Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Szarpanie po odpaleniu 1,9 TDi 110KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Szarpanie po odpaleniu 1,9 TDi 110KM

    Witam,

    Drodzy koledzy mam problem z moja octavia, a mianowicie po odpaleniu samochodu zaczyna on lekko szarpać, podczas jazdy jest to wyczuwalne podczas hamowania lub zwalniania, na postoju gdy chodzi na wolnych obrotach lekko szarpie, a po dodaniu lekko gazu znika i gdy puści się pedał gazu to gdy spadają obroty to też szarpnie samochodem.
    Byłem u mechanika, który po podłączeniu komputera poinformował mnie iż jest błąd od przekaźnika pompy paliwa, i że to jest najprawdopodobniej przyczyną tego szarpania. Dodam jeszcze że prędzej było wszystko okey i nie szarpał. Staram się odnaleźć ten przekaźnik w samochodzie ale nie mogę go odnaleźć.

    Zwracam się do Was koledzy o pomoc, ponieważ nie mogę się z tym uporać, a może któryś Was miał taki problem i będzie w stanie mi pomóc i wyjaśnić.

    Dziekuję z Góry za pomoc.

    ​​​​​​​Pozdrawiam

  • #2
    Przekaźnik ma numer 409 a numer katalogowy 1J0906383C
    Poniżej link który powinien tobie pomóc w odnalezieniu przekaźników.
    SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia

    Komentarz


    • #3
      Mam taki sam model i te same problemy Wymiana tego przekaźnika najprawdopodobniej nie rozwiąże problemu. Chociaż nigdy nie wiadomo. Spróbuj i napisz efekty. Trzeba się przyzwyczaić do tych sporadycznych poszarpywań na wolnych obrotach. Próbowałem zgłębić temat i doszedłem (razem z innymi członkami forum vw golfa) że najprawdopodobniej za takie denerwujące objawy odpowiada wadliwe oprogramowanie sterownika silnika. Wymiana tego sterownika powinna pomóc. Ale z racji dużych kosztów nie próbowałem. Charakterystyczną cechą szarpań jest to że ustają gdy tylko auto się zatrzyma (koła przestają się kręcić ) Słyszałem że problem znika gdy przetnie się odpowiedni kabel idący do sterownika silnika ze skrzyni biegów. Ja się już pogodziłem z podszarpywaniem bo występuje sporadycznie,a niektórzy nawet wymienili pół auta bez żadnych rezultatów

      Komentarz


      • #4
        moze sie podepne , skoda octavia 1.9 tdi 110 km ahf (185tys mil )problem , gdy jest zapalony silnik i przejade nim okolo 900 metrow do swiatel to gdy juz stoje 3 minuty wylaczam silnik , i tu jest paralityk , bo nie che odpalic a gdy juz odpali nie moze wejsc na obroty dymu kupa , obroty ponizej 1000 dlawi sie , potem gdy dam gazu kupa dymu , i cos tam lapie na obroty , to samo sie dzieje gdy auto jest rozgrzane na 90 stopni , wiec co wymienilem - przeplywka, n75, intercoller plus nowy czujnik, turbina , nowy filtr paliwa ,czy ja mam wrazenie ze to wtryski czy jakis kabel od sterowania od pompy nie puszcza sygnalu lub przekaznik , napiszcie jak to zdiagnozowac
        prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

        Komentarz


        • #5
          Outlaw mnie to wyglada na uszkodzony czujnik temperatury. Podpiac auto pod kompa i sprawdzic w Vag comie jaka pokazuje temperature. Jaka temp idzie na stetownik silnika a jaka na licznik. Jesli temperatury roznia sie wiecej niz 5 stopni wymiana czujnika. Pomiaru dokonywac najlepiej na niedogrzanym silniku ( po przejechaniu tych 900 m jak piszesz) bo gdy silnik bedzie zimny lub rozgrzany rozbieznosci moga byc juz niewidoczne. Jesli na cieplym dalej bedzie trzeba dluzej krecic to wskazane tez jest maxksmalne podniesienie dawki rozruchowej wag comem.

