Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wielka prośba o pomoc z analizą logów - Octavia I 1.9 TDI AGR, 99r.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wielka prośba o pomoc z analizą logów - Octavia I 1.9 TDI AGR, 99r.

    Witam serdecznie i dziękuje za przyjęcie do forum.

    Mam ogromny problem z autem dziewczyny, tj. Skoda Octavia I, 99r, 1.9 TDI 90KM AGR.

    Dziewucha kilka dni temu ruszając autem mówiła, że usłyszała dziwny hałas z okolic silnika i zaraz po tym hałas ustał ale pojawiły się 2 niepokojące rzeczy:

    - auto wyraźnie jest zamulone, tzn do 3000 obrotów jedzie bardzo słabo, natomiast powyżej 3000 obrotów idzie normalnie ( w miarę, tak jakby na chwile kopa dostawała)

    - auto zaczęło wyraźnie głośniej chodzić (jak traktor)



    Po podpięciu pod komputer wyszedł tylko jeden błąd:

    17656 - początek wtrysku - regulacja, błąd sporadyczny i pod spodem byl jeszcze podpunkt odnośnie małej ilości paliwa (jest ponad połowe).

    Sprawdziłem rury czy nic nie pospadało itd i wszystko jest na swoim miejscu.

    Auto miało rozrząd wymieniany 2 lata temu. Nie wiem natomiast czy ten błąd jest stricte związany z w/w objawami, czy może po prostu on był już długo.

    Jako że jestem laikiem to zrobiłem logi statyczne oraz dynamiczne, które zamieszczam poniżej (mam nadzieje, że dobrze to robie, jeśli nie to przepraszam i proszę o wyrozumiałość).



    403 Forbidden

    statyczny 10, 18, 23

    403 Forbidden

    statyczny 4, 7, 13

    403 Forbidden

    statyczny 0, 1, 3

    403 Forbidden

    dynamiczny 11, 1, 8

    403 Forbidden

    dynamiczny 3, 4, 10
    Jeśli jesteście w stanie mi pomóc, to będę cholernie wdzięczny, miałem dzisiaj tym autem jechać w trasę 200km ale teraz nie wiem czy mi nie padnie auto po drodze

    Czekam na informacje i z góry dziękuję

  • #2
    ponadto zwiększyło się spalanie auta

    Komentarz


    • #3
      Po pierwsze - dziękuje Wronek za odpowiedź

      No słabe logi, bo pierwszy raz robiłem.
      Po wszystkim jeszcze postanowiłem sprawdzić jaki jest kąt wtrysku aktualny, to w VAG Comie wszedłem w odpowiednie pole i w okienku 2 wyskoczyło 255 (cały czas). Z tego wnioskuje, że kąt wtrysku jest strasznie rozjechany, ale sam już zgłupiałem co może być przyczyną :/

      Komentarz


      • #4
        Też o tym myślałem, ale rozrząd był wymieniany 2l temu, auto rzadko ogólnie jeździ i podejrzewam, że jakby przeskoczył to pewnie by cięzko zapalał i nierówno chodził?

        Komentarz


        • #5
          Chodzi głośniej, o wiele głośniej, słychać lekkie cykanie ale nie jestem pewien czy tak nie było wcześniej, no i pali więcej i nie ma mocy do 3000 obrotów

          Komentarz


          • #6
            Kąt wtrysku nie bangla. Przyczyny tego stanu:
            1. rozrząd przeskoczył na pompie (w tym silniku na tym kółku jest największy opór) -do sprawdzenia znaki
            2. Zawór kąta wtrysku brudny/zatarty.
            3. Padła pompa
            4. Koło foniczne lub czujnik położenia wału przestawiony.

            Komentarz


            • #7
              Witam ponownie,
              Auto było u mechaniora i okazało się, że albo poprzedni serwis który montował rozrząd źle ustawił napinacz i ten się połamał, albo wadliwa część. Rozrząd przeskoczył o 1 ząbek i wszystko się posypało. Na szczęście wymieniono rozrząd, nowy napinacz i wszystko jest git

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X