Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jazda z zepsutym turbo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jazda z zepsutym turbo

    Witam, posiadam o1 1.9 TDI 110km
    Jadac nią dzisiaj w pewnym momencie nie załączylo się turbo i nie działało aż nie zgasilem, mimo że wcześniej wszystko dzialalo. Odstawiłem do domu i przy późniejszej jeździe turbo już normalnie dzialalo lecz postanowiłem sprawdzić czy może gdzieś jest nieszczelny. Zauważyłem, że ucieka olej (zdj)
    Czy w takiej sytuacji mogę użytkować normalnie samochod (bez przeciazen turbo), czy lepiej dać turbo do regeneracji? Auto jest mi potrzebne, ale nie chce ryzykować zepsuciem silnika
    Załączone pliki

  • #2
    Ten olej musiał długo tam się gromadzić, nie tylko w momencie odcięcia. Zacinające się turbo to mogą być kierownice zmiennej geometrii zasyfiałe. Check engine się pojawił?
    Ja bym dał do sprawdzenia luzy na wirniku mechaniorowi, wystarczy zdjąć rurę i palec wsadzić i pomotać, albo sam to zrobił, przy okazji zajrzał do rur ile tam jest oleju. Bym to zrobił w miarę szybko, ale jak jeden czy dwa dni pojeździsz, to świat się nie zawali.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
      Ten olej musiał długo tam się gromadzić, nie tylko w momencie odcięcia. Zacinające się turbo to mogą być kierownice zmiennej geometrii zasyfiałe. Check engine się pojawił?
      Ja bym dał do sprawdzenia luzy na wirniku mechaniorowi, wystarczy zdjąć rurę i palec wsadzić i pomotać, albo sam to zrobił, przy okazji zajrzał do rur ile tam jest oleju. Bym to zrobił w miarę szybko, ale jak jeden czy dwa dni pojeździsz, to świat się nie zawali.
      Zdjęcie akurat jest podgladowe z internetu, żeby pokazać w którym miejscu konkretnie wylatuje olej. Nie, nie zapalił się check engineer
      Dziękuje za odpowiedz

      Komentarz


      • #4
        Aha, nie ma problemu. To egr, tam syf się zbiera, choć oczywiście normalnie nie w takich ilościach, że wypływa. To, że Ci odcięło moc, to albo przeładowanie turbiny (czyli coś nie do końca ok też), albo kierownice zmiennej geometrii zasyfione spalinami - do czyszczenia. Stawiam na to drugie. Ale u mechanika bym sprawdził luzy na turbo i ilość oleju w dolocie.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
          Aha, nie ma problemu. To egr, tam syf się zbiera, choć oczywiście normalnie nie w takich ilościach, że wypływa. To, że Ci odcięło moc, to albo przeładowanie turbiny (czyli coś nie do końca ok też), albo kierownice zmiennej geometrii zasyfione spalinami - do czyszczenia. Stawiam na to drugie. Ale u mechanika bym sprawdził luzy na turbo i ilość oleju w dolocie.
          Zaznaczę jeszcze, że nie dymiło ani na czarno, ani na biało. Było w porządku - tylko że bez mocy

          Dzięki za pomoc

          Komentarz


          • #6
            Jeśli tak masz jak na zdjęciu to wygląda to na brudny EGR i konieczne jest czyszczenie go jak i kolektora...
            Sprawdź czy przy turbo nie ma wycieku oleju. Może być tak, że sprężarka przy wysokich obrotach zaciąga olej, który trafia do kolektora i stąd ten syf jak i spadek mocy, bo silnik nie ma czym oddychać...

            Komentarz


            • #7
              Mój znajomy miał kiedyś O1 z tdi i dobre kilka lat jeździł z niedziałającym turbo. Dobił gdzieś tak do 400 tysięcy i sprzedał auto. Także myślę że jeździć jakiś czas się da. Ewentualnie sprawdził bym te luzy na wirniku i olej w dolocie.

              Komentarz


              • #8
                Turbo to nie śmigiełko od bulbulatora żeby tylko później nie było:
                Rozbiegane 1.9TDI - problemy po ponownym odpaleniu : Silnik
                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                Spalanie - Motostat.pl
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X