Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wyparował płyn chłodniczy

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wyparował płyn chłodniczy

    Jakieś 3 tygodnie temu wyparował mi płyn w zbiorniczku wyrównawczym..zapalam samochód a tu świeci kontrolka wody,więc dolalem sprawdzilem żadnych wycieków nie ma i dzisiaj sprawdziłem i trochę ubyło wiec też dolalem. Pod korkiem nic nie ma jest suchy. Zastanawiam się czy to pompa pomału się nie psuje. Rozrząd wymienialem 3 lata temu ale bez pompy ponieważ mechanik powiedział że jest jeszcze dobra. Temperatura cały czas trzyma ogrzewanie działa i klima manualna też. Zastanawiam się czy nie wymienić całego rozrządu z pompą
    Skoda Octavia I Combi 1.6 8V 75KW 2003r.

  • #2
    Zamieszczone przez NOWY Zobacz posta
    Rozrząd wymienialem 3 lata temu ale bez pompy ponieważ mechanik powiedział że jest jeszcze dobra.
    Mój teść jak tak zrobił to zatarł silnik. A potem mechanik mu odkupił silnik bo się okazało że to pompa

    Zdejmij osłonę rozrządu - ten plastik z lewej strony silnika i zerknij latarką czy pompa nie puszcza po ścianie silnika.

    Masz LPG???

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Nie mam lpg
      Ta osłona jest na jakieś zatrzaski
      Ostatnio edytowany przez NOWY; [ARG:4 UNDEFINED].
      Skoda Octavia I Combi 1.6 8V 75KW 2003r.

      Komentarz


      • #4
        Jakby to była pompa to wymienić cały rozrządu?
        Ostatnio edytowany przez NOWY; [ARG:4 UNDEFINED].
        Skoda Octavia I Combi 1.6 8V 75KW 2003r.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez NOWY Zobacz posta
          Ta osłona jest na jakieś zatrzaski
          Tak ma takie ząbki w 3 miejscach a na dole zachodzi za takie metalowe łapki - poświeć sobie latarką i zobaczysz.




          Jak wyjdzie to będziesz miał na widoku koła pasowe i na dole rolkę od pompy wody.

          Ostatnio edytowany przez Przemek_i; [ARG:4 UNDEFINED].

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez NOWY Zobacz posta
            Jakby to była pompa to wymienić cały rozrządu?
            A ile na tym masz zrobione przez te 3 lata?

            Moim zdaniem wymienić bo i tak trzeba rozpinać pasek i rozkręcać to wszystko więc ja bym wymienił.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Jutro to sprawdzę
              Skoda Octavia I Combi 1.6 8V 75KW 2003r.

              Komentarz


              • #8
                przemek serio mechanik wymienił silnik za swoje? to i tak szacun dla Niego...99 procent by się wypięło

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez sew1981 Zobacz posta
                  przemek serio mechanik wymienił silnik za swoje? to i tak szacun dla Niego...99 procent by się wypięło
                  "Serio serio SHREK"
                  Też się zdziwiłem ale okazało się że znają się już kupę lat (chyba 30) i wszystkie auta robił u niego na wsi więc pewnie mechanik obawiał się famy po ludziach, zorganizował za 900 pln jakiś wynalazek.
                  "Docelowo" auto i tak chwilę później uległo czołówce z audi i nic z obu nie zostało.

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz


                  • #10
                    dzisiaj wykluczylem uszczelke pod głowicą..kupiłem zestaw do sprawdzanio co2 z alledrogo
                    zapomniałem napisać że jakieś 3 tygodnie temu wlałem stp do czyszczenia wtryskiwaczy i może to miało jakiś wpływ na ten ubytek płynu w zbiorniczku
                    Skoda Octavia I Combi 1.6 8V 75KW 2003r.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez NOWY Zobacz posta
                      akieś 3 tygodnie temu wlałem stp do czyszczenia wtryskiwaczy i może to miało jakiś wpływ na ten ubytek płynu w zbiorniczku
                      Nie wydaje mi się.

