Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Demontaż alternatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Demontaż alternatora

    Hej,jestem początkującym mechanikiem i pech chciał że na 99% mam uszkodzone koło pasowe alternatora i chce je wymienic
    w jaki najlepszy sposob dostac sie do alternatora i czy dam rade wymienic koło bez sciagania alternatora?
    jesli byłby ktos miły i kroczkami napisał jak sie najszybciej tam dostać byłbym wdzięczny
    pozdrawiam

  • #2
    Piszesz o swojej ALH jak rozumiem ?
    http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
    https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

    Komentarz


    • #3
      Tak

      Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

      Komentarz


      • #4
        Ktoś pomoże ?

        Komentarz


        • #5
          Nie ma rzeczy nie możliwych. Jednak utrudniasz sobie zadanie. Samo odkręcenie koła wymaga specjalnego bita (jeszcze drobniejszy niż Torx i Spline). Demontaż koła może wymagać zastosowania ściągacza (zapieczenie z powodu wieku jednostki).

          Komentarz


          • #6
            Poza tym jakoś nie widzę możliwości pracy takim zestawem narzędzi
            Załączone pliki

            Komentarz


            • #7
              Może to się udać jak nie masz klimy. Ale to tylko gdybanie, ponieważ nie mam do wglądu auta z takim motorem.

              Komentarz


              • #8
                Trzeba sobie radzić i bez specjalistycznych narzędzi a więc:
                - alternator zdemontować
                - jeśli koło pasowe idzie na straty to możesz się nie przejmować dalszym jego zniszczeniem i chwycić go w imadło do odkręcenia nakrętki
                - na 99% będzie zapieczone więc potrzebny ściągacz no i odpowiedni klucz do nakrętki
                Kiedyś trafiłem takiego altka, że pneumatykiem w warsztacie dopiero poszło odkręcenie, więc weź i taki wariant pod uwagę.

                Montaż w kolejności odwrotnej, wszystko na czysto a koło złożyć na smar, wazelinę techniczną ​​​lub nawet "natłuścić" zwykłym olejem silnikowym - kiedyś komuś się a może nawet Tobie będzie łatwiej rozebrać.
                Jak masz stary pasek owijasz go na koło, resztę paska napinasz i skręcasz w imadło zasiskając go na kole. Masz wtedy owinięty cały obwód koła i do tego zablokowane koło do zakręcenia nakrętki. Nie ściskasz szczękami za koło tylko za pasek no i dokręcasz.

                P. S. U mnie w citroenie koło alternatora jest plastikowe ​​​​​​.
                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                Spalanie - Motostat.pl
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz


                • #9
                  Nasadki do odkręcenia koła mam więc problemu nie będzie raczej,w tej wersji jest lewy gwint ?

                  Komentarz


                  • #10
                    Powinien być prawy. Zazwyczaj 1.5-2 zwoje gwintu widać na ośce więc można wypatrzeć w którą stronę idzie skok.
                    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                    Spalanie - Motostat.pl
                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz


                    • #11
                      wymiana rolki (sprzęgiełka) alternatora - Octavia Club Polska

                      Komentarz


                      • #12
                        u mnie był taki zestaw.
                        Załączone pliki

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X