Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Prośba o radę bo generalnie nikt nie wskazuje na przyczynę

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Prośba o radę bo generalnie nikt nie wskazuje na przyczynę

    Nie wiem czy tu mogę napisać .
    Chciałem prosić o pomoc

    Moze ktos cos poradzi bo juz się naczytałem i jestem w kłopocie i nie wiem gdzie szukać przyczyny

    W aucie teoretycznie wszystko jest ok.

    Na tem moment jest tak po odpaleniu auto jest mułowate. Brak błędów. Słychać przycięte łopatki.
    Po zgrzaniu i zgaszeniu auto już ładnie jedzie.

    Rok temu sytuacja była analogiczna ale wtedy pojechałem na diagnostyke itd bo pojawiał się tryb awaryjny. Generalnie nic nie wyszło bylem u człowieka od tuningu. Rozruszali turbo poprawili wężki . Dodatkowo wyminiłem N75
    Sytuacja sie powtórzyła pojechalem z turbo na tzw regenerację. Ocenili ,że turbo nie jest złe wymienili min kolo kompresji lekko podciekało.
    Auto ok brak trybu awaryjnego turbo się nie wyłącza na pewno jest lepiej

    W tej chwili sytuacje widze tak odpalam zimne auto jest mułowatę ale nie ma trybu awaryjnego.

    Czy może coś być nie tak z odpalanie lub dawkami może wtryskami.? Wszystkie kłopoty w zasadzie mam od momentu tuningu . Zminiłem turbo na Arl wtryski na Fb 230. Dodatkowo już z 2 razy rozerwało intercooler ten boczny tuningowy od Aligatora u niego był też program.
    Na wtryskach Fb jest zrobione ok 140tyś.
    Juz w innym wątku zastanawiałem czy nie zmniejszyc mocy wrócić do serii .
    Ostatnio edytowany przez rafalus; 387.
    nowy cSIMC od Aliego
    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

    półosie seryjne przebieg 273 tyś

  • #2
    Sprawdź wtryski bo one mogą lać, a FB to raczej nie chodzą długo. Geometria nie przycina się? Bo żeby rozwalić IC to musi sporo ładować.

    Komentarz


    • #3
      Tak mi własnie kiedyś mówili ,że FB nie chodzą dlugo i teoretycznie były sprawdzane ale już od pewnogo czasu wiem ,że trzeba zaryzykować jak z półosiami ,ktore też były dobre (przynajmniej lewa) a po wymianie wibracje ustały.
      Powiem tak pamiętam jak zjeżdżalem z hamowni i tuner mówi , że dużo b. ładuje. Ale ile to nie pamiętam była to hamownia po latach zupełnie inna we Wrocławiu. Na pewno słychać taki świst przycięcia. Ale co z tego jak osprzęt Arl i Fb ale to nie chodzi . Błędów brak.
      nowy cSIMC od Aliego
      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

      półosie seryjne przebieg 273 tyś

      Komentarz


      • #4
        Lejące wtryski na zimnym właśnie zamulają, później pod wpływem temperatury już jest lepsze spalanie i nie czuć spadku mocy. 140 kkm na nich to sporo. Żeby sprawdzić trzeba je wyciągnąć na stół probierczy. Robiłeś logi dynamiczne samochodu? Pompa 10 czy 11? Jaką moc pokazało na hamowni?
        Ostatnio edytowany przez samtech84; 3140.

        Komentarz


        • #5
          Na hamowni od 174 do 179 kM . Dzieki za konkretne wskazówki z tym na zimno działającymi wtryskami. !
          Powiem tak toretycznie też były sprawdzone czyszczone ( ale dogadać się czasem ciężko w warsztacie niby znam ludzi ale jest naprawdę duży młyn ) naprawiłem ic podminiłem N75 rury dolotowe poprawiłem . Generalnie to nie robiłem logów. Do tunera pojechałem bo myślałem ,że bedzie mi wstanie pomóc. Skasował i nic nie pomógł zasugerował by przeganiać auto czasem ewentualnie podjechać na regeneracje ponieważ przechodziła w tryb awaryjny i pojechalem zregenerowałem skasowano mnie i już. Nie ma trybu awarynego teraz nie odcina całkowicie turbo.
          Skłaniam sie do wymiany na wtryski wzm.
          tylko ktore dalej 230 czy 216 ? Czy warto inwestować . Jak sie ma np okazać ,że Arl musze zminić na turbo z Asv ( mam fabryczne w kartonie )
          jak widzisz wtryski 230 z taką z turbo z Asv ?
          nowy cSIMC od Aliego
          seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
          Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

          półosie seryjne przebieg 273 tyś

          Komentarz


          • #6
            Musiałbyś zrobić komplet logów dynamicznych by sprawdzić jak motorownia się zachowuje. Nie napisałeś czy pompa wtryskowa oryginalna czy tzw 11. Oryginalna przy 230 może nie wyrabiać jak już podjechana.

