Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.8 Turbo ARX

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.8 Turbo ARX

    Witam.
    Problem w moim silniku polega na tym iz przerywa a nawet gasnie na niskich obrotach szczegolnie rano. Gdy odpale to trzyma okolo 1200 obrotow a po 5 sekunadach spada do 800-900. Ma tez problem z wkreceniem sie na obroty, zatrzymuje sie na 2000 obrotoelw od 1 do 2 jest nawet ok ale jak wrzuce 3 bieg to wgl brak reakcji a po dluzszej chwili idzie normalnie. Jest troche lepiej jak juz silnik sie nagrzeje.
    Czytalem na forum co moze byc przyczyna i wymienilem juz swice, cewki, czujnik temp. cieczy, wyczyscilem odme i nadal to samo. Co jeszcze powinienem sprawdzic?

  • #2
    kopci? jakieś błędy na kompie wywala?

    Komentarz


    • #3
      Nie kopci. Był błąd ale nie pamietam dokladnie. Coś ze niskie napiecie w obwodzie B. Sprawdze jeszcze raz.

      Komentarz


      • #4
        A wiec bledy sa takie:
        16684 - Uklad zaplonowy - wypadanie zaplonu ( cyl. 1,2,3 ) a nowe cewki sa
        - Nieciagly
        17704 - Charakterystyka ukladu chlodzenia sterowanego cewka elektormagnetyczna
        - Staly
        17584 - Korekcja Lambda za katalizatorem, blok 1: osiagnieto limit regulacji
        - Staly
        17705 - Spadek cisnienia pomiedzy zaworem turbosprezarki i przepustnica
        - Nieciagly
        01318 - Modul sterowania szyna paliwowa / pompa wtrysku paliwa
        - Brak komunikacji
        - Nieciagly
        Ostatnio edytowany przez Arcun; [ARG:4 UNDEFINED].

        Komentarz


        • #5
          Szczelność do sprawdzenia... no i ewentualmnie logi.

          Komentarz


          • #6
            A logi z jakiej grupy mam sprawdzic?

            Komentarz


            • #7
              ARX... który to rocznik? chyba do 99r.
              Generalnie w 1.8T jest tak:
              002+007, 003+025 w silnikach do 99r
              002+033, 003+020, 115+118 w silnikach po 2000r.
              Przed logami sprawdź sobie 115+118, w 115 powinno byc ciśnienie w mbar, jeśli nie to rób te do 99r.

              Ale u CIebie podstawą powinna być szczelność przy tych błędach.

              Komentarz


              • #8
                Rocznik 2002. Usunalem bledy zeby sprawdzic czy wroca i poki co spokoj jest tylko ze mam wrazenie jakby byl zamulony. Sprawdze te logi moze cos nie tak jeszcze jest.

                Komentarz


                • #9
                  U mnie jest podobnie, rano odpali normalnie, popracuje pół minuty/minutę i zgaśnie. VCDS pokazuje błędy:
                  17526 - Zespó3 1; sonda 2; obwód grzejny
                  P1118 - 35-00 - przerwa
                  17522 - Zespó3 1; sonda 2
                  P1114 - 35-00 - rezystancja wewnetrzna za du?a
                  17704 - B31d w zaprogr.uk3adzie ch3odzenia (sprawdY czujnik(i) temperatury i termostat)
                  P1296 - 35-00 -
                  16684 - Rozpoznano wypadanie zap3onów w jednym/wielu cylindrach
                  P0300 - 35-10 - - Sporadyczny
                  16686 - Cylinder 2
                  P0302 - 35-10 - rozpoznane wypadanie zap3onów - Sporadyczny
                  16685 - Cylinder 1
                  P0301 - 35-10 - rozpoznane wypadanie zap3onów - Sporadyczny
                  Sprawdziłem też czujnik temperatury zasysanego powietrza, wyniki czasem różnią się od temperatury otoczenia (czujnik dodaje 10*C), może to być przyczyna? Po tym jak zgaśnie czuć nieprzepalone paliwo, wskazania na FIS pokazują że spalanie w l/h rośnie od około 3,9 przy odpaleniu przez 4,2, 4,9 do 5,6 i przy 5,6 l/h gaśnie.(wszystko na postoju). Co jeszcze można sprawdzić?

