Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia 1.6 benzyna (102km)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia 1.6 benzyna (102km)

    Witam
    Nie mogłem znaleźć podobnego tematu.

    Proszę o pomoc,a wręcz błagam !

    Mam problem ze zbyt wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia. Mechanik już rozkłada ręce. Zaczęło się od słabego ogrzewania , właściwie jego brak. Z tą usterką pojechałem do warsztatu.
    Mechanik twierdzi,że wszystkie przewody są drożne łącznie z nagrzewnicą, wymieniony termostat. Założył nową uszczelkę pod głowicą. Głowica została kompleksowo sprawdzona(próby szczelności, planowanie itp) .Pomimo tych wszystkich zabiegów ze zbiorniczka wyrównawczego nadal wywala "w kosmos" płyn, i oczywiście brak ogrzewania.

    Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

    Pozdrawiam.


  • #2
    Tak na szybko :
    A szczelny korek chłodnicy?
    Pompa wody sprawna ?
    wskaźnik temperatury dobrze działa?

    Komentarz


    • #3
      Jest nowy zbiorniczek razem z korkiem, podczas odkręcania jest charakterystyczne "syknięcie" , wskaźnik zakładam ,że też , nawet nie wiem jak go sprawdzić( jak się nagrzeje to cały czas pokazuje 90 stopni). Pompę wody zleciłem do sprawdzenia ,ale w zeszłym roku była wymieniana wraz z całym rozrządem, a płyn wraca do zbiorniczka prze ten cienki przewód co wchodzi od góry.

      Komentarz


      • #4
        korek chłodnicy a nie zbiorniczka
        a wentylator odpala ?

        Komentarz


        • #5
          Sorry źle przeczytałem. tego korka nie sprawdzałem, nawet nie wiem czy tam jest. Wentylator odpala .

          Komentarz


          • #6
            Wpisz sobie " brak ogrzewania" w przeglądarkę na forum. Może coś Cię naprowadzi. Co znaczy, że wywala płyn w kosmos ??

            Masz klimę manualna czy klimatronic ?? Dobrze było by podpiąć się kablem pod samochód i sprawdzić faktyczną temperaturę ukladu.
            Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

            Komentarz


            • #7
              Jak odkręcam korek od zbiornika wyrównawczego to wywala płyn jak gejzer.

              Komentarz


              • #8
                A po jaką cholerę odkręcasz ten korek ?
                W układzie w trakcie pracy silnika a zwłaszcza po rozgrzaniu płynu panuje podwyższone ciśnienie i to jest objaw naturalny i prawidłowy.
                W korku powinien być drożny odpowietrznik który przepuszcza powietrze a płyn powinien pozostać. Korek odkręcamy tylko przy zgaszonym silniku i po ostygnięciu silnika.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez wacie Zobacz wpis
                  A po jaką cholerę odkręcasz ten korek ?
                  W układzie w trakcie pracy silnika a zwłaszcza po rozgrzaniu płynu panuje podwyższone ciśnienie i to jest objaw naturalny i prawidłowy.
                  W korku powinien być drożny odpowietrznik który przepuszcza powietrze a płyn powinien pozostać. Korek odkręcamy tylko przy zgaszonym silniku i po ostygnięciu silnika.
                  Masz rację, trzeba uważać prZy odkręcaniu korka bo można się poparzyc i narobić sobie szkody. Co do ciśnienia to czy płyn na zimnym silniku jest na max czy jest może przelany poza ?!

                  Komentarz


                  • #10
                    Na zimnym silniku jest w połowie skali.
                    Po co odkręcany był korek na włączonym silniku ? Początkowo po to aby sprawdzić czy puszcza uszczelka pod głowicą. Wymiana nie pomogła więc szukam innej przyczyny . Zgodzę się ,że podczas pracy silnika panuje podwyższone ciśnienie , ale nie takie ,że węże są twarde jak beton. Odpowietrznik jest drożny .

                    Komentarz


                    • #11
                      Jak ustawisz max grzanie to też nie leci ciepłe powietrze nawet ? Po ilu przejechanych kilometrach masz 90* C na liczniku (orientacyjnie) ? Weże od nagrzewnicy ( górny i dolny ) są ciepłe ? Długo masz ten samochód, kiedy ostatnio wymieniales płyn chłodniczy, czy było to podczas wymiany pompy czy Zalali Ci stary płyn ?
                      Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

                      Komentarz


                      • #12
                        Samochód mam od salonu to już 12 lat. 90 stopni uzyskuje po około 5 km . Węże są ciepłe. Płyn jest nowy ,wymieniany miesiąc temu.

                        Komentarz


                        • #13
                          Na cieplym silniku zawsze ujdzie cisnienie po odkreceniu korka. Przeciez to jak z gotujaca sie woda w czajniku.

                          Jest gaz ??

