Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Różne obroty silnika, raz wyższe raz niższe

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zwykle tak lekko wchodzi na kruciec w kolektorze, dlatego może troche przepuszczać. Moim zdaniem opaska nie jest dobra bo ciężko ją później zdjąć , ale cel uświęca środki .

    Nie widze, tych zdjęć i strzałek do których się odnosisz, ale zgadzam się że nieszczelny zbiorniczek lepiej wymienić. I dobrze by było kupić z nowym korkiem , który będzie upuszczał prawidłowo ciśnienie ze zbiorniczka.

    Komentarz


    • #27
      Przepraszam za moją nachalność w tym temacie, ale doprowadza mnie ten samochód do szewskiej pasji ...

      Wczoraj zacząłem bawić się z vcds'em, zamówiłem na alledrogo kabelek za 40zł bodajże. Wiedziałem ze profesionalnym programowaniem to ja sie takim sprzętem nie zajmę, ale sądziłem, ze podniesienie obrotów, o którym była mowa bedzie możliwa. Sprzedajacy podesłał mi link do oprogramowania, ale vcds lite, który pozwala mi wprowadzic inną wartość ale jak chce zatwierdzic to wywala błąd, coś tam, ze vcds nie obsługuje. Czy da się do tego znaleźć normalnego VCDS abym mógł zawalczyc z tymi obrotami? Tyle ludzi pisze, ze to robiło swoimi interfejsami, że to chyba nie takie drogie w zdobyciu. Przy okazji chciałem jeszcze raz dla pewnosci zaadoptowac przepustnice (podobny bład)

      Jeśli chodzi o EGR, czytałem, ze zaślepienie tylko górnego węża prowadzi do przegrzania plastikowego węża. Czy to prawda?

      Czy da sie wyczyścic jakos EGR? Budowe ma taką zamkniętą patrzac na zdjęcia na necie wiec nie wiem jak by sie to miało robić. Kiedyś miałem Opla to było widać trzpień ego zaworu, który mozna było czyścić.

      Jeszcze zapytam o ten czujnik temperatury zasysanego powierza. Czy to jest ten na rurze dolotowej od puchy z filtrem do przepustnicy? Da sie to jakoś czyścić ? (podejrzewam, ze nie bo to działa czysto elektronicznie?)

      Obroty dzwigaja sie rownież na klimatyzacji, ale nie proporcjonalnie na wiecej, tylko zawsze równo wskazówka na 1000 obr. - jak zaprogramowany.

      pozdrawiam

      PS. Załacam zdjecie tej nieszczelności zbiornika, gdyż było niewidoczne ostatnio, ale to juz temat ogarniety, gdyż zamowiłem nowy.
      Załączone pliki

      Komentarz


      • #28
        Aha, Moj vcds lite nie pozwolił na zmaine obrotów, ale pokazał taki błąd, podobnie jak wtedy delphi.
        Załączone pliki

        Komentarz


        • #29
          1) Rozumiem, że podniesienie obrotów i adaptaje przepustnicy robisz na wyłączonym silniku ?

          ​​​​​2) co do EGR to nie wiem , za dużo roboty przy tym, dojście słabe i można coś popsuć przy okazji.

          3) Tak, czujnik można wyjąć i przeczyścić, ale tylko specjalna chemia , która odparowując nie zostawia nalotu. Kupisz ja w sklepie motoryzacyjnym za 20-35 ( Air Mass sensor cleaner itp itd..) ja polecam z liqui moly, świetnie odparowuje. Możesz wyjac tylko czujnik z obudowy , trzeba mieć specjalne klucze albo wyjąć i odkręcić część z czujnikiem od rury filtra powietrza, robota łatwa i przyjemna. Ale zanim wydasz te 20 parę złotych podłącz VCDS'a odpal silnik i zaloguj się w grupę 002, znajdziesz Air Mass flow, powinno być min 2g/s ( odczekaj aż silnik się zagrzeje , wyłączy się ssanie i nie włączaj żadnego odbiornika elektrycznego).

          4) błędem się nie przejmuj też go mam co jakiś czas, skasuj go ( clear fault codes) i będzie ok.
          Ostatnio edytowany przez shanzi; [ARG:4 UNDEFINED].

