Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Co potrzebne do założenia większych hamulców i innych amorów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Co potrzebne do założenia większych hamulców i innych amorów

    Witam. w mojej O1 1.8t zbliżają sie ku końcowi przednie hamulce i amory (pewnie wszystkie). Przy tej okazji chciałem założyć coś lepszego niż seria.
    Koła mam 16 calowe jakie hamulce mogę założyć (wymieniać będę na razie przód) i co będzie mi potrzebne do ich swapu? jeżdżę głównie po mieście więc nic bardzo dużego nie będzie potrzebne ale zawsze lepsze niż seria (te co mam przy hamowaniu ze 180 do zera już sobie nie radzą).
    Teraz amortyzatory... Te np w rsach są takie same jak w zwykłej o1?

  • #2
    Kolego możesz włożyć 312mm z octavii RS, w tym przypadku wystarczy zmienić jarzmo na większe, te tarcze zmieszczą się w koła 16"
    pekool

    Komentarz


    • #3
      oczywiście chodziło mi o tarcze hamulcowe
      pekool

      Komentarz


      • #4
        na tyle zaciski vw t5 tarcze zprzodu na tył 312 i adaptery, przód zaciski brembo 4 tłok tarcze ok.340 .musisz mieć felgi 17 X8 ET 35,ALBO 17 X7 I DYSTANSE TAK MIAŁEM.jeżeli chcesz coś takiego to mogę podesłać namiary do b.uczciwego i pomocnego gościa od adapterów i ew. zacisków
        - Sharan 05 SPECIAL
        - Octavia 1 RS
        - Impreza PRODRIVE

        Komentarz


        • #5
          zobacz jak wygląda przód i wpisz na olx felgi wolfrace 5x100-czarne
          - Sharan 05 SPECIAL
          - Octavia 1 RS
          - Impreza PRODRIVE

          Komentarz


          • #6
            są na mojej octavi1 rs
            - Sharan 05 SPECIAL
            - Octavia 1 RS
            - Impreza PRODRIVE

            Komentarz


            • #7
              Do O1 jak nie jeździsz wyczynowo i nie hamujesz po kilka razy dziennie z 200 km/h do 0, moim zdaniem zestaw seryjny od RSa czyli przód tarcze 312 mm i tył 256mm w zupełności wystarczą.


              Amorki w RSie są identyko jak w każdej innej O1

              Komentarz


              • #8
                felgi mam ori od o1 rs tylko ze 17 cali
                skoro amory sa takie same w kazdej o1 co założyć żeby było ciut sztywniej, tak jak pisałem wkurza mnie bujanie nadwozia a przy wyższych predkościach jest to wrecz niebezpieczne. Gwint odpada.
                Czy amory założyć zwykłe a tylko sprężyny jakieś sztywniejsze?
                Jeżeli chodzi o jarzma to takie?
                Link

                Komentarz


                • #9
                  Jarzmo do zeliwa z waskim rozstawem 94mm i oznaczeniem ATE 451mm - to potrzebujesz do O1. Zacisk 288/312mm jest identyczny.

                  W tym linku masz tam na jednym zdjeciu chyba wlasnie oznaczenie 451.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    czyli te jarzma co na allegro tarcze 312 i klocki i jest komplet?
                    tyłu narazie nie ruszam bo jakis rok temu zdążyłem wymienić klocki więc jak się skończą będę myślał.
                    co z zawieszeniem? co zrobić żeby było ciut sztywniejsze? inne amory i sprężyny?

                    Komentarz


                    • #11
                      czyli styknie mi jedyne zakup samych jarzm np takich?
                      Ogłoszenia - Sprzedam, kupię na OLX.pl

                      Komentarz


                      • #12
                        Wrzuć sprężyny od RSa, będzie na pewno sztywniej,niżej... niestety bujanie w RS też występuje tylko nie wiem czy tak samo jak w zwykłej O1 czy mniej ?. Myślałem, że się amoki kończą pojechałem na szarpaki i przód 79 i 77% i tył podobnie, dodam, że mam jeszcze 4 amory fabryczne, 205 tys km więc amorki jak na swoje lata są bardzo OK

                        Moja teoria jest taka,że O1 jest lekka,mały rozstaw osi no i buja. Teoria poparta tym, że mam tez A6 (długie, ciężkie i duży rozstaw osi no i wielowahaczowe zawieszenie ale tył tu i tu belka) i tam gdzie RS skacze jak piłka aż porzygać się można, A6 przejeżdża gładko (RS na alu 17 i A6 na alu 17)

                        Są jakieś może amorki zamienne, krótsze, sztywniejsze czy o innej charakterystyce ?

