Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1, 1,6 BFQ, 2005r] problem z tylnimi sprężynami

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1, 1,6 BFQ, 2005r] problem z tylnimi sprężynami

    Witam. Chciałbym się upewnić co do moich planów zmiany tylnych sprężyn zawieszenia. Moje auto to O1, 1,6BFQ, hatchback, na seryjnych sprężynach, po zakupie auta 2 lata temu założyłem gaz i hak. Hak miał służyć do wożenia 3 rowerów na wakacje platformą. No i tu zaczął się problem, po spakowaniu się załadowaniu rowerów na platformę dupa auta nieźle siadła, a tu jeszcze butla z gazem i koło zapasowe też dodatkowo robią swoje. Trochę poczytałem i chyba pozostaje mi wymiana sprężyn, czy zakup wzmocnionych sprężyn Lesjofors nr kat. 4285717 z wersji kombi wzmacniane będzie dobrym wyborem do mojego hatchbacka? Widzę że można je teraz kupić poniżej 100zł/szt. Czy może inne kupić aby auto trochę wyżej ogólnie stało a po załadowaniu jak najmniej siadało.

  • #2
    Rozwiązania są 2.
    Kupić te które mówisz i będzie OK. Ja do mojej O1 kupiłem Kayaba HD i jest ok, chociaż uważam że trochę im jeszcze brakuję "mocy".
    Drugie rozwiązanie to wpakować mocne wąsie sprężyny w te które masz teraz do środka - tak mam w O2 i jest mega. Pracują razem z Ori i tył jest odpowiednio sztywny a tez mam LPG i koło i hak.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    Komentarz


    • #3
      A gdzie te waskie sprezyny mozna dostac i jaki to jest koszt?

      Komentarz


      • #4
        Tu poczytaj

        Sprężyny wzmacniające zawieszenie - Westfalia Power Springs - Opel Astra J Kombi (11/10-) | Kapitan Hak

        ...Moje Cappuccino MPi...

        Komentarz


        • #5
          Trzeba chyb jeszcze pamiętać o tym by zakładając sprężyny od kombi założyć również amortyzatory od kombi. Jak dobrze pamiętam już ktoś pisał na forum na ten temat.

          Komentarz


          • #6
            Amortyzatory od kombi? Ciekawe dlaczego skoro dlugosc jest praktyczna jest taka sama sprezyn standardowych do hatchbacka jak wzmocnionych do kombi, do kombii wzmocnione sa o 1mm krotsze niz standardowe do hatchbacka. Tak wiec dlugosc amortyzatora powinna byc dobra.


            A jezeli chodzi o wstawianie dodatkowych waskich sprezyn to za drogi inretrd widze wychodzi a pozatym nie widze nigdzie do O1 takichsprezyn waskich.
            Ostatnio edytowany przez grzes133; [ARG:4 UNDEFINED].

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez grzes133 Zobacz posta
              Amortyzatory od kombi? Ciekawe dlaczego skoro dlugosc jest praktyczna jest taka sama sprezyn standardowych do hatchbacka jak wzmocnionych do kombi, do kombii wzmocnione sa o 1mm krotsze niz standardowe do hatchbacka. Tak wiec dlugosc amortyzatora powinna byc dobra.


              A jezeli chodzi o wstawianie dodatkowych waskich sprezyn to za drogi inretrd widze wychodzi a pozatym nie widze nigdzie do O1 takichsprezyn waskich.
              Witam. Kolego mam ten sam problem ze spreżynami tylnymi. Jak załaduje bagażnik, zatankuje na maxa i założę platformę na 4 rowery na hak to mi auto siedzi tyłkiem na asfalcie. Jedno jest jest pewne że jutro przekonam się co się stanie po wymianie sprężyn w hatchbacku na wersję od kombi. Wczoraj kupiłem wzmocnione sprężyny lesjofors od wersji kombi. Są one około 15mm wyższe i mają grubsze zwoje. Dzisiaj mechanik zabrał mi auto do roboty i jutro powinienem już wiedzieć czy ta operacja powiodła się bez większych problemów. Mam tylko nadzieje że amortyzator który będzie siłą rzeczy pracował w max zakresie nie będzie stukał na nierównościach. Na razie nie planuje wymieniać amortyzatorów na wersję od kombi ponieważ parę miesięcy temu wymieniałem wszystkie amorki na Sachs-a gazowe i gazowo olejowe, więc nie opłaca mi się na chwile obecną kolejny raz dokładać kasy i mam nadzieję że stuków nie będzie. Dam znać po przetestowaniu auta jak się sprawują nowe sprężyny.
              "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
              PRAWO MURPHY'EGO

              Komentarz


              • #8
                Witam. Dzisiaj odebrałem auto. Po wstawieniu sprężyn Lesjofors wzmocnionych od wersji kombi nie zauważam żadnych problemów. Tył auta z moich obserwacji nie wygląda jakby był wyższy, zresztą różnica wysokości to zaledwie 1,5cm natomiast zawieszenie tylne utwardziło się bardziej przez grubsze zwoje sprężyn. Co prawda nie testowałem jeszcze pełnego bagażnika z platformą rowerową więc pełnej informacji nie przekażę w tym momencie. Jeżeli chodzi o stuki to narazie ich nie ma, także pewnie to mit z tymi krótszymi amorkami. Jak potestuję za dwa, trzy tygodnie podpinanie platformy z rowerami to się wypowiem już całościowo co to dało i czy się opłaca. Zawsze można pomyśleć o wstawieniu podwójnej sprężyny Westfalia ale pytanie czy jest taka potrzeba bo koszty są znacznie wyższe od wymiany spreżyn na wersję twardszą.
                "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
                PRAWO MURPHY'EGO

                Komentarz

                Pracuję...
                X