Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Silnik 2.0 AQY - jego bolączki - lista problemów i rozwiązania? :)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
    Raczej zbieg okoliczności. Service zazwyczaj wyskakują przy jakiś pełnych tysiącach km.
    Co do EVAP no to on cyka i ma sobie cykać, taka jego praca. Zazwyczaj zanjduje się po lewej przy zbiorniczku płynu. Jego nie prawidłowa praca, która zazwyczaj wygląda tak że nie cyka może powodować błąd mieszanki, zbyt bogato. Łatwo to spr. Przewód od niego do kolektora odpinasz i zaślepiasz czymś żeby nie ciągło lewego powietrza. gdzie odepniesz "łot ewet" ale chodzi o to żeby opary Pb puscić w kosmos.
    Warto by zrobić log 002+033 aby sprawdzić przepływkę.
    Mieszankę i tak mam zbyt bogatą - co wynika z błędu 0172 który mi ostatnio wyskoczył, śmierdzi paliwem (nie w kabinie) i dodatkowo więcej mi pali :P ale to prawdopodobnie konsekwencja wszystkich rzeczy które mam do zrobienia, tak mi się wydaje...

    Komentarz


    • #27
      Jeśli przepływka kłamie i pokazuje za duże wartości to bedzie dużo palił dużo lał i będze za bogato. A sprawdzenie jest dziecinnie proste bo wystarczy zrobić dobrego loga. Tak samo sprawdzenie EVAPu na to czy nie powoduje błędu mieszanki jest prościzną.

      Komentarz


      • #28
        Możliwe przyczyny błędu 16556 ;

        16556/P0172/000370 - Ross-Tech Wiki

        Jest co sprawdzić

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
          Jeśli przepływka kłamie i pokazuje za duże wartości to bedzie dużo palił dużo lał i będze za bogato. A sprawdzenie jest dziecinnie proste bo wystarczy zrobić dobrego loga. Tak samo sprawdzenie EVAPu na to czy nie powoduje błędu mieszanki jest prościzną.
          Jesteś pewny z tym EVAPem, że to w ogóle w tym samochodzie jest? nigdzie w sprzedaży tego nie widzę, a na google jakieś babole wyskakują tak jakby ta część nie istniała dla tej Skody. Chyba, że fachowo jakoś inaczej się nazywa? ale sprawdzałem już też pod nazwą "filtr oparów paliwa" itp.

          Komentarz


          • #30
            Na pewno masz EVAP . Tutaj link z naszego forum jak to wygląda i gdzie jest umiejscowione

            O1 jaki filtr paliwa? - Octavia Club Polska

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
              Na pewno masz EVAP . Tutaj link z naszego forum jak to wygląda i gdzie jest umiejscowione

              O1 jaki filtr paliwa? - Octavia Club Polska
              Ok dzięki za info - a jeżeli to nie on cyka (dopiero sprawdzę na dniach, nie jeżdżę codziennie, a specjalnie nie chce mi się iść do auta ) to co innego? wtryski/popychacze? innej opcji chyba nie ma, nie? myślę również o profilaktycznym wyczyszczeniu wtrysków w myjce ultradźwiękowej - co o tym myślicie? Robił ktoś z Was? :P

              Komentarz


              • #32
                Jeszcze jeden problem mam o którym zapomniałem wspomnieć, tyle ich jest - jeżeli mam auto włączone na postoju na biegu jałowym to temperatura bardzo skacze - do 100 stopni i załącza się wiatrak - to normalne, że tak się grzeje?... jak jadę to spada do ~90.

                Komentarz


                • #33
                  na biegu jałowym płyn osiąga większa temperaturę to normalne, jak jedziesz to dodatkowo chłodzi go pęd powietrza , wiatrak włącza się bo płyn jest na dużym obiegu - tez normalne, wiatrak chłodzi płyn, który przepływa przez chłodnicę .

                  Tu masz link do "ksiązki serwisowej silnika" - w uproszczeniu informacje , jakie parametry powinien mieć silnik, miłej lektury :

                  Manual Skoda Octavia 2.0 85kW AEG APK AQY AZH AZJ | PDF | Throttle | Fuel Injection


                  Pytanie z innej beczki, ile Ci oleju spala na 1kkm ??
                  Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
                    na biegu jałowym płyn osiąga większa temperaturę to normalne, jak jedziesz to dodatkowo chłodzi go pęd powietrza , wiatrak włącza się bo płyn jest na dużym obiegu - tez normalne, wiatrak chłodzi płyn, który przepływa przez chłodnicę .

