Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Słabo pali na zimnym, AQY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Słabo pali na zimnym, AQY

    Witam,
    Posiadam Skodę Octavię I, silnik 2.0 AQY. Borykam się z problemem od dłuższego czasu i proszę o pomoc.
    Na początek opiszę co zostało naprawione żeby uniknąć pytań
    Zrobiona jest uszczelka pod głowicą, nowe świece i przewody (BERU), wymienione wszystkie filtry, nowa sonda lambda,
    nowa, wyregulowana po wskazaniach sondy lambda (po korektach) instalacja LPG (nowe wtryski, nowy reduktor, nowy sterownik).

    Borykam się z 2 problemami:
    - zatyka mi się przewód odmy, czasem mam masło i muszę czyścić - a robię co dziennie 65km do pracy (czyli 130km w tą i z powrotem ).
    - na PB mam ubogą mieszankę +25%. (na LPG wszystko ok).

    Rano (lub po dłuższym postoju jak silnik zimny) ostatnio bardzo słabo pali, dziś na próbę odpalając wykończył mi akumulator. Jak jest ciepły to jest wszystko ok.
    Ostatnio pod pracą odpalałem awaryjnie na LPG i odpalił odrazu, na PB nie.

    Obstawiam lewe powietrze lub słabą pompę paliwa. Lewe powietrze (moim zdaniem) powodowało by mi też masło w odmie.
    Może lewe powietrze gdzieś na wtrysku paliwa? układ się zapowietrza?

    Dodam też, że na PB jak jest zimy to jak dam pedał do oporu to nie jedzie i zaczyna się tak jak by dławić benzyna, jak przekroczy 3000obr lub jest ciepły to jest ok.
    Na LPG żadnych problemów.

    Korekty kasowane, adaptacja przepustnicy zrobiona, brak poprawy.

    Czekam na propozycje i pomoc (bo czymś trzeba jeździć do pracy).

  • #2
    Jakieś błędy w pamięci ECU ??

    Komentarz


    • #3
      16555/P0171/000369 - Fuel Trim: Bank1: System Too Lean
      Występuje tylko podczas jazdy na PB.

      Na PB korekty stoją na +25% (po ustaleniu korekty długoterminowej na +25% korekta krótka zmniejsza się i oscyluje w okolicach 0%)
      Na LPG obserwując korekty oscylują w granicach +3.8% (korekta długoterminowa, korekta krótka oscylacje +3% / -3%).

      Może przepływomierz zaniża?

      Zapomniałem dodać, że samochód jak odpalam na zimnym czasami zachowuje się jak by nie miał ssania. Po odpaleniu obroty ustawiają się na 800-900 a nie tak jak na ssaniu około 1200 i opadają.
      Ostatnio edytowany przez kacper10714; 36125.

      Komentarz


      • #4
        Sprawdź ciśnienie paliwa, u mnie w 1.6 podobne objawy powodowała pompa.

        Komentarz


        • #5
          U mnie ten blad był związany z lewym powietrzem. Patrząc co wymieniles ,MAF też może być podejrzany. Na szczęście łatwo go wyczyścić i sprawdzić czy dobrze działa. Jeśli nigdy go nie czyściłeś to warto kupić dedykowany preparat , który szybko odparuje i nie zostawi nalotu.

          Komentarz


          • #6
            Może być preparat do czyszczenia tarcz hamulcowych?
            Które bloki mam odczytać w VAG ? zeby sprawdzić jaka jest zadana i jaka jest oczekiwana wartość przepływu?
            Link

            Zauważyłem w niedziele, że jak jest rozgrzany i ręką naciskam (od góry) na zbiornik z węglem aktywnym to korekta krótka robi się ujemna (tak około -5%, -7%), możliwe że tam gdzieś lewe powietrze.

