa ,czy ja mam wrazenie ze to wtryski czy jakis kabel od sterowania od pompy nie puszcza sygnalu lub przekaznik , napiszcie jak to zdiagnozowac
        prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

        Komentarz


        • #5
          Outlaw mnie to wyglada na uszkodzony czujnik temperatury. Podpiac auto pod kompa i sprawdzic w Vag comie jaka pokazuje temperature. Jaka temp idzie na stetownik silnika a jaka na licznik. Jesli temperatury roznia sie wiecej niz 5 stopni wymiana czujnika. Pomiaru dokonywac najlepiej na niedogrzanym silniku ( po przejechaniu tych 900 m jak piszesz) bo gdy silnik bedzie zimny lub rozgrzany rozbieznosci moga byc juz niewidoczne. Jesli na cieplym dalej bedzie trzeba dluzej krecic to wskazane tez jest maxksmalne podniesienie dawki rozruchowej wag comem.

          Komentarz


          • #6
            @Bartoni22 napisz czy uporałeś się z problemem...

            @outlaw czy podpinałeś auto pod kompa..?

            Komentarz


            • #7
              A ja zaczął bym od sprawdzenia poduszek pod silnikiem i skrzynią bo wygląda mi to na typowe objawy uszkodzonej/uszkodzonych poduszek w momencie gdy dodajesz gazu to ustają objawy . Na oko ciężko to ocenić czy są dobre chyba że są rozwalone na max . Warto podjechać do mechanika z prawdziwego zdarzenia a nie do tych co tylko części wymieniają i zwią się profesjonalistami w ładnych opakowaniu ( a miałem z takimi też styczność )

              Komentarz


              • #8
                Tylko jak sprawdzenie poduszek silnika ma się do poniższej informacji z pierwszego postu...

                Zamieszczone przez Bartoni22 Zobacz posta
                Byłem u mechanika, który po podłączeniu komputera poinformował mnie iż jest błąd od przekaźnika pompy paliwa,

                Komentarz


                • #9
                  Objawy wskazują na uszkodzony nastawnik, trzeba wyjąć i wyczyścić z opiłków i powinno być OK

                  Komentarz


                  • #10
                    BASTIAN001
                    Niestety sie nie uporałem z tym, ponieważ nie moge odnaleźć tego przekaźnika. Wyciągam każdy i samochód odpala i chodzi cały czas.
                    Bylem dziś u mechanika i podpiął komputer i pokazal mi bład o numerze 17932
                    Możesz mi pomóc ??

                    Komentarz


                    • #11
                      wiec tak a moze napisze , po podpieciu do kompa litania bledow glownie na g75? czujnik na intercolerze , kupilem nowy bo ma 1 miesiec niby nie dziala, nie otwierajacy sie egr zamieniony na wv golf 4 wahler dziala jak strzala , ale teraz byl blad na n75 zawor zsunela sie rurka podczas gdy walczylem z przykreceniem rurki od egr do trubiny , i co ? mam napisac ze dziala to ... czy nie ??? filtr paliwa nowy , i co dup nie ma mocy ... na kompa go i ... 0 powtarzam zero bledow ! jedno soft na ecu kompie auta trzeba zmienic bo nie czyta dobrze danych z reszty osprzetow i dla tego raz to jest odciecie mocy na 120 km lub szarpanie i inne tego typu przypadki , krotko rece mi opadaja...aha turbo nowe ma 1 miesiac , oj chyba na hamownie i wczytac mu nowego softa na 120 km i bedzie latal narazie mam 185 tys mil ,
                      prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez outlaw Zobacz posta
                        wiec tak a moze napisze , po podpieciu do kompa litania bledow glownie na g75? czujnik na intercolerze , kupilem nowy bo ma 1 miesiec niby nie dziala, nie otwierajacy sie egr zamieniony na wv golf 4 wahler dziala jak strzala , ale teraz byl blad na n75 zawor zsunela sie rurka podczas gdy walczylem z przykreceniem rurki od egr do trubiny , i co ? mam napisac ze dziala to ... czy nie ??? filtr paliwa nowy , i co dup nie ma mocy ... na kompa go i ... 0 powtarzam zero bledow ! jedno soft na ecu kompie auta trzeba zmienic bo nie czyta dobrze danych z reszty osprzetow i dla tego raz to jest odciecie mocy na 120 km lub szarpanie i inne tego typu przypadki , krotko rece mi opadaja...aha turbo nowe ma 1 miesiac , oj chyba na hamownie i wczytac mu nowego softa na 120 km i bedzie latal narazie mam 185 tys mil ,
                        ok zamowilem czujnik tempsilnika gdy go bede mila moze w czwartek napisze narazie ide pic sok z czeresni...

