Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Spadek Mocy 1.6 MPI 101KM

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Spadek Mocy 1.6 MPI 101KM

    Witam,

    Mam problem z moja skodą.

    Silnik traci moc nie chce iść, słychać jakby taki stuk spod maski(jedno uderzenie) w momencie kiedy traci moc a ja dodaję gazu, czasami ma problem ze złapaniem temperatury ale nawet jak ja złapie to spadek mocy czasami również sie zdarza, po wciśnięciu gazu w ogóle nie idzie jak sie odpuści to za chwile idzie normalnie objaw sie nasilił od wczoraj, zdarzały sie rownież delikatnie falujące obroty ale sporadycznie zafalowało moze z 2 razy i przestało silnik sie uspokoił, czasami wystepują również problemy z odpaleniem, baardzo sporadycznie ale jednak.
    Auto mam od grudnia zeszłego roku, po zakupie wymieniłem wszystkie filtry swiece i przewody zapłonowe(stare miały przebicia).

    Z samymi przewodami była grubsza historia bo po zakupie okazał sie ze maja przebicia(przewody beru) odesłałem na reklamacje kupiłem inne (NGK) z innego sklepu przebić nie maja wszystko jest ok, jednak z tego samego sklepu co przebijające przewody kupiłem również świece bosha i tu sie zastanawiam czy świece nie sa również wadliwe bądź jakieś podróbki?

    Co może byc przyczyna spadku mocy w mojej skodzie? Czy świece mogą mieć jakiś wpływ na to? Zrobiłem na nich od wymiany 2 tyś km.

    Silnik to 1.6 MPi 101 Km z 2002 roku

    Z góry dzięki za wszelką pomoc

  • #2
    Może cewka siada i stąd brak mocy . Są jakieś błędy w pamięci komputera ?

    Komentarz


    • #3
      Błedów żadnych nie było jedyne błedy które wyskakiwały to błedy centralnego zamka który został naprawiony bo sie zacinał i wymieniłem na nowy

      Komentarz


      • #4
        Przy takich spadkach mocy jak opisujesz błędy powinny się generować . O ile silnik nie jest uszkodzony mechanicznie to raczej sprawdzaj w kierunku uszkodzonej cewki albo coś z zasilaniem w paliwo . Jest tam LPG ?

        Komentarz


        • #5
          Hmm moze rzeczywiscie powienienem jeszcze raz go podłączyć pod komputer gdzieś na diagnostyce, a co do Gazu to tak jest założona instalacja LPG od BRC ale spadki objawiaja sie zarówno na benzynie jak i na gazie.

          Komentarz


          • #6
            Więc LPG też może generować takie problemy . Zakręć gaz w butli i pojeździj trochę na samej benzynie . Zobacz czy problem się pojawi . Był już podobny przypadek gdzie sprawcą okazał się uszkodzony reduktor LPG . Gaz musisz bezwzględnie zakręcić .

            Komentarz


            • #7
              W styczniu robiłem przeglad instalacji gazowej wraz z wymiana filtra fazy lotnej i regulacją panowie mi wszystko sprawdzili i mówili że jest ok wszystko działa jak należy podpinali pod komputer i nic nie wyszło, problem pojawia sie również na benzynie bo wylaczyłem gaz przejechałem na benzynie z 20 km i problem również wystepował. A czy wpływ na to moze mieć np zabrudzona przepustnica? Czytalem ze w tych modelach trzeba regularnie czyscić przepustnice a nie wiem w jakim jest stanie ta moja?

              Komentarz


              • #8
                Ale jak wyłączyłes ten gaz? Musisz zakręcić zawór na butli, tylko wtedy masz pewność że nie będzie bez kontroli spalany powodując problemy. Przepustnica też może być powodem ale najpierw wyklucz gaz.
                OCTAVIA '01

                Komentarz


                • #9
                  Aha ok to tym sposobem go nie wyłaczałem w takim razie spróbuję tak i zobaczymy co z tego wyjdzie. Aczkolwiek reduktor pamietam ze mi sprawdzali w styczniu i mówili ze jest cały i wszystkie podzespoły były sprawne w samej instalacji. Płaciłem za pełny przeglad całej instalacji z regulacją 120zł u mnie w miescie .

                  Komentarz


                  • #10
                    Ale w styczniu spadków mocy nie było ? A co z tą temperaturą ? Może czujnik temperatury padł ?

                    Komentarz


                    • #11
                      Nie w styczniu sie to nie zdarzało, sporadycznie czułem jak podczas dodawania gazu na ulamek sekundy auto moze traci moc(podejrzewałem wadliwe świece mimo ze nowe) i czasami również zdarza sie ze auto poszarpie na drugim biegu jak toczy sie na biegu bez dodawania gazu, jednak to co sie działo ostatnio, wcześniej nie występowało.