            Komentarz


            • #7
              Znajdź na necie "serwisówkę" do silnika . Nie wiem jaki masz kod silnika bo nie uzupełniłeś profilu. Nie wiem czy zmywacz będzie dobry czy nie , ja kupiłem preparat dedykowany z Liqui Moly , chodzi o to , że tam są takie pręciki, które mierzą temperaturę i przepływ powietrza, i chodzi o to żeby po czyszczeniu były możliwe jak najczystsze. Szukaj grupy z przepływem powietrza (g/s) w grupie silnik (03) to jest chyba grupa 002. Szukaj Mass Air Flow itp. Przepłyowmierz najlepiej sprawdzić na biegu jałowym i pod obciążeniem. Zrób logi, 3 bieg i do odcinki obrotomierza. Dobra przeplywka to moc silnika x0,8 czyli 115*0,8 ~ 92g/s

              Manual Skoda Octavia 2.0 85kW AEG APK AQY AZH AZJ | PDF | Throttle | Fuel Injection
              Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

              Komentarz


              • #8
                Dzięki za link problem w tym że trochę trudno będzie mi do odcinki zrobić logi bo mieszkam na wsi i daleko, daleko jest długa bezpieczna prosta
                Gdzieś widziałem wzór że ktoś wyprowadzał z pojemności silnika, ile powinno być paliwa i powietrza do stechometrycznej mieszanki.
                Poszukam czy nie ma jakiś bloków ile MAF mierzy, a ile wymaga komputer (wartość wyliczana i założona przez komputer).

                Zrobię pomiar na PB i na LPG. bo o dziwo na LPG samochód jedzie lepiej.

                Ktoś z silnikiem AQY miałby do porównania takie logi (sprawne)? np. 3bieg do 5000obr?

                Komentarz


                • #9
                  Na początek wyczyść MAF , skasuj błędy i obserwuj jak sprawuje się auto. Jak nie masz chemii do czyszczenia elektroniki to nie używaj agresywnych środków. Szkoda zniszczyć przepływomierz. Pisałeś, że masz nowe filtry tzn ,że filtr powietrza i paliwowy też wymieniłeś czt tylko filtry od LPG ?

                  Komentarz


                  • #10
                    Filtry wszystkie były wymieniane.

                    Jutro kupie środek do czyszczenia i wyczyszczę lub zamówię na necie i poczekam 2-3dni i dopiero ;/
                    Pracę kończę o 16 to może uda mi się znaleźć po drodze sklep motoryzacyjny bo do domu 1.5h jazdy ;/

                    Zainstalowałem sobie "wskaźnik" wartości OBD na telefon i obserwowałem korekty krótko i długo terminowe.
                    Jadąc na PB (silnik 90stC) zaobserwowałem ze jak mam obroty 1500-2000 korekta krótkoterminowa jest na minus (no i zmniejsza się long).
                    Jak tylko depnę, większe obroty, jadę na expresówce (około 3500-4000), korekta leci w górę lub nawet od razu stoi na +25%.

                    Komentarz


                    • #11
                      Niestety nie jestem znawcą w temacie korekt , ale korekty na plus to ubogo w paliwo czyli może zaciągać większa ilość powietrza względem paliwa, oczywiście nie jest to wyrocznia i trzeba dojść metoda prób i błędów . A jakie masz wartości g/s przeplywki na biegu jałowym ? Z tego co widziałem w serwisowe to powinny być między 2-5 g/s. Inna sprawa , że błąd masz tylko na Pb, więc może i faktycznie pompa paliwa, regulator ciśnienia niedomaga. Musisz sam sprawdzić i pojeździć autem.

                      Komentarz


                      • #12
                        Obawiam się, że mogły zbiec się kilka rzeczy na raz ;/
                        Dziś na expresówce na LPG korekty reż mi leciały do góry ;/ jak zwolniłem to zaczęły spadać w dół.
                        Czyli po kolei:
                        - Sprawdzam i czyszczę przepływkę.
                        - Sprawdzam i czyszczę dolot od przepływki do przepustnicy i odmę od razu jak będzie trzeba.
                        - Przeczyszczę przepustnicę ściereczką (nie chce mi się rozkręcać) i zrobię adaptacje
                        Jak będzie brak wyraźnej poprawy lub tylko drobna poprawa to szukamy dalej
                        - Lewe powietrze
                        - Pompa paliwa
                        - Regulator ciśnienia
                        - Wyciek podciśnienia?

