Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Różne obroty silnika, raz wyższe raz niższe

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Różne obroty silnika, raz wyższe raz niższe

    Witam serdecznie.

    Jestem tutaj nowy, przywitałem się w odpowiednim dziale, ale jako, ze to moj pierwszy post zrobie to jeszcze raz. Witam

    Zaczynam od tego posta, gdyż usterka jest dość denerwująca, a 9 lipca jestem umówiony na montaż gazu i chciałbym auto oddać w pełni sprawne.

    Pacjent Octavia 1U2 1.6 BFQ

    Otóż
    Po zapaleniu samochodu obroty są wyższe - wiadomo - ssanie. Gdy wskazówka temp silnika jest już podniesiona obroty spadają jeszcze niżej (dokładnie wahają sie miedzy 640-672) Auto troche drga, ale czytałem o tym i jest to podobno normalne i można dzwignąc obroty.

    Problem który bardziej denerwuje występuje gdy silnik jest już na prawdę nagrzany po kilkunasty km jazdy
    Niekiedy obroty wskakują na poziom 1000. Nie falują chodzi równo, ale po prostu na jakby za wysokich obrotach, dodaje gazu, niekiedy wróci na te niecałe 700 a niekiedy znów 1000, nie zauważyłem jakieś reguły kiedy sie to dzieje, Czasem nawet jest pomiędzy 1000 a 700, ogólnie jak mu sie podoba. Dziwny jest fakt, iż nie falują tylko przyjmują różne wartości.

    Po zakupie wymieniłem profilaktycznie kable i świece, wyczyściłem także przepustnice - nie pomogło.

    Czy ktoś wie co to może być?

    Aha po podpieciu komputera zauważyłem, że jest błąd cyrkulacji spalin, w odpowietrzaniu zbiornika - zawór cyka więc podejrzewam, ze działa - czy to moze być winowajca?
    Ponadto podczas oberwowania parametrów pracy silnika pokazuje mi wypadajace zapłony na cylindrze 1 albo 4.

    prosze o pomoc i serdcznie wszystkich pozdrawiam


  • #2
    1. Jest o tym wątek na forum i można podnieść obroty.


    [O1] Tour BFQ - podniesienie wolnych obrotów - sprawdzony sposób - Octavia Club Polska



    2. Jeśli czyściłeś przepustnicę to robiłeś adaptację w VCDS?
    3. Jeśli to nie pomogło to uszczelki kolektora ssącego masz do wymiany i łapie lewe powietrze samoczynnie dodając gazu.



    ...Moje Cappuccino MPi...

    wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz posta
      1. Jest o tym wątek na forum i można podnieść obroty.


      [O1] Tour BFQ - podniesienie wolnych obrotów - sprawdzony sposób - Octavia Club Polska



      2. Jeśli czyściłeś przepustnicę to robiłeś adaptację w VCDS?
      3. Jeśli to nie pomogło to uszczelki kolektora ssącego masz do wymiany i łapie lewe powietrze samoczynnie dodając gazu.

      Dokładnie



      PRZED ZAŁOŻENIEM GAZU, ALBO JAK BĘDĄ CI MONTOWAĆ GAZ , WYMIEŃ KONIECZNIE GÓRNE I DOLNE USZCZELKI KOLEKTORA SSĄCEGO, JEŚLI JESZCZE TEGO NIE ROBIŁEŚ.

      To jest bolączka tych silników, podnieś sobie też obroty tym sposobem z forum, poczujesz równicę na plus w jeździe. Uszczelki Elring albo Victor Reinz.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Homer6000 Zobacz posta

        Aha po podpieciu komputera zauważyłem, że jest błąd cyrkulacji spalin, w odpowietrzaniu zbiornika - zawór cyka więc podejrzewam, ze działa - czy to moze być winowajca?
        Ponadto podczas oberwowania parametrów pracy silnika pokazuje mi wypadajace zapłony na cylindrze 1 albo 4.

        prosze o pomoc i serdcznie wszystkich pozdrawiam
        Jeśli kable i przewody WN są dobrej firmy , to może być to cewka.

        Komentarz


        • #5
          Zaworek cyka znaczy że działa . Pary paliwa są w tym czasie zasysane podciśnieniowo ze zbiorniczka z węglem aktywnym . Pary raczej obrotów nie podniosą mogą wzbogacić mieszankę co na pewno wykryje sonda . Przy upałach na nagrzanym silniku może fiksować czujnik temperatury zasysanego powietrza . Zauważyłem u siebie że gdy auto postoi na słońcu to wolne obroty dłużej spadają a na początku są podwyższone . Gdy odpalam zimne auto po nocy wszystko jest o.k. Wypadanie zapłonów sprawdzasz w czasie jazdy . Jeśli problem będzie występował do raczej cewka do wymiany .