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez psychodelak Zobacz posta
                    Sprawdziłem też czujnik temperatury zasysanego powietrza, wyniki czasem różnią się od temperatury otoczenia (czujnik dodaje 10*C), może to być przyczyna?
                    Czujnik temperatury zasysanego powietrza w 1.8T jest w MAF. Odpenij MAF zobaczysz czy się poprawi.
                    Zamieszczone przez psychodelak Zobacz posta
                    Co jeszcze można sprawdzić?
                    Bardzo wiele rzeczy można jeszcze sprawdzić. Przede wszystkim szczelność. Cewki miejscami, świece miejscami, wtryski miejscami...

                    Błędy drugie dotyczą sondy za katalizatorem. I tu raczej winna jest sama sonda lub ewentualnie okablowanie.

                    Komentarz


                    • #11
                      Po usunieciu bledow wszystko bylo ok ale dzis rano jadac do pracy wyprzedzilem ciezarowke i jak wrocilem na swoj pas poczulem jakby zaczal lekko przerywac. Dojechalem do pracy i silnik sam zgasl. Po pracy gdy odpalilem to podzialal moze 5 sekund i zgasl, zrobil tak dwa razy. Musialem trzymac go na obrotach do 3 tys i wiecej. Podczas jazdy jeszcze przerywal poki sie nie rozgrzal. W domu jak juz sie rozgrzal i dzialal bez gasniecia to wypalem kostke z przeplywomierza bo pomyslalem ze to moze to. Przyslabl przy wypinaniu i wpinaniu ale dzialal tak samo. Jutro podlacze kompa i zrobie diagnoze. Wyzej kolega Zwonko podal jakie logi sprawdzic ale nie wiem ktore to statyczne a ktore dynamiczne i wgl jest zielony w tym.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Arcun Zobacz posta
                        Wyzej kolega Zwonko podal jakie logi sprawdzic ale nie wiem ktore to statyczne a ktore dynamiczne i wgl jest zielony w tym.
                        wszystkie o które pisałem to dynamiczne. Tylko tak jak mówię najpierw upewniej się które logi powinieneś zrobić. Najłatiwej po grupie 115. Jeśli tam jest ciśnienie to znaczy że komplet dla aut po 2000r.
                        Zamieszczone przez Arcun Zobacz posta
                        W domu jak juz sie rozgrzal i dzialal bez gasniecia to wypalem kostke z przeplywomierza bo pomyslalem ze to moze to. Przyslabl przy wypinaniu i wpinaniu ale dzialal tak samo.
                        odpięcie przepływomierza wypadało by zrobić na zgaszonym silniku. I próbować się przejechać na takiej "konfiguracji". Poza tym zalecenie odpięcia było dla kolegi psychodelak . U Ciebie Arcun trzeba sprawdzić logi i zobaczyć co z nich wyjdzie. Bardzo możliwe że pada Ci pompa, coś z elektryką nie tak, może szczelność... może coś logi powiedzą.
                        P.S. Logi robi się od 1500 do praktycznie odcięcia. Pamiętać że to nie diesel i nie 4500RPM ale trzeba przekroczyć 6000RPM. Logi dynamiczne to 3ci bieg i koniecznie but w podłodze, długa prosta, bezpieczeństwo!!! przede wszystkim!!!. W benzyce najlepiej parami tak jak napisałem wyżej. Jeśli jest LPG to logi trzeba zrobić tak:
                        DYNAMICZNIE:
                        002+007 (na Pb i LPG), 003+025 (na Pb) w silnikach do 99r
                        002+033 (na Pb i LPG), 003+020 (na Pb), 115+118 (na Pb)w silnikach po 2000r.
                        Przed logami sprawdź sobie 115+118, w 115 powinno byc ciśnienie w mbar, jeśli nie to rób te do 99r.
                        Przed logami kasujemy błędy NAWET JEŚLI BŁĘDÓW NIE MA!!!
                        Jeśli jest LPG warto też zlogować STATYCZNIE grupę 033 (od 2000r) lub 007 (do99r). Log ten wykonuje się zmieniając paliwo co minutę, zmianę znaczymy przyciskiem MARK, zmieniamy LPG,Pb,LPG,Pb (4 minuty ciągłego logu)

                        Generalnie dobry poradnik odnośnie logów jest tu:
                        Jakie logi statyczne i dynamiczne dla silników 1.8T 2.7 Bit. - A4 B6/B7 - Audi A4 Klub Polska

                        Moja wypowiedź to szybkie streszczenie.