                        Na jałowym przepływka pokazuje około 3.0g/s (2,8-3,2g/s).
                        Oczywiście, korekty idące na + to jest za ubogo, a korekta idąca na - to jest za bogato (w jakiejś jednej marce jest na odwrót ) vw i pochodne mają taki algorytm.
                        Ja osobiście przyjmuję, że LTFT nie powinna przekroczyć -10% / +10% bo dla mnie więcej to już jest awaria jakiegoś układu lub coś nie domaga. Tu ewidentnie mam +25% i błąd System Too Lean.

                        Komentarz


                        • #13
                          Mniej więcej w tej kolejności. Jałowe mieszczą się w zakresie.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zakupiłem na aledrogo środek do czyszczenia przepustnic i środek do czyszczenia elektroniki (przeczyszczę wtyczki) - to z przepływką poczekamy do otrzymania paczki.
                            Wczoraj pogrzebałem trochę i obserwowałem korekty na "wskaźniku" Torque na telefonie. Macając w różnych miejscach zaobserwowałem zmniejszenie się korekty jak macałem zbiornik węgla aktywnego. Tak w skrócie to odpowietrza bak i wrzuca do dolotu, może np. zapowietrzać listwę paliwową?

                            Wczoraj samochód odpalił na zimnym (z oporem ale odpalił) jak sporo przelałem paliwa, około 30x przekręcałem kluczyk (nie odpalając) aby sama pompa popchała paliwo.
                            Może układ się zapowietrza?

                            Dziś będę znał ciśnienie paliwa, znalazłem mechanika w moich okolicach który ma manometr i pracuje dłużej niż do 17-18

                            Komentarz


                            • #15
                              To odepnij wężyk od zaworka węgla i zaślep go szczelnie, wtedy popatrz w korekty. Być może zawór przepuszcza.

                              Komentarz


                              • #16
                                "Podczas jazdy z aktywną regulacją lambda (ciepły silnik), zawór magnetyczny N80, zwany także zaworem
                                regenerującym, jest sterowany impulsowo przez komputer sterujący, w zależności od obrotów i obciążenia silnika."

                                Pytanie czy podczas większych obrotów (większego obciążenia) zawór wrzuca częściej (lub więcej) oparów. Jak tak to przyjrzę się dokładniej EVAP. Jestem bardziej zwolennikiem naprawy niż wycinania. Mam wycięty SAI i ciągle mam check i planuje wsadzić z powrotem pompę do SAI

                                Dam wieczorem znać jak tam ciśnienie wyszło

                                Komentarz


                                • #17
                                  Czytając i analizując wątek to na moje oko szukałbym przyczyny w układzie zasilania Pb
                                  Sławek

