Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Bicie i drgania w kierownicy

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez ROBAL_26 Zobacz posta
    Nie piszesz nic kolego jaki masz silnik bo w benzynach na prawej półosi były odważniki wyważające i być może go zgubiłeś i przez to jest to bicie .ok sprawdź to.
    Miałem ibize 6k i odwaznik był gumowy a ze zaczal sie przesuwac wylecial wogole. Z tego co slyszalem to nowe polosie juz tego nie posiadaja ale nie wiem w 100% tego
    Moja wiśnia - Recaro itd --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91570

    Komentarz


    • #27
      Wersja Octavki i silnik taka jak z lewej strony pod nickiem, 1.9TDI AXR. W każdym razie na 99% przyczyna problemu jest znana i na szczęście prozaiczna. Dwa zakłady wulkanizacyjne z dobrymi opiniami w czeluściach Internetu, markowe, z wyważarkami z testem drogowym etc. nie zauważyły, że 2 z 4 felg są pokrzywione w chińskie 8, jedna trochę, a tylko jedna jest prosta. Więc tyle w temacie bicia, drgania, które były juz wczesniej i raczej nie są uciążliwe, pochodzą najprawdopodobniej od regenerowanego magla, który w niedalekiej przyszłości planuję zmienić na nowy. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, nowe felgi są już zamówione, tak więc mam nadzieję, że na tym się problem zakończy.

      pozdrawiam,

      Komentarz


      • #28
        To i ja dopytam o poprawność centrowania felg.
        Zimą w Octavii II od 8 lat używam felg stalowych z oznaczeniem IKO601027C, 6Jx15, ET47, H2 (nie mają oznaczenia VW), dokupionych jako fabrycznie nowe i pasujące do tego auta. Fabryczne tarcze hamulcowe nie były wymieniane. Koła są zamieniane cyklicznie przód -tył.
        Na tylną oś felgi te wchodzą otworem centralnym - że tak określę - dobrze spasowanym z kołnierzem piasty, czyli zakładam koło na oś i przykręcam śrubami. Śrubami nie muszę celować specjalnie w otwory do przykręcenia.
        Z przodu auta natomiast jest trochę ( ok. 1-1,5 mm) luzu na otworze centralnym i przykręcając koło trzeba minimalnie ustawić felgę względem otworów na śruby (dopasować).
        Czy tenże z pozoru nieznaczny luz na otworze centralnym u Was też występuje, czy stanowi to problem dla prawidłowego centrowania kół? - co o tym sądzicie?
        Czy opony zimowe Continental 830 TS mają tendencję do ząbkowania ?


        Obecnie mam delikatnie odczuwalne drgania na kierownicy (czego nie miałam na kołach letnich, ani też nie zauważyłem w latach wcześniejszych) i czeka mnie wyważanie kół. Stąd też dopiero teraz zwróciłem uwagę na spasowanie otworów montażowych i pojawiło się w głowie pytanie czy centrowanie kół jest OK.




        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez Sony Zobacz posta
          To i ja dopytam o poprawność centrowania felg.

          Z przodu auta natomiast jest trochę ( ok. 1-1,5 mm) luzu na otworze centralnym i przykręcając koło trzeba minimalnie ustawić felgę względem otworów na śruby (dopasować).
          Czy tenże z pozoru nieznaczny luz na otworze centralnym u Was też występuje, czy stanowi to problem dla prawidłowego centrowania kół? - co o tym sądzicie?
          Kolego przeczytaj mój #11 post, a jeśli Cię to nie przekonuje to "wgooglaj" sobie hasło "otwór centrujący a luz".
          Śruby kół nie mogą pracować na ścinanie, po to wymyślili otwór centrujący żeby to na nim bazowała się felga, bez luzu.
          Ostatnio edytowany przez Bambek1; [ARG:4 UNDEFINED].
          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
          Spalanie - Motostat.pl
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz


          • #30
            Sprzedający te felgi (i inni internetowi sprzedawcy jak widzę) wskazują w ogłoszeniach, iż felga o tym nr jest przeznaczona m.in. do Octavii II i ma mieć otwór centralny o śred. 57 mm. Z czystej ciekawości przy najbliższej okazji sprawdzę ile faktycznie ma ten otwór w felgach na przedniej osi oraz jaka jest tu średnica kołnierza ustalającego. Z drugiej strony, felgi te normalnie wchodzą na tylną oś ??? - dziwne.
            Pierścienie daje się do felg aluminiowych. Zapytam też fachowca przy wyważaniu co o tym sądzi.

            Komentarz


            • #31
              Mam podobny problem, powyżej 100 czuć bicie na kierze. Wzmaga się przy hamowaniu. Koła wykluczyłem, przy zmianie kół mierzyli tarcze czujnikiem zegarmistrzowskim, wyszło małe odchylenie, podobno w granicy normy. 4 setki? tak chyba powiedział.

              Ktoś podpowiedział, że może gumy stabilizatora. Ostatnio przeglądaliśmy je z kumplem, łącznie z podważaniem i nie widać tam żadnego luzu ani nic. Sztywno siedzą.

              Dam radę sprawdzić pod blokiem na lewarku te sworznie?

              Wiem, że mógłbym Zmienić tarcze i klocki i w ten sposób wykluczyć tę ewentualną przyczynę, ale to spory wydatek więc nie chcę strzelać w ciemno tylko wykluczyć wszystkie inne ewentualności możliwe do zbadania organoleptycznie.

