Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Silnik BFQ szaleje po rozgrzaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    To czemu czujnik na podstawie filtra oleju ma zakres pracy 1,4-1,6? jest tam jeszcze gdzieś jakiś inny czujnik ciśnienia oleju?
    Mówiąc o "w pierwszej kolejności instrukcja zaleca naprawę łożysk" masz na myśli panewki?

    Komentarz


    • #27
      Nie ma innego czujnika . Poniżej wartości ( 1.4 podaje instrukcja ) załącza się sygnał ostrzeżenia .Jak sprawdzałeś to pomiar u Ciebie wyszedł 1.5 . Przy solidnym rozgrzaniu oleju ciśnienie może spadać poniżej wartości 1.4 i świeci się kontrolka . Tak chodzi o panewki wału .

      Komentarz


      • #28
        A jeszcze jedno, czy do kontroli/wymiany panewek głównych nie trzeba zdejmować pompy oleju? Na rysunkach wygląda jak by trochę tam przeszkadzała ale może to złudzenie?

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez zbysiu123 Zobacz wpis
          po założeniu zwykłego termostatu, obok kładziesz ten zdjęty z podpiętą grzałką i niech sobie grzeje.
          Jaki ZWYKŁY termostat będzie pasował do obudowy oryginalnego od bfq ? Ale tak bez cięcia, wiercenia i innej rzeźby ? Istnieje taki ?

          Komentarz


          • #30
            No nie istnieje trzeba by cały układ przerobić ale nawiązałem kontakt z producentem termostatów i czekam na info czy nie są w stanie wyprodukować w jakiejś normalnej cenie prototypu takiego termostatu ale z temperatura otwarcia powiedzmy 90st jak się coś dowiem dam znać.
            Załączam zdjęcia panewki dolnej 2 i 3 - czy to się kwalifikuje do wymiany czy wyglądają znośnie? Jeszcze nie ruszyłem korbowodowych bo nie mam takiej nasadki jak się okazuje gwiazdkowej ale też je zdiagnozuję bo tam też podobno może uciekać ciśnienie.
            Załączone pliki

            Komentarz


            • #31
              No więc relacjonuję co nastąpiło:
              Panewki główne zostały stare bo były okej i z 15 osób mi powiedziało, żebym ich nie wymieniał (akurat byłem na zlocie scirocco było paru fachowców żeby się poradzić)
              Wymieniłem za to panewki na korbach bo już się do tego kwalifikowały. Wymieniłem też pompę bo w sumie jest tania a tego zaworu nie miałem jak sprawdzić w działaniu.
              Niestety nic to nie dało i dalej się kontrolka pali Zrobiłem pomiar ciśnienia zegarem zamiast czujnika w pełnym spektrum i normalnie po przegazowaniu ciśnienie rosło tak z 1 do niecałych 4 barów a na wolnych obrotach przy mocnym nagrzaniu spadło nawet do 0,4 bara - jakie powinno być na wolnych obrotach prawidłowe ciśnienie? Na wolnych poniżej 1,4 to już źle?
              No i teraz pytanie co dalej? Wał na korbach nominalnie 42mm a miał 41,92 więc to chyba nie jest zużycie kwalifikujące go nawet do szlifowania a panewki były dobre.
              Znalazłem podobny temat na forum passata i podobno zalania minerala naprawia ten problem ale to trochę leczenia syfa pudrem - choć po kolorze nagaru w misce można podejrzewać, że pływał w niej minerał już

              Komentarz


              • #32
                Uparty jesteś ... Dwa razy Tobie pisałem że na wolnych ma mieć 2 bary .

                Komentarz


                • #33
                  Sorry
                  No i jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? Czy coś w głowicy? Na wałku rozrządu? Ta podstawa filtra oleju czy chłodnica oleju może mieć na to wpływ?

                  Komentarz


                  • #34
                    W instrukcji serwisowej stoi że łożyska wału głównego a w drugiej kolejności podstawa filtra . Tam też jest zawór który może być uszkodzony .

                    Komentarz


                    • #35
                      Okej to wyjmę tą podstawę filtra i dokonam inspekcji bo nowej nie kupię bo chyba tylko ASO i koszt z 700zł

                      Komentarz


                      • #36
                        PS dowiedziałem się, że można skalibrować taki termostat z 105 na 85 koszt za samą usługę około 150zł plus termostat do przerobienia trzeba im dostarczyć. Czy ktoś byłby chętny jeszcze coś takiego sobie zafundować? Może by przy większej ilości coś z ceny zeszli :P

                        Komentarz


                        • #37
                          Obawiam się że taka kombinacja pochłonie tylko znaczne środki finansowe a w sprawie niskiego ciśnienia oleju na wolnych obrotach nic nie wniesie . Nawet jak zrobią taki termostat to trzeba by jeszcze przeprogramować komputer . Niestety w tym modelu to ECU steruje otwarciem termostatu więc jeśli nie wykryje temperatury ponad 106 stopni to i tak go nie otworzy . Już chyba prościej by było zbudować jakiś układ ,, oszukujący" czujnik temperatury .... Zamiast gonić za króliczkiem napraw to auto albo wstaw do kumatego mechanika a zapomnisz o wysokich temperaturach

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez michallodz Zobacz wpis
                            PS dowiedziałem się, że można skalibrować taki termostat z 105 na 85 koszt za samą usługę około 150zł plus termostat do przerobienia trzeba im dostarczyć. Czy ktoś byłby chętny jeszcze coś takiego sobie zafundować? Może by przy większej ilości coś z ceny zeszli :P
                            Zanim wydasz gotówkę z niewiadomym wynikiem, spróbuj z nierdzewną kulką o średnicy ok. 4 mm. Materiały dostałeś na prv. Tam problem polega na tym, iż temperatura silnika będzie w granicach 85 - 90 stopni. Zatem czy 85 stopni w zime spowoduje zwiększone zużycie paliwa. Nie miałem czasu nad tym popracować, ale jest to już wyjaśnione tylko zbrakło mi kilku dni spokojnych przemyśleń.
                            Ostatnio edytowany przez zbysiu123; 4487.

                            Komentarz


                            • #39
                              No nie zgodzę się z Tobą Kocie bo ten termostat nawet przy wyłączonej grzałce otworzy się teoretycznie przy tych 105-108st klasyczną metodą czyli rozszerzającego się wosku - komputer otwiera go za pomocą grzałki wcześniej jeśli uzna, że jest taka potrzeba. Więc jeśli wosk zostanie odpowiednio skalibrowany na otwarcie się przy 85st komputer nawet tego nie poczuje. Rozmawiałem z człowiekiem z tej firmy i mówił mi, że w jakimś BMW jest ten sam problem i przerabiają tych termostatów na setki i wszyscy są zadowoleni.
                              Co do kumatego mechanika - to skaż mi tylko takiego w promieniu 50km od Łodzi który nie ma cen jak w ASO i mnie nie oszuka to już jadę Ale nie trudź się nie znajdziesz

                              Jeśli chodzi o sposób z kulką to nie jestem przekonany bo teoretycznie owszem powinno to obniżyć maksymalną temperaturę w układzie ale jednocześnie wydłuża jego nagrzewanie - może niewielka cena ale jakoś tego nie czuję

                              W sobotę robię inspekcję podstawy filtra, wymienię uszczelkę i cały układ zapłonowy i jak to nic nie da to spróbuję z obniżeniem temp.

                              Komentarz


                              • #40
                                Parę razy grzebałem przy układzie chłodniczym ( wymiana termostatu , czujnika temperatury , wymiana przewodów itp. ) Termostat zawsze otwierał się w rejonie 108 stopni , nigdy wcześniej . Jeśli uważasz że to pomoże to kombinuj . Trzymam kciuki .

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez zbysiu123 Zobacz wpis
                                  spróbuj z nierdzewną kulką o średnicy ok. 4 mm. Materiały dostałeś na prv.
                                  Ja też poproszę... Z góry dzięki

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    No i klops, podstawa filtra jak i zawór w niej w super stanie, przy okazji wyczyściłem całą odmę i przepustnicę i wymieniłem filtr oleju na inny co by wyeliminować wątpliwą jakość filtrona i nowe świecie i przewody i cewka I jak nierówno pracował tak nierówno pracuje i jak się kontrolka od oleju zapalała tak się zapala.
                                    Następny krok zalać miodem ;D

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Jeśli wymieniłeś pompę , podstawa filtra jest o.k. to chyba jednak panewki ... Jesteś pewny że sitko smoka jest czyste i przewód doprowadzający olej z miski do pompy jest cały ? Te elementy też były nowe ? Podstawa filtra - czujnik jest praktycznie na początku drogi oleju w silniku . Jeśli tu już są takie spadki ciśnienia to przy dobrych panewkach jest to wręcz dziwne .... Druga sprawa , te wypadające zapłony to może być efekt nieprawidłowego kasowania luzu zaworów przez hydrauliczne popychacze . Braki oleju związane z niskim ciśnieniem na wolnych obrotach . Przyczyny wypadania zapłonów mogą być też nie związane z olejem dlatego pisałem Tobie wcześniej abyś odczytał wartości w grupie 032 . Nie musisz robić logów . Po prostu oczytaj wartości i zapisz .

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        No dwa razy mam panewki robić?
                                        Smok był nowy razem z pompą więc to odpada.
                                        Póki co dawno nie było problem z wypadającym zapłonem.
                                        Załączam screeny z bloków m.in. 032
                                        Wczoraj dolałem też tego syfu z liqui moly visco stabil i być może teraz ta kontrolka włącza się rzadziej ale może to tylko jakiś efekt placebo w każdym razie nie rozwiązało to problemu jak pisali kiedyś na forum passata.
                                        Waham się czy nie pobawić się w ten termostat o obniżonej temp bo pomijając olej to jak w takiej pogodzie pojeżdżę trochę po mieście to on traci połowę swojej mocy, ja wiem, że w takiej temp każde auto traci ale ten egzemplarz wybitnie się opier....la ;D
                                        Załączone pliki

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Gdzieś ten olej traci ciśnienie . Panewek głównych nie wymieniłeś bo podobno były dobre .. Jeśli na początku obiegu , na nagrzanym silniku masz ciśnienie rzędu 0,4 bara to ciekawe co się dzieje wyżej . Na wolnych obrotach do głowicy może dochodzić niewiele oleju ... Druga sprawa to masz bardzo ubogie korekty long . ( 032 ) Wygląda na to że wytopiło uszczelki kolektora lub coś z ciśnieniem paliwa . To może być skutek utraty mocy .

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            No widzisz wyżej zdjęcia panewek głównych - nie jestem mechanikiem z 30 letnim stażem ale dla mnie to one nie kwalifikują się do wymiany. Ciekawi mnie właśnie czy może być przyczyną coś w głowicy bo tam nie zaglądałem a sprzedający podobno uszczelkę pod głowicą robił przed sprzedażą i kto wie co tam się stało
                                            Które uszczelki którego kolektora? Wydechowego te na łączeniu kolektora z głowicą?
                                            A jak zmierzyć ciśnienie paliwa w którym miejscu i jakie powinno być prawidłowe?

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Po zdjęciach ( dla mnie ) to te panewki są zużyte . Ale ja mogę się nie znać . Jeśli pompa jest nowa , podstawa filtra jest ok to ciśnienie musi tracić na panewkach . Widać są duże luzy i olej ucieka bokami . Na wolnych obrotach korekta jest tragicznie wysoka . Norma dla tego silnika to max -14/+14 . U Ciebie +19,5 . Do sprawdzenia/wymiany uszczelki kolektora dolotowego , odma może być popękana , uszczelka kolektor - przepustnica . Może być nieszczelność na uszczelnieniu kolektora wydechowego . Co do ciśnienia to musisz się wpiąć pomiędzy listwę a przewód doprowadzający paliwo . Prawidłowa wartość ciśnienia paliwa ok 2.5 bara na wolnych obrotach . Zacznij od sprawdzenia szczelności dolotu .

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Minęło trochę czasu jak założyłem przerobiony na 85st termostat i od tamtej pory ani razu żadnego problemu z ciśnieniem oleju
                                                Ale pojawia mi się fuel trim system lean bank 1 - opryskałem cały dolot plakiem w poszukiwaniu jakiś nieszczelności i zaciągania lewego powietrza ale nic nie znalazłem - co jeszcze może być przyczyną?

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Pompa paliwa , regulator ciśnienia , wtryskiwacze , zapchany filtr paliwa . Plak nie zawsze się sprawdza . Czasem lepszy jest dym z papierosa i bezwietrzna pogoda

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Plak jest dobry ale tylko w ten sposób:

                                                    na słuch to sorry, ale musi być większa dziura. Wiem to bo u siebie też maiłem wysokie korekty.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X