                        prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Bartoni22 Zobacz posta
                          Niestety sie nie uporałem z tym, ponieważ nie moge odnaleźć tego przekaźnika. Wyciągam każdy i samochód odpala i chodzi cały czas.
                          Bylem dziś u mechanika i podpiął komputer i pokazal mi bład o numerze 17932
                          Możesz mi pomóc ??
                          Mechanik też nie odnalazł tego przekaźnika..?

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz posta
                            Mechanik też nie odnalazł tego przekaźnika..?
                            Mechanik pokazał mi w programie jaki ma numer i gdzie się znajduje, szukałem go i nie mogę go znaleźć. Wyciągałem każdy chyba przekaźnik i nic i samochód normalnie zapala.

                            A chciałbym się sam z tym uporać i nie wydawać kasy na mechaników.

                            Postaram się jak najszybciej wrzucić zdjęcie tej skrzynki przekaźników, tylko pytanie czy konieczne jest zdjęcie całego plastiku przy kierownicy cz wystarczy że zrobię zdjęcie od dołu tej skrzynki?

                            Komentarz


                            • #15
                              jo wymienile czujnik temp silnika nic , wyciaglem katalizator i go wyplykalem sadzy bylo , tez nic ale tu zaskoczenie ! brak mocy do 2100 rpm i bieg 3 potem jak wyj... to kufa star treka bym zgubil i co ruszysz z swiatel i dooopa zas brak mocy , gdy dzis odpalilem po zalozeniu wplukanego katalizotora nawet nie przekroczylem 3000 rpm dalej juz nie chcial ,moze to jest blad w ecu ze nie podaje dawki paliwa i steruje na 45 mpg /100 km pali jak czolg jakies 9 /100 i szmocy ni huhu nie wiem cosie dotkne czesci stalowych to juz to nie bendzie sie chcialo jechac , co za CYRK lub zapchna pompka w zbiorniku paliwa , aha procz tego ma wlany doodatek do czyszczenia wtyryskow i katalizatora cataclean , szefy ! jakie moze cie dac namiary co z tym z tym szkudnikime jest ???
                              prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                              Komentarz


                              • #16
                                A jak wyglądają logi z silnika? Nie odcina np. turbiny z jakiegoś powodu?

                                Komentarz


                                • #17
                                  17946 kod bledu czyli nie ma masy na intercooler ? czy to bedzie moze n109 ? nic nie odcina na turbo swiasta , ale jadac dzis i majac 4 pasazerow po przejechaniu 400m zlapal na 2150 rpm szwung i jedziem! mnie sie to wydaje na jakis zimny lut albo komp ecu ma wadliwe oprogramowanie, oraz szukajac tego bledu na elektroda jeden napisal ze objawy jak wyzej przez nas opisane i pojechal do kumpla mechnika i to naprawil ? ino ze nic dalej nie ma rozwinietego tematu co o bylo??? i na kompie pokazuje mi 150 mil mimo ze mam 3/4 zbiornika a spalanie jest 20, 30, 40 , 50 do 65 mpg aha i jedno temp czujnika plynu jest okolo 85 stopni rzadko kiedy ma te 90 nawet gdy jade na 3 biegu i ma 3000 rpm ? jesli juz napiszecie prosze o jedno w punktcie 1 opisac co i gdzie zrobic , w punktcie 2 podac mnie cygaro i wegierskie wino bo dlubie w tym zaczarowanym koniu i nic ( podmienilem tez intercoooler wraz z czujnikem i nic )
                                  prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                  Komentarz

                                  Pracuję...
                                  X