                          Jak nie, uszczelka jest nowa, to jeszcze raz test CO2 do korka, bo uszczelka moze byc dobra, ale glowica byla sprawdzana na szczelnosc na zimno, a to sprawdzenie bez sensu. Sprawdza sie tylko na goraco, a nie kazdy warsztat ma taka usluge.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #14
                            Właśnie w tym problem ,że tak wywala płyn, że nie można włożyć przyrządu . Po odkreceniu korka jest charakterystyczne sykniecie . Wiem ,że płyn się podniesie ,ale nie powinien wyplywac ze zbiorniczka . U mnie leci jak z fontanny . Co do sprawdzania głowicy to wiem jeszcze ,że była sprawdzana metodą płaszcza wodnego.

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja by założył trójnik na cienkim wężu przelewowym do zbiorniczka i manometr. Jak ciśnienie max 1 bar to ok. I problem raczej w przegrzewaniu się (jak w szybkowarze zdejmujesz ciśnieniem i masz gejzer) . Kod silnika i rok?

                              Komentarz


                              • #16
                                Rok 2006 , nie mam teraz dostępu żeby sprawdzić wiem tylko ,że były dwa rodzaje . AVU lub BFQ. Oraz wiem ,że jest blok aluminiowy. Może to coś pomoże.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Udał o się znaleźć. Kod silnika BFQ . I pompa wody też się sprawna .

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Znajomy miał identyczna sytuacje. Zapytaj mechanika czy przyłożył nowa uszczelke pod glowica do starej. Możliwe że nowa jest niedokładnie wycieta i zasłania jeden kanał stąd takie ciśnienie.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez itkas Zobacz wpis
                                      Znajomy miał identyczna sytuacje. Zapytaj mechanika czy przyłożył nowa uszczelke pod glowica do starej. Możliwe że nowa jest niedokładnie wycieta i zasłania jeden kanał stąd takie ciśnienie.
                                      Nie żebym był złośliwy, ale już widzę jak mechanik przyznaję się do błędu, albo pamięta taki szczegół.

                                      Ja bym obstawiał pompę, albo przytkany układ chłodzenia, może coś się oderwało i przyblokowało coś w układzie.

                                      Pisales jeszcze, że wymieniłeś termostat. Jakiej firmy część kupiłeś i czy wymieniłeś sam termostat czy cały komplet tj plastikowy kruciec i termostat ?

                                      ​​​​​​

                                      ​​​​​
                                      ​​​​​
                                      Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Pompa jest sprawna . Termostat wymieniał mechanik . Wymieniony był cały ,razem z krućcem itp. Wcześniej był jeszcze sprawdzony. Firmy nie pamiętam.
                                        Ktoś jeszcze mi powiedział,że może to być pęknięty blok silnika. Tylko czy może tak sam z siebie pęknąć skoro samochód nigdy się nie przrgrzal.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Hmm...rozumiem, że nie podłączałeś auta pod komputer ? Dobrze by było zobaczyć jak działa termostat i jakie temperatury płynu osiąga silnik.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez mendrzej Zobacz wpis
                                            że była sprawdzana metodą płaszcza wodnego.
                                            Jak napisalem wczesniej. Wiekszosc sprawdza na zimno, jest to bez sensu.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Na komputerze 106,107 stopni.
                                              Niestety u mnie nikt nie sprawdza głowicy na gorąco. Pytałem i wiem ,że była sprawdzana ciśnieniem 6 atmosfer .

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                A wiadomo przy jakiej temperaturze włącza się wentylator? Może jest tak że włącza sie tylko na drugim biegu gdzie temperatura silnika przekracza 100 stopni, z tego co mi sie wydaje powinien się włączać w temperaturze trochę ponad 90. Jeśli by tak było, nic dziwnego że jest wysokie ciśnienie.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Ten silnik ma specyficzny układ chłodzenia, sterowany elektronicznicznie w zależności od warunków...temat był wałkowany i poruszany wielokrotnie na forum, trzeba tylko dobrze poszukać.
                                                  107 -108 t o może dochodzić jak pokrętło od grzania jest max w lewo(zimno).
                                                  Zaloguj sobie w vcds grupy 130 i 131 , pobaw się pokrętłem od regulacji temperatury raz max na zimno raz na ciepło , obserwuj temperature i vartosc " termostat duty cycle" . Jak pokrętło jest na max ciepło, to wartość ta powinna rosnąć ( nie pamiętam granicznej wartości) , jest to duży obieg i płyn leci na nagrzewnice i tu powinna spać temperatura. W tych dwóch grupach sprawdza się jak działa termostat. Wiem, że masz nowy , ale ostatnio podobne objawy(bez wysokiego ciśnienia) były u mojego taty i okazało się , że termostat padł. Dobrze było by go sprawdzić i wykluczyć.

                                                  Tu masz link do serwisów silnika : Manual Skoda Octavia 1,6 75kW AVU BFQ | PDF | Throttle | Fuel Injection
                                                  Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X