Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Luźny zacisk hamulcowy

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Luźny zacisk hamulcowy

    Witam, problem dotyczy luźnego tylnego prawego zacisku hamulcowego. Zauważyłem że jadąc po bruku coś dzwoni z tyłu, szukając okazało się ze tylny zacisk jest luźny. Gdy auto stoi zacisk można przesuwać ręką, tak jakby tłoczek za głęboko się cofał. Po naciśnięciu hamulca luz znika, jak również po zaciągnięciu ręcznego luz też znika. Na przeglądzie okazało się ze to koło słabiej hamuje, Klocki prawie jak nowe, tarcze też nowe, blaszki międzi klockami a jarzmem też są, spężynki na klockach też prawidłowo założone. A luz zacisku nadal jest. Tarcze i klocki założone ori vw, bo takie auto kupiłem z zagranicy.
    Jakieś pomysły jak to rozwiązać?

  • #2
    Zacisk do rozebrania...regeneracji.
    Może w zacisku jest uszkodzony samoregulator.

    Komentarz


    • #3
      A teraz następny problem, pedał hamulca w połowie skoku jakby delikatnie się zacinał. Podczas wciskania pedału w połowie czuć lekkie zacięcie i dalej się wciska bez problemu. Podczas tego zacięcia słychać też delikatne stuknięcie przy pedale hamulca. To wszysko dzieje się przy zapalonym silniku. Po zgaszeniu silnika zacięcie to pojawia sie coraz wyżej, a po kilku wciśnięciach jest na samej gorze. Gdy zapale silnik przy wciśnietym hamulcu, pedał ładnie opada i przez pierwsze trzy, cztery wciśniecia hamulca tego zacinania nie czuć, ale w po kliku wciśnieciach znów sie pojawia. Auto normalnie hamuje, zacisk został wymieniony na nowy i wszystko działa.
      Dzieje się to zarówno w trakcie jazdy, jak i na postoju.Nie pamietam kiedy to sie pojawiło, ale trwa to już jakiś czas i w końcu czas to rozwiązać.
      Jakieś pomysły?

      Komentarz


      • #4
        Wymieniałeś płyn hamulcowy...?

        Komentarz


        • #5
          Płynu nigdy nie wymieniałem, czy jest możliwość aby układ był zapowietrzony?

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez carlos617 Zobacz posta
            czy jest możliwość aby układ był zapowietrzony?
            Trudno mi się wypowiedzieć ale chyba inaczej objawia się zapowietrzony układ.

            Komentarz


            • #7
              Na chwile obecną odpuściłem temat. znajomy ma tak samo w borze i dalej juz nie drążę sprawy. Przy okazji planuje wymienić płyn i odpowietrzyć układ, ale to w późniejszym czasie. Najprawdopodobniej to człowiek jest przewrażliwiony, a nie auto zepsute. Pozostaje tylko śmigać.

              Komentarz


              • #8
                Na 90% zacina się jarzmo albo tłoczek, częsty przypadek w 01 na tarczkach. U mnie kolega mechanik robił tarcze plus klocki przód i tył i zrobił to wzorowo. Jarzma wyczyszczone z rdzy dokładnie, nasmarowane smarem ceramicznym ATE, tłoczek obejrzany, gumki powymieniane ale i tak po 4 latach zaciski stanęły. To samo przerabiane było w 01 kolegi i A3 siostry.
                O1-->O3--> ?

                Komentarz

                Pracuję...
                X