Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pocenie sie silnika/Ubytki Oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pocenie sie silnika/Ubytki Oleju

    Cześć forumowicze,

    Mam mały problem z moją Octavią 1 1.6 MPI 101 KM AKL

    Mianowicie znika mi w oczach olej po ostatniej wymianie oleju zalałem silnik tym samym olejem co wcześniej czyli Valvoline 10W40
    Wcześniej od wymiany do wymiany dolałem mu tylko 700ml na 10 tyś. Teraz zrobiłem 5 tyś po 2,5 musiałem mu dolać juz 700ml zrobiłem kolejne 2,5 i wszystko zniknęło, oleju mam na minimum. Silnik pocił mi sie przy odmie olejowej po wymianie na nową sie uszczelnił ale olej dalej mi znika. Również zbiera mi sie dużo masła pod Korkiem nawet ostatnio po trasie nad morze 200km w jedna 200km w druga autostradą nie udało mi sie tego przepalić. Nowa odma była zasyfiona mazią bardziej niż stara.

    Namierzyłem miejsce potencjalnego kolejnego wycieku na kolektorze dolotowym zdjęcia poniżej.

    Zapodaj.net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! Zapodaj swoje zdjęcia znajomym!

    Zapodaj.net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! Zapodaj swoje zdjęcia znajomym!

    Zapodaj.net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! Zapodaj swoje zdjęcia znajomym!


    Czy to możliwe żeby takim wyciekiem uciekało mi ąz tyle oleju czy wyciek może być gdzie indziej, bo nie chce mi sie wierzyć ze auto nagle zaczęłoby tyle oleju palić.
    Zrobiłem nawet test na obecność Co2 w układzie chłodzenia wyszedł na szczęście negatywnie więc uszczelkę pod głowica bym odrzucił. Płynu chłodniczego również mi nie przybywa ani nie ubywa.

    Druga sprawa jak znaleźć tą cześć z której potencjalnie mam wyciek znalazłem schemat tego silnika i wpisując nazwę z tego schematu nie mogę nic znaleźć w necie.

    Link do budowy kolektora dolotowego poniżej

    Volkswagen Golf (2003 - 2006) - instalacja podcisnienia. uklad ssacy. recyrkulacja spalin. przepustnica (moduł sterujący). > VAG ETKA Online > Nemiga.com

    Są to chyba części oznaczone jako numer 25 - zestaw naprawczy wkładów zaworków jednak nic nie mogę znaleźć w google po tej nazwie. Czy to może powodować aż taki nagły ubytek oleju skoro wcześniej auto brało tylko 700ml od wymiany do wymiany?

    Pomożecie?

  • #2
    Tym korkiem to mogą uciekać tylko opary oleju, które trafiają z odmy, przez przepustnice do dolotu. Dekiel tego możesz odkręcić, pod nim pomarańczowy korek gumka, zawór nadciśnienia. Screenshot_2020-02-13-22-29-15.png

    Komentarz


    • #3
      Jakby ten olej wyciekał w takich ilościach to cały silnik byłby zarzygany, ze zdjęć widać tylko małe zapocenie, prawdopodobnie spala ten olej.

      Komentarz


      • #4
        Sprawdź sobie kolego ciśnienie na garach i będziesz wiedział czy olej jest spalany czy nie ,u mnie nie było już pierścieni i spalał ogromne ilości oleju,po wymianie wszystko ok

        Komentarz


        • #5
          o Ok dobra rada myślałem nad tym niby kasują za takie badanie 100zł w Bydgoszczy A jeżeli mogę spytać dużo kosztowała cie wymiana Pierścieni olejowych? Bo to sie wiaze z ściągnięciem i planowaniem głowicy. Z ciekawości dobrze byłoby wiedzieć na jakie koszta musiałbym sie nastawić jeżeli u mnie byłoby to samo

          Komentarz


          • #6
            Masz do wyboru sprawdzenie kompresji lub czy spaliny są w płynie chłodniczym. Masło pod korkiem może byc też oznaka nie dogrzewania silnika.

            Komentarz


            • #7
              Test na obecność Spalin(co2) w ukłądzie chłodniczym już robiłem wczoraj wyszedł negatywnie.