                        Komentarz


                        • #13
                          pojadę na dniach na stację diagnostyczną żeby zobaczyli dokładnie w jakim stanie są amortyzatory i hamulce.
                          jeżeli chodzi o hamulce to warto dopłacać do takich tarcz?
                          Link
                          czy takie?
                          Link
                          a może jeszcze jakieś inne (akurat dałem tą firmę bo ostatnio moj kuzyn kupował tej do siebie i powiedzieli mu że są bardzo dobre)
                          Jakie klocki do tego?

                          Komentarz


                          • #14
                            znajdz sprężyny z rs-a,albo jakieś HR.Amory zależy ile chcesz przeznaczyć kasy,a właściwie, ile chcesz pojeżdzić tym autem.Miałem różne,mam porównanie.
                            - Sharan 05 SPECIAL
                            - Octavia 1 RS
                            - Impreza PRODRIVE

                            Komentarz


                            • #15
                              myślę ze przynajmniej 3-4 lata chyba ze trafie w totka albo babcie w stanach robię rocznie ok 15 tys km

                              Komentarz


                              • #16
                                Mam te tacze z 2 linka,

                                Zimmermann i klocki Zimmermann i coś w tym duecie nie współpracuje (pisałem w innym wątku szerzej)

                                Stare tarcze (nie wiem jakiej firmy ale cienkie jak żyletki z rantami po 3 - 4 mm po obu stronach, wg serwisu do 185 tys km nie ma wzmianki o wymianie tarcz, natomiast klocki były 4 wymieniane więc istnieje poderzenie, ze były ori a ori szły firmy Jurid, szukałem takowych ale nie udało mi się znaleźć) i klocki Bosch robiły robotę, pedał hamulca chodził bardzo lekko, miał mały skok a hamulce były rewelacyjne, przysłowiowa brzytwa brały dosłownie od 1 cm po wciśnięciu pedału, teraz tarcze Zimmermann + klocki tej firmy, pedał ma duży skok, hamulce wyraźnie słabsze, gorzej dozowalne i wyczuwalne, pedał hamulca chodzi ciężej i ma "głębszy" skok.

                                Tak, nowy płyn, przesmarowane prowadnice, umyte tłoczki, odpowietrzane x3 i dalej jest słabo. Stary zestaw hamował 10/10, ten hamuje 5/10.

                                W planach mam wywalenie klocków Zimmermann i montaż Boscha.

                                Nie jeżdżę wyczynowo (często z małym dzieckiem), po prostu zwykła eksploatacja a zestaw Zimmermann+Zimmermann moim zdaniem nie jest wart tych pieniędzy, i nie wiem czy to wina tarcz, czy klocków a może to i to :/

                                Poczytaj temat "jakie tarcze kupić", tam jest masa wypowiedzi, ze nawiercane tarcze często mają pęknięcia właśnie w okolicach"dziurek", sam też planowałem nawiercane "bo są fajne" ale po przewertowaniu wątku odpuściłem i kupiłem pełne.
                                Ostatnio edytowany przez KrzysiekVRS; 48062.

                                Komentarz


                                • #17
                                  lepsze tarcze typu Zimmerman z neta,to często podróba,tak samo jak olej-kupiłem kiedyś Motula-do 3 aut,po 2 dniach w kanał.Szukaj jak coś w hurtowniach,na kogoś z dużym rabatem.jeżeli się zdecydujesz to mogę pomóc.Nie napalaj się,przemyśl dokładnie czego oczekujesz.J.W, też raczej odradzam nawiercane,mam w GT 86 I są przy otworach mikro pęknięcia.W skodzie do,momentu wymiany na duże miałem ate power dysc nacinane ,zrobiłem na nich150 000.i teraz poszły na tył.Miały delikatne bicia przy hamowaniu z dużej prędkości,prawie od samego początku,ale dostawały w d.....Obecnie na przodzie brembo.nie są drogie-hurtownia .
                                  - Sharan 05 SPECIAL
                                  - Octavia 1 RS
                                  - Impreza PRODRIVE

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    a takie sprężyny?
                                    (none)

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      ale kombinujesz,chcesz przepłacić kup nowe.w internecie są tanio używane ok.300-350 kpl.vrs mam seryjne. przód amory bilstein żołte b6, przy mocy 280 km jest OK.Jeżeli jeżdzisz tylko po asfaltach kup lekko obniżone HR lub inne sa w necie,ja czasami jadę w las przy serii sprężyn jest ok.1 raz przebiłem michę.
                                      - Sharan 05 SPECIAL
                                      - Octavia 1 RS
                                      - Impreza PRODRIVE

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Tutaj masz ori kpl od RSa
                                        Ogłoszenia - Sprzedam, kupię na OLX.pl

                                        200 PLN za 4 szt to prawie tyle ile na złomie by wyszło

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X