Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wyciek z króćca wody. Co kupić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wyciek z króćca wody. Co kupić?

    Hej

    Gdzieś z króćca wody leci płyn.

    Będę zakładał za chwilę gaz i gadałem z gazownikiem, że mógłby od razu wymienić uszkodzony element, jeśli go kupię.

    Pytanie do Was co kupić na zapas, króciec z termostatem i czymśtam jeszcze to na pewno ale może to być też jakaś drobniejsza usterka i może powinienem jakąś uszczelkę kupić bo wystarczy, albo sam termostat? Bez rozbierania to ciężko na pewno ocenić, zauważyłem, że jest mokro pod króćcem, w okolicach takiego zielonego czy niebieskiego korka No ale nie wiem skąd dokładnie leci.

    Jak to wynika z waszego doświadczenia. I jesli kupować całośćto najlepiej jaki producent?

  • #2
    Jeśli termostat działa prawidło to nie ma potrzeby kupowania nowego ( chyba że nadmiar gotówki ... ) W całym układzie termostatu i rozgałęziacza masz trzy uszczelnienia : 1) uszczelka koloru pomarańczowego łącząca króciec termostatu z obudową ( najczęściej ta podcieka ) 2) rozgałęziacz do głowicy , coś jak oring koloru czarnego 3) oring czujnika temperatury płynu .
    Jeśli chcesz kupić całość to firmy Behr . Taki był zakładany na pierwszy montaż . Numery uszczelek sprawdzisz w katalogu Etka - Online .

    Komentarz


    • #3
      Jak całość to Behr/Mahle, można też sam oring (037121688 50X3,15) wymienić między obudową termostatu a silnikiem ale czasami to może nie pomóc.

      Komentarz


      • #4
        Termostat działa, ale słyszałem właśnie że w większości przypadków to i tak trzeba zmienić całość.

        Komentarz


        • #5
          Zawsze największy wyciek jest na zimnym silniku lub gdy stygnie . Rozłożyć kawałki ręcznika kuchennego papierowego w miejscach połączeń i będzie wiadomo skąd cieknie .

          Komentarz


          • #6
            Z całym szacunkiem .... po co zmieniać całość ? Bo ktoś tak naklepał w internecie ?

            Komentarz


            • #7
              Nie, to nie tak. Nie chcę na siłę zmieniać całości.

              Chciałbym wiedzieć jakie części kupić w razie jednej czy drugiej opcji, żeby były pod ręką i gdy się okaże, że wystarczy uszczelka, to wymienić uszczelkę a cały króciec oddać do hurtowni nie wykorzystany. Z tym ręcznikiem to dobry pomysł, ale pokaże mi tylko mniej więcej skąd leci nie? w którym miejscu nakapało A może po czymś ściekać i kapać nie koniecznie tam gdzie jest nieszczelność.

              Komentarz


              • #8
                Z ręcznikiem to sposób pewny i jednoznaczny . Jedną część owijasz pomiędzy króciec a obudowę drugą podkładasz pod mocowanie do głowicy . Nic nie będzie sciekać bo nie ma skąd . Zaznaczam że ta konstrukcja jest szczelna i nawet wiekowa nie powinna przeciekać . Wyciek to błąd montażu przez poprzednika , uszkodzenie termostatu lub przewodów elastycznych . Jaki roczni i przebieg ?

                Komentarz


                • #9
                  Z drugiej strony ( 195 zł na znanym portalu aukcyjnym ) za całość z org czujnikiem temperatury nie wydaje się drogo . Z uwagi na wiek i przebieg można dla spokojności całość wymienić . U mnie oryginalny termostat padł przy 80 tys km .

                  Komentarz


                  • #10
                    to jest 2008 i ma 77k przebiegu

                    no i termostat i krociec są fabryczne

                    Komentarz


                    • #11
                      Kupiłeś auto z małym przebiegiem więc można zainwestować . Tak jak pisałem wcześniej , u mnie fabryczny wytrzymał 80 tys km z tym że wycieków nie było . W pewnej chwili przestało działać ogrzewanie i trzeba było na parkingu przy -15 stopniach wymieniać . Pamiętam do dziś .