              Komentarz


              • #8
                Mnie wyszedł remont około 1500 zł nie oszczędzaj tylko na pierścienicach ja kupowałem po 350 zł za komplet i sa z wysokiej półki do tego panewki,głowica i teraz jest ok,a jeżdżę na krótkich trasach i masło na korku tez mam bo silnik nie jest dogrzany

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Technologic Zobacz wpis
                  Test na obecność Spalin(co2) w ukłądzie chłodniczym już robiłem wczoraj wyszedł negatywnie.
                  No to wychodzi że siedzi pierścień wtedy, masło wiadomo dlaczego. Tylko pamiętaj o jednej rzeczy raz ściągnięty rozrzad nie zakłada się ponownie no chyba ze wymienialea 20 tyś temu sprawdzasz rolki i stan pompy wody i wymieniasz sam pasek

                  Komentarz


                  • #10
                    A co do tej części z której poci mi się kolektor, próbowałem namierzyć to dziś w paru sklepach motoryzacyjnych ten zawór nadciśnienia którego nigdzie nie można dostać (ten oznaczony na zdjęciach jako numer 25 bądź na drugim zdjęciu od mark 711 jako numer 4) jest prawie niedostępny w jednym sklepie handlującym jedynie częściami do skody powiedzieli mi ze jest dostepny tylko oryginał z ASO za 300zł ;]. Wiecie czy można gdzieś to kupić jakiś zamiennik dostępny? Ponoć jak się ten zawór zużyje to do dolotu dostaje się lewe powietrze i silnik głupieje bo łapie lewe powietrze. A mi tamtędy leci olej wiec na pewno jest do wymiany

                    Komentarz


                    • #11
                      Jedź na szrot poszukac, ten silnik byl w leona1 toledeo2 cordobach/ibizach 99-02 golfach 4 audi A3

                      Komentarz


                      • #12
                        Jest to jakieś rozwianie i to rozważałem ale na szrotach sprzedają całe kolektory dolotowe (80-120zł)i jedyny problem tego jest taki ze nie wiadomo po jakim to będzie przebiegu a z tego co mi mówił jeden starszy facet który było widać ze sie zna na rzeczy ze sklepu z częściami tylko do skody i jak dzwonił do Aso to tez mu powiedzieli ze te zawory były tak mniej więcej na 180-200 tys projektowane wiec pytanie w jakim stanie będzie ten używany ale może się okazać to jedyna opcja jeżeli nie będę chciał 300zł wydawać.

                        A moja skoda ma już najechane 244 tyś.

                        Komentarz


                        • #13
                          Ale tam nie ma co się zepsuć, no chyba że membrana sparcieje, najlepiej zdjąć ten korek i wszystko wyczyścić, powinno przestać się pocić.

                          Komentarz


                          • #14
                            Czyli problemem może być zabrudzony układ nadciśnienia ? W takim razie jutro Sobota idealny dzień na dłubanie przy aucie rozbiorę to i zobaczę jak to wygląda. Właśnie ten facet ze sklepu mówił ze można spróbować go wyczyścić bo zbiera się tam nagar ale jak uszczelka będzie walnięta to ponoć wymienia się cały zestaw. Mam nadzieje ze pomoże i oszczędzę parę złotówek Dzieki

                            Komentarz


                            • #15
                              Zaworek wyczyszczony była tam masa nagaru aż się zapiekło na szczęście po wyczyszczeniu pod ciepła wodą wszystko zeszło a uszczelka była cała teraz została mi tylko obserwacja dzieki

                              A tak chciałbym podpiąć jeszcze pod ten temat jedna rzecz czy wiecie co może być przyczyną ze auto trzesie mi budą przy stałej prędkości? A jak czasami odpuszczę bądź dodam gaz to jest lekkie szarpniecie wyczuwalne czasami również na skrzyni biegów ale nie jest to regułą ? Zastanawiam sie nad poduchami silnika i skrzyni ale nie jestem pewien czytałem też coś po innych wątkach ze to może być też przegub wewnętrzny? W marcu bede miał możliwość wejścia na kanał i zejścia pod auto wiec planuje również coś przy tym temacie podłubać.

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X