          Komentarz


          • #6
            Witam.
            Dziekuję za tak liczne odpowiedzi

            widziałem wątek o podniesieniu obrotów dlatego napisałem, że nie nurtuje mnie samo "pykanie" ale te podwyższone obroty.

            Świece NGK kabl Magneti Marelli

            Kiedys miałem uszkodzona cewkę w innym aucie i to była masakra, tzn nie dało się w ogóle jeździć, a tutaj nawet nie wiedziałbym o wypadających zapłonach gdyby nie spojrzenie na parametry podczas podpięcia delphiego

            Usterka wysrępowała juz przed czyszczeniem przepustnicy wiec to raczej nie wina adaptacji, ale adaptacje robiłem programem delphi ds150e

            Demontaż kolektora jest trudne? Chciałem do wyjąc przy wymianie świec, ale udało mi sie przegubowym kluczem odkręcić. Jak spojrzałem to przeszkadzają tam wtryski, czy trzeba je jakos wypinać?

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Homer6000 Zobacz posta
              czy trzeba je jakos wypinać?
              Można je wypiąć.

              Instrukcja "amerykańska" demontażu poniżej


              ...Moje Cappuccino MPi...

              wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz


              • #8
                Po lewo na listwie przy regulatorze ciśnienia jest śruba imbus, jak odkręcisz to luzujesz całą listwę, z prawej strony jest mocowana na wcisk. Jak już rzeźba w uszczelkach górnych i dolnych, świecach,kablach to jeszcze oringi wtrysków możesz wymienić. Chyba że będziesz tak wspaniało-myślny jak ja i na dwa razy robota . Cewkę można sprawdzić przy okazji, rezystancję wg serwisówki. Chociaż pomiar rezystancji zwykłym miernikiem nie pokaże że przebija/ucieka iskra przy WN. Oby ta magia Ci pomogła, bo mi nie bardzo się zdała.
                Załączone pliki
                Ostatnio edytowany przez mark711; [ARG:4 UNDEFINED].

                Komentarz


                • #9
                  troche sie obawiam ruszać te wtryski.
                  Czy alternator i pasek też trzeba wyciągać?

                  Komentarz


                  • #10
                    Do wymiany uszczelek kolektora nie ma potrzeby ruszania wtrysków . Chyba że chcesz wymieniać oringi . Alternatora nie odkręcasz o ile posiadasz wąską przedłużkę 3/8 cala .

                    Komentarz


                    • #11
                      3/8 lub 1/4 , dokładnie nie pamiętam . Kwestia odkręcenia jednego imbusa .

                      Komentarz


                      • #12
                        niestety Panowie, nie trafiliście, wymieniłem te uszczelki ale problem różnych obrotów nadal występuję.

                        Komentarz


                        • #13
                          Chcieliśmy dobrze, a wymiana uszczelek w aucie wyjdzie Ci na dobre, odpadnie Ci jeden ważny element do wymiany przy montażu gazu . Możesz jeszcze spróbować podmienić wężyk , który idzie od kolektora ssącego do odmy, cienki fi 6mm. U mnie po podmianie na wąż od paliwa/oleju fi 5mm ustały wahania obrotów 762-800. Mam równo 800 obr - (mam podniesione obroty). Co do wypadania zapłonów to niestety nie doradze Ci nic konkretnego.

                          Komentarz


                          • #14
                            ten wężyk przedmuchałem własnie przy wymianie uszczelek;/ Już nie wiem zupelnie co może byc za to odpowiedzialne, a strasznie mnie to denerwuje .

                            Komentarz


                            • #15
                              Nie wiem czy przedmuchanie coś da.Tak jak kazdy materiał z wiekiem traci swoje właściwości tak i ta część jest narażona na wysokie temperatury. Ja mam nową rurę od odmy, ale nie zakładałem oryginalnego wężyka od podciśnienia, tylko ten do paliw/oleju. Możesz spróbować kupić metr kabla i dociągnąć wężyk tej długości i o tej srednicy. Myślę, że więcej jak 5zl nie zaplacisz. Swoją drogą te silniki mają swoje kaprysy i albo drążysz i szukasz usterki albo jeździsz i ja olewasz.