                    Tu masz link do "ksiązki serwisowej silnika" - w uproszczeniu informacje , jakie parametry powinien mieć silnik, miłej lektury :

                    Manual Skoda Octavia 2.0 85kW AEG APK AQY AZH AZJ | PDF | Throttle | Fuel Injection


                    Pytanie z innej beczki, ile Ci oleju spala na 1kkm ??
                    Wielkie dzięki za instrukcję! Nie mogłem znaleźć na necie

                    Na 1000 km spala mi... sam nie wiem mam to auto dopiero od 14 miesięcy i przejechałem nim dopiero 10 000km bodajże - przez ten czas dolałem ogółem 3litry? tak myślę. Teraz od wymiany oleju przejechałem z 300-400km i wczoraj patrzyłem to niby dalej jest max.... tylko, że to też nie nie wiem czy jest miarodajne bo od dłuższego czasu jeżdżę bardzo krótkie dystanse no ale w ciągu tych 10 000km łącznie przejechałem może 1500km ekspresówkami i autostradami - wtedy chyba najwięcej pożera oleju, nie?
                    Ostatnio edytowany przez shinjii; 47321.

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez shinjii Zobacz wpis
                      1500km ekspresówkami i autostradami - wtedy chyba najwięcej pożera oleju, nie?
                      te 2.0 to chyba tak mają ogólnie że żrą w górnych partiach obrotów. Przynajmniej tak mam u siebie.

                      Komentarz


                      • #36
                        W nadchodzącym okresie zimowym jak dla mnie to bolączką 2.0 i pewnie nie tylko jest zapychająca się masełkiem odma
                        Sławek

                        Komentarz


                        • #37
                          Nie wiem czy już o tym pisałem, bo tyle tutaj pisałem ale... dzisiaj byłem przeparkować auto, więc wiadomo, silnik zimny itd. po przeparkowaniu (200-300metrów?) na nowym miejscu spalanie bylo około 30l/100km i przy cofaniu pojawiły się kłęby białego dymu... więc to raczej nie była "woda" bo tak nagłe duże spalanie nawet na zimnym u mnie nie występuje, co to może być? Już miałem tak ze 2-3 razy, z tym, że wcześniej przy staniu na światłach na rozgrzanym silniku (z górki), także nie jest to notoryczne.

                          Te durne wtryski? Dodatkowo w załączniku daję screen z błędów jakie miałem w momencie białego dymu, bo podłączyłem od razu ELM327, jak widać pojawiły się dwa "tymczasowe", te wcześniejsze już były.

                          EDIT: Może przeczyszczę też przepływomierz...
                          Załączone pliki
                          Ostatnio edytowany przez shinjii; 47321.

                          Komentarz


                          • #38
                            Odnośnie postu powyżej - tutaj filmik - ale bardziej mnie na nim interesuje ten dziwny "zgrzyt" jakby coś się zacierało, najlepiej posłuchać na słuchawkach. Przy mocniejszym gazowaniu i po odpuszczeniu gazu jest taki dziwny dźwięk... co to? Ten zajechany katalizator czy coś innego? podczas jazdy nie słychać nic takiego...chyba...
                            Octavia 2. 0 AQY dziwny odgłos Tak jak w tytule :) + biały dym

                            Komentarz


                            • #39
                              Siemano - nic z tym autem od tamtego czasu nie robiłem (oprócz przeczyszczenia przepływomierzu) - nagle w te upały zaczęło mi wpie**alać cały płyn chłodniczy mam nadzieję, że to nie uszczelka pod głowicą - jakieś pomysły? Wycieków nigdzie nie widać.... ale to prawdopodobnie przez to, że szybko paruje przy tych upałach? Sam już nie wiem
                              Dodam, że odkąd to auto mam, czyli 1.5 roku? to przez ten czas (do ubiegłego tygodnia) nie ubywało nawet ani 1ml płynu.

                              Komentarz


                              • #40
                                mam 2.0 ( rocznik 2004 kod AZJ ) od roku. Auto lata - trasy, miasto - co pół roku wymiana oleju, filtrów itp. Przebieg 194 000 ( czyli powiedzmy dotarty ) i prze ten okres nie działo mi sie praktycznie nic. Złoty motor. Oleju na 10 tyś licznikowe dolałem może 0,7 L ?( z czego więcej w szmatę wytarłem i delikatni pocił sie przy korku oleju). Albo trafiłem na dobrze rozjeżdzony i dotarty egzemplarz albo poprawili te 2.0 z biegiem lat. Ogółem pewnymi rzeczami typu minimlane falowanie ( 810-820-810-820 .... ), czy np jakiś czas drganie motoru ( nie widoczne gołym okiem ) już nie zwracam uwagi. Latam na LPG - pilnuję wszystkich wymian, czyszczenia w okresie zimowym odmy, nie pałuje na zimnym, nie katuje do czerwonego pola . Po prostu zgodnie z możliwościami tego motoru go uzytkuję i jak do tej pory poza uwalonym czujnikiem położenia wału problemów nie stwarza. Dodam, ze po wymianie na Boscha oryginał nowy czujnik położenia wału znikneło w duzym stopniu drganie, odpala jak pszczółka nie wazne czy ciepły czy zimny i wyrównała sie mocno praca silnika. Dla mnie 2.0 to nie 1.8T - to ma w miare spokojnie jechac i jechac a nie ganiac i pokazywac, kto jest najszybszy w mieście