                        Komentarz


                        • #13
                          Dzieki wielki sprawdze i dam znac co wyszlo.

                          Komentarz


                          • #14
                            No więc są nowe błędy:
                            17536 - Mnożąca adaptacja paliwa, blok 1; mieszanka uboga
                            - nieciągły
                            17608 - Zawór regulacji ciśnienia doładowania - usterka mechaniczna
                            - nieciągły
                            17705 - Spadek ciśnienia pomiędzy zaworem turbosprężarki i przepustnicą
                            - nieciągły
                            17545 - Adaptacja dodatkowego paliwa, blok 1; mieszanka bogata
                            - nieciągły
                            16486 - Sygnał z przepływomierza powietrza za niski
                            - nieciągły
                            01318 - Moduł sterowania szyną paliwową / pompa wtrysku paliwa
                            - Brak komunikacji
                            - nieciągły
                            Mam rozumieć, że pompa paliwa do wymiany, przepływomierz, zawór N75? I nie bardzo wiem gdzie sprawdzić szczelność w związku z błędem 17705.

                            Komentarz


                            • #15
                              Jak Ci pieniądze w portfelu przeszkadzają to możesz wymieniać wszystko. Ale tak:
                              -N75 i DV sie sprawdza i to z tego co pamiętam dość prosto (nie mam turbo więc sam nie robiłem). Na forum A4-klub i A3-club na pewno znajdziesz mnóstwo wypowiedzi jak to zrobić. Demontuje się je dmucha zatykając palcem, jak przelatuje powietrze to zepsuty, coś w ten deseń.
                              -przepływomierz - log dynamiczny powinien załatwić sprawę tego czy jest sprawny (przy założeniu szczelności). Nieprawidłowe działanie przepływomierza rzadko objawia się błędem. Błąd jest częściej gdy mamy problemy z okablowaniem lub już totalne uszkodzenie...
                              -pompa - zazwyczaj wychodzi w logu (przy czym jeśli przepływomierz okaże się niesprawny to ciężko będzie to określić, ale nie wykluczamy). Poza tym mechanik powinien potrafić sprawdzić ciśnienie na listwie paliwa a ta czynność powinna kosztować około 50zł. Dodatkowo zgodnie z opisem błędu:
                              17608/P1200/004608 - Ross-Tech Wiki
                              błąd "szyny paliwowej" może wynikać z uszkodzenia DV.
                              -szczelność - sposobów sprawdzania jest mnóstwo. W kolejności od najdokładniejszego do najmniej dokładnego: kompresorem, dymem, PLAKiem, na oko. Generalnie hasło boost leak 1.8t w google i masz mnóstwo filmików jak to zrobić - najlepszym sposobem. Intake leak/vacuum leak dla innych sposobów np:

                              PLAKiem (od około 5:45)



                              Dlatego polecam poszperać w necie. Zaczynając od tego jak sprawdzić N75 i DV. Generalnie są to dwa elementy które najczęściej się psują. Potem poszedłbym po szczelność. Ewentualnie po przeglądnięciu N75 i DV (których uszkodzenia, pęknięcia też często powodują nieszczelność) sprawdzić najpierw newralgiczne miejsca na oko (okolice odmy, rurę do przepustnicy). Po tych rzeczach zrobić logi.
                              P.S. sprawdzając błędy autka nie naprawisz

                              Komentarz


                              • #16
                                Sprawdzilem DV, N75 i przeplywomierz. Blaszka w przeplywomierzu jest cala zasniedziala lub wrecz zardzewiala. Wymienie go i dam znac czy sie poprawilo.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X