                      Komentarz


                      • #12
                        Ale zanim zaczniesz cokolwiek robić ( mimo wszystko uważam że wycieku być nie powinno ) dla spokojności zrób test na zawartość CO2 w płynie chłodniczym . Zestawy są tanie i dostępne . Zrobisz sam na parkingu .

                        Komentarz


                        • #13
                          Tak, bałem się tematu uszczelki, jednak jednoznacznie widać wyciek, a żadnych innych objawów uszczelki nie ma. Testu nie robiłem, po naprawie wycieku jak jeszcze będzie ubywać to zrobię.

                          Komentarz


                          • #14
                            Nie wiem jak tu się linkuje ale masz na pierwszej stronie . Wchodzisz w części samocodowe , układ chłodzenia , termostaty . Na górze wpisujesz octawvia 1.6 . Całość z obudową 195 plus wysyłka , sam króciec 113 plus wysyłka . Brałbym całość bo sam czujnik temperatury jest dość kosztowny . Tu masz oryginał Behr w opakowaniu Mahle .

                            Komentarz


                            • #15
                              Test zrób teraz . Zaoszczędzisz czasu i podwójnej wymiany/naprawy . To że nie ma objawów to nic nie znaczy . Spaliny mogą się dostawać do płynu chłodniczego co podnosi ciśnienie w układzie i stąd wyciek . Test zrób dla spokojnej głowy .

                              Komentarz


                              • #16
                                To fakt. P.S. Podrzuć mi proszę linki do tych części i do samego katalogu może w pw

                                Komentarz


                                • #17
                                  Muszę zejść do auta, ale wydaje mi się, patrząc na zdjęcia tych części, że jedna ze śrub od termostatu ma rdzawy nalot, tak jakby była zalewana.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Wpisujesz w szukajkę Etka online , wybierasz model , rocznik . Wchodzisz w silnik , po opisie znajdujesz swój model i szukasz co potrzeba . Szukaj w układzie dolotowym . Będziesz potrzebował kompletu uszczelek kolektora 4 szt kolektor - głowica oraz 4szt łączące części kolektora . Części do kupienia też na all ... Wpisz ,, uszczelki kolektora octavia " . Dół będzie z elringa ( zielone ) góra ( czarne ) victor reinz .

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Łebkiem śruby się nie przejmuj . Po 10 latach nie będzie jak nowa

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Jeszcze bym wymienił zbiornik wyrównawczy . Po kilkunastu latach lubią się rozsypać w środku po czym kawałki zatykają nagrzewnicę . Koszt oryginału ok 100 zł i spokój na kolejne 10 lat .

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          druga jest jak nowa

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Mocno i długo kapało . Ten różowy osad to z płynu G12 . Cieknie pomiędzy króćcem a obudową . Numery uszczelek kolektora to 1) 06A133398F 2) 06A133227B

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Czyli można by kupić uszczelki i ewentualnie sam termostat z obudową. I zobaczymy co się wykorzysta. Może same uszczelki. Dzięki za pomoc!

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Jeśli kupisz termostat z króćcem to w zestawie jest nowa uszczelka . Jeśli kupisz raz z całą puchą ( wersja za 195 ) masz wszystkie uszczelki plus czujnik temperatury oraz wszystko fabrycznie skręcone i śruby zabezpieczone klejem . Samą uszczelkę króćca też można kupić . O oryginał ciężko ( kiedyś mieli na skoda żagiel w Lublinie ) raczej chińczyk Ajusa

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  .... lub wariant dla oszczędnych lub na potrzebę chwili :
                                                  odkręcić króciec ( trochę chłodziwa wycieknie )
                                                  zobaczyć w jakim stanie jest stara uszczelka ( raczej nie będzie rozerwana bo jest w rowkowatym gnieździe )
                                                  wyjąć , wyczyścić gniazdo , ew. uzupełnić silikonem , uszczelkę obrócić odwrotnie i skręcić całość .

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X