Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Chrobotanie przy skręcie w prawo i dodaniu gazu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Chrobotanie przy skręcie w prawo i dodaniu gazu

    Witam,
    pierwszy raz zdecydowałem się założyć konto na jakimś forum dla użytkowników samochodów i stworzyć temat z opisem mojego problemu. Jak do tej pory zawsze starałem się czytać wszystkie dostępne wątki z podobnymi problemami i na ich podstawie rozwiązywać swoje. Ale z tym problemem nie udało mi się znaleźć identycznego przypadku, a poza tym jest sporo niewiadomych, dlatego zdecydowałem się na Wasze forum i Waszą pomoc. Będę wdzięczny!

    Przejdźmy do meritum. Moje auto widać w opisie profilu, ale przypomnę: Octavia Tour Sport 1U z 2006r. z silnikiem 1.8T 150KM (podniesione programowo do 184KM i 290Nm). Skrzynia JEG.
    Problem do rozwiązania głównie polega na tym, że w trakcie jazdy po łuku w prawo i trzymaniu gazu słychać dość głośny chrobot/terkotanie/strzelanie. Skręt w prawo na biegu bez dodawania gazu lub "na luzie" nie powoduje żadnych niechcianych dźwięków. Przy jeździe na dwójce przy niewielkich prędkościach trzymaniu gazu i skręcie w prawo dźwięk bardziej przypomina regularne strzelanie, ze wzrostem prędkości częstotliwość stukania wzrasta, a przy prędkościach miastowych czy trasowych bardziej przypomina rzężenie i chrobotanie.

    Dorzućmy jeszcze kilka dodatkowych informacji. Chrobotanie jest nie tylko słyszalne, ale również wyraźnie odczuwalne w nogach pasażera z przodu. Czy czuję je w nogach jako kierowca? Ciężko mi to sprawdzić, bo jednak nogi trzymam na pedałach, a nie pod. Mam wrażenie, że wibracje niosą się również po kierownicy. "Budą" jakoś strasznie nie telepie, jak to czasami ktoś pisze.

    Pierwsza diagnoza? Przegub zewnętrzny prawy. Pasuje jeśli chodzi o występowanie problemu tylko przy skręcie w jedną stronę i z dodaniem gazu i z tym, że bardzo czuć wibracje w nogach pasażera. Czasami pisze się, że to przeciwległy przegub powinno się wymienić (w moim wypadku powinien być to lewy), ale uwierzcie mi, że osoby, które jeździły jako pasażerowie (plus mechanik) czuły to po swojej stronie pod nogami, dlatego zdecydowałem się na prawy. Mechanik zrobił też test polegający na mocnym skręcie w prawo i dodaniu gazu i co ciekawe... przegub się wtedy w ogóle nie odzywał. Mimo wszystko tylko prawy zewnętrzny przegub pasował do tej całej układanki i zdecydowaliśmy o jego wymianie.

    Oczywiście co? Nic się nie zmieniło! Zostały jeszcze trzy przeguby. Ale żeby nie tworzyć niepotrzebnych kosztów stwierdziliśmy, że poczekamy na nowe lub zwiększenie się dotychczasowych objawów. Do gry wszedł nowy zawodnik: podejrzenia zaczęły padać na... mechanizm różnicowy.

    Wolałem obstawiać każdą inną możliwość niż dyferencjał, dlatego uparcie próbowałem znaleźć dowody na to, że może to jakiś inny przegub. Ale ostatnio coraz więcej przekonuje mnie, że to może być jednak mechanizm. Dlaczego? Wydaje się, że skrzynia ogólnie dokonuje swojego żywota: pierwszy bieg jest bardzo głośny i rzęzi, coś tam chrobocze przy dodawaniu gazu z bardzo niskich obrotów, zaczyna coraz mocniej cieknąć z dekielka piątego biegu i z prawego (bądź lewego) wejścia półosi. Mechanik mówi, że półosie nie mają luzów. Przeguby nie wyglądają na zużyte i tym bardziej nie wykazują luzów przy organoleptycznym badaniu.

    Jeszcze jedną rzecz ostatnio zauważyłem... przy jeździe po rondzie W LEWO też coś zaczyna stukać, ale jest to dalekie od tego co się dzieje przy skręcie w prawo. Dodam jeszcze, że przy skręcie w prawo przy niskiej prędkości i otwartym oknie kierowcy byłbym skłonny stwierdzić, że stukanie słychać z mojej strony, ale przy tym mega chrobotaniu przy wyższych prędkościach już nie.

    Sorry, za taki esej; mam nadzieję, że przyjemnie dla oka i ucha to opisałem; pozwolę sobie zrobić krótkie podsumowanie:

    PROBLEMY:
    - mocne strzelanie/terkotanie/chrobot przy skręcie w prawo i dodaniu gazu
    - głośne rzężenie w trakcie pracy jedynki
    - wycieki ze skrzyni biegów na dekielki i półosi
    - mniejsze strzelanie przy skręcie w lewo

    PYTANIE:
    - Co jest bardziej prawdopodobną przyczyną usterki terkotu/chrobotania?
    - Któryś z pozostałych przegubów, czy mechanizm różnicowy?
    - A może coś jeszcze?