            Do turbawki ARL i 230 trzeba by mieć już jakiegoś FMIC-a. Na tym od Aliego to raczej do 216 max.

            U mnie w ALH był dolot z turbarwką od ASZ i 216, miałem nisko strojone 145KM, ale moment był mega płasko zrobiony i jeździło się rewelacyjnie. Silnik zbierał się z każdych obrotów.
            Ostatnio edytowany przez samtech84; 3140.

            Komentarz


            • #7
              Pompa 10 zapomniałem napisa . Przed chwilą sobie moją starą turbine i końcówki oglądałem właśnie . Może ta moja konfiguracja nie bardzo jest trafiona w takim razie ? Musze sìę jakąś ratować.
              Na pewno po tym jak mi ruszyli wtryski ostatnim razem zaczeły ciszej chodzić wcześniej przez lata było je słychać.
              Może zaryzykować wtryski wzm 216 ? Zobaczyć jak to jeździ ? Jestem pewien ,że w krótkim czasie 2 lub więcej lat po zakupie turbo traciło reakacje na gaz po trasie jak robiłem była poprawa potem zmiana gruszki i tak 2 razy teraz była wymiana koła kompresji to już 3 raz robiona była od 2008 roku.
              Po pierwszej wymianie gruszki turbo przestało wydawać taki dzwìęk pohukiwania na wolnych obrotach ,który się pojawiał czasem. A Egr masz zachowany i czy na starej konfiguracji miałeś i ile przejechałeś?
              nowy cSIMC od Aliego
              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

              półosie seryjne przebieg 273 tyś

              Komentarz


              • #8
                Wydaje mi się, że trafiłeś do słabych fachowców. Ja osobiście to pompę 10 bym zastosował tylko do max 216 później już 11, lepiej mieć zapas wydajności niż być na granicy wydajności 10 co może już powodować problemy, jak pompa już ma jakiś tam przebieg to wydajności fabryki już nie ma.
                Co do turbawki to dziwne, że tyle musiałeś z nią robić. Jak jest porządnie zrobiona to te 300 kkm co najmniej powinna wytrzymać przy prawidłowym użytkowaniu.
                U mnie EGR i katalizator był normalnie. Dłubałem w poprzedniej O1, zrobiłem na takim secie ponad 100 kkm i nigdy żadnych problemów nie było.

                Jeśli miałbym doradzić to przed jakimiś zakupami porządna diagnostyka logi itp. U mnie przed tuningiem auto zostało przebadane od a do z i dopiero tuner wkroczył z virusem.

                Komentarz


                • #9
                  Masz wykres może z tych czasów jak miałeś 146 kM ?
                  Przed tuningiem pierwszym auto było sprawdzone w Katowicach . Dalej jak nie domagło ( np.rozerwany ic )auto po latach to już nie ma pewności co sprawdzał mechanik . U tunera we Wrocku się zgłosiłem jak mechanicy sobie słabo radzili właśnie mogli robić logi.
                  Jak teraz pytałem o nowe wtryski innego tunera i podałem konfiguracje to dalej polecali 230 . Ale na spokojnie podjade pogadam spotakm się zobacze czy warto podją współprace . Jechałem lonem 1.9 bls tylko po programie naprawdę przyjemnie jechał plus spora reakcja na gaz.
                  Dodatkowo miał wydłużone biegi ecomotive .
                  nowy cSIMC od Aliego
                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                  Komentarz


                  • #10
                    jak mozesz to zrób logi i sprawdz czy rano ci zaciaga gruszke
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz


                    • #11
                      Nie mam komputera niestety. Ale chyba t sprężarka nie będzie miała wpływu na odpalanie ? Już pogubiony jestem. A gdyby nie zaciągalo gruszki to co radzisz ?
                      nowy cSIMC od Aliego
                      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                      półosie seryjne przebieg 273 tyś

                      Komentarz


                      • #12
                        widze jestes z wro jak chcesz to moge ci zrobic logi . masz problemy z odpalniem auta ?
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz


                        • #13
                          Tak z Wrocławia okolice partynic.
                          Dziś jak odpalałem po 2 dniach stania tylko w garażu to dużo lepiej odpalił. Jeszcze to co mogę zrobić to sprawdzić czy w gniazdach świec żarowych jest napięcie.
                          Niechce robic kłoptu bo musiał bys specjalnie przyjechać do mnie bo jak odpale to już dobrze odpala .
                          nowy cSIMC od Aliego
                          seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                          Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                          półosie seryjne przebieg 273 tyś

                          Komentarz


                          • #14
                            Wczoraj wieczorem jak wracałem turbo zawiesilo sie podczas jazdy . To jakaś masakra.
                            nowy cSIMC od Aliego
                            seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                            Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                            półosie seryjne przebieg 273 tyś

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X