                      Dzisiaj o dziwo wszystko w porządku, złapał normalnie temperature i nie tracił mocy. Jednak jest chyba pewna zależność ze wtedy co miał te spadki i nie chcial iść nie mogł również złapać temperatury 90 stopni , jeździłem nim dosyc dynamicznie( zatrzymywalem sie i ruszałem po kilka razy dosyc energicznie itp. zeby dobrze zdiagnozować kiedy się to dzieje i zrobiłem jakieś 30km i sie nie nagrzał (złapał ją bardzo poźno jak już dojeżdzałem do domu i braki mocy wystepowały dalej). Wczoraj raz mi zabrakło znowu mocy i nie chciał iśc ale temperature jako tako łapie, do mechanika jestem umówiony w kolejny weekend dopiero

                      Komentarz


                      • #12
                        Jeśli temperatury nie łapie to raczej masz walnięty termostat i tym bym się zajął w pierwszej kolejności . Możesz wymienić sam . Nic trudnego . Oczywiście może być jeszcze wadliwy czujnik temperatury który źle temperaturę silnika odczytuje i stąd takie anomalie . Przy uszkodzonym termostacie raczej nie będzie spadków mocy ale przy uszkodzonym czujniku temperatury jest to możliwe .

                        Komentarz


                        • #13
                          Z błędów które się nie zapisują na trwałe i nie pali check, to np. wypadające zapłony po uruchomieniu na zimnym.Trzeba jechać z podłączonym kompem i patrzeć na bieżąco w grupę od licznika wypadających zapłonów. U mnie BFQ i LPG, po wymianie świec nastąpiła poprawa, ale nadal bez szału.Muszę szukać dalej.

                          Komentarz


                          • #14
                            Hej wracam do Tematu, po małym serwisie Auta objawy póki co ustąpiły a co pomogło?

                            Okazało się ze częściowo źle przykręcony był filtr oleju najprawdopodobniej poprzedni właściciel jak wymieniał mu mechanik mu to spaprał i po uszczelce popuszczało, przez co w okolicach filtra był mały wyciek co powodowało spadek ciśnienia w obiegu i przy okazji zleciało mi sporo oleju po 4 tysiącach przejechanych zostało mi 1/3 bagnetu z 3/4 bałem sie juz ze auto mi bierze tyle oleju , po wymianie filtra oleju i zalaniu nowego świeżego oleju Valvoline 10W40 objawy ustąpiły nie ma spadków mocy auto chodzi zdecydowanie żwawiej czuć poprawę.

                            Jedyna rzecz która mi jeszcze została do zrobienia to najprawdopodobniej jak kolega wyżej pisał do wymiany termostat silnik sie nie dogrzewa łapie 90 stopni jak stoję np na światłach (ale czesto zajmuje mu to 10 km a benzyna powinna już po około 5 nawet łapać te 90 stopni ) a w trakcie jazdy przy większej prędkości temperatura momentalnie spada do około 80 stopni i łapie znów 90 jak np jeżdze w mieście i stanę na światłach, przez co auto pali mi więcej ostatnio 10 litrów gazu w trasie gdzie jak się nagrzał i trzymał temperaturę palił 7,5 Litra a nie potrafi czasem złapać tych 90 stopni spora loteria raz łapie raz nie, nawet przez 60 km w trasie. Planuje wymianę termostatu za tydzień chyba równiez przez to mimo ze świeży olej zbiera sie woda która nie odparowuje bo silnik jest nie dogrzany i widać na korku wlewu oleju kropelki wody większość czasu robię krótkie trasy 11 km do pracy raz w miesiącu trasę 200km.

                            Z grubsza spadki mocy ustapiły po wymianie Oleju i właściwym założeniu nowego Filtra.
                            Ostatnio edytowany przez Technologic; 48002.

                            Komentarz


                            • #15
                              Wymień termostat - pojeździsz trochę i woda przestanie parować. U mnie miałem to samo termostat wymieniony i bez problemów. a koszt nieduży.
                              http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                              https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                              Komentarz


                              • #16
                                Hej,

                                Po dłuższej przerwie chciałem opisać rozwiazanie mojego problemu w 100% i co było głównym winowajcą a nóż komus sie kiedys przyda ta wiedza. Bo jednak spadki mocy po pewnym czasie wróciły .


                                Spadki mocy jak pisałem wyżej po serwisie olejowym na chwile ustapiły jednak poźniej zaczeły sie znowu pojawiać i to nawet mocniej niz wcześniej. Auto potrafiło sie zaciac na 2 sekundy przy 100km/h itp co robiło sie juz dosyc niebezpieczne czasami trzesło samochodem podczas takich zacieć itp.

                                Po podpieciu auta pod Komputer wyskoczyło 5 błedów zwiazanych z Sonda Lambda z samym ogrzewaniem sondy Lambda itp. i to ona była głównym winowajca spadków mocy i w poźniejszym czasie odpowiadała również za lekkie falowanie obrotów i nierówna prace silnika. Po prostu juz kończył sie jej żywot po wymianie na nową Dydykowana Bosha nie zadna uniwersalna koszt około 250zł wszystko gra Auto odzyskało Wigor nic sie nie zacina nie brakuje mocy i jest tak jak powinno.

                                Wymiana termostatu rozwiazała Problem niedogrzanego silnika zero masełka pod Korkiem i Auto błyskawicznie łapie temperaturę .

                                Temat do Zamkniecia Dzieki wszystkim za wcześniejsza pomoc
                                Ostatnio edytowany przez Technologic; 48002.

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X