                              Komentarz


                              • #16
                                Witam w załącznikach pokazuje te przewody. O który Ci kolego chodzi dokładnie?

                                Zauwazyłem tez, że samochód na troche mokre zgrzanie dwóch częsci zbiornika wyrównawczego, gdzie to moze leciec?
                                Załączone pliki

                                Komentarz


                                • #17
                                  Na żadnym że zdjęć nie widać tego przewodu bo jest on "schowany" . To zdjęcie przedstawia przewód o który mi chodzi. Wchodzi on z jednej strony do kolektora ssącego a z drugiej do rury filtra łączącej przepustnice z filtrem powietrza ( jak na zdjęciu) . Wymiana jest łatwa i bezproblemowa, grunt żeby ciasno "siedział".
                                  Załączone pliki
                                  Ostatnio edytowany przez shanzi; [ARG:4 UNDEFINED].

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Na wysokość wolnych obrotów ma wpływ obciążenie silnika odbiornikami elektrycznymi . Tak jak pisałem wcześniej czujnik temperetury zasysanego powietrza może mieć odpały . Chyba warto podpiąć pod komputer i posprawdzać wartości . Druga sprawa to stan akumulatora oraz wysokość prądu ładowania . Do sprawdzenia . Na moje oko to będzie jakaś usterka elektryczna .

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      ... płyn na zbiorniczku masz od góry więc albo podcieka na przewodzie powrotnym albo wywala płyn zaworkiem korka . Na zgrzewie to raczej nie będzie .

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Wracając zaś do samego początku , miałeś błędy odnośnie zaworu EGR ( recyrkulacja spalin ) . Zacinający się zawór EGR może dawać takie objawy plus wypadanie zapłonów .

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Witaj
                                          Dziekuje za tak liczne odpowiedzi,
                                          Jeśli chodzi o odbiorniki elektryczne, to też o tym wyczytałem, kombinowałem z radiem ogrzewaniem ale nie miało to wpływu
                                          Ładowanie akumulatora jest w normie, sam akumulator takze nie jest stary ani zniszczony.

                                          Zamówiłem sobie interfejs do vaga, bede sie bawił, a na jakie wartości zwrócic uwagę jesli chodzi o czujnik ? Zauwazyłem też dzisiaj jak odpaliłem samochód i zostawiłem na jałowym to miał z 2 razy tak ze podniósł sam obroty ( nie dużo bo max 1300) tak jakby go ktoś "przegazował", nie wiem czy to znacząca informacja

                                          Co do egr czyszczenie na pewno nie zaszkodzi, oglądając posty w necie, widzę, że dostęp jest dośc niełatwy ;D

                                          Będę szukał, dziękuje

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            jesli wlącze klime to oczywiście obroty wzrastają tak jak to ma byc, do około 950 i wtedy jakby nie zdarzają mu się te podniesienia obrotów (albo nie zauważyłem)

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Aby potwierdzć lub wykluczyć zawór EGR wystarczy dorobić z cienkiej blaszki uszczelkę i zaślepić wlot od góry na przepustnicy . Ściągnij sobie z sieci instrukcję serwisową do BFQ i będziesz miał materiał porównawczy . Doszedłeś już skąd ten płyn się wylewa ? Lepiej żeby nie okazało się że UPG się kończy i stąd wszystkie problemy .....

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Nie zauważyłem w zbiorniku wyrównawczym śladów oleju, silnik nie kopci, wiec uszczelka chyba jest ok.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Byłem dzisiaj przy aucie i tak, zlokalizowałem wyciek. Na zdjęciu oznaczony czerwoną strzałką

                                                  Zielona strzałka znów pokazuje jakby nie piekniecie, ale taką "ryse" wydaje mi sie ze zbiornik jedynie do wymiany.

                                                  Zastanawia mnie czy to normalnie takie rozszczelnienie.? Zdarza sie takie cos? nie wiem czy zbiornik to oryginał.

                                                  Co do zaślepiania egr jeszcze nie zlokalizowałem który przewód chodzi, aby go zaślepić, czy trzeba zdejmmowac przepustnice?
                                                  Shanzi, mówiłeś o tym przewodzie, obejrzałem go dokładnie jest ok, natomiast zauważyłem, ze bardzo lekko trzyma sie kolektora. zdejmowało sie go bez zadnego oporu, zacisnałem go opaską, gdyż wejść tam z cybantem to raczej niemozliwe.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X