          Komentarz


          • #6
            @Bartoni22 napisz czy uporałeś się z problemem...

            @outlaw czy podpinałeś auto pod kompa..?

            Komentarz


            • #7
              A ja zaczął bym od sprawdzenia poduszek pod silnikiem i skrzynią bo wygląda mi to na typowe objawy uszkodzonej/uszkodzonych poduszek w momencie gdy dodajesz gazu to ustają objawy . Na oko ciężko to ocenić czy są dobre chyba że są rozwalone na max . Warto podjechać do mechanika z prawdziwego zdarzenia a nie do tych co tylko części wymieniają i zwią się profesjonalistami w ładnych opakowaniu ( a miałem z takimi też styczność )

              Komentarz


              • #8
                Tylko jak sprawdzenie poduszek silnika ma się do poniższej informacji z pierwszego postu...

                Zamieszczone przez Bartoni22 Zobacz wpis
                Byłem u mechanika, który po podłączeniu komputera poinformował mnie iż jest błąd od przekaźnika pompy paliwa,

                Komentarz


                • #9
                  Objawy wskazują na uszkodzony nastawnik, trzeba wyjąć i wyczyścić z opiłków i powinno być OK

                  Komentarz


                  • #10
                    BASTIAN001
                    Niestety sie nie uporałem z tym, ponieważ nie moge odnaleźć tego przekaźnika. Wyciągam każdy i samochód odpala i chodzi cały czas.
                    Bylem dziś u mechanika i podpiął komputer i pokazal mi bład o numerze 17932
                    Możesz mi pomóc ??

                    Komentarz


                    • #11
                      wiec tak a moze napisze , po podpieciu do kompa litania bledow glownie na g75? czujnik na intercolerze , kupilem nowy bo ma 1 miesiec niby nie dziala, nie otwierajacy sie egr zamieniony na wv golf 4 wahler dziala jak strzala , ale teraz byl blad na n75 zawor zsunela sie rurka podczas gdy walczylem z przykreceniem rurki od egr do trubiny , i co ? mam napisac ze dziala to ... czy nie ??? filtr paliwa nowy , i co dup nie ma mocy ... na kompa go i ... 0 powtarzam zero bledow ! jedno soft na ecu kompie auta trzeba zmienic bo nie czyta dobrze danych z reszty osprzetow i dla tego raz to jest odciecie mocy na 120 km lub szarpanie i inne tego typu przypadki , krotko rece mi opadaja...aha turbo nowe ma 1 miesiac , oj chyba na hamownie i wczytac mu nowego softa na 120 km i bedzie latal narazie mam 185 tys mil ,
                      prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez outlaw Zobacz wpis
                        wiec tak a moze napisze , po podpieciu do kompa litania bledow glownie na g75? czujnik na intercolerze , kupilem nowy bo ma 1 miesiec niby nie dziala, nie otwierajacy sie egr zamieniony na wv golf 4 wahler dziala jak strzala , ale teraz byl blad na n75 zawor zsunela sie rurka podczas gdy walczylem z przykreceniem rurki od egr do trubiny , i co ? mam napisac ze dziala to ... czy nie ??? filtr paliwa nowy , i co dup nie ma mocy ... na kompa go i ... 0 powtarzam zero bledow ! jedno soft na ecu kompie auta trzeba zmienic bo nie czyta dobrze danych z reszty osprzetow i dla tego raz to jest odciecie mocy na 120 km lub szarpanie i inne tego typu przypadki , krotko rece mi opadaja...aha turbo nowe ma 1 miesiac , oj chyba na hamownie i wczytac mu nowego softa na 120 km i bedzie latal narazie mam 185 tys mil ,
                        ok zamowilem czujnik tempsilnika gdy go bede mila moze w czwartek napisze narazie ide pic sok z czeresni...