          Komentarz


          • #30
            tak, zapłon jedynie, w tym że nie robie bo wyskakuje błąd, kwestia chyba oprogramowania? albo faktu, że kupiłem na alledrogo czujnik za 40zł?
            Egr mysle, że nie będzie winny, gdyż tak jak mówię, te obroty wzrastają i trzymają jak zaprogramowane. Idealnie równo. A jesli chodzi o działanie EGR w tej kwestii działa bardziej mechanicznie, ewentualnie wpływajac na obroty, a moze się mylę?

            rozumiem, ze jak pokaże 2g/s to nie ruszać bo wszystko jest w porządku ?

            Odliczając ten czujnik i egr konczą mi się pomysły co to moze jeszcze być, ze te obroty tak wygladaja ;/

            Zauwazyłem tez jadac około 20 km do innego miasta ze raz na trasie tak szarpnął, Raz jedyny, moze to też na cos naprowadzi?

            Komentarz


            • #31
              Wyślij zdjęcie błędu. Kabel nie ma nic do rzeczy. Jak udało ci się poprawnie podłączyć do samochodu , bo zczytany błąd to raczej wina VCDS'a.

              Jeśli masz min 2g/s to znaczy że masz prawidłowy przepływ powietrza na biegu jałowym.

              Mylą mi się już wątki, bo odpisuje na podobny w tym samym czasie z innym forumowiczem. Czy ty wymieniłeś uszczelki kolektora ssącego dolne i górne ?

              EGR działa głównie na początku , rozgrzewa katalizator żeby efektywnie oczyszczał spaliny..

              Ostatnio edytowany przez shanzi; [ARG:4 UNDEFINED].

              Komentarz


              • #32
                Tak, to ja wymieniałem uszczelki na kolektorze dolne i górne, czysciłem przepustnice, uszczelniałem wężyk z podcisnienia, oczywiscie swiece i kable.

                Zdjęcie błędu EVAP powyzej (czy to on moze tak dzwigać obroty?)

                ponizej zdjecie wyskakujacego błedu gdy chce zmienic wartosc obrotów.
                Załączone pliki

                Komentarz


                • #33
                  Panowie , mylicie funkcje osprzętu . Na początku działa pompa SAI która poprzez zawór COMBO doprowadza powietrze za zawory celem przyspieszenia nagrzania katalizatora . Zawór EGR działa tylko w czasie jazdy . Rury są metalowe a całość działa podciśnieniowo . Zaślepienie od góry załatwia sprawę bo zamykasz podciśnienie i spaliny do kolektora nie zostaną zassane . Zacięty zawór EGR może spowodować wypadanie zapłonu i spowodować złe zliczanie powietrza przez przepływomierz . Czujnik temperatury zasysanego powietrza jest wbudowany właśnie w przepływomierz . Należy sprawdzić jakie podaje wartości . Potencjalnie uszkodzony lub nie do końca sprawny może być też włącznik pedału sprzęgła . Wtedy wolne obroty mogą być czasem dobre a czasem nieprawidłowe ( są podbijane w górę ) . Przepływ powietrza przy 672 obr/min powinien wynosić ok 2.15 -2.20 g/s . bez włączonych odbiorników i klimy .

                  Komentarz


                  • #34
                    wysłałem ci coś na priva, powodzenia. Evap to raczej ne, musiałby bardzo szwankować a ty masz błąd sporadyczny. milej lektury

                    Komentarz


                    • #35
                      Edit. Udało mi sie podnieść obroty, ustawiłem wartość 135, 140 w vcds wydała mi sie za duza, obroty maja teraz 732

                      jesli chodzi o odczyt czujnika powietrza przy tych obrotach jest to 2,3-2.4 wiec chyba w normie.

                      Zostaje chyba ten egr

                      Komentarz


                      • #36
                        . Czyli ci się udalo. Co do tych wartości , to najlepiej ta wartość sprawdzić na nie podniesionych obrotach, ponieważ wraz z podniesieniem obrotów wzrasta przepływ.

                        Komentarz


                        • #37
                          Tak, jestem z siebie dumny

                          Niestety nie do konca zadowolony, przy tym ustawieniu obrotów nadal wyczuwam na wolnych obrotach takie pykanie budą samochodu.

                          Niestety obroty nadal wędrują niekiedy na ten 1000

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X