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez icemerc Zobacz wpis
                                  mam 2.0 ( rocznik 2004 kod AZJ ) od roku. Auto lata - trasy, miasto - co pół roku wymiana oleju, filtrów itp. Przebieg 194 000 ( czyli powiedzmy dotarty ) i prze ten okres nie działo mi sie praktycznie nic. Złoty motor. Oleju na 10 tyś licznikowe dolałem może 0,7 L ?( z czego więcej w szmatę wytarłem i delikatni pocił sie przy korku oleju). Albo trafiłem na dobrze rozjeżdzony i dotarty egzemplarz albo poprawili te 2.0 z biegiem lat. Ogółem pewnymi rzeczami typu minimlane falowanie ( 810-820-810-820 .... ), czy np jakiś czas drganie motoru ( nie widoczne gołym okiem ) już nie zwracam uwagi. Latam na LPG - pilnuję wszystkich wymian, czyszczenia w okresie zimowym odmy, nie pałuje na zimnym, nie katuje do czerwonego pola . Po prostu zgodnie z możliwościami tego motoru go uzytkuję i jak do tej pory poza uwalonym czujnikiem położenia wału problemów nie stwarza. Dodam, ze po wymianie na Boscha oryginał nowy czujnik położenia wału znikneło w duzym stopniu drganie, odpala jak pszczółka nie wazne czy ciepły czy zimny i wyrównała sie mocno praca silnika. Dla mnie 2.0 to nie 1.8T - to ma w miare spokojnie jechac i jechac a nie ganiac i pokazywac, kto jest najszybszy w mieście
                                  Wiesz, ja też go nie piłuję - mało tego, nie wiem czy miałem kiedyś na blacie więcej niż 5000 obrotów, a pedału gazu do podłogi też nie cisnę (pewnie ze względu na jego ogromne spalanie w takim momencie ) - tak czy siak - jak Twój post ma się do mojego dzisiejszego? No chyba, że chciałeś się ogólnikowo podzielić tematem odnosząc się do tytułu wątku P
                                  Pozdro i niech Ci służy lepiej niż mi

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Post mocno ogólnikowy. Słuchja jak ci ten 2.0 nie słuzy to po co sie meczyc - sprzedaj, kup cos bardziej niezawodnego, bo jak widac tutaj mocna loteria jest z tymi silnikami....

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Kup jakiegoś angola za grosze albo sam motor z niego i za niewielkie pieniądze ogarniesz temat.

                                      Ja mam na swoim AZJ 235kkm i oprócz tego, że przy ostatniej wymianie oliwy zauważyłem wyciek oleju spod chłodniczki (auto ma 16 lat) to więcej nie mam się co przyczepić do tego motoru, uszczelka już kupiona przy następnej wymianie oliwy usunę wyciek. Zużycie oliwy poniżej 1 litra /10kkm przy przewadze tras.
                                      Obecnie od wymiany w marcu br. nie dolewałem nic, wokół komina zrobiłem jakieś 5.5kkm ale szybszych tras może z 700-800km bym uzbierał i stan może dosłownie 1 mm poniżej max spadł.
                                      ​​​​​​Motor możliwości ma jakie ma, pomieszanie kur.y z mułem, tzn. niezbyt żwawy w robocie i nie do zajeb.nia, trzeba go kochać jakim jest. Ale na autostradach utrzymywałem 140-150 a bywało i więcej czasem a z oliwy nie opijał.
                                      Podejrzewam, że trafiłeś egzemplarz albo zajechany z mega przebiegiem, albo wadliwy i fabrycznie od początku zasysający olej a ktoś wcześniej przy okazji miał wyłożone przyrodzenie na uczciwe serwisowanie i teraz się przez to męczysz.
                                      Może i AZJ jest poprawiony względem poprzednich wersji, nie wiem nie miałem porównania ale jeśli nawet to chyba nie aż tak, że APK czy AQY ma problemy a AZJ ich nie ma bo to wszystko jednym gwizdkiem podszyte. .
                                      Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
                                      ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                      Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                      Spalanie - Motostat.pl
                                      Spalanie - Motostat.pl

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Mój azj ma 306tys na blacie i ostatnio przegoniłem go na trasie 210km/h. Jak na razie odpukać śmiga ten motor.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          mój 205 tyś obecnie, ostatnio Vectra B 2,0 16V staneła ze mna w szranki i co? szliśmy równo 3 odcinki po ok 250-300 metrów. na autostradzie 200 km/h dla przepalenia nagaru to żadne wyzwanie

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X