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Więc tak, moje postępy:
                                    - nie udało się sprawdzić ciśnienia, mechanik zawalony po brzegi.
                                    - udało mi się wymienić regulator ciśnienia (dorwałem jakaś używkę z wiarą, że będzie działać) i po wymianie auto już lepiej zapala (chodź trochę muszę pokręcić to odpali, a nie jak wcześniej, że nic), stary regulator widziałem, że sitko od spodu miał pęknięte. Auto jednak na zimnym i jak depłem miał laga do okolo 2500obr. ale już nie leciała od razu korekta +25%.
                                    - wyczyściłem przepływkę, dolot, przepustnica i odma czyste, adaptacja zrobiona - rano poprawa, już nie ma takiego laga (chodź czuje, że na zimnym nie jest tak jak dawniej), korekty long na PB dalej lecą na + i po około 20km jazdy poza miastem +22% czyli dalej źle ale lepiej bo nie stoi odrazu na 25%, na LPG korekta long się zmienia w zakresie +3/+7% (wychodzi że ok ale nie do końca -tak mi się wydaje). Podczas jednostajnej jazdy cały czas utrzymując 2000obr. zauważyłem, że korekta short ładnie oscyluje +5/-5% i w pewnym momencie wskoczy +15/+20% i znów się stabilizuje (obstawiam, że coś się załącza i wtryskuje lewe powietrze? EVAP?).
                                    - lewe powietrze prawdopodobnie EVAP bo jak tam macałem, dociskałem gniazda z przewodami, korekty mi się zmniejszały, muszę się dokładniej przyjrzeć, wymienić oringi?
                                    - wyciek podciśnienia, jak sprawdzić itp.?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Evap możesz sprawdzić w ten sposób, że odpinasz rurkę idącą z evap do przepustnicy i zaślepiasz ja szczelnie, żeby nie zaciągał lewizny. Potem obserwujesz. Najlepiej te wszystkie testy robić na Pb, z zakręcona butlą. Korekty na LPG mogą być lepsze niż na Pb bo komputer LPG je koryguje. Szkoda, że nie udało Ci się sprawdzić z mechanikiem ciśnienia w układzie paliwowym, bo faktycznie to może być problem np z pompą. Jak już widzisz zmiany na lepsze po wymianie regulatora to to jest dobry trop.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Jak tylko zmierzę ciśnienie to od razu dam znać. Samochód obserwuje na PB jak i też na LPG (LPG jest zestrojone po wskazaniach lambdy i ma zrobioną korektę po obrotach/obciążeniu).
                                        Po wymianie regulatora (na używany) znacznie się poprawiło bo samochód odpala, nie musze go bardzo długo trzymać na rozruszniku.
                                        Zbiornik z węglem aktywnym był trochę opadnięty i go podniosłem (chałpniczo na trytytkach go umocowałem wyżej bo opadał) i nie dociskały wtyczki. W sobotę przyjrzę się oringom na wtyczkach do zbiornika węgla i je wymienię. To też trochę pomogło bo na zimnym nie mam od razu dużo lewego powietrza. Do tego zbiornika od góry widziałem że dochodzi przewód odpowietrzania baku a drugi (z zaworkiem) leci do dolotu. Nie rozbierałem jeszcze a na dole widzę (na zdj) że jest jeszcze jakieś przyłącze, do czego służy?

                                        Ogólnie jest poprawa w odpalaniu i w jeździe. Jedynie martwi mnie to że im większe mam obroty tym mam bardziej ubogo
                                        Załączone pliki

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zbiornik możesz wyciągnąć z samochodu i te wszystkie wtyczki i oringi przeczyscic a sam zbiornik zostawić w ciepłym miejscu, ,żeby trochę odparował . Ta dolna rurka jest wyprowadzona w dół i ma zaza zadanie chyba odpowietrzanie lub przewietrzanie zbiornika. U mnie jak był błąd evap to wyjąłem.zbiornik i tak zrobiłem. . Zawór na zbiorniku można sprawdzić vcds'em . Ogólnie jest tam trochę syfu który zbiera się pod maską przez lata. Uważaj tylko przy wyciąganiu wtyczek z oringami, trzeba je odpowiednio przekręcić, żeby je wyjąć.
                                          Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Po cóż te kombinacje ? Przy tak wysokich korektach na Pb ewidentnie jest problem z ciśnieniem paliwa lub któryś wtryskiwacz jest uszkodzony . Auto trudno odpala na zimnym więc jest dodatkowa wskazówka . Gdyby był uszkodzony zaworek do recyrkulacji par paliwa miałbyś objaw zbyt bogatej mieszanki i to raczej na wolnych obrotach . W następnej kolejności do sprawdzenia przepływka . Jeśli ciśnienie paliwa będzie o.k. , wtryski okażą się sprawne , przepływomierz sprawny to pozostaje lambda która może być zabrudzona . Te objawy miałeś przed remontem głowicy ? Teoretycznie może być jeszcze nieszczelność na kolektorze wydechowym ale zapewne tam uszczelnienia są nowe więc to mało prawdopodobne . W pierwszej kolejności ciśnienie paliwa .

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ubogo na PB było przed remontem głowicy i jest do teraz. Lambra można powiedzieć, że jest nowa (oryginalny BOSCH i ma niecałe pół roku) i jak była nowa (czyściutka jak kolega twierdzi), to sprawdzałem samochód na korektach bo już mi coś nie pasowało (no i gazownikom też bo na PB miałem za wysokie korekty), wtedy na korektach miałem +18% i do remontu głowicy zrobiło się +25%.
                                              Odnośnie EVAP nie mówię, że jest padnięty zaworek, jedynie, że tam wydaje mi się, że jest nieszczelność bo jak tam macałem (dociskałem itp) to widziałem, że korekty leciały w dół (lub w górę jak przestałem dociskać "wtyczki wężyków").

