Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Silnik BFQ szaleje po rozgrzaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Silnik BFQ szaleje po rozgrzaniu

    Ahoj!
    Mam problem z moim 1.6 BFQ
    Silnik po rozgrzaniu - ale takim solidnym, godzina jazdy w korku przy 25st na zewnątrz itd. zaczyna wyskakiwać kontrolka ciśnienia oleju. Czujnik wymieniony, olej wymieniony, ciśnienie sprawdzane manometrem pokazuje około 1,5 bara. Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to to, że olej się robi w wysokiej temp bardzo rzadki i to powoduje jakieś spadki ciśnienia. Ale na poprzednim oleju było to samo - olej motul więc nie jakiś total z tesco.
    Trochę czytałem i podobno to mogą być panewki? Efekt występuje przy odejmowaniu gazu, na pełnym gazie jak jadę kontrolka od razu gaśnie.
    No i ewidentnie silnik traci moc czuć, że ledwie jedzie.

    Bardzo częstym ale nie w 100% przypadków następstwem tego przegrzania jest wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze, komp wskazuje różnice ciśnień i silnik ledwie pracuje (jak to na 3 czy 2 garach) czasami gaśnie. Jak ostygnie i skasuje błędy silnik znowu odzyskuje pełną sprawność.

    Pomóżcie co to może być bo zaraz go spuszczę w przepaść.
    Auto mam pół roku przejechałem 6tyś i generalnie problem występował ale zimą jak miałem blisko do pracy nie występował często ale teraz jak jest ciepło i mam dalej i silnik ma szansę się nagrzać to codziennie to się dzieje.

    Czy mam się szykować na remont motoru?

  • #2
    Witaj Kolego

    Ile silnik ma nalatane?
    Czy ma LPG?
    Jaki masz olej zalany??
    Czy kiedykolwiek wymieniałeś kable/świece/cewkę??

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Tak więc, proszę najpierw podaj więcej danych, aby w ogóle można było o czymś rozmawiać.


      Po pierwsze, czy masz LPG,

      Po drugie, podaj błędy jakie skasowałeś,

      Po trzecie, zmierz temperaturę silnika w trakcie jazdy w korkach, bowiem tutaj może być problem.


      Zatem, przeczytaj całe forum zanim zaczniesz pytać, zobacz na Silniki BFQ i AVU - przegrzanie silnika i jego konsekwencje cz.2

      Cz. 1, 2 i 2a

      forum.octaviaclub.pl/forum/octavia-i-octavia-tour-1u/how-to-faq-poradniki-foto-i-videorelacje/2634484-silniki-bfq-i-avu-przegrzanie-silnika-i-jego-konsekwencje-cz-2
      forum.octaviaclub.pl/forum/octavia-i-octavia-tour-1u/how-to-faq-poradniki-foto-i-videorelacje/2634484-silniki-bfq-i-avu-przegrzanie-silnika-i-jego-konsekwencje-cz-2




      Po czwarte, aktualnie mamy około 25 stopni ciepła i do tego słońce, temperatura płynu chłodzącego zadana przez komp. to około 110 stopni stoisz w korku około 30 minut, to oznacza, iż pod plastikowym osłoną silnika masz około 60 – 70 stopni. Przy takich parametrach jakie podałeś i ciągłej jeździe przez 2 miesiące, to pod silnikiem po kilku latach może wszystko plastikowe i gumowe zepsuć się.


      I do tego jeżeli masz gorszy olej, to potem niektórzy piszą iż silnik olej zjada. Już to przerobiłem.


      Spróbuj zmniejszyć na lato temperaturę silnika do około 95 stopni. U mnie już pomogło, oleju silnik nie bierze. Tak na początek zamiana dwóch przewodów, a jeżeli to nie pomaga to wówczas należy szukać dalej

      Komentarz


      • #4
        Olej mam Motul 6100 synergie+ 10W40 zamierzam zmienić na 5W40 - nic oleju nie dolewam, płynu chłodniczego również nie dolewam. Od grudnia 4tys km płyny są na idealnym poziomie.

        Na liczniku jest 190tyś ale ile ma w rzeczywistości nie wiem.

        Gazu nie ma.

        Nie wymieniałem nic z układu zapłonowego.