                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz


                      • #12
                        Lubi cieknąc na styku obudowy termostatu z blokiem i na łączeniu obudowy termostatu z króćcem w którym jest termostat.
                        Właśnie dałem wymienić dwuletni termostat Behra, chyba kiepski plastyk. Ciekło na łączeniu obudowy z króćcem. Poprzednio ciekło miedzy obudową i blokiem, można było wymienić tylko oring, ale plastyk obudowy w miejscu styku z płynem można było skrobać paznokciem (termostat miał 8 lat).
                        Ostatnio edytowany przez logan_x; [ARG:4 UNDEFINED].

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez logan_x Zobacz posta
                          Lubi cieknąc na styku obudowy termostatu z blokiem
                          O to mogę potwierdzić, miałem identyczny temat w 1.6 AKL. Ciekło mi w tym miejscu i po ścianie silnika i łączeniu skrzyni ale tylko podczas jazdy jak auto było nagrzane a układ był pod ciśnieniem.
                          Pojechałem na stację diagnostyczną i dopiero wtedy wyszło gdzie puszcza jak podnieśliśmy auto zapalone/zagrzane do góry.

                          ...Moje Cappuccino MPi...

                          jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                          Komentarz


                          • #14
                            Przemek_i ja miałem w innym miejscu wyciek tuż z krućca który wchodzi w blok silnika zaraz niżej pod korkiem wlewu. Tak schodziło na łączenie głowicy i bloku, że wyglądało jak uszczelka - w efekcie mój AKL dostał zregenerowaną głowicę :P gdzie później okazało się że winą była sprasowana uszczelka krućca wody za 15zł :P

                            Generalnie NOWY zapamiętaj raz a dobrze bo to stara zasada - może nie zasada a praktyka - tudzież przy wymianie rozrządu warto od razu dołożyć te kilka złotych więcej i wymienić pompę wody. Zazwyczaj wymiana pompy to i tak kupno nowego paska, a tak robisz za jednym zamachem i masz wykluczone że problemem jest pompa, to że nie masz spalin w w płynie to nic nie znaczy.
                            A wewnątrz samochodu płynu nie czujesz? może nagrzewnica jeszcze ?
                            http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934 - Moja zielona

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez NOWY Zobacz posta
                              wlałem stp do czyszczenia wtryskiwaczy i może to miało jakiś wpływ na ten ubytek płynu w zbiorniczku
                              nie ma to wpływu na płyn chłodniczy
                              190 km / 436 Nm

                              Komentarz


                              • #16



                                Generalnie NOWY zapamiętaj raz a dobrze bo to stara zasada - może nie zasada a praktyka - tudzież przy wymianie rozrządu warto od razu dołożyć te kilka złotych więcej i wymienić pompę wody. Zazwyczaj wymiana pompy to i tak kupno nowego paska, a tak robisz za jednym zamachem i masz wykluczone że problemem jest pompa, to że nie masz spalin w w płynie to nic nie znaczy.
                                A wewnątrz samochodu płynu nie czujesz? może nagrzewnica jeszcze ?
                                [/QUOTE]

                                a jak by było czuć płyn to co to oznacza?

                                nagrzewnica tzn. co z nią?

                                zapomniałem dodać że powiedziałem mechanikowi żeby wymienił pompę..ale on stwierdzil że jest jeszcze dobra i ją nie wymienił..a mnie nie ma szkoda zaplacić za kompletną wymianę rozrządu z pompą
                                Ostatnio edytowany przez NOWY; [ARG:4 UNDEFINED].
                                Skoda Octavia I Combi 1.6 8V 75KW 2003r.

                                Komentarz


                                • #17
                                  NOWY jeśli czujesz płyn chłodniczy wewnątrz auta to po prostu z nagrzewnicy masz wyciek. Teraz albo będzie Ci do samochodu do środka i pod dywanikiem nawet wykładziną możesz mieć mokro albo w jakiś magiczny sposób trafia do kanału odpływowego z klimy i wycieka -> wówczas do wymiany nagrzewnica - w sensie chłodnica nagrzewnicy :

                                  coś takiego : NAGRZEWNICA SKODA OCTAVIA I 1996-2010 NOWA FEBI 7588567761 - Allegro.pl
                                  http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934 - Moja zielona

                                  Komentarz

                                  Pracuję...
                                  X