Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czujnik tlenu?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czujnik tlenu?

    Witam, mam kure z motorem 1,6. Problemy silnikowe rozpoczeły się od podobnowadliwie działającej instalacji LPG. Silnik przeszedł generalny remont, wymieniłem kolektor wydechowy bo nie dało się wykręcić sondy labda, przepustnica została wymieniona na nową. Jak się okazało instalacja LPG jest ok, problemy silnikowe udało się w miarę ogarnąć. Problem mam jeszcze chyba z czujnikiem tlenu? Dzisiaj podpinałem kompa i mam takie coś :

    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 06A 906 019 BT
    Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3124
    Software Coding: 00011
    Work Shop Code: WSC 31480
    3 Znalezione:
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-10 - - - Intermittent
    00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
    19-00 - Lower Limit
    00525 - Oxygen Sensor (G39)
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent

    czy ten błąd 00537 jest z sądy na kolektorze czy coś innego?

  • #2
    537 - oznaczałby problem sondą przed kata problem z regulacja dawki bądź dawka jest zbyt bogata. 525 to chyba sonda za katalizatorem (grzałka ?).
    Próbowałeś na początek diagnozować, kasując błędy i wartości wyuczone silnika i "pobrykać" na benzynie z 50-200 km ? Błędy wyskakują na obydwu paliwach, czy LPG ?
    U mnie waliło dawką za bogatą bo wtryski gazu były wyklepane.
    Podejrzewam, że coś musi być z regulacją dawki, rzadka sytuacja aby i przed i za kata siadały sondy ? A jak wydech się sprawuje, nie "popiarduje" tak jakby był nieszczelny ?

    Komentarz


    • #3
      To z forum golfa :
      AKL 1.6, szarpie, gaśnie na zimnym, sporadyczny 00537 - Forum.VWGolf.pl

      Problem z czujnikiem tlenu to problem z sondą. Sonda jest założona nowa ? Jesteś pewien co do zakładu , który składał Ci silnik ? Uszczelki kolektora wydechowego i dolotowego były zakładane nowe ?

      Komentarz


      • #4
        Więc tak, na wydechu mam plecionkę do wymiany bo popierduje. Sonda była wymieniana na nową, ta co jest na kolektorze wydechowym bo podobno za katem niema. Auto jeździ na gazie a podobno wtrysk dawkował więcej gazu co doprowadziło do remontu silnika bo stopiło kawałek świecy i na szczęście poszło na zawory. Uszczelki były zmieniane na nowe bo tak chciałem. Możliwe że to przez gaz są błędy? po remoncie auto na pb lata jak złe, jak by miał coś więcej pod maską niż 1,6 a na lpg po sprawdzeniu i regulacji jest z połowe mniej. Wiem że na gazie jest słabszy, przed awarią silnika nie odczuwałem tego na którym paliwie jade. Mój ostatni rekord na butli 53l to 590km ( jakieś 300 trasa i reszta miasto)

        Komentarz


        • #5
          Rozumiem, że wtryskiwacze od gazu masz już nowe. Instalacja była strojona na nowo po remoncie silnika ?. Plecionkę wymień, układ wydechowy powinien być szczelny na całej długości inaczej będą zafałszowania w dawkowaniu paliwa. Potem jedz do gazownika i wyreguluj gaz. Teoretycznie wcześniej możesz skasować błędy, zakręcić gaz na butli, wyjeździć to co jest w przewodach i pojeździć na Pb i sprawdzić czy dalej są błędy.

          Komentarz


          • #6
            wtryski z gazu były sprawdzane i stwierdzili że są ok wiec nie wymienili

            Komentarz


            • #7
              To co było powodem remontu silnika ? Plecionkę i tak wymień , nie jest to ogromny koszt. Sondę masz wstawioną oryginalna Boscha czy zamiennik ?

              Komentarz


              • #8
                Moja kura dzisiaj po raz kolejny mnie wnerwiła. Objawy takie jak wcześniej, zaczeły falować obroty, po odpaleniu gasła, pomagało jak sie przegazowało raz i było ok. dzisiaj ;edwo wróciłem z pracy bo gasła mi za każdym razem jak zwalniałem np przed skrzyżowaniem. Jak dotarłem do domu zapiołem kompa a oto wyniki:
                Controller: 06A 906 019 BT
                Component: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3124
                Coding: 00011
                Shop #: WSC 31480
                4 Znalezione:
                00537 - Regulacja Lambda (czujnik tlenu)
                19-10 - Dolny limit - przerywany
                01087 - Ustawienie podstawowe nie zostało wykonane
                27-00 - Nieoczekiwany sygnał
                00530 - Throttle Position Sensor (G88)
                27-10 - Implausible Signal - Intermittent
                17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
                P1570 - 35-10 - - - Intermittent
                Readiness: N/A

                Jestem już mocno zdenerwowany bo ile można naprawiać? Jestem już bardzo bliski decyzji o sprzedaży auta. Kto mi coś doradzi?

                Komentarz


                • #9
                  Nie odpowiedziałeś na moje wcześniejsze pytanie. Może immobiliser wariuje a może przepustnica . Te wtryski gazu to ile mają nalatane ? Zakręć gaz , skasuj błędy i pojeździć na Pb. Przepustnice możesz zaadaptować na ciepłym silniku. A co do immobilisera nie mam pojęcia. Może ktoś inny się wypowie.

                  Komentarz


                  • #10
                    Jak powiedzieli na warsztacie remont silnika była przez wtrysk z gazu bo niby lał a gazownik wykluczył, powiedzieli że jest ok, auto u gaziorka stało 2 dni wiec mieli czas na spokojnie sprawdzić zresztą tak chcieli. wtryski z gazu mają za sobą pewnie koło 180tys. puki co latam na benzynie bo jest lepiej, wcześniej jak silnik sie zagrzał po zgaszeniu jak chciałem odpalić to gasł a dzisiaj było ok, w sobote biore kompa i zrobie adaptacje przepustnicy bo wydaje mi sie ze to przez nią jest problem

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X