                                              Jak by była padnięty wtryskiwacz to dlaczego wymiana regulatora ciśnienia pomogła w takim stopniu, że mogę odpalić auto ?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Nieszczelność na przewodach doprowadzających pary ze zbiornika nie miałaby aż tak dużego znaczenia dla korekty długoterminowej i multiplikowanej , bo chyba o takiej rozmawiamy . Trudności z rozruchem i uboga mieszanka w czasie jazdy to wynik słabego ciśnienia paliwa . Regulator obniża ciśnienie na listwie tak aby w wyniku działania podciśnienia , ciśnienie na listwie było zawsze stałe . Po wymianie korekty jak widzę za bardzo się nie poprawiły . Jeśli sonda nowa to O.K. Jedną rzecz można na razie wyeliminować . Kluczowe będzie sprawdzenie ciśnienia paliwa . Jeśli masz wątpliwości co do zaworka to zaślep przewody i wszystko się wyjaśni ale na pewno nie jest to przyczyna tak wysokich korekt / ubogiej mieszanki .

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Witam po bardzo długiej przerwie, już opisuje do czego doszedłem, co zaobserwowałem i co naprawiałem.

                                                  - Sprawdzone ciśnienie paliwa za regulatorem (przed samą listwą wtryskową) 3.0bar podczas gazowania (czyli pompa i regulator ciśnienia dobry), na jałowych spadało do 2.5-2.8bar.
                                                  Wcześniej podejrzewałem regulator i zakupiłem nowy, został wymieniony tak czy siak.

                                                  - W długi majowy weekend mnie tknęło i podpiąłem komputer (vaga) i zaobserwowałem, że czujnik temperatury pokazuje 70stC (a samochód mył zimny i stał 24h).
                                                  Czujnik temperatury został wymieniony na nowy (poprawa wyraźna ale nie do końca).

                                                  - Wlałem środek do czyszczenia wtrysków, pomogło na 3 dni. Samochód po 3 dniach dalej zaczął słabo odpalać, poszły wtryski do sprawdzenia.
                                                  Wtryski zostały sprawdzone, przeczyszczone, parametry wtrysków prawidłowe,
                                                  Po czyszczeniu i sprawdzeniu jest już lepiej ale...

                                                  Musze kupić nowy aku bo ten już wyzionął ducha przez katowanie go odpalaniem (zresztą co mam wymagać po aku co ma ponad 5lat).

                                                  Po przeczyszczeniu wtrysków zrobiłem około 200km na PB i niestety korekty 22-25%

                                                  Pewien sprzedawca części z samochodów powiedział mi, że w układach paliwowych czy nawet przy pompie jest zawór zwrotny, jak jest zepsuty to paliwo się cofa lub dostaje mniejszą dawkę ale wtedy nie miałbym 3bar?.

                                                  Podczas jazdy na PB i zrobieniu około 200km pojawił mi się ciekawy błąd:
                                                  P0638 Throttle Actuator Control Range/Performance B1

                                                  Czy będzie oznaczać, że przepustnica do wymiany? A może problemy z odpaleniem jest przez przepustnice?
                                                  Nie dawkuje odpowiedniej ilości powietrza i po pewnym czasie zalewa cylindry paliwem? Bardzo często zauważam, że jak odpala na zimnym (tak jak pisałem wcześniej)
                                                  nie podnosi mi obrotów na >1000obr tylko powoli wyreguluje na 800-900obr (tak jak by nie było ssania), a jak jest ciepły to odpalenie jest >1000obr i szybko spada na 800-900obr.

                                                  Jeszcze raz zauważam, że korekta na paliwie 22-25% no i na pb pojawił się błąd P0638.

                                                  Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi i pomoc. Będę się starał w miarę szybko odpowiadać i sprawdzać.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X