                        prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Bartoni22 Zobacz wpis
                          Niestety sie nie uporałem z tym, ponieważ nie moge odnaleźć tego przekaźnika. Wyciągam każdy i samochód odpala i chodzi cały czas.
                          Bylem dziś u mechanika i podpiął komputer i pokazal mi bład o numerze 17932
                          Możesz mi pomóc ??
                          Mechanik też nie odnalazł tego przekaźnika..?

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz wpis
                            Mechanik też nie odnalazł tego przekaźnika..?
                            Mechanik pokazał mi w programie jaki ma numer i gdzie się znajduje, szukałem go i nie mogę go znaleźć. Wyciągałem każdy chyba przekaźnik i nic i samochód normalnie zapala.

                            A chciałbym się sam z tym uporać i nie wydawać kasy na mechaników.

                            Postaram się jak najszybciej wrzucić zdjęcie tej skrzynki przekaźników, tylko pytanie czy konieczne jest zdjęcie całego plastiku przy kierownicy cz wystarczy że zrobię zdjęcie od dołu tej skrzynki?

                            Komentarz


                            • #15
                              jo wymienile czujnik temp silnika nic , wyciaglem katalizator i go wyplykalem sadzy bylo , tez nic ale tu zaskoczenie ! brak mocy do 2100 rpm i bieg 3 potem jak wyj... to kufa star treka bym zgubil i co ruszysz z swiatel i dooopa zas brak mocy , gdy dzis odpalilem po zalozeniu wplukanego katalizotora nawet nie przekroczylem 3000 rpm dalej juz nie chcial ,moze to jest blad w ecu ze nie podaje dawki paliwa i steruje na 45 mpg /100 km pali jak czolg jakies 9 /100 i szmocy ni huhu nie wiem cosie dotkne czesci stalowych to juz to nie bendzie sie chcialo jechac , co za CYRK lub zapchna pompka w zbiorniku paliwa , aha procz tego ma wlany doodatek do czyszczenia wtyryskow i katalizatora cataclean , szefy ! jakie moze cie dac namiary co z tym z tym szkudnikime jest ???
                              prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                              Komentarz


                              • #16
                                A jak wyglądają logi z silnika? Nie odcina np. turbiny z jakiegoś powodu?