        Ostatnie błędy:

        17811 - EGR System: Regulation Divergence

        16685 - Wypadanie zaplonu w 1 cylindrze

        16688 - Wypadanie zaplonu w 4 cylindrze

        16684 - Wykryto wypadanie zaplonu -np: roznica cisnien

        Jadę na wieś na weekend jutro na kacu poczytam te tematy i podziałam

        Komentarz


        • #5
          Okej trochę już wiem ale ja mam u siebie climatronic więc nie zamienię sobie kabelków.

          Wymiana oleju nic nie dała znowu wyskoczyła kontrolka niskiej ciśnienia oleju.

          Ale powiedzcie mi czy to i to wypadanie zapłonu ma związek z wysoką temp. pracy silnika? Czy ktoś miał podobne objawy i obniżenie temp. silnika przyniosło oczekiwany efekt? Bo mi nic nie wywala płynu itd, - chociaż chciałbym żeby auto zimą się szybciej nagrzewało bo regularnie produkuje majonez bo nie zdąża się nagrzać przez 11km

          Komentarz


          • #6
            Generalnie rzecz biorąc to ten silnik 1.6 MPi tak ma że produkuje majonez (BTW możesz uzupełnić profil )
            Ale 11 km na nagrzanie to trochę długo.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Pierwsza sprawa kontrolka oleju zapalająca się na wolnych obrotach może wskazywać na zacinający się zawór przelewowy w pompie oleju . Pompa do wymiany lub naparawy . Zazwyczaj jest to efekt brudu . Być może płukanie rozwiąże problem ale pewności nie ma . Wypadanie zapłonu to może być efekt padającej cewki zapłonowej . Po mocnym nagrzaniu daje coraz słabszą iskrę lub nie daje wcale . Dodatkowo masz błędy od zaworu EGR i to też może powodować wypadanie zapłonów . Zacięty EGR wpuszcza do kolektora nadmierną ilość spalin np. na wolnych obrotach co jest niedopuszczalne . Warto sprawdzić przepływ powietrza na wolnych obrotach vcdesem pod kątem nieszczelności .

              Komentarz


              • #8
                ..... ciśnienie oleju na wolnych obrotach powinno wynosić ok 200 KPA .

                Komentarz


                • #9
                  EGR jest zaślepiony to nie może wpuszczać żadnych spalin
                  Chciałbym zacząć od obniżenia temp bo może to naprawi resztę problemów. Za pół roku może 4 miesiące dostanę firmowe auto i z tym będę się musiał pożegnać więc nie chcę inwestować więcej niż konieczne minimum ale nie chcę też jeździć z myślą "czy dojadę czy może jednak nie"
                  200kpa? 2 bary na wolnych? czujnik ma zakres działania 1,2-1,6 więc chyba idealne parametry to 1,4 bara i tyle mniej więcej mam.
                  Oglądałem na YT kilka filmów gdzie w tych silnikach z racji wysokiej temp pracy topiły się te plastikowe osłony w misce olejowej i zatykały smok pompy ale czy gdyby tak było u mnie to nie zapalałaby sie kontrolka również na zimnym? Im olej rzadszy tym łatwiej by mu było przez taki zatkany smok się przedostać czyżnie?

                  Komentarz


                  • #10
                    Zgoda , tak mniej więcej kalibrowany jest czujnik ciśnienia oleju . Przy spadku poniżej 1.2 świeci się kontrolka . Skoro u Ciebie się zapala na wolnych obrotach to znaczy że ciśnienie spada poniżej wartości zakładanych a to może świadczyć o zacięciu się zaworu przelewowego w pompie olejowej .Jeśli EGR jest zaślepiony to o.k. Do weryfikacj układ zapłonowy : cewka , przewody WN , świece . Tak czy siak warto podłączyć pod komputer aby sprawdzić parametry pracy w czasie rzeczywistym . Obawiam się że bez pewnych inwestycji samo się nie naprawi .

                    Komentarz


                    • #11
                      Czy ten zawór jest wymienny? W ogóle masz może jakieś foto bo pompę oleju to kojarzę ale nie mogę sobie żadnego zaworu tam wyobrazić
                      Spoko mam kompa zielony viaken i mogę zrobić test ale podpowiesz na jakich blokach?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zobacz co się dzieje w czterech pierwszych grupach ( bloki pomiarowe 008 ) . Wolne obroty , silnik nagrzany pow. 80 stopni . Spisz wartości w kolumnach . Zdjęcia pompy nie posiadam ale sądzę że bez trudu znajdziesz w necie . Zaworek przelewowy raczej jest zintegrowany z pompą . Może być czymś zaklajstrowany i się zacina . Diabli wiedzą co poprzedni właściciele dodawali do oleju bo jakoś w cudowne niebranie oleju przez ten motorek przy przebiegu ok 200 tys jakoś trudno uwierzyć ( chyba że był remont ) .

