Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.8T AUQ - pęknięty króciec zbiorniczka wyrównawczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.8T AUQ - pęknięty króciec zbiorniczka wyrównawczego

    W drodze do pracy zapiszczała kontrolka płynu chłodniczego i na wolnych obrotach zaczął piszczeć też pasek wielokolorowy.
    W pracy maska do góry i pod maską zarzygana płynem okolica zbiorniczka oraz mokre wygłuszenie maski silnika.

    Króciec zbiorniczka pękł już w przewodzie gumowym zwrotnym płynu do zbiorniczka, pod samą opaską, dopiero na wyższych obrotach, zaczynało sikać płynem na boki.

    Pytanie, czy zbiorniczek wyrównawczy jest taki sam dla 1.6. 1.8T, 2.0 oraz TDI ? Czy zbiorniczek np od VW, Skody, Seata czy Audi jest taki sam ?
    Mam 1.8T AUQ 180KM.

    W każdej O1 gniazdo wtyczki jest identyczne czy poszczególne wersje silnikowe różnią się kształtem kostki lub ilością pinów ?

    Po wymianie zbiorniczka trzeba jakoś odpowietrzać układ oraz nagrzewnicę czy wszystko odbywa się samoczynnie ?


    Zbiorniczki jedne mają po środku skalę MAX - MIN inne mają tę podziałkę dużo niżej :/
    Ostatnio edytowany przez KrzysiekVRS; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Wg Etki zbiornik wyrównawczy 1J0 121 403 B . Taki sam jest u mnie w BFQ i pewnie w innych modelach . Oryginał jest made in Italy . Układ powinien odpowietrzyć się samoczynnie . Po wymianie zbiorniczka i nalaniu płynu odpalasz silnik z odkręconym korkiem . Pochodzi chwilę po czym lekka przygazówka . Uzupełniasz płyn na max . Zakręcasz korek i silnik pracuje do załączenia się wiatraka . Oczywiście nagrzewnica otwarta . Jak już potem całkiem ostygnie to w razie potrzeby uzupełniasz płyn .

    Komentarz


    • #3
      OK, dzięki.

      Zbiorniczek Febi 40 PLN, nie wiem kiedy będę miał czas wymienić, narazie jeżdżę bez przekraczania 2 tys rpm. Postaram sie w niedzielę wymienić i napiszę co i jak

      Komentarz


      • #4
        Zbiorniczek wymieniony, 10 minut roboty, nic nie odpowietrzałem, tj zmieniłem zbiorniczek, uzupełniłem płyn w zbiorniczku, odpaliłem silnik, zagrzał się (wyłączone na zero ogrzewanie), włączyły się wentylatory, następnie ogrzewanie na maxa i grzeje tak samo jak przed wymianą zbiorniczka, czyli układ sam się odpowietrzył. To tak dla potomnych

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X