                                Komentarz


                                • #17
                                  17946 kod bledu czyli nie ma masy na intercooler ? czy to bedzie moze n109 ? nic nie odcina na turbo swiasta , ale jadac dzis i majac 4 pasazerow po przejechaniu 400m zlapal na 2150 rpm szwung i jedziem! mnie sie to wydaje na jakis zimny lut albo komp ecu ma wadliwe oprogramowanie, oraz szukajac tego bledu na elektroda jeden napisal ze objawy jak wyzej przez nas opisane i pojechal do kumpla mechnika i to naprawil ? ino ze nic dalej nie ma rozwinietego tematu co o bylo??? i na kompie pokazuje mi 150 mil mimo ze mam 3/4 zbiornika a spalanie jest 20, 30, 40 , 50 do 65 mpg aha i jedno temp czujnika plynu jest okolo 85 stopni rzadko kiedy ma te 90 nawet gdy jade na 3 biegu i ma 3000 rpm ? jesli juz napiszecie prosze o jedno w punktcie 1 opisac co i gdzie zrobic , w punktcie 2 podac mnie cygaro i wegierskie wino bo dlubie w tym zaczarowanym koniu i nic ( podmienilem tez intercoooler wraz z czujnikem i nic )
                                  prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    ok wiec tak czujnik temp silnika pod vacum pompa wymieniony termostat nowy , nowy intercooler bo - po wizycie w car tunning clinic edinburgh maszyna do dymu wyszla nieszczelnosc w intercoolerze wiec wymienilem go na nowy plus nowy czujnik - odpalam i 3100 rpm doop w dol obroty do 3000 rpm , teraz rozpisze co jest na tescie z kliniki
                                    adress 01 engine labels redir fail
                                    part no:038 906 012 cl
                                    component: 1,91 r4 edc 0000sg 3316
                                    coding:00002
                                    shop; wsc 31480
                                    vcid: 5CDB9476CCA5C7A41B-4ACE
                                    1 fault found
                                    17964 -Charge Pressure Control
                                    P1556 - 35-10 -Negative Devation - intermittent
                                    readiness;n/a
                                    wiec o co chodzi ?
                                    prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      takie pytanie czy ktos cos moze podpowiedziec na temat intercoolera i rur do turbiny - czy ktos zmienial je na tunningowe to znaczy sie - kolanko z sztywnego slikonu plus rura pod jakim katem i dlugosc ? lacznik do tejze rury z turbina srednica rury bedzie 65 mm? a jaka srednica przejsciowki z rury do turbiny wymiar zewnetrzny
                                      prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        male pytanie do admina czemu mnie wywala z logina ??? i musze sie logowac po 3 razy ??
                                        do rzeczy po odlaczeniu n75 auto jedzie .... po podpieciu n75 na zimnym do 3100-300 obrotow dalej nie idzie , ale zeby nie bylo za gladko uwalila sie maglownica naprawialy ja mechaniki , no i po 4 dniach jade a tu sru ! syczy cos para buch wyskoczyl , czujnik temp. silnika hmmm ciekawe czyje lapy mogly sie tam oprzec ??? jednym slowem tzw. slang andrzej partacz chyba ich musial odwiedzic , mocy auto nie ma ale za to do 5000 obortow na wolnym biegu idzie jak strzala gorzej gdy jedzie spalanie srednie to 58.2 mpg mocy tez za bardzo niema moze to ma ze 90 km z 110 km w ic dalej niema cisnienia mimo ze rury nowe gdzies mi ucieka powietrze z ic i nie ma pojecia gdzie ? jakies podpowiedzi ? nowy n75 jedzie , wymienilem tez ten zaworek bilo czarny , coz zdaje mnie sie ze to ecu nawala skoro nie pusci sygnalu do n75 a ten wali gdzies powietrze , lub cos innego ......
                                        prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          hello widze ze grono powiedzmy sobie pomocnikow jest znikome ? ok tuste czola to napisze co to bylo ze szkoda nie miala mocy , uszczelka pomiedzy wylotem a katalizotorem miala za mala dziura co dawalo efekt cofania sie spalin w wyniku czego nie bylo jak nabrac mocy , i po wymianie na stare turbo plus nowa gruszka ktora sam regulowalem , jak ze turbo bylo w calosci w ropie przez 5 dni , zlozylem w cyk , i lututututu upssss gaz 3000 rpm i lutututu upsss , po 10 minutach na wolnym biegu logien BUCH az sie zakopcilo jak ze parowozu ))) 5000 rpm ze wskazowka jest na 0 a nie na 5 jasne ! , bylem u mechanika z tym problemem i co , a to moze to nie a to tez nie a to auto na szrot itp ... szlyszalem ze najlepszy kolega mechanika to andrzej partacz , tyle panny i robotnicy
                                          Załączone pliki
                                          prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Podmień na nowy przekażnik 109 albo popraw luty w nim. Przekażnik pod kierownicą znajdziesz.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Pewnie juz opanowałeś temat ? Miałem podobne problemy zacząłem od wymiany wszystkich wężyków podciśnienia sprawdzenia czy gruszki nie popękane i czy przy turbinie na wolnych obrotach chodzi tzw dźwignia od gruszki . Na koniec wymieniłem wąż gruby z dolotu do zaworu EGR ( miał dziurkę jak szpilka ) Następnie musiałem wyczyścić turbinę tzw kierownicę ( łopatki były zasyfione jak by sadzą ) Nadal mam problem że czasem przy 4 biegu 120km/h tracę moc i tak do kolejnego odpalenia samochodu Ale ogólnie zdarza sie to sporadycznie Moja zasada jest taka że nigdy nie odpalam i jadę zawszę troche poczekam by olej się rozgrzał Diesel nie lubi zimnego oleju ( moje zdanie)

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X