Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

nie dogrzwewa się do 90 stopni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • nie dogrzwewa się do 90 stopni

    witam mam problem z temp wskazówka nie chce dojść do 90 stopni na włączonym ogrzewaniu ale jak wyłącze dmuchawę wskakuje na 90 i na postoju mam tylko 80 termostat wymieniłem wczoraj i dalej to samo.co jej dolega?

  • #2
    Najlepiej by było podłączyć kompa i sprawdzić wskazania temp wg niego bo może być trafiony czujnik temp.

    Komentarz


    • #3
      no właśnie wymieniałem go 2 lata temu ale nie pamiętam już czy te same objawy były???

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez doman65 Zobacz wpis
        termostat wymieniłem wczoraj i dalej to samo.co jej dolega?
        Jakiej firmy termostat założyłeś?
        Objawy które opisałeś wskazują na termostat który otwiera się zbyt wcześnie. Powinien przy 87 stopniach.

        Pod koniec zeszłego roku przy pierwszych chłodach borykałem się z problemem wahań wskaźnika temperatury.
        Wskaźnik temperatury dochodził do 90 stopni i wskazówka potrafiła opadać o kilka stopni zarówno przy wolnej jeździe w korku jak i przy większej prędkości na autostradzie. Obstawiałem czujnik temperatury ale testy go wykluczyły. Wymieniłem więc termostat razem z króćcem i pomogło.

        Komentarz


        • #5
          Potwierdzam poprzedników , objawy wskazują na zbyt wczesne otwarcie termostatu . Jest też opcja że jest cały czas otwarty a wystarczy mała szczelina by występowało niedogrzanie.
          Ale skoro został wymieniony na nowy to czy na pewno na pasujący do tego silnika ? Bo to że wygląda tak samo nie świadczy że będzie pasował ?

          Komentarz


          • #6
            patrzyłem węże i jak wskazówka jest na 90 to wąż od termostatu jest zimny a górny ciepły.

            Komentarz


            • #7
              mam te same objawy co kolega ale w następnym tygodniu bd wymieniał cały termostat i zobaczymy czy problem zniknie

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez doman65 Zobacz wpis
                patrzyłem węże i jak wskazówka jest na 90 to wąż od termostatu jest zimny a górny ciepły.
                To jeden ze sposobów sprawdzania termostatu który nie zawsze daje odpowiedź czy wymaga on wymiany.
                doman65 Jakiej firmy termostat założyłeś..?

                Trochę czytałem na temat problemów z temperaturą na rożnych forach i jeżeli na zegarach masz 90 stopni to faktyczna temperatura odczytana na vagu będzie na przykład o kilkanaście stopni niższa.

                Najlepiej gdybyś podpiął auto pod kompa i tam sprawdzał temperaturę.

                Aby wyeliminować czujnik temperatury powinieneś zrobić diagnostykę czujnika G62/G2
                Ostatnio edytowany przez BASTIAN001; 27931.

                Komentarz


                • #9
                  Jak termostat, to tylko kupować oryginał. Założyłem kiedyś niby najlepszy zamiennik, to wytrzymał pół roku. Później w skodzie kupiłem oryginał, jeżdżę już na nim 2 lata i zero problemów.

                  Pozdrawiam

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez sierwa Zobacz wpis
                    Jak termostat, to tylko kupować oryginał.
                    Potwierdzam. Czytałem na kilku forach i sporo osób zaleca zakup oryginału zarówno jeśli chodzi o termostat jak i czujnik temperatury.
                    Sam też kupiłem oryginalny termostat.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez HanysBTM Zobacz wpis
                      mam te same objawy co kolega ale w następnym tygodniu bd wymieniał cały termostat i zobaczymy czy problem zniknie
                      hanys daj znać jak wymienisz czy pomogło.

                      Komentarz


                      • #12
                        witam wymieniłem jeszcze czujnik temp i dalej to samo na postoju wyłączona dmuchawa jest 90 przy włączonej dmuchawie na pierwszy bieg spada do 80.

                        Komentarz


                        • #13
                          Rozumiem że poziom płynu jest OK ? Nie jest go za mało ?
                          Diesel zawsze będzie miał problemy z temperaturą , na postoju w zimie ciężko go rozgrzać a pracująca dmuchawa działa jak chłodnica , zaciąga zimne powietrze i dodatkowo chłodzi silnik.
                          Jak sytuacja wygląda w trakcie jazdy ? Odczuwasz zmianę temperatury powietrza z kratek nawiewu gdy wskazówka opada do 80 stopni ?

                          Komentarz


                          • #14
                            wacie poziom jest ok w trakcie dłuższej jazdy jest na 90 a zmiany temp raczej nie zauważyłem dmucha gorące.

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X