Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Blokuje hamulec reczny octavia 1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Blokuje hamulec reczny octavia 1

    zacisk-hamulcowy-zaciski-skoda-octavia-tyl-4404049931.jpg Witam po wymianie linek nie odbija prawy zacisk ręcznego, linki maja luz , problem z samym zaciskiem jak by był zapieczony czy coś... , jak zaciągnę prawy odbija lewy a prawy w połowie a teraz już wcale,do tego stopnia ze az tarcza czerwona !, czy tam nie powinno być jakiś sprężynek jak w octavia 2 co pomagaja lince odciągać ręczny??

    skoda octavia 1 2003r kombi

  • #2
    Takie sprężyny można dokupić ale może się okazać że raczej na niewiele pomogą.
    Najprawdopodobniej zardzewiał trzpień samoregulatora w obudowie zacisku i bez regeneracji pewnie się nie obejdzie.

    Komentarz


    • #3
      Czy zestaw naprawczy a regeneracja to to samo?
      Miałem czyszczone zaciski ale po 2 miesiącach znów zaczęły się blokować więc mechanik teraz mowi ze kupi zestawy naprawcze i będzie dobrze .

      Komentarz


      • #4
        Może zmień mechanika na początek. Jaki cel miało czyszczenie zacisków bez wymiany "gumek" i tłoczka?

        Komentarz


        • #5

          Zamieszczone przez Pietrek86k Zobacz wpis
          Czy zestaw naprawczy a regeneracja to to samo?
          Tak można powiedzieć oczywiście jeżeli ten zestaw zawiera wszystkie gumki zarówno do zacisku jak i jażma oraz ewentualnie tłoczek który czasami może wymagać wymiany.
          ...i o ile faktycznie te nowe elementy znajdą się w twoim zacisku...
          Filmiki z takiego zabiegu znajdziesz w necie.

          Komentarz


          • #6
            Przerabiałem to u siebie.

            Temat: zacinający się hamulec ręczny

            Niestety założone sprężynki to doraźna naprawa. Powodem tego jest zardzewiały trzpień. Widoczny na poniższym zdjęciu. Jest to samoregulator hamulca ręcznego, który jest zamontowany wewnątrz zacisku hamulcowego. Widoczny nowy i stary element.


            Żeby naprawa miała sens, oprócz nowego trzpienia, który jest do kupienia osobno, lub całego samoregulatora trzeba też kupić nowe tulejki, które się wprasowuje w miejsce starej. O tak to wygląda:


            Mając już komplet nowych części dobieramy się do zacisków. Aaaa jeszcze pamiętajcie o zakupie szczypiec segera z długimi ramionami! Takimi zwykłymi nie dacie rady rozpiąć pierścienia.
            Wyjęty tłoczek i samoregulator, wnętrze zacisku.


            Po założeniu nowych częsci:


            Przy okazji kupiłem kompletny zestaw naprawczy do zacisków hamulcowych składający się ze wszystkich uszczelnień gumowych. Tłoczek nie został wymieniony, ponieważ jego stan był idealny.
            Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

            Komentarz


            • #7
              I tak to mniej więcej wygląda jak przedstawił kolega Pixon

              Komentarz


              • #8

                Polecam ten filmik. Wszystko czytelnie przedstawione. Ja u siebie zregenerowałem i mam spokój.
                O1-->O3--> ?

                Komentarz


                • #9
                  Ja ostatnio regenerowałem zaciski tył. Najpierw rozeznałem sie dlaczego problem powraca po "regeneracji" Większość firm robi to po łepkach nazywając regeneracją. Dzwoniłem do kilku firm i niektore nie maja pojęcia o przyczynie zacierania sie ośki ale za to mają fotografa co robią super zdjęcia pomalowanych zaciskow proszkowo. A na fejsroku ludzie pieją z zachwytu.
                  Podstawa to wymiana ośek i wprasowanie tulejek by problem już nigdy nie wrócił! Wymiana gumek czy tłoczka to oczywista oczywistość.
                  Zanim oddacie zaciski do regeneracji podpytajcie się bez sugesti co będzie robione. Potem dopiero spytajcie sie dlaczego nie ośki, tulejki itd.
                  Dopiero po takiej naprawie zacisk jest jak nowy.Stara jest tylko wyigiełkowana i pomalowana w piecu obudowa. Bo w takim stanie obecnie sprzedawane są nowe zaciski za tzw. Wymianą za stare zaciski.

                  Komentarz


                  • #10
                    Prowadnice wygladaja (jednam a prazki druga ma wzdłużne naciecie) prosze o info ktora dola ktora górna ?

                    Komentarz


                    • #11
                      Mam pytanko. Miedziana tulejka w zacisku hamulcowym powinna byc wprasowana od wewnątrz czy od zewnątrz ? Bo rozebrałem 2 zaciski i okazało sie że w jednym jest tak , w drugim inaczej. Oby dwa firmy Lukas. Tak mysle , że raczej od wewnątrz , bo wtedy kołnierz tulejki ładnie pasował mi w otwór wewnętrzny zacisku .Ale wole zapytać kogoś kto ma wieksze doświadczenie. Czy nowe sprężynki znajdujace sie w tłoczku są do nabycia luzem w internecie ?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez pomylony28 Zobacz wpis
                        Miedziana tulejka w zacisku hamulcowym powinna byc wprasowana od wewnątrz czy od zewnątrz ?
                        Od wewnątrz
                        Zamieszczone przez pomylony28 Zobacz wpis
                        Czy nowe sprężynki znajdujace sie w tłoczku są do nabycia luzem w internecie ?
                        Nie widziałem samych sprężynek. Można kupić sam trzpień samoregulatora lub jego całego.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez pomylony28 Zobacz wpis
                          Mam pytanko. Miedziana tulejka...
                          Panowie to nie jest forum kuchenne, tulejka jest mosiężna, pomylenie soli z mąką niesie w kuchni przemożne konsekwencje - przepraszam ale rażą mnie takie rzeczy. Podobnie jak nazywanie nakrętki M6 "śrubką dziesiątką" tylko dlatego, że najczęściej jest na klucz w rozmiarze 10. Dlaczego nakrętka jest śrubką też nie wiem.

                          Poza tym zdjęcia i filmik profi robota, wystarczą aby samodzielnie i porządnie zrobić sobie regenerację.
                          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                          Spalanie - Motostat.pl
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz


                          • #14
                            Dzięki za odpowiedz...i przepraszam za tulejkę. : )

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X