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez mwitek Zobacz posta
                przy zmianie kół mierzyli tarcze czujnikiem zegarmistrzowskim, wyszło małe odchylenie, podobno w granicy normy. 4 setki? tak chyba powiedział.
                Czujnikiem zegarowym. Cztery setki (0,04 mm) jest OK, przynajmniej według ATE:

                Kiedy tarcza hamulcowa nadaje się bezwzględnie do wymiany?

                To jest ciekawy ustęp:

                Jednakże najczęstsze przyczyny deformacji tarcz hamulcowych wynikają niestety z:
                • błędu montażu, jako niezgodnego z instrukcją serwisową montażu
                • niewłaściwego serwisu układów hamulcowych nawet tylko eksploatacyjnego
                • nieprzestrzegania momentów dokręcania śrub mocujących a najczęściej samych kół
                • braku poinformowania klienta o sposobie docierania nowego kompletu tarcz i klocków hamulcowych
                Z tym wytłuszczonym to ma na bakier z 9 na 10 aut na drogach. Ja nie pamiętam, żeby mi kiedyś poprawnie przykręcono koła - zawsze się potem z nimi siłowałem.

                :-)
                Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].
                Używane tsi nie nadaje się do zakupu, ale zaryzykowałem. No i podoba mi się. :-)

                Komentarz


                • #33
                  Sworzeń kolego możesz sprawdzić właśnie unosząc koło na tyle wysoko abyś mógł je złapać rękoma na godzinie 6 i 12 czyli góra dół i robiąc kołyskę na przemian wciągająć i wpychając na przemian górną i dolną część trzymając za dół powinieneś wyczuć ewentualny luz w kształcie stuków - puknięć .ok
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz


                  • #34
                    dzięki.

                    Komentarz


                    • #35
                      Jako, że zacząłem temat, od naprawy minęły ok. 2 miesiące, to opiszę co i jak. Udało się w końcu (za 4 razem) wyważyć koła i poprawnie osadzić oponę na feldze, polecam warsztat z okolić AŚ W-wa Służewiec, bo już zaczynałem tracić cierpliwość. Z uwagi na wyciek z maglownicy, lekkie drzenie kierownicy, nie odbijanie po skręcie wymieniony został również magiel, z allegro, na nowy, ten polecany nie raz na Forum. Ustawiona zbieżność, niby wszystko ok. I cóż, auto prowadzi się...specyficznie. Do tego, że przy wyższych prędkosciach czasami prowadzi się za lekko idzie się przyzwyczaić, ale do tego, że kierownica nie odbija płynnie po skręcie już nie. Z pełnego obrotu okręca się do połowy płynnie, a nastepnie w sposób "szarpany", tak, że do pełnego wyprostu trzeba jej pomóc. Iloma samochodami jeździłem, różnych marek, segmentów i w różnym wieku - takiego problemu nie miałem. Może ktoś się z tym zetknął? Tak, przed wymianą magla też to występowało tylko było jakoś mniej odczuwalne, sama przekładnia była mniej czuła.

                      Tak, auto było sprawdzane na stacji diagnostycznej - bez uwag.

                      Komentarz


                      • #36
                        To szarpanie przy skręcie może być spowodowane tym, że pompa ciągnie lewe powietrze.

                        Komentarz


                        • #37
                          takie szarpanie miałem okazało się że po zmianie kół problem ustąpił wiec coś z oponami u mnie okazało się ze jedna felga do niczego a i opony były źle zdarte co było moją winą robiłem końcówki i pojechał na zbieżność dopiero po 2 tygodniach. Czytając to co napisałeś że miałeś krzywe felgi pytanie jak teraz wyglądają twoje opony

                          Komentarz


                          • #38
                            Mam podobny problem w OI. Zrobione zawieszenie, dobry rozstaw, wszystki niby gra, gdyby nie buczenie przy prędkości >70/80km/h. W poniedziałek będę sprawdzać łożyska. Ale takie pytanie z czystej ciekawości, czy mogą być to same opony? Do najmłodszych nie należą. Na stacji diagnostycznej zdiagnozowali sworznie, które już wymienilam, pytałam o stan lozysk to powiedzieli że są ok.

                            Komentarz


                            • #39
                              Aby nie ponosić większych kosztów możesz na próbę wymienić koła , jeść wszystko ucichnie to znaczy że wina leży po stronie opon a jeśli nie to któreś łożysko .ok
                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez vagwoman_ Zobacz posta
                                Mam podobny problem w OI. Zrobione zawieszenie, dobry rozstaw, wszystki niby gra, gdyby nie buczenie przy prędkości >70/80km/h. W poniedziałek będę sprawdzać łożyska. Ale takie pytanie z czystej ciekawości, czy mogą być to same opony? Do najmłodszych nie należą. Na stacji diagnostycznej zdiagnozowali sworznie, które już wymienilam, pytałam o stan lozysk to powiedzieli że są ok.
                                Jeśli jest to takie "Łuuuuu.... Łuuuuu.... Łuuuuu...." to możliwe, że winne są opony i ich wyząbkowanie. Zamień najlepiej z letnimi i wtedy sprawdź. Polecam też zapoznać się z tematem ząbkowania na forum Accorda (nr. 14634). W skrócie: lekki tył, duże ciśnienie, słabe amorki. Może ten problem występuje u Ciebie.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X