    Z góry dziękuję Wam za pomoc i pozdrawiam.

    PS Moja wiedza techniczna jest raczej uboga, choć rozwija się z każdą usterką.

  • #2
    Wymieniłem skrzynię i dalej są stukoty/chrobotanie przy skręcaniu w prawo i dodawaniu gazu

    Zostały mi jeszcze przeguby wewnętrzny prawy i zewnętrzny lewy, ale kończą mi się pomysły.

    Komentarz


    • #3
      problem będzie leżał w wewnętrznym prawym przegubie , co do mechanika to w jaki sposób on zdiagnozował stan przegubów ??? pewnie nawet półosi nie zdemontował jaki przebieg ma obecnie auto ? skoro wymieniłeś już zewnętrzny przegub to wymień jeszcze ten wewnętrzny , jakiej firmy zamontowałeś zewnętrzny przegub ??? dla grupy vag na pierwszy montaż produkował GKN,LOBRO,SPIDAM , także te zaminniki kupione w sklepie są tańszym odpowiednikiem jakości oryginału .ok
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz


      • #4
        Wymieniając skrzynię biegów było trzeba za jednym rozebraniem wymienić przeguby wewnętrzne

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez ROBAL_26 Zobacz wpis
          co do mechanika to w jaki sposób on zdiagnozował stan przegubów ???
          Jeden organoleptycznie na kanale szukał luzu na półosiach, ale nie znalazł; drugi na podnośniku - fakt, bez demontażu półosi. No i jeździliśmy autem żeby słuchać tych niestandardowych jak na przeguby dźwięków. Na parkingach przeguby się nie chciały odezwać skręcając w prawo i w lewo, jedynie w trasie przy skrętach i na koleinach.

          Przebieg obecnie 240 tyś. km.

          Nie pamiętam jakiej firmy był przegub wewnętrzny, ale pamiętam, że braliśmy trochę droższy. Wewnętrzny braliśmy jakiś tańszy.

          Będę przymierzał się do wymiany jeszcze tego wewnętrznego prawego.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez ROBAL_26 Zobacz wpis
            problem będzie leżał w wewnętrznym prawym przegubie
            zaskoczenie, ale prawy wewnętrzny przegub wymieniony i chrobocze tak samo, jeśli nie bardziej

            A więc wymienione mam już obydwa wewnętrze i prawy zewnętrzny... a przypominam, że chrobocze przy dodawaniu gazu i skręcaniu w prawo, oraz na koleinach ...

            Komentarz


            • #7
              no cóż ,pozostał ostatni czyli lewy zew. , ciężko na odległość dokładnie diagnozować .
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz


              • #8
                Witam, od niedawna też zmagam się z podobnymi problemami, z tym że u mnie objawy podobne do tych od autora tematu występują w trakcie jazdy po prostej. Najbardziej jest to odczuwalne przy przyspieszaniu. Wymieniłem przegub wewnętrzny prawy(sprawdzony organoleptycznie-czuć było delikatny luz góra dół), jednak problem nie ustąpił. Zastanawiam się teraz nad wymianą przegubu wewnętrznego lewego. thetomistrz wymieniłeś może ten lewy zewnętrzny przegub(problem ustąpił)?

                Komentarz


                • #9
                  Na początek sprawdź przegub zewnetrzny, czemu wy wymieniacie przeguby wew bez sprawdzenia zew

                  Komentarz


                  • #10
                    Wymieniłem przegun wewnętrzny, ponieważ zewnętrzne nie dawały żadnych niepokojących objawów(stuków, dzwięków). Natomiast przy wewnętrznym przegubie wyczułem luz, a dodatkowo w wielu tematach na różnych forach, napisane jest że objawami zużytch przegubów wewnętrznych są drgania, które najmocniej wyczuwalne są przy przyspieszaniu, a przy jeździe na luzie ustępują (a takie własnie objawy są w moim przypadku).

                    Komentarz


                    • #11
                      Mialem to samo z drganiami przy przyśpieszaniu. Niby sprawdzane niby lewy. Ale dopiero jak wyminiłem całe półosie lewą i prawą na fabryczne akurat objaw ustąpił .
                      nowy cSIMC od Aliego
                      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                      półosie seryjne przebieg 273 tyś

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez szymon461 Zobacz wpis
                        thetomistrz wymieniłeś może ten lewy zewnętrzny przegub(problem ustąpił)?
                        zewnętrzny lewy wymieniam pod koniec przyszłego tygodnia, także dam znać

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez rafalus Zobacz wpis
                          Mialem to samo z drganiami przy przyśpieszaniu. Niby sprawdzane niby lewy. Ale dopiero jak wyminiłem całe półosie lewą i prawą na fabryczne akurat objaw ustąpił .
                          Kiedyś polosie miały gumowy odważnik aby bylo wywazenie i on lubial odczepiac sie i wedrowac po polosi ale watpie zeby byly jesscze takie w octavkach. Ogolnie wątpię tez zeby polosie sie pokrzywily bo nie ma takiego momentu zeby je pogiac

                          Komentarz


                          • #14
                            pomogła wymiana lewego zewnętrznego, chrobotanie ustało... conajmniej na razie

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X