                        Komentarz


                        • #13
                          Spisz jeszcze korekty z grupy 032 .

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                            Generalnie rzecz biorąc to ten silnik 1.6 MPi tak ma że produkuje majonez (BTW możesz uzupełnić profil )
                            Ale 11 km na nagrzanie to trochę długo.
                            Zgadzam się, trochę za długo nawet w zimę

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez michallodz Zobacz wpis
                              Czy ten zawór jest wymienny? W ogóle masz może jakieś foto bo pompę oleju to kojarzę ale nie mogę sobie żadnego zaworu tam wyobrazić
                              Spoko mam kompa zielony viaken i mogę zrobić test ale podpowiesz na jakich blokach?
                              Zmierz i podaj grupa 1 silnik następnie wprowadź 131 temperatura silnika przy zamkniętej klimie i tylko nawiew powietrza na rozgrzanym silniku. Temperatura zadana przez modem i temperatura silnika i otwarcie termostatu.
                              A skoro tak się słabo grzeje to zmierz po 3 i powiedzmy po 7 minutach pracy w trakcie jazdy.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                                Zobacz co się dzieje w czterech pierwszych grupach ( bloki pomiarowe 008 ) . Wolne obroty , silnik nagrzany pow. 80 stopni . Spisz wartości w kolumnach . Zdjęcia pompy nie posiadam ale sądzę że bez trudu znajdziesz w necie . Zaworek przelewowy raczej jest zintegrowany z pompą . Może być czymś zaklajstrowany i się zacina . Diabli wiedzą co poprzedni właściciele dodawali do oleju bo jakoś w cudowne niebranie oleju przez ten motorek przy przebiegu ok 200 tys jakoś trudno uwierzyć ( chyba że był remont ) .
                                Bez pomiarów nie da rady. Dziwne jest te 200 tys km. i nie bierze oleju, ale może się zdarzyć. Przy takim przebiegu powinna być już do wymiany przynajmniej jedna sonda lambda.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                                  Zgoda , tak mniej więcej kalibrowany jest czujnik ciśnienia oleju . Przy spadku poniżej 1.2 świeci się kontrolka . Skoro u Ciebie się zapala na wolnych obrotach to znaczy że ciśnienie spada poniżej wartości zakładanych a to może świadczyć o zacięciu się zaworu przelewowego w pompie olejowej .Jeśli EGR jest zaślepiony to o.k. Do weryfikacj układ zapłonowy : cewka , przewody WN , świece . Tak czy siak warto podłączyć pod komputer aby sprawdzić parametry pracy w czasie rzeczywistym . Obawiam się że bez pewnych inwestycji samo się nie naprawi .
                                  16685 - Wypadanie zaplonu w 1 cylindrze

                                  16688 - Wypadanie zaplonu w 4 cylindrze

                                  Tutaj zależy od zakresu naprawy oraz czy zrobisz naprawy sam czy przez mechanika i jakiego. Przy podobnych błędach pojechałem do mojego mechanika, a on na to że należy natychmiast wymienić cewkę zapłonową, a następnie jak nie pomoże to przewody i świece.
                                  Ja natomiast poczytałem w tej sprawie i na wymianie świec zakończyłem do dzisiaj sprawę.

                                  Mój szczegółowy opis wymiany świec znajdziesz na forum. polecam zrobić samemu. Tylko przy wymianie nie ruszaj kolektora, chyba że pragniesz wymienić uszczelki. Samochód ma już 200 tys. km.

                                  Przewody także możesz sprawdzić sam milimetrem na rezystancje, poszukaj jakie powinny mieć rezystancje i napisz na forum, sprawdzę u siebie latem. Ten sposób jest oczywiście tańszy.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez michallodz Zobacz wpis
                                    Olej mam Motul 6100 synergie+ 10W40 zamierzam zmienić na 5W40 - nic oleju nie dolewam, płynu chłodniczego również nie dolewam. Od grudnia 4tys km płyny są na idealnym poziomie.

                                    Na liczniku jest 190tyś ale ile ma w rzeczywistości nie wiem.

                                    Gazu nie ma.

                                    Nie wymieniałem nic z układu zapłonowego.

                                    Ostatnie błędy:

                                    17811 - EGR System: Regulation Divergence

                                    16685 - Wypadanie zaplonu w 1 cylindrze

                                    16688 - Wypadanie zaplonu w 4 cylindrze

                                    16684 - Wykryto wypadanie zaplonu -np: roznica cisnien

                                    Jadę na wieś na weekend jutro na kacu poczytam te tematy i podziałam
                                    Kurde miałeś fajnie w weekend, a ja za to robiłem gładzie na ścianach, tak wyszło.

                                    Odnośnie zaś EGR to proponuje tak jak napisał kolega sczytać wyniki i opublikować.

                                    Następnie, jak lubisz grzebać w samochodzie tylko troszeczkę i nie ponosić kosztów to proponuje poniższe,

                                    tak, więc przy podobnym błędzie pojechałem do mojego mechanika, specjalista od naprawy Skód, a on na to iz należy wymienić przepływomierz. Idzie mi o urządzenie sterujące przepływem powietrza z czujnikiem temperatury. z tego co pamiętam ok. 300 i więcej złotych.

                                    ja natomiast poczytałem wpisy na forum, i wymieniłem odmę. Jeżeli nie chcesz wydawać około 30 zł to możesz ją umyć i wstawić ponownie. Tutaj przy tym przebiegu i temperaturze silnika albo jest zatkana albo już popękana, ale spróbuj, bez-kosztowo, chyba opisałem przy jakieś okazji wymianę odmy - prosty zabieg.

                                    Następnie znalazłem przyczynę wyświetlającego sie błędu, gdy zdjąłem tzw. giętki przewód dolotowy łączący filtr powietrza dolotowego i przepustnicę. co się okazało, pod spodem była dziura niewidoczna z zewnątrz. I było po problemie, założyłem nową.

                                    Przy okazji zobacz do przepustnicy, czy jest czysta. Sczytaj wyniki po tych operacjach i opublikuj na forum.

                                    Odnośnie zaś wysokiej temperatury, to prostym zabiegiem jest zdjęcie plastykowej osłony na silniku, przynajmniej powietrze w korkach będzie krążyło swobodnie. Można także pobawić się z termostatem, ale tutaj potrzebna jest kulka o średnicy 4 mm wykonana ze stali nierdzewnej, najlepiej od łożyska, ale ten temat jeszcze nie przerobiłem do końca. W zimie za to może być chłodno w samochodzie. W razie niepowodzenia wydatek 300 zł na nowy termostat.

                                    jak będziesz spuszczał olej z silnika to zobacz co z nim wypada, możne tutaj jest problem.


                                    Na zakończenie tego przydługawego wywodu właśnie biorę się do wymiany rozdzielnicy elektrycznej w mieszkaniu.







                                    Komentarz


                                    • #19
                                      A więc chciałem dziś porobić logi i nawet coś trochę zacząłem ale vcds/vag-com mnie zawiódł. Już problem rozwiązałem ale pod domem i nie mam gdzie teraz jechać więc jutro ciąg dalszy.
                                      W nawiązaniu do sondy lambda to wymieniłem niedawno obie bo check nie dawał żyć a to nie był majątek, teraz już jest ok pod tym względem. Czy silnik był remontowany nie wiem, przed zakupem handlarz robił uszczelkę pod głowicą - jak ją zrobił nie wiem ale póki co bez wycieków czy innych niespodzianek.
                                      Odnośnie tego czy robię sam czy korzystam z mechaników to odpowiedź jest prosta: wszystko robię sam z różnych powodów
                                      Jutro porobię pomiary a w środę jak nie zachlam zacznę od rana od posprawdzania wszystkich gum, przewodów i plastików, przepustnicy itd.
                                      A powiedzcie mi może wiecie co może być przyczyną ewentualnie jak szukać przyczyn tego, że auto czasami jak stoję na światłach czy w korku czasami jak by chciało zgasnąć ale zawsze się ratuje i nie gaśnie Zdarza się raz dwa razy dziennie również na ciepłym silniku.
                                      Nie wiem czy to istotne ale auto jest z automatyczną skrzynią biegów.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Dzisiaj dzwoniłem do takiego okolicznego tunera i powiedział, że chyba da się do tego silnika założyć zwykły termostat i żebym tak zrobił i jak będzie komp szalał to on mi wtedy przeprogramuje tak żeby nie szalał. Możliwe to? Przerabiał ktoś może?
                                        Druga sprawa zanim wydam hajs to pomyślałem, że mógłbym do tej grzałki termostatu na krótko podpiąć 12v i tak sobie jeździć na tej trasie co zawsze występują pewne problemy i zobaczyć czy to da jakikolwiek efekt, teoretycznie wtedy temp powinna być na poziomie 90st około, można tak spróbować nie będzie to robiło problemów poza błędem "open circut"?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez michallodz Zobacz wpis
                                          Dzisiaj dzwoniłem do takiego okolicznego tunera i powiedział, że chyba da się do tego silnika założyć zwykły termostat i żebym tak zrobił i jak będzie komp szalał to on mi wtedy przeprogramuje tak żeby nie szalał. Możliwe to? Przerabiał ktoś może?
                                          Druga sprawa zanim wydam hajs to pomyślałem, że mógłbym do tej grzałki termostatu na krótko podpiąć 12v i tak sobie jeździć na tej trasie co zawsze występują pewne problemy i zobaczyć czy to da jakikolwiek efekt, teoretycznie wtedy temp powinna być na poziomie 90st około, można tak spróbować nie będzie to robiło problemów poza błędem "open circut"?
                                          Proponuję nic nie programować, tylko po założeniu zwykłego termostatu, obok kładziesz ten zdjęty z podpiętą grzałką i niech sobie grzeje. Tylko pamiętaj o solidnym przymocowaniu zdjętego termostatu. Wiem iż głupio wygląda, ale do września można tak pojeździć. Skuteczne.

                                          Na prv masz inne metody, ale ich jeszcze nie przemyślałem. Chce pogadać wstępnie z zakładem od EGR z Przemyśla, może oni coś wyprodukują.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Witojcie!
                                            W poniedziałek zdjąłem termostat celem inspekcji i okazało się, że miał wywiercone dwa dodatkowe otworki taki patent magika (który niestety nic nie dawał). Zakupiłem nowy ale jeździłem prawie trzy dni bez termostatu wcale i poza podwyższonym spalaniem co normalne nie działo się nic, tylko raz się kontrolka oleju zapaliła. Więc coś musi być na rzeczy z tą temp. Dziś już nowy termostat założyłem i od razu wróciły problemy Więc ten stary może nie był taki zły. W każdym razie w przyszłym tyg będę miał czas i będę ściągał miskę żeby sprawdzić pompę oleju i panewki. Czy ktoś może mi napisać z jakimi momentami dokręcać miskę, panewki główne i korbowodowe? No i jeszcze pytanie o ciśnienie oleju, czy ono jest/powinno być zawsze w okolicach 1,5 bara niezależnie od obrotów i obciążenia silnika czy im większe obroty tym wyższe?

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ciśnienie oleju jest zmienne w zależności od prędkości obrotowej . Na wolnych obrotach max 200 KPA . Twoje 150 może być o.k. Wartości ciśnienia dla wyższych obrotów nie pamiętam a dostęp do literatury będę miał dopiero w niedzielę . Teraz momenty . Panewki główne 40 Nm + 1/4 obrotu , Korbowodowe 30 Nm + 1/4 obrotu , miska do kadłuba 15 Nm , miska do skrzyni biegów 25 Nm

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                będę wdzięczny za te wartości
                                                a możesz mi jeszcze powiedzieć jak się zabrać za sprawdzenie/wymiane pompy oleju? bo widzę, że ona jest napędzana łańcuchem a do tej pory robiłem tylko takie co brały napęd z wałka może jakaś skrócona instrukcja wymiany?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Instrukcja servisowa do BFQ podaje że minimalne ciśnienie na wolnych obrotach ma wynosić 2 bary , przy 2000 obr/min ciśnienie ma wynosić 2,7-4,5 bara .Jeśli te wartości nie zostaną osiągnięte to w pierwszej kolejności instrukcja zaleca naprawę łożysk a następnie wymianę podstawy filta oleju . Nic nie piszą o wymianie pompy . Ja osobiście tego nie przerabiałem i w tym temacie nie pomogę . Łańcuch ma napinacz więc może wystarczy zluzowanie napinaczem a jeśli nie to być może trzeba odkręcić koło zębate napędu ? Może w temacie odezwie się ktoś kto przerabiał wymianę .

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X