Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dziwne wibracje

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dziwne wibracje

    Witam od pewnego czasu w mojej octavii 1.6 sr z 98 rok po zapaleniu silnik wchodzi na 1200 obrotów i czuć dość duże wibracje i tak jakby trzęsło całym autem,po jakimś czasie ustaje słychać taki dźwięk jak po wyłączeniu klimy ,obroty spadają i wszystko jest ok ale zaznaczam dzieje się to sporadycznie lecz coraz częściej,miał ktoś coś podobnego,pozdrawiam

  • #2
    Raczej wszystko jest o.k. Taka w tych silnikach jest procedura ssania . Im cieplej tym początkowe obroty rosną ( zimą po odpaleniu poniżej 1000 , teraz jak było gorąco 1200). Dodatkowo po uruchomieniu załącza się pompa SAI co może powodować pewne wibracje . U mnie jest tak samo . Nie widzę tu żadnego problemu .

    Komentarz


    • #3
      Dzięki kolego oby to było to,pozdrawiam

      Komentarz


      • #4
        Witam ponownie może kolega wie gdzie znajduje się ta pompa SAI sprawdziłbym czy jest dobra...

        Komentarz


        • #5
          W AUQ jest to samo (o ile mamy to samo na myśli)

          Jak było poniżej 0 stC,odpalałem i silnik pracował cichutko, jak jest powyżej 0 stC po porannym odpaleniu silnik wydaje głośny odgłos, coś na wzór zatartej rolki, luźnego paska, jakby była gdzieś duża dziura w oponie, generalnie generuje dużo hałasu, na kompie spalanie na jałowym wynosi nawet 4.5l/h i tak się dzieje gdy te odgłosy pojawiają się, gdy te dźwięki nagle cichną spalanie spada do 0.8l/h.

          Nawet gdy zacznę jechać i już skończy się cykl tego dziwnego "ssania", wtedy jest cisza przez np kolejne 30 sek, następnie znowu ta procedura występuje (niezależnie czy stoję czy jadę) i to trwa do 7 - 10 sek i dalej jest już cisza. mam tak odkąd kupiłem O1. Zawsze jest najpierw po odpaleniu głośno przez 30 sek i później cisza i ponownie na chwile się to pojawia - zawsze 2 razy przy czym drugim razem na krótko. Nawet gdy głośno gra radio wiem kiedy drugi raz się załącza to coś bo wtedy silnikowi na czas tego "ssania" zdecydowanie braknie wigoru.

          Podczas zakupu jesienią jak usłyszałem silnik tuż po odpaleniu to byłem gotów olać ten konkretny model podejrzewając pęknięty kolektor, dziurawą siatkę-łącznik wydechy, zajechany motor, po chwili nagle wszystko ucichło i silnik cichuteńko zaczął pracować.

          Kiedyś wyczytałem gdzieś, że jest to jakieś ssanie/nadmuch ciepłego powietrza do kolektora ssącego i to jest normalne zjawisko

          Ktoś coś więcej, szerzej, bardziej może napisać o tym systemie/zjawisku ????
          Ostatnio edytowany przez KrzysiekVRS; 48062.

          Komentarz


          • #6
            W,g Etki w AKL-u nie ma pompy SAI . Wychodzi na to że były montowane w 1.8 i 2.0 ( piszę o modelach równych rocznikowo z modelem AKL ) ale 100% pewności nie mam . Duży walec z czarnego tworzywa napewno byś zauważył . Powinien być z przodu ( u mnie w BFQ po prawej stronie ) . Ta pompa ma za zadanie wtłoczenie dodatkoego powietrza poza zawory wydechowe. Ma to pogrzać spaliny aby szybciej zaczał działać katalizator . Generalnie pierwsze ssanie przy wysokiej temperaturze zewnętrznej 1200 jest o.k. Może te wibracje występują w czasie zubażania mieszanki w miarę nagrzewania się silnika . U mnie wibracje powoduje pompa SAI.

            Komentarz


            • #7
              Wrzucam zdjęcie mego silnika - możesz wskazać gdzie to coś jest i czy można to jakoś wyłączyć/uciszyć ?




              Error 404 - Zapodaj.net - klikając tu otwiera się duże zdjęcie



              Na forum VW znalazłem kluczową informację, u mnie jest identyko jak poniżej
              Panowie mam podobny problem, a mianowicie, po odpaleniu autka (zimny) i podczas pracy pompy autem czasami telepie budą, po wyłączeniu pompy wszystko ok, dodatkowo czasami przy dojeździe do świateł pompa potrafi włączyć się na kilka sekund po mimo, że silnik ma już 90 stopni



              Jak jest za zimno to pompa się nie włączy.....a tym telepaniem się nie przejmuj, silnik dostaje zwiększoną dawkę powietrza i może czasem tak pracować, pompa włącza się jeszcze raz po odpaleniu po jakimś czasie, czasem krótszym czasem dłuższym.....
              "
              Doczytałem, że podczas pracy tej pompki SAI, silnik jest mułowaty, bo gdy ona pracuje, turbo ogranicza w tym momencie ciśnienie doładowania, temu silnik jest odczuwalnie słabszy gdy te ustrojstwo po nocnym postoju załącza się na te 30 - 60 sek


              W O1 gdzie tej pompy SAI szukać ????????? Póki co jest wszystko OK ale lubię wiedzieć co w trawie piszczy
              Ostatnio edytowany przez KrzysiekVRS; 48062.

              Komentarz


              • #8
                Dziś sprawdzę jak co czy w ogóle takie coś jest w 1.6 sr akl,pozdro

                Komentarz


                • #9
                  KrzysiekVRS , na zdjęciu nie widać ale karbowany przewód wychodzący z puszki filtra powietrza powinien Cię do pompy SAI zaprowadzić . Jeśli odłączysz będą napewno błędy .

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam w moim silniku 1.6 akl z 1998 roku niema pompy sai obejrzałem dokładnie....

                    Komentarz


                    • #11
                      Jeśli ma rzucać błędami, nic nie będę robił

                      Generalnie działa wszystko OK ale denerwuje mnie ten dźwięk pracującej pompki SAI. Akustycznie jakby silnik miał za chwile rozsypać się :/

                      Trzeba nauczyć się z tym żyć

                      Komentarz


                      • #12
                        Witam jak pisałem nie mam w swoim silniku pompy sai,dziwne wibracje są coraz częściej,po zapaleniu wchodzi na obroty i wibruje po jakimś czasie ustaje